quote:op zondag 19 juni 2005 19:25 schreef golf het volgende:
kijk nog maar eens naar het plaatje en ga nog maar eens flink zitten piekeren.![]()
quote:op zondag 19 juni 2005 19:23 schreef biancavia het volgende:
en waarom blijft hij op de grond in 1 keer staan, in plaats van dat hij nog een keertje probeert verder te gaan?
nou, dat is dus wat ik me afvroeg. ik heb er ook geen meer, maar volgens mij stoppen ze echt gelijk als ze van de trap op de grond komen. en dat vond ik vreemd.quote:op zondag 19 juni 2005 19:55 schreef maverick_tfd het volgende:
is het niet zo dat als hij eenmaal op de grond is, hij nog 1 keer zo'n omwenteling maakt? dan zou het wel logisch zijn namelijk, dan wint de slinky zijn energie uit de potentiele(hoogte)energie. dat zou betekenen dat hij geen 2e stap kan maken als hij eenmaal op de grond is...
heb echter nooit zoveel met die dingen gespeeld dus ik weet het niet echt zeker
hmm, maar loopt ie nou nog 1 stap door aan het einde van de trap of niet?quote:op zondag 19 juni 2005 20:04 schreef golf het volgende:
[..]
http://home.messiah.edu/~barrett/slinky/results.htm
als je de veer uitrekt maakt ie nog wel een halve slag denk ik.quote:op zondag 19 juni 2005 20:08 schreef maverick_tfd het volgende:
[..]
hmm, maar loopt ie nou nog 1 stap door aan het einde van de trap of niet?
dan doet ie het op de trap niet meer.quote:op zondag 19 juni 2005 20:09 schreef golf het volgende:
[..]
als je de veer uitrekt maakt ie nog wel een halve slag denk ik.![]()
hmm, misschien heeft nikky er nog 1 op de trap liggen.quote:op zondag 19 juni 2005 21:25 schreef biancavia het volgende:
ik ben in staat om er weer eentje te kopen ergens.
zouden ze die nog hebben bij de bart smit?
quote:op zondag 19 juni 2005 21:49 schreef -lotte- het volgende:
die van mij is de slinky 2.0 , die loopt zelf de trap weer op
ja! geweldig toch! en waarom stopt die nou op de voorlaatste trede?quote:op zondag 19 juni 2005 20:19 schreef varr het volgende:
everyone loves a slinky, you gotta get a slinky, slinky, slinky, go slinky go!
[afbeelding]
da's een film...da's niet echtquote:op zondag 19 juni 2005 23:33 schreef biancavia het volgende:
[..]
ja! geweldig toch! en waarom stopt die nou op de voorlaatste trede?
die dikkerd verstoorde de aardse krachten...quote:op zondag 19 juni 2005 23:33 schreef biancavia het volgende:
[..]
ja! geweldig toch! en waarom stopt die nou op de voorlaatste trede?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:op maandag 20 juni 2005 00:01 schreef murray het volgende:--> tru.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, die met de ballen in de bek.
uh ik weet het uit mijn hoofd wel... als de veer de onderkant van de trap (de vloer) raakt dan gaat de veer die nog op de laagste trede staat ook naar de grond... dus net zoals ie de trap afging... en dan eindigd hij met allebei de kanten op de grond. dus hij doet precies hetzelfde als op de trap maar de trede waarop de ene kant dan zou komen komt gewoon op de grond (tesamen met de kant die al op de grond zat en ervoor zorgde dat de andere kant doorloopt).quote:op maandag 20 juni 2005 11:54 schreef biancavia het volgende:
ik heb nog steeds geen uitsluitsel.
iemand die toevallig nog zo'n ding heeft liggen en kan experimenteren of de slinky gelijk stopt aan het einde van de trap?
