abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28078757
Nee, Ronno. Volgens mij was het echt een studentenvereniging. In de straat die uitkomt op de voorkant van het station; drie minuten lopen. Er stonden pijltjes op de grond.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 20 juni 2005 @ 01:13:04 #127
25420 huhasta
who has ta
pi_28079012
quote:
Op maandag 20 juni 2005 00:52 schreef heiden6 het volgende:
Nee, Ronno. Volgens mij was het echt een studentenvereniging. In de straat die uitkomt op de voorkant van het station; drie minuten lopen. Er stonden pijltjes op de grond.
Diogenes

http://www.diogenes.nu/
pi_28079057
quote:
Op maandag 20 juni 2005 00:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ja inderdaad. Van Ozzy moet je afblijven. Zonder die man waren we misschien nu allemaal fan van Tupac...
Op het gevaar af tegen diverse heilige huisjes te schoppen, ik vond Black Sabbath beter (en met beter bedoel ik hier muzikaal interessanter) toen ik ze met Tony Martin zag mid jaren '90. Ozzy is echt nog maar een schim van de toch al niet even stevige artiest die hij vroeger was en lijkt meer geïnteresseerd in het uithangen van de clown en audience participation freak dan in zingen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_28079220
quote:
Op maandag 20 juni 2005 01:13 schreef huhasta het volgende:

[..]

Diogenes

http://www.diogenes.nu/
Inderdaad.

Zie ook hier.

Overigens werd er geen entree gerekend. Goede muziek en drank.
pi_28079355
quote:
Op maandag 20 juni 2005 01:17 schreef Litpho het volgende:

[..]

Op het gevaar af tegen diverse heilige huisjes te schoppen, ik vond Black Sabbath beter (en met beter bedoel ik hier muzikaal interessanter) toen ik ze met Tony Martin zag mid jaren '90. Ozzy is echt nog maar een schim van de toch al niet even stevige artiest die hij vroeger was en lijkt meer geïnteresseerd in het uithangen van de clown en audience participation freak dan in zingen.
Gek, ik vond dat allemaal niet zo irritant gisteren. Ook dat let's go fucking crazy en ge-i can't fucking hear you.. ik heb dan wel misschien de hele show op de grond gezeten en niet goed gezien wat er zich allemaal op het podium afspeelde, de muziek klonk wel als een klok zeg maar...
  maandag 20 juni 2005 @ 08:51:21 #131
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_28080418
Persoonlijk vond ik Rammstein tegenvallen, niet het niveau van eerdere shows.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_28080998
quote:
Op maandag 20 juni 2005 08:51 schreef Mark het volgende:
Persoonlijk vond ik Rammstein tegenvallen, niet het niveau van eerdere shows.
Dat vond ik nou ook....
pi_28081303
Paar (verkleinde) foto's van mij van zaterdag:

en de rest op originele grootte staat HIER

[ Bericht 72% gewijzigd door estranged op 20-06-2005 10:07:08 ]
pi_28081424
Toch opvallend, en eveneens betreurenswaardig, dat de meesten zo positief zijn over rammstein. Dit land wordt compleet voor schut gezet door zulk een band als headliner in te plannen met bands als Black Sabbath en Slayer op de bill. Heb toch nog 2 nummers van rammstein gekeken om mijn vooroordelen over deze zwabbers te testen, maar die muziek en die houding van hen is werkelijk een lachertje.
Erg grappig was het toen ik tijdens het festival aan personen met een rammstein shirtje ging vragen wat hun favo nummers zijn van Black Sabbath voor diens optreden. De meesten vonden de band + muziek erg gaaf, maar konden geen enkel nummer opnoemen...
Think for Yourself, Question Authority.
pi_28081744
quote:
Op maandag 20 juni 2005 09:52 schreef lwasbever het volgende:
Toch opvallend, en eveneens betreurenswaardig, dat de meesten zo positief zijn over rammstein. Dit land wordt compleet voor schut gezet door zulk een band als headliner in te plannen met bands als Black Sabbath en Slayer op de bill. Heb toch nog 2 nummers van rammstein gekeken om mijn vooroordelen over deze zwabbers te testen, maar die muziek en die houding van hen is werkelijk een lachertje.
Erg grappig was het toen ik tijdens het festival aan personen met een rammstein shirtje ging vragen wat hun favo nummers zijn van Black Sabbath voor diens optreden. De meesten vonden de band + muziek erg gaaf, maar konden geen enkel nummer opnoemen...
Ik vond het ook een beetje vreemd dat Rammstein de hoofdact was, gezien de rest van het programma. Maar ik vind het een goede band, met een goede show. Waarom vind jij het dan een lachertje?

En niet iedereen hoeft fan te zijn van Black Sabbath.
pi_28081859
quote:
Op maandag 20 juni 2005 09:52 schreef lwasbever het volgende:
Ik, als grote Black Sabbath-fan, zie ook mijn naam, vind dit onzin. Jammer dat je Rammstein niets vindt, maar dat ze headliner zijn is niet meer dan logisch en niet meer dan terecht. Ze zijn nou eenmaal de grootste band die geboekt was.

Een band als Slayer is tegenwoordig 3 keer in 4 jaar op 't Goffertpark te zien en speelt tussendoor ook nog losse eigen concerten in Nederland. ’t Is een leuke band, maar zeker geen bijzonderheid op je festival die veel extra bezoekers trekt. Black Sabbath zijn natuurlijk levende legendes, maar zijn na 30 jaar echt niet meer die megaband die ze ooit waren, kijk maar eens naar de vele bezoekers die toch voor Machine Head, Soulfly en/of Flogging Mollly kozen.

Black Sabbath koopt in Nederland misschien Ahoy uit, Rammstein speelt 3 dagen op rij voor een vol stadion. Tja, dan kun je ze zwabbers vinden, maar ze zijn dan toch duidelijk de grotere band. En niet alleen in Nederland, Duitsland zal ik er niet eens bij halen, maar eigenlijk is dat zo in heel Europa en omstreken….en ook buiten Europa beginnen ze steeds groter te worden. En dat voor een niet Engelstalige band. Sorry, maar dan verdien je het respect gewoon om headliner te mogen zijn.

Daarnaast is een optreden van Rammstein meer dan een concert, het is een visueel spectakel. Een show in de echte zin van het woord. Hoe kun je een dag beter afsluiten?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 20 juni 2005 @ 10:21:01 #137
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_28082002
quote:
Op maandag 20 juni 2005 10:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Daarnaast is een optreden van Rammstein meer dan een concert, het is een visueel spectakel. Een show in de echte zin van het woord. Hoe kun je een dag beter afsluiten?
Juist. Je hoeft de muziek van Rammstein helemaal niet aangenaam te vinden, de show die ze neerzetten is gewoon super. Het zijn gewoon mannen met humor en ze kunnen absoluut 'acteren'.

Het enige wat ik Ozzy heb zien doen, zie ik mijn opa van 85 ook om de 5 minuten doen. Blij kijken en in de handen klappen. Emmertje water hier, emmertje water daar, jongens wat een plezier. Niks mis met Black Sabbath en/of een optreden zonder vuurwerk, maar als we toch appels en peren met elkaar gaan vergelijken.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_28082342
Overigens kun je Rammstein sowieso niet laten optreden met een andere band op een andere stage.
pi_28082366
quote:
Op maandag 20 juni 2005 10:36 schreef heiden6 het volgende:
Overigens kun je Rammstein sowieso niet laten optreden met een andere band op een andere stage.
Want?
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_28082556
Er speelden niet eens andere bands tegelijkertijd met Rammstein toch?
† The 3 Kings †
pi_28082591
quote:
Op maandag 20 juni 2005 10:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Want?
Met de hele show eromheen eisen ze veel te veel aandacht op om verderop nog een andere band te laten spelen. Dan loopt alles daar leeg.
pi_28082670
quote:
Op maandag 20 juni 2005 10:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Met de hele show eromheen eisen ze veel te veel aandacht op om verderop nog een andere band te laten spelen. Dan loopt alles daar leeg.
Ach, in de tent met de volumeknop op 11 krijg je daar niet veel van mee denk ik.

Maar goed, zo'n gezamelijke afsluiter zorgt wel voor z'n leuk 'met z'n allen'- gevoel op het eind natuurlijk, dus ik snap 't wel dat ze Rammstein in hun eentje programmeren.
  maandag 20 juni 2005 @ 10:49:48 #143
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_28082697
Hoe was het concert van Rammstein ten opzichte van hun concert in Ahoy vorig jaar?
Zelfde setlist of meer ouder werk?
pi_28084377
Ze speelden Ich Will, Sonne, Links 2 3 4 en Du Riechst So Gut
† The 3 Kings †
pi_28084562
quote:
Op maandag 20 juni 2005 10:44 schreef TheSorrow het volgende:
Er speelden niet eens andere bands tegelijkertijd met Rammstein toch?
Flogging Molly toch?

