Wow, wat ben ik serieus aan de praat hierquote:Op maandag 20 juni 2005 15:35 schreef Dizer het volgende:
[..]
Zo te zien is het Abell model een combinatie is van het differentatie en het low-cost model.
Je moet je goed kunnen onderscheiden van de concurrenten tegenover de laagste kosten voro de goedkoopste prijzen.
Volgens Porter is dat niet mogelijk om twee strategiën samen te voegen, maar vele mensen beweren dat het wel kan en dat het juist alleen maar zijn voordelen heegft. Ik zie dat ook. Een combinatie van beide strategiën llijkt mij juist idiaal en alsnog haalbaar.
Opeens denk ik eigenlijk, als je voor de low-cost strategie van porter kiest, dat een uitgebreid concurrentieanalyse overbodig is!
Het gaat er meer om dat je aan de hand van dat Abell-model bepaald welke strategie je gaat volgen.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:35 schreef Dizer het volgende:
Zo te zien is het Abell model een combinatie is van het differentatie en het low-cost model.
Je moet je goed kunnen onderscheiden van de concurrenten tegenover de laagste kosten voro de goedkoopste prijzen.
Combineren kan altijd, de meest succesvolle producten volgen een combi-strategie.quote:Volgens Porter is dat niet mogelijk om twee strategiën samen te voegen, maar vele mensen beweren dat het wel kan en dat het juist alleen maar zijn voordelen heegft. Ik zie dat ook. Een combinatie van beide strategiën llijkt mij juist idiaal en alsnog haalbaar.
Als je dan weinig concurrenten overhoudt wel. Maar waarschijnlijk zullen docenten e.d. het daar niet mee eens zijn.quote:Opeens denk ik eigenlijk, als je voor de low-cost strategie van porter kiest, dat een uitgebreid concurrentieanalyse overbodig is!
Ohja, met de trein zeker waar ik geen geld voor heb en de borg die ik niet kan betalenquote:Op maandag 20 juni 2005 15:36 schreef Dizer het volgende:
[..]
Je mag die van mij wel lenen, alleen moet je wel eerst naar Purmerend komen met 500 euro borg![]()
*insert aai-over-bol-smilie*quote:Op maandag 20 juni 2005 15:39 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ohja, met de trein zeker waar ik geen geld voor heb en de borg die ik niet kan betalen
Ik ben vet-zielig
Heb je geen OV dan?quote:Op maandag 20 juni 2005 15:39 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ohja, met de trein zeker waar ik geen geld voor heb en de borg die ik niet kan betalen
Ik ben vet-zielig
quote:Op maandag 20 juni 2005 15:41 schreef Dizer het volgende:
[..]
*insert aai-over-bol-smilie*
Je mag dat borg in natura betalen hoor![]()
Ik betaal je treinkaartje wel
Ja maardaar ben ik ook voor. Eigenlijk is het tegenwoordig best moeilijk om iets op te bouwen zonder een gecombineerde strategie. Tegenwoordig moet je je toch echt wel afscheiden van de andere concurrenten, want het is wel zo dat vele bedrijven tegenwoordig ook voor de cost-leadership gaan. Concurrentie met prijs is tegenwoordig overal. Met de goedkoopste ben je tegenwoordig niet snel klaar. Je moet jezelf toch echt wel uniek maken in je product.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:39 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat je aan de hand van dat Abell-model bepaald welke strategie je gaat volgen.
[..]
Combineren kan altijd, de meest succesvolle producten volgen een combi-strategie.
[..]
Als je dan weinig concurrenten overhoudt wel. Maar waarschijnlijk zullen docenten e.d. het daar niet mee eens zijn.
Ik had het over dat ze voor me kan koken of zoquote:
ShowChat #362: Huil hier om mijn portemonneequote:
Kokenquote:Op maandag 20 juni 2005 15:45 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik had het over dat ze voor me kan koken of zo
Sommige mannen denken ook maar aan één ding
Inderdaad, maar hierbij kan het begrip 'product' in de ruimste zin van het woord worden opgevat, service e.d. hoort er dan ook bij. Onderscheiden op dat gebied is ook vaak zeer succesvol.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:44 schreef Dizer het volgende:
Ja maardaar ben ik ook voor. Eigenlijk is het tegenwoordig best moeilijk om iets op te bouwen zonder een gecombineerde strategie. Tegenwoordig moet je je toch echt wel afscheiden van de andere concurrenten, want het is wel zo dat vele bedrijven tegenwoordig ook voor de cost-leadership gaan. Concurrentie met prijs is tegenwoordig overal. Met de goedkoopste ben je tegenwoordig niet snel klaar. Je moet jezelf toch echt wel uniek maken in je product.
Kan je niet lekker koken dan?quote:Op maandag 20 juni 2005 15:46 schreef MissBliss het volgende:
[..]
ShowChat #362: Huil hier om mijn portemonnee
[..]
KokenIk denk niet dat dat gelijk staat aan die borg
Ik sla wel overquote:Op maandag 20 juni 2005 15:47 schreef Dizer het volgende:
[..]
Kan je niet lekker koken dan?
Wat moet ik met je...
Nou vooruit.. kom maar langs, dan zien we wel![]()
Klopt, maar service vind ik juist zo een gevaarlijk "product". Want vele bedrijven bieden hun diensten/producten duurder dan de concurrenten aan maar maken zichzelf daar uniek in door een "betere service" te promoten. Ik werk bij zo een bedrijf die voor deze strategie heeft gekozen. Ik werk namelijk bij de Harense Smid en die hebben gekozen voor duurdere prijzen tegen het beste service. Is opzich weer een mooie strategie en het werkt wel in bepaalde delen van het land maar sommige delen weer niet. Nederlandse economie is op dit moment niet bepaald top en vele consumenten kiezen liever voor een goedkopere oplossing. Ik zou het alsnog weer laten combineren door middel van een goedkoop "image" en beste service. En misschien snijden in je bedrijf op andere aspecten om de kosten van de diensten eruit te halenquote:Op maandag 20 juni 2005 15:47 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Inderdaad, maar hierbij kan het begrip 'product' in de ruimste zin van het woord worden opgevat, service e.d. hoort er dan ook bij. Onderscheiden op dat gebied is ook vaak zeer succesvol.
Dan niet, ik dacht.. ik geef hem mee zonder borg maar goed, je wil nietquote:
Awww.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:46 schreef MissBliss het volgende:
[..]
ShowChat #362: Huil hier om mijn portemonnee
Denk dat dat inderdaad het best werkt, kosten drukkende maatregelen binnen het bedrijf. Dit kan al voor een hele verbetering van de resultaten zorgen, voordag er nog maar iets gedaan is aan het product, de kwaliteit, en de prijs.quote:Op maandag 20 juni 2005 15:51 schreef Dizer het volgende:
Ik zou het alsnog weer laten combineren door middel van een goedkoop "image" en beste service. En misschien snijden in je bedrijf op andere aspecten om de kosten van de diensten eruit te halen
Zeker. Wat je ook moet doen is eerst een analyse maken of het outsourcen van het bouwen/ontwikkelen van je product/project goedkoper is dan het zelf doen. Het kan soms zo zijn dat outsourcen toch goedkoepr is (hoewel het vaak volgens mij juist niet is) en dan de mogelijkheid ontstaat om meer te snijden in het bedrijf zelfquote:Op maandag 20 juni 2005 16:00 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Denk dat dat inderdaad het best werkt, kosten drukkende maatregelen binnen het bedrijf. Dit kan al voor een hele verbetering van de resultaten zorgen, voordag er nog maar iets gedaan is aan het product, de kwaliteit, en de prijs.
Waaaarquote:Op maandag 20 juni 2005 16:33 schreef babette21 het volgende:
* Babette komt a.s. zondag behoorlijk dicht bij Diz in de buurt, kan de laptop wel ophalen voor MB
quote:Op maandag 20 juni 2005 16:34 schreef timbob het volgende:
zo
ff lekker geheel nakende in de tuin gelegen [afbeelding]
Minimeet?quote:Op maandag 20 juni 2005 16:48 schreef babette21 het volgende:
[..]
zaterdag Amsterdam, zondag Monnickendam
quote:Op maandag 20 juni 2005 16:56 schreef Dizer het volgende:
[..]
Moet je maar ook niet met lucifers spelen
Dank jequote:Op maandag 20 juni 2005 16:59 schreef Airelle het volgende:
[..].
Leuk dat je weer wat meer in GTST-topic post trouwens.
Beev er nog bij en het feest is compleetquote:Op maandag 20 juni 2005 17:02 schreef Dizer het volgende:
[..]
Dank je
Het is ook weer ouderwets gezellig
Goh.. hoe zou dat nou komen
Hij is er bij hoor, kiek maarquote:Op maandag 20 juni 2005 17:04 schreef Airelle het volgende:
[..]
Beev er nog bij en het feest is compleet.
Het is tenslotte al vijf uur geweestquote:Op maandag 20 juni 2005 17:08 schreef Dizer het volgende:
[..]
Hij is er bij hoor, kiek maar
Maar ik moet zo weg
kom za. maar naar Amsterdamquote:Op maandag 20 juni 2005 16:56 schreef Dizer het volgende:
Minimeet?![]()
Monnickendam is 10 minuten rijden, en Amsterdam15 minuten![]()
He bah.quote:Op maandag 20 juni 2005 17:15 schreef timbob het volgende:
[..]
zonnen met kleren aan
krijg je zo'n witte kont van
alWEEEEER?quote:Op maandag 20 juni 2005 17:17 schreef Airelle het volgende:
[..]
He bah.
Ik ga douchen en daarna barbecuen.
Douchen is goed voor je met dit weer dude!quote:
ik bedoelde meer het BBQ gedeeltequote:Op maandag 20 juni 2005 17:32 schreef _ELMaikel_ het volgende:
[..]
Douchen is goed voor je met dit weer dude!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |