en in dit topic al een paar mensen? of heb ik het fout begrepen?quote:op woensdag 5 oktober 2005 08:06 schreef betawolff het volgende:
nederland is wereldwijd koploper met 1:12.000 m->v en 1:30.000 v->m. ook met die cijfers blijft het echter iets dat zeldzaam te noemen is.
dat heb je goed begrepen.quote:op woensdag 5 oktober 2005 17:50 schreef dennismoore het volgende:
[..]
en in dit topic al een paar mensen? of heb ik het fout begrepen?
ook post-op voor zover ik weet. het gaat er hier om hoeveel het voorkomt, dus ik denk dat het niet echt vernederend te noemen is.. een post-op trans ondervindt tenslotte geen last van de telling (ik ga er vanuit dat schattingen gemaakt worden o.b.v. statistische gegevens van o.a. de vu en azg).quote:op donderdag 6 oktober 2005 05:41 schreef chantalc het volgende:
3000? mja wie tellen ze dan mee? alleen mensen die op dit moment een behandeling ondergaan? of ook post-op transseksuelen?
dat laatste zou ik wel een beetje vernederend vinden...
dat is een stap vooruit doagere!quote:op woensdag 9 november 2005 10:37 schreef doagere het volgende:
gister weer geweest, gesprek met pshyg. gehad en met maatschappelijk werkster. het was heel leuk. mede omdat ik ook groen licht gekregen heb.
ze vroeg hoe ik wou heten, en of ze me al zo mocht noemen enzo, familieboom gemaakt, gepraat over school ect.
moet het nog tegen 3 mensen zeggen, en dan is iedereen in mijn prive leven op de hoogte van de gebeurtenissen. daarna mag ik met hormonen enzo beginnen.
word vervolgd.
ja.quote:op woensdag 9 november 2005 10:40 schreef betawolff het volgende:
[..]
dat is een stap vooruit doagere!
het zal een tijd worden die ook wel veel moeilijke momenten zal kennen. ben je daar klaar voor?
dat je je niet steeds dood schrikt als je in de spiegel kijkt, maar daar heb jij vast al mee leren leven.quote:op donderdag 10 november 2005 02:29 schreef nickthedick het volgende:
wat is nu precies het belang van een uiterlijk dat overeenkomt met je innerlijk?
mannen en vrouwen hebben bepaald gedrag (vaak gevangen in stereotypen, en aan je post history te doen een bron van onderzoek voor jou zelfquote:op donderdag 10 november 2005 02:29 schreef nickthedick het volgende:
wat is nu precies het belang van een uiterlijk dat overeenkomt met je innerlijk?
in dit geval zijn er de afgelopen eeuw talloze therapieen ontwikkeld, maar er was geen therapie die succes had en kwaliteit van leven bood.quote:op donderdag 10 november 2005 02:51 schreef sterre1981 het volgende:
maar toch vraag ik me af, of je dat zelfbeeld niet kunt veranderen. ik bedoel, waar houdt zoiets op?
er gaat inderdaad iets mis. daarnaast moet je hier vooral niet naar de uiterlijke kenmerken kijken, maar vooral naar de identiteit en/of persoonlijkheid. velen blijken ook een succesvol leven te kunnen opbouwen na hun transitie.quote:er is namelijk wel één groot verschil met de eerder genoemde stoornissen en de situatie die ts beschrijft: dit is een biologische afwijking, maar dat zal vast al ergens in het topic ter sprake zijn gekomen. er gaat daadwerkelijk iets mis in de ontwikkeling van het brein en de ontwikkeling van het lichaam tijdens de embryonale fase.
nou, het lijkt mij dat je juist vooral naar die uiterlijke kenmerken moet kijken. die zijn toch juist het hele probleem? die kloppen namelijk niet met de seksuele identiteit. het lijkt me logisch dat je na de transitie eindelijk een normaal leven kan opbouwen. want dan klopt de wereld weer.quote:op donderdag 10 november 2005 07:13 schreef betawolff het volgende:
[..]
in dit geval zijn er de afgelopen eeuw talloze therapieen ontwikkeld, maar er was geen therapie die succes had en kwaliteit van leven bood.
[..]
er gaat inderdaad iets mis. daarnaast moet je hier vooral niet naar de uiterlijke kenmerken kijken, maar vooral naar de identiteit en/of persoonlijkheid. velen blijken ook een succesvol leven te kunnen opbouwen na hun transitie.
ik doelde meer op de vergelijkingen die werden gedaan, en verschillen daarbij.quote:op donderdag 10 november 2005 13:32 schreef sterre1981 het volgende:
[..]
nou, het lijkt mij dat je juist vooral naar die uiterlijke kenmerken moet kijken. die zijn toch juist het hele probleem? die kloppen namelijk niet met de seksuele identiteit. het lijkt me logisch dat je na de transitie eindelijk een normaal leven kan opbouwen. want dan klopt de wereld weer.
zo zo... klauwtjes uit he?quote:op donderdag 10 november 2005 02:51 schreef sterre1981 het volgende:
[..]
dat je je niet steeds dood schrikt als je in de spiegel kijkt, maar daar heb jij vast al mee leren leven.
even serieus... ik denk dat het verwarrend is om jezelf te zien als vrouw, terwijl je uiterlijke kenmerken er op wijzen dat je een man bent, of andersom. het lijkt me ook raar, wanneer je het gevoel hebt dat je twee meter bent, terwijl je een lilliputter bent. het heeft denk ik iets te maken met een zelfbeeld dat niet overeenkomt met het beeld in de werkelijkheid. maar toch vraag ik me af, of je dat zelfbeeld niet kunt veranderen. ik bedoel, waar houdt zoiets op? er zijn ook mensen die ledematen laten amputeren, omdat ze het gevoel hebben dat bijvoorbeeld hun arm niet bij hun lichaam hoort. dat is ook een verstoord zelfbeeld, of in ieder geval een incongruentie tussen zelfbeeld en fysieke kenmerken. anorexia patiënten hebben dat ook, dat ze zichzelf dikker zien dan ze in werkelijkheid zijn. maar goed, ik dwaal af...
er is namelijk wel één groot verschil met de eerder genoemde stoornissen en de situatie die ts beschrijft: dit is een biologische afwijking, maar dat zal vast al ergens in het topic ter sprake zijn gekomen. er gaat daadwerkelijk iets mis in de ontwikkeling van het brein en de ontwikkeling van het lichaam tijdens de embryonale fase.
@ts: het lijkt me vreselijk en vooral verwarrend, wanneer je het gevoel hebt dat je seksuele identiteit niet overeenkomt met je fysieke kenmerken. ik wens je dan ook heel veel sterkte bij het verdere verloop hiervan.
moeilijk te zeggen.. wat ik wel weet is dat transseksualiteit (zelfs incl. primitieve operaties!) al in heel oude stammen terug komt. ook bij dieren komt transseksualiteit voor, maar die maken er verder niet zo'n probleem van als mensen..quote:op donderdag 10 november 2005 14:24 schreef nickthedick het volgende:
4. het geval van ts... ingewikkeld. ik denk dat je gelijk het, al zou ik graag willen weten hoe zich het geval van ts zou hebben ontwikkeld als het 'concept' vrouw de ts vreemd was...![]()
transseksualiteit heeft niets met fetisjisme te maken. fetisjisme is de sexuele aangetrokkenheid tot een object. transseksualiteit heeft weinig met sexuele aangetrokkenheid te maken, maar met seksuele identiteit.quote:op donderdag 10 november 2005 14:52 schreef zhe-devilll het volgende:
fetsjisme
of je bent het vergeten. in alle gesprekken en tests bij elkaar worden tenslotte honderden vragen gesteld..quote:op donderdag 10 november 2005 14:51 schreef danielluh het volgende:
is mijn psych zeker vergeten te vragen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |