Nou, dan ook nog maar mijn verslagje
![]()
Ik ben maar een fokker tegengekomen, verder een heleboel andere vrienden en ik ben fijn bijgekleurd
![]()
O ja, ik heb ook nog een hoop bands gezien:
Voor
Metal Church was ik net op tijd om de laatste paar nummers te zien, klonk helemaal niet verkeerd. Daarna nog even naar
Alter Bridge geluisterd, maar dat is niet echt mijn muziek. Aangezien we
Papa Roach wilden missen zijn we in het gras bij de tent gaan zitten en hebben we zo nog wat van
Team Sleep gehoord, dat viel best nog wel mee, ik had er minder van verwacht.
Daarna kwam "We are
Motorhead and we play rock 'n roll. You like rock 'n roll?" Nou onze groep wel iig
![]()
Goede show, beter dan Wacken vorig jaar. Ik wilde ook nog even naar
Dillinger Escape Plan luisteren. Dat zijn echt een stel idioten die enorm beukten. Wel leuk om te horen, maar niet al te lang.
Slayer heb ik alleen gezien toen ik naar het kleine podium liep om
Gorefest te gaan bekijken, de eerste band waar ik echt voor kwam. Het is geweldig dat ze weer bij elkaar zijn, het beukte zoals het hoort. Ze kondigden ook nog eens de re-releases aan van een hoop oude cd's, en dat werd tijd ook.
Daarna werd het tijd om een hapje te eten want er stonden bijzonder weinig boeiende bands. Ik heb zittend in het gras nog wel iets meegekregen van
Velvet Revolver, maar als Mr Brownstone het enige is wat ze een beetje kunnen is mijn vooroordeel weer bevestigd. Eigenlijk was het niet eens de bedoeling, maar het was zo rustig bij het podium dat ik zowaar vooraan stond bij
Audioslave. De eerste helft van hun show was zwaar slaapverwekkend. Het werd daarna wel iets beter, Chris die Black Hole Sun alleen met akoestische gitaar speelt enzo, maar daar vermaak je volgens mij geen 45000 metalheads mee.
Maar goed, daarna ben ik toch maar vooraan blijven hangen voor de 2e band waar ik voor kwam:
Black Sabbath. Wauw, wat klonk dat goed! Ozzy zag er heel redelijk uit, en de show stond als een huis. Niets dan lof over hen. Daarna weer naar achteren gegaan want ik kreeg enorme dorst. Toen was het wachten op
Rammstein, voor mij de reden om direct bij de early-bird aanbieding al mijn kaartje te kopen. Over de muziek kan je discussieren, en het laatste album is ook zeker niet de beste, maar de show maakte alles goed. Gewelig om ze weer eens te zien, goeie afsluiter ook.
Toen nog even drie kwartier stil gestaan om van de parkeerplaats af te komen. In ieder geval ff tijd om na te genieten
![]()
Het was een prima dag
![]()
Nog een paar foto's:
Gorefest:
![]()
Black Sabbath:
![]()
Rammstein:
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)