Ik maak ook maar een geintje. Oorlog hoort bij mensen. Religie is slechts een excuus.quote:Op zondag 19 juni 2005 19:54 schreef Reya het volgende:
Hmmm, geloof is misschien een oorzaak van oorlogen, maar het ligt veelal ook aan mensen die denken andere mensen te kunnen controleren. Alhoewel er natuurlijk wel gelijkenissen tussen beide bestaan
Uitstekend ideequote:Op zondag 19 juni 2005 19:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zullen wij de eerste atheïstische kerk oprichten, waarin elke zondag gepreekt wordt over het niet-bestaan van God en de noodzaak om zelf na te denken?
En liederen die het individu en het hedonisme vieren.quote:Op zondag 19 juni 2005 19:57 schreef Doffy het volgende:
Met het wekelijkse ketterse gedicht van Reya![]()
Hmmm, bij de Romeinen was geloof niet zo sterk en in verre mate vervlochten in hun levensstijl. Het imperialisme van de Romeinen sprrekt me eigenlijk helemaal niet aan...quote:Op zondag 19 juni 2005 19:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En liederen die het individu en het hedonisme vieren.
En orgies natuurlijk
Ik vind het soms zo jammer dat het Romeinse geloof het niet gewonnen heeft van het christelijke. Dat was pas een sympathiek geloof.
Bedoel je niet de Romeinse gedachte ipv het geloof?quote:Op zondag 19 juni 2005 19:58 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En liederen die het individu en het hedonisme vieren.
En orgies natuurlijk
Ik vind het soms zo jammer dat het Romeinse geloof het niet gewonnen heeft van het christelijke. Dat was pas een sympathiek geloof.
Dat is inderdaad wel tofquote:Op zondag 19 juni 2005 20:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik bedoel gewoon al die leuke gezellige goden die aan één stuk door ruziemaken en zich overgeven aan vleselijke genoegens, al dan niet met een sterveling.
De Romeinen hebben alles gejat van de Griekenquote:Op zondag 19 juni 2005 20:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Venus, op z'n Romeins.
Geef mij de heren maar. Ze waren ook allemaal überlekker.
Heb je 'De Bacchanten' van Euripides al eens gelezen? Is een aanrader, lekker luguber.quote:Op zondag 19 juni 2005 20:12 schreef Reya het volgende:
Dionysos/Bacchus is trouwens mijn favoriete klassieke god. Hij was de god van de druiven, wijn en vrolijkheid en was tevens ook de patroon van de Griekse drama's en komedies
Da's waar, maar de Romeinen hadden meer stijl. Vind ik. Qua beeldhouwkunst e.d. dan.quote:Op zondag 19 juni 2005 20:10 schreef Reya het volgende:
De Romeinen hebben alles gejat van de Grieken
Eerlijk gezegd nog niet. Maar ik zal je tip zeker in mijn achterhoofd houdenquote:Op zondag 19 juni 2005 20:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Heb je 'De Bacchanten' van Euripides al eens gelezen? Is een aanrader, lekker luguber.
quote:Op zondag 19 juni 2005 20:20 schreef Doffy het volgende:
Eros
ontwortelt
mijn hart
zoals een wervelwind
een bergeik
![]()
Het boekje 'Eros ontwortelt mijn hart' staat hier in mijn kast.quote:Op zondag 19 juni 2005 20:20 schreef Doffy het volgende:
Eros
ontwortelt
mijn hart
zoals een wervelwind
een bergeik
![]()
Het ligt hier nu onder mijn handquote:Op zondag 19 juni 2005 20:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het boekje 'Eros ontwortelt mijn hart' staat hier in mijn kast.
Ik in mijn literatuur-gekke periode (die nog steeds voortduurt) in de ramsj bij De Slegtequote:Op zondag 19 juni 2005 20:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb het in mijn lesbische periode besteld bij een lesbische boekhandel.
Je maakt me lyrisch, Doffyquote:Op zondag 19 juni 2005 20:24 schreef Doffy het volgende:
Ik houd van dingen
die mij strelen
ik geloof dat
liefde
het zonlicht
weerspiegelt![]()
![]()
Ik heb alleen het eerste boek gelezen.quote:Op zondag 19 juni 2005 19:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Openbaringen is voor mij al lang geleden, dus misschien dat ik ze nog eens ga lezen. Maar komen die dingen als dat grote beest uit zee er ook in voor dan?
Daar was het vast goedkoper.quote:Op zondag 19 juni 2005 20:24 schreef Doffy het volgende:
Ik in mijn literatuur-gekke periode (die nog steeds voortduurt) in de ramsj bij De Slegte
Ook letterlijk in officiele contracten en akten etc.?quote:Op zondag 19 juni 2005 19:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Weet je dat in het Engels (Amerika met name neem ik aan) overmacht aangeduid wordt met 'an act of God'?
Ik mag mij soms graag weg laten voeren ja, zeker op dit soort schitterende dromerij.quote:Op zondag 19 juni 2005 20:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Heb je zo'n romantische inborst, Doffel?
Misschien omdat je dan minder hoeft te eten.quote:Op zondag 19 juni 2005 19:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb met dit soort weer altijd zo'n zin in vet eten. Is dat verklaarbaar? Vanmiddag is mijn morele verval zelfs tot een dieptepunt gedaald met het verorberen van een frikadel speciaal.
Ja, opvallend positiefquote:Op zondag 19 juni 2005 20:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Heb je zo'n romantische inborst, Doffel?
Ja dus.quote:Op zondag 19 juni 2005 19:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik kwam het eens tegen in de algemene voorwaarden van een vliegmaatschappij. Ik vermoed dus van wel, dat het de officiële term is...
Liev.quote:Op zondag 19 juni 2005 20:26 schreef Doffy het volgende:
Ik mag mij soms graag weg laten voeren ja, zeker op dit soort schitterende dromerij.
Het staat zelfs in het woordenboek:quote:
Niets mis meequote:Op zondag 19 juni 2005 20:26 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ik mag mij soms graag weg laten voeren ja, zeker op dit soort schitterende dromerij.
Zal God leuk vinden, dat-ie overal de schuld van krijgt.quote:Op zondag 19 juni 2005 20:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het staat zelfs in het woordenboek:
3 ( juridisch; handel )
circumstances beyond one's control
( juridisch, handel ) force majeure, Act of God ( in het bijzonder met betrekking tot verzekeringen )
context
een geval van overmacht
circumstances beyond one's control, (a case of) force majeure, an Act of God
God is Liefde, dus dat hij de schuld krijgt van alle rampen lijkt me geen probleem voor hem. Sterker, hij is ook de veroorzaker, dus hij moet niet zeurenquote:Op zondag 19 juni 2005 20:32 schreef Alicey het volgende:
Zal God leuk vinden, dat-ie overal de schuld van krijgt.
Ja, en dat mensen dat dan ook nog eens niet vergoed krijgen.quote:Op zondag 19 juni 2005 20:32 schreef Alicey het volgende:
Zal God leuk vinden, dat-ie overal de schuld van krijgt.
Zo'n slanke jongen waarschijnlijk:quote:Op zondag 19 juni 2005 20:31 schreef Doffy het volgende:
Het is de schuld van Aphrodite
lieve moeder
ik kan echt niet
verder weven
Ik ben door
liefde
voor een slanke jongen
verlamd
Mjah, voor veel beroepen is het verplicht om een aansprakelijkheidsverzekering te hebben, maar juist voor een beroep met veel verantwoordelijkheid als God dus schijnbaar niet.quote:Op zondag 19 juni 2005 20:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, en dat mensen dat dan ook nog eens niet vergoed krijgen.
Hmmm ja, zoiets, maar dan andersquote:Op zondag 19 juni 2005 20:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zo'n slanke jongen waarschijnlijk:
[afbeelding]
Maar dan zonder blaadje tuuk. Stomme Vaticaansen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |