abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31209904
quote:
op woensdag 5 oktober 2005 08:06 schreef betawolff het volgende:

nederland is wereldwijd koploper met 1:12.000 m->v en 1:30.000 v->m. ook met die cijfers blijft het echter iets dat zeldzaam te noemen is.
en in dit topic al een paar mensen? of heb ik het fout begrepen?
pi_31211179
quote:
op woensdag 5 oktober 2005 17:50 schreef dennismoore het volgende:

[..]

en in dit topic al een paar mensen? of heb ik het fout begrepen?
dat heb je goed begrepen.

ik snap het zelf ook niet helemaal hoor, want er wordt geschat dat er zo'n 3000 transseksuelen in nederland wonen. da's dus veel meer nog dan 1:12.000...

misschien speelt de leeftijd waarop veel transseksuelen hun transitie beginnen een rol in de oververtegenwoordiging op fok..
  donderdag 6 oktober 2005 @ 05:41:39 #153
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_31221531
3000? mja wie tellen ze dan mee? alleen mensen die op dit moment een behandeling ondergaan? of ook post-op transseksuelen?

dat laatste zou ik wel een beetje vernederend vinden...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_31221669
quote:
op donderdag 6 oktober 2005 05:41 schreef chantalc het volgende:
3000? mja wie tellen ze dan mee? alleen mensen die op dit moment een behandeling ondergaan? of ook post-op transseksuelen?

dat laatste zou ik wel een beetje vernederend vinden...
ook post-op voor zover ik weet. het gaat er hier om hoeveel het voorkomt, dus ik denk dat het niet echt vernederend te noemen is.. een post-op trans ondervindt tenslotte geen last van de telling (ik ga er vanuit dat schattingen gemaakt worden o.b.v. statistische gegevens van o.a. de vu en azg).
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 11:17:35 #155
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_31249290
ja ok...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_31249663
over 2 weekjes weer een gesprek..
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 12:36:14 #157
128702 ChantalC
it's a girl!
pi_31251265
in december pas weer... dan ook naar kno arts ivm adamsappelreductie...
chantalcoolsma.nl
pi_31864766
thja, laatste gesprek ging er een beetje over wat ik nou eigelijk wilde. hij dacht namelijk dat ik nog heel erg twijfelde. hij had mijn brief gelezen.

in ieder geval volgende week woensdag weer erheen, en hoop daar meteen een gesprek met mvr. elliot aan vast te kunnen knopen (ze nam net de telefoon niet op.)

maar ik heb veel na gedacht en veel wakker gelegen, ik twijfel eigelijk helemaal niet meer. het is iets wat ik gewoon heel graag wil.. en volgens mij gaat het net zoals 5 jaar geleden toen ik het mijn ouders wou vertellen, toen twijfelde ik ook zo. maar na die tijd was het wel een enorme opluchting.

word vervolgd.
pi_32110605
gister weer geweest, gesprek met pshyg. gehad en met maatschappelijk werkster. het was heel leuk. mede omdat ik ook groen licht gekregen heb.

ze vroeg hoe ik wou heten, en of ze me al zo mocht noemen enzo, familieboom gemaakt, gepraat over school ect.

moet het nog tegen 3 mensen zeggen, en dan is iedereen in mijn prive leven op de hoogte van de gebeurtenissen. daarna mag ik met hormonen enzo beginnen.

word vervolgd.
pi_32110685
quote:
op woensdag 9 november 2005 10:37 schreef doagere het volgende:
gister weer geweest, gesprek met pshyg. gehad en met maatschappelijk werkster. het was heel leuk. mede omdat ik ook groen licht gekregen heb.

ze vroeg hoe ik wou heten, en of ze me al zo mocht noemen enzo, familieboom gemaakt, gepraat over school ect.

moet het nog tegen 3 mensen zeggen, en dan is iedereen in mijn prive leven op de hoogte van de gebeurtenissen. daarna mag ik met hormonen enzo beginnen.

word vervolgd.
dat is een stap vooruit doagere!

het zal een tijd worden die ook wel veel moeilijke momenten zal kennen. ben je daar klaar voor?
pi_32135486
quote:
op woensdag 9 november 2005 10:40 schreef betawolff het volgende:

[..]

dat is een stap vooruit doagere!

het zal een tijd worden die ook wel veel moeilijke momenten zal kennen. ben je daar klaar voor?
ja.
pi_32137602
proficiat
  donderdag 10 november 2005 @ 02:29:21 #163
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_32137879
wat is nu precies het belang van een uiterlijk dat overeenkomt met je innerlijk?
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  donderdag 10 november 2005 @ 02:51:47 #164
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_32138078
quote:
op donderdag 10 november 2005 02:29 schreef nickthedick het volgende:
wat is nu precies het belang van een uiterlijk dat overeenkomt met je innerlijk?
dat je je niet steeds dood schrikt als je in de spiegel kijkt, maar daar heb jij vast al mee leren leven.

even serieus... ik denk dat het verwarrend is om jezelf te zien als vrouw, terwijl je uiterlijke kenmerken er op wijzen dat je een man bent, of andersom. het lijkt me ook raar, wanneer je het gevoel hebt dat je twee meter bent, terwijl je een lilliputter bent. het heeft denk ik iets te maken met een zelfbeeld dat niet overeenkomt met het beeld in de werkelijkheid. maar toch vraag ik me af, of je dat zelfbeeld niet kunt veranderen. ik bedoel, waar houdt zoiets op? er zijn ook mensen die ledematen laten amputeren, omdat ze het gevoel hebben dat bijvoorbeeld hun arm niet bij hun lichaam hoort. dat is ook een verstoord zelfbeeld, of in ieder geval een incongruentie tussen zelfbeeld en fysieke kenmerken. anorexia patiënten hebben dat ook, dat ze zichzelf dikker zien dan ze in werkelijkheid zijn. maar goed, ik dwaal af...

er is namelijk wel één groot verschil met de eerder genoemde stoornissen en de situatie die ts beschrijft: dit is een biologische afwijking, maar dat zal vast al ergens in het topic ter sprake zijn gekomen. er gaat daadwerkelijk iets mis in de ontwikkeling van het brein en de ontwikkeling van het lichaam tijdens de embryonale fase.

@ts: het lijkt me vreselijk en vooral verwarrend, wanneer je het gevoel hebt dat je seksuele identiteit niet overeenkomt met je fysieke kenmerken. ik wens je dan ook heel veel sterkte bij het verdere verloop hiervan.
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
pi_32138804
quote:
op donderdag 10 november 2005 02:29 schreef nickthedick het volgende:
mannen en vrouwen hebben bepaald gedrag (vaak gevangen in stereotypen, en aan je post history te doen een bron van onderzoek voor jou zelf ). men verwacht van een man bepaalde dingen en van een vrouw bepaalde dingen. ook de interactie tussen personen is afhankelijk van het geslacht.

dit is even in het kort, maar ik denk wanneer je er zelf over gaat nadenken dat je ook wel op meer komt.
pi_32138821
quote:
op donderdag 10 november 2005 02:51 schreef sterre1981 het volgende:

maar toch vraag ik me af, of je dat zelfbeeld niet kunt veranderen. ik bedoel, waar houdt zoiets op?
in dit geval zijn er de afgelopen eeuw talloze therapieen ontwikkeld, maar er was geen therapie die succes had en kwaliteit van leven bood.
quote:
er is namelijk wel één groot verschil met de eerder genoemde stoornissen en de situatie die ts beschrijft: dit is een biologische afwijking, maar dat zal vast al ergens in het topic ter sprake zijn gekomen. er gaat daadwerkelijk iets mis in de ontwikkeling van het brein en de ontwikkeling van het lichaam tijdens de embryonale fase.
er gaat inderdaad iets mis. daarnaast moet je hier vooral niet naar de uiterlijke kenmerken kijken, maar vooral naar de identiteit en/of persoonlijkheid. velen blijken ook een succesvol leven te kunnen opbouwen na hun transitie.
  donderdag 10 november 2005 @ 13:32:10 #167
84957 sterre1981
ik hou van panda's
pi_32146317
quote:
op donderdag 10 november 2005 07:13 schreef betawolff het volgende:

[..]

in dit geval zijn er de afgelopen eeuw talloze therapieen ontwikkeld, maar er was geen therapie die succes had en kwaliteit van leven bood.
[..]

er gaat inderdaad iets mis. daarnaast moet je hier vooral niet naar de uiterlijke kenmerken kijken, maar vooral naar de identiteit en/of persoonlijkheid. velen blijken ook een succesvol leven te kunnen opbouwen na hun transitie.
nou, het lijkt mij dat je juist vooral naar die uiterlijke kenmerken moet kijken. die zijn toch juist het hele probleem? die kloppen namelijk niet met de seksuele identiteit. het lijkt me logisch dat je na de transitie eindelijk een normaal leven kan opbouwen. want dan klopt de wereld weer.
Ananassen
Stofzuigerzakken
Printerinkt
Wormgaten
pi_32146412
quote:
op donderdag 10 november 2005 13:32 schreef sterre1981 het volgende:

[..]

nou, het lijkt mij dat je juist vooral naar die uiterlijke kenmerken moet kijken. die zijn toch juist het hele probleem? die kloppen namelijk niet met de seksuele identiteit. het lijkt me logisch dat je na de transitie eindelijk een normaal leven kan opbouwen. want dan klopt de wereld weer.
ik doelde meer op de vergelijkingen die werden gedaan, en verschillen daarbij.
  donderdag 10 november 2005 @ 14:01:56 #169
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_32147258
gefeliciteerd doa, nu de rlt in

ik moet nog 1 maandje dan ben ik er officieel mee klaar
die 18 maanden gaan als een trein
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
  donderdag 10 november 2005 @ 14:24:09 #170
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_32147922
quote:
op donderdag 10 november 2005 02:51 schreef sterre1981 het volgende:

[..]

dat je je niet steeds dood schrikt als je in de spiegel kijkt, maar daar heb jij vast al mee leren leven.

even serieus... ik denk dat het verwarrend is om jezelf te zien als vrouw, terwijl je uiterlijke kenmerken er op wijzen dat je een man bent, of andersom. het lijkt me ook raar, wanneer je het gevoel hebt dat je twee meter bent, terwijl je een lilliputter bent. het heeft denk ik iets te maken met een zelfbeeld dat niet overeenkomt met het beeld in de werkelijkheid. maar toch vraag ik me af, of je dat zelfbeeld niet kunt veranderen. ik bedoel, waar houdt zoiets op? er zijn ook mensen die ledematen laten amputeren, omdat ze het gevoel hebben dat bijvoorbeeld hun arm niet bij hun lichaam hoort. dat is ook een verstoord zelfbeeld, of in ieder geval een incongruentie tussen zelfbeeld en fysieke kenmerken. anorexia patiënten hebben dat ook, dat ze zichzelf dikker zien dan ze in werkelijkheid zijn. maar goed, ik dwaal af...

@ts: het lijkt me vreselijk en vooral verwarrend, wanneer je het gevoel hebt dat je seksuele identiteit niet overeenkomt met je fysieke kenmerken. ik wens je dan ook heel veel sterkte bij het verdere verloop hiervan.
zo zo... klauwtjes uit he?

1. ik denk dat bij je 'lilliputter' voorbeeld (matig voorbeeld trouwens) meer een prakstisch aspect komt kijken en het beeld niet alleen voor de persoon zelf verstoord is, maar ook voor de omgeving.
2. in het geval van amorphie (want zo heet het geloof ik) is het zelfbeeld verstoord op een erg bizarre wijze waar ik op dit moment ook niets relevants over kwijt kan.
3. mensen met een eetstoornis hebben meestal een verstoord zelfbeeld dat voortkomt uit een minderwaardigheidscomplex (waardoor ze zichzelf eigenlijk bewust pijn laten lijden), het heeft naar mijn mening in beginsel ook niets met 'dun willen zijn' te maken; het is pure zelfkwelling.
4. het geval van ts... ingewikkeld. ik denk dat je gelijk het, al zou ik graag willen weten hoe zich het geval van ts zou hebben ontwikkeld als het 'concept' vrouw de ts vreemd was...
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_32148073
quote:
op donderdag 10 november 2005 14:24 schreef nickthedick het volgende:

4. het geval van ts... ingewikkeld. ik denk dat je gelijk het, al zou ik graag willen weten hoe zich het geval van ts zou hebben ontwikkeld als het 'concept' vrouw de ts vreemd was...
moeilijk te zeggen.. wat ik wel weet is dat transseksualiteit (zelfs incl. primitieve operaties!) al in heel oude stammen terug komt. ook bij dieren komt transseksualiteit voor, maar die maken er verder niet zo'n probleem van als mensen..

misschien is het in dit licht ook interessant om transgenderisten te belichten. zij streven een vorm van geslacht na die tussen het mannelijke en het vrouwelijke in zit, en zouden het liefste willen dat er geen strakke tweedeling is, zoals die er nu is.

een vraag die bij de psychologische screening ook wordt gesteld is de vraag of je het beter zou vinden om in een wereld te leven waarin geslacht niet bestaat.
  donderdag 10 november 2005 @ 14:51:24 #172
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_32148731
is mijn psych zeker vergeten te vragen
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_32148770
fetsjisme
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32148861
quote:
op donderdag 10 november 2005 14:52 schreef zhe-devilll het volgende:
fetsjisme
transseksualiteit heeft niets met fetisjisme te maken. fetisjisme is de sexuele aangetrokkenheid tot een object. transseksualiteit heeft weinig met sexuele aangetrokkenheid te maken, maar met seksuele identiteit.
pi_32148885
quote:
op donderdag 10 november 2005 14:51 schreef danielluh het volgende:
is mijn psych zeker vergeten te vragen
of je bent het vergeten. in alle gesprekken en tests bij elkaar worden tenslotte honderden vragen gesteld..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')