dan is het goed.quote:op maandag 20 juni 2005 12:08 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
uh ik weet het uit mijn hoofd wel... als de veer de onderkant van de trap (de vloer) raakt dan gaat de veer die nog op de laagste trede staat ook naar de grond... dus net zoals ie de trap afging... en dan eindigd hij met allebei de kanten op de grond. dus hij doet precies hetzelfde als op de trap maar de trede waarop de ene kant dan zou komen komt gewoon op de grond (tesamen met de kant die al op de grond zat en ervoor zorgde dat de andere kant doorloopt).
wat bedoel je precies met omvallen?quote:op maandag 20 juni 2005 18:09 schreef maverick_tfd het volgende:
maar dan valtie om alstie eenmaal stilstaat volgens mij
is het erg als ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt?quote:op maandag 20 juni 2005 23:56 schreef the_disheaver het volgende:
je bedoeld de vloer na het einde van de trap?
na de laatste trede zal de bovenkant gewoon de vloer raken (die onder een hoek van 45 graden staat) en wanneer dat punt waar hij de vloer raakt onder het punt van de laatste trede van de trap zal zijn, zal de slinky ook de laatste trede verlaten (om vervolgens waarschijnlijk terug te vallen naar het laagste punt van de vloer die onder hoek van 45 graden zit).
door wrijving zal bij een kleine hoogte verschil tussen de treden, de slinky niet hoeven te bewegen. ben wel benieuwd hoe groot die hoogte moet zijn (zal afhangen van snelheid, elasticiteitmodule (van veer)...)?
ja, maar dat is plastice zooi. je moet die metalen hebben. die werken veel beter.quote:op zondag 19 juni 2005 21:25 schreef biancavia het volgende:
ik ben in staat om er weer eentje te kopen ergens.
zouden ze die nog hebben bij de bart smit?
dat je het voor elkaar krijgt iets simpels zo ingewikkeld uit te leggen.quote:op woensdag 22 juni 2005 00:12 schreef the_disheaver het volgende:
ja, tuurlijk is het erg
wat begrijp je niet?
waarom halen mensen geen energie als ze op een wolkenkrabber staan dan?quote:op woensdag 22 juni 2005 11:23 schreef maverick_tfd het volgende:
het komt er gewoon op neer dat een slinky als hij op de grond komt (na de trap dus), geen energie meer wint uit de hoogte die hij eerst had. daarom staat hij onder aan de trap stil. echter staat hij dan met allebei zn pootjes op de grond, het gaat er nu over hoe je hem zo kunt krijgen dattie gewoon in 1 keer stil staat, op 1 'pootje' dus. dat kun je doen door de vloer onder de trap onder een bepaalde hoek te zetten, waardoor de enerie die de slinky nodig heeft om verder te gaan, groter wordt, waardoor de slinky sneller stil ligt.
al wat duidelijker?anders hoor ik het wel
da's niet zo moeilijk. zo'n slinky staat boven aan een trap, op een bepaalde hoogte. de gravitatiepotentiaal houdt em op zn plek, en drukt em tegen de ondergrond aan ( de zwaartekracht wijst immers naar beneden) . zodra je nu 1 kant omkieperd, zal deze potentiaal de slinky naar beneden trekken, en zal deze net zo lang doorgaan totdat ie op de grond is. de beweging van de slinky kun je vast met een aardige cycloide beschrijven.quote:op woensdag 22 juni 2005 23:04 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
waarom halen mensen geen energie als ze op een wolkenkrabber staan dan?
en wat als je karpet hebt in plaats van een vloer? heeft die wrijving invloed?
hoe krijgt die slinky de energie die het nodig heeft, duracell?
allemaal zeer gecompliceerde vragen waar ik een antwoord op zou willen graag.
het probleem was dat in mijn herinnering de slinky onderaan de trap in één keer bleef staan, helemaal recht op 'één pootje' . en dat vond ik nogal raar, want hoe kon die slinky dat nou weten, dat daar precies de trap ophield?quote:op woensdag 22 juni 2005 23:08 schreef haushofer het volgende:
[..]
snap het probleem niet zo geloof ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |