Ja dankjewel
![]()
Dus (kopie peeeest)
Oke. De vakantie in Turkije was relaxed. Heerlijk zelfs, nog nooit zo van de zon genoten.
We vonden 6 dagen eigenlijk te kort. Maar gisteren werden we dan toch om half 9 's avonds opgehaald en naar het vliegveld gebracht.
Zo rond half 10/kwart voor 10 kwamen we op het vliegveld aan, en bij de incheckbalie kwamen we erachter dat onze vlucht een half uurtje vertraging had. Shit happens, maar wat zijn nou 30 minuutjes op een heerlijke week vol genot? We zaten met een gezellige ploeg mensen, dat lullen we wel vol. Affijn, wij lekker tax-free geshopt, en rond de tijd dat we eigenlijk moesten boarden kwamen we erachter dat er nog geen vliegtuig voor ons klaarstond. Het was er wel, maar de captain was oververmoeid. Stonden we dan op het drukke vliegveld van Antalya. Want de captain mocht ons niet terugvliegen. Dat was flink klote. Toen werd ons beloofd dat we in hotels werden ondergebracht. En daar is het nooit van gekomen. (kuthoeren afhandeling
![]()
) We hebben op het vliegveld moeten slapen. En als je ergens oncomfortabel slaapt, is het daar wel. Stiekem hebben we rond een uur of half 3 de business lounge gekaapt en heb ik nog 5 uur kunnen pitten.
De volgende ochtend werden we om 9 uur uit de lounge getieft, want het was een ruimte waarvoor betaald moest worden
![]()
. Wij dus met onze handbagage weer ergens naartoe. (Koffers waren al ingecheckt, gevolg: jankende baby's omdat het voedsel en de luiers op gegeven moment toch wel op raakten)
Daar kregen we te horen (mijn vader heeft continu contact gehouden met Transavia in NL, die wisten wat er ging gebeuren, aangezien ons maar niks werd verteld) dat we om 12 uur zouden vertrekken. Maar dat werd toen 1 uur, en toen opeens half 3. We waren het best wel zat
![]()
. De captain (piloot dus
![]()
) voelde zich wel goed, maar Transavia had hem verboden te vliegen, dus werd er een piloot vanuit Griekenland overgevlogen. Er is dus een vlucht van Griekenland-Nederland omgezet, zodat die vlucht via Turkije ging. Dus een 2e toestel met vertraging. Dat duurde ook heel lang, omdat Turkije en Griekenland elkaar blijkbaar niet zo liggen. Het duurde uren voordat er een groen licht werd gegeven voor de piloot en het andere Transavia toestel.
Uiteindelijk (nadat er flink was passagiers zijn geflipt en gingen freaken) mochten we dan eindelijk boarden, maar duurde het nog wel drie kwartier voordat we eindelijk om half 3 de lucht in werden geschoten.
De cabin crew had ons de vorige avond ingelicht over de hotel overnachtig. De hostess van het hele gebeuren zou met jan en alleman overnachtingen regelen. (We stonden dus met 182 man op het vliegveld te wachten) Klagende mensen en gezeik en Transavia werd de boemen. Een of andere macho pipo ging handtekeningen verzamelen. Maar Transavia is niet verantwoordelijk voor de overnachtingen, onze reisorganisatie e.d (Sunweb) moest daarvoor zorgen.
Cabincrew is met goed vertrouwen in de Turkse afhandeling naar een hotel gebracht en is daar wezen rusten. Totdat zij vanmorgen op het vliegveld aankwamen, en tot hun grote schrik nog steeds de 182 passagiers aantroffen. De reden van onze hotelloze overnachting van hostess/Turkse afhandeling was dat er geen kamers waren. Alles zat vol, is namelijk een druk vakantieseizoen.
Zo hebben we dus 14 uur vertraging opgelopen.
Maar ik ben thuis, ik ga met mijn nieuwe Temptation Lush zeepje douchen en trek ik mijn Daddy Cool shirtje aan. Als ik hem pas
![]()
.