I Was Bever moet eens rondkijken naar andere festivals waar Rammstein speelt. Staan ze ook als headliner of als co-headliner. Wat moet een Slayer in hemelsnaam nog als headliner? Een band die nauwelijks nog nieuwe fans erbij krijgt of elk metalfestival te boeken is omdat ze niet zoveel vragen (dat moet zijn kunnen vragen, want zo bijzonder is Slayer dezer dagen niet meer. Elke metalhead en frequente festivalbezoeker boven de 20 heeft Slayer wel minstens 1 keer gezien.

Black Sabbath is een ander verhaal natuurlijk. In feite waren ze headliner op het A-podium, omdat ze ook afsluiter wilden zijn. Vandaar het dubbelpodium. Rammstein moet natuurlijk in het donker spelen. Rammstein in de middag heb ik in 98 een keer meegemaakt. Dat was niks.
pi_28084711
quote:
Op maandag 20 juni 2005 11:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Flogging Molly toch?
nee, kijk maar (pdf)
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  maandag 20 juni 2005 @ 12:00:39 #147
33 Anton
A flower?
pi_28084737
Nou, dan ook nog maar mijn verslagje

Ik ben maar een fokker tegengekomen, verder een heleboel andere vrienden en ik ben fijn bijgekleurd O ja, ik heb ook nog een hoop bands gezien:

Voor Metal Church was ik net op tijd om de laatste paar nummers te zien, klonk helemaal niet verkeerd. Daarna nog even naar Alter Bridge geluisterd, maar dat is niet echt mijn muziek. Aangezien we Papa Roach wilden missen zijn we in het gras bij de tent gaan zitten en hebben we zo nog wat van Team Sleep gehoord, dat viel best nog wel mee, ik had er minder van verwacht.

Daarna kwam "We are Motorhead and we play rock 'n roll. You like rock 'n roll?" Nou onze groep wel iig Goede show, beter dan Wacken vorig jaar. Ik wilde ook nog even naar Dillinger Escape Plan luisteren. Dat zijn echt een stel idioten die enorm beukten. Wel leuk om te horen, maar niet al te lang. Slayer heb ik alleen gezien toen ik naar het kleine podium liep om Gorefest te gaan bekijken, de eerste band waar ik echt voor kwam. Het is geweldig dat ze weer bij elkaar zijn, het beukte zoals het hoort. Ze kondigden ook nog eens de re-releases aan van een hoop oude cd's, en dat werd tijd ook.

Daarna werd het tijd om een hapje te eten want er stonden bijzonder weinig boeiende bands. Ik heb zittend in het gras nog wel iets meegekregen van Velvet Revolver, maar als Mr Brownstone het enige is wat ze een beetje kunnen is mijn vooroordeel weer bevestigd. Eigenlijk was het niet eens de bedoeling, maar het was zo rustig bij het podium dat ik zowaar vooraan stond bij Audioslave. De eerste helft van hun show was zwaar slaapverwekkend. Het werd daarna wel iets beter, Chris die Black Hole Sun alleen met akoestische gitaar speelt enzo, maar daar vermaak je volgens mij geen 45000 metalheads mee.

Maar goed, daarna ben ik toch maar vooraan blijven hangen voor de 2e band waar ik voor kwam: Black Sabbath. Wauw, wat klonk dat goed! Ozzy zag er heel redelijk uit, en de show stond als een huis. Niets dan lof over hen. Daarna weer naar achteren gegaan want ik kreeg enorme dorst. Toen was het wachten op Rammstein, voor mij de reden om direct bij de early-bird aanbieding al mijn kaartje te kopen. Over de muziek kan je discussieren, en het laatste album is ook zeker niet de beste, maar de show maakte alles goed. Gewelig om ze weer eens te zien, goeie afsluiter ook.

Toen nog even drie kwartier stil gestaan om van de parkeerplaats af te komen. In ieder geval ff tijd om na te genieten Het was een prima dag Nog een paar foto's:

Gorefest:

Black Sabbath:

Rammstein:

Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_28085160
Wat staat dat hoofdpodium toch op een kutplaats. Die artiesten staan volle lollie in de zon. Op zo'n dag als zaterdag jl. was dat geen pretje!! Ik begrijp niet dat ze het podium niet een kwartslag draaien zoals het mtv stage staat...... Mij lijkt het fokking irritant om in de volle hitte te moeten spelen.

Verder: Dillinger Escape plan en Chimaira vond ik het strakste optreden neerzetten.

Het is leuk om te kunnen zeggen dat je black Sabbath gezien hebt, maar daar hield het dan verder ook mee op, tenminste, ik loop er niet warm van.

Soulfly vond ik live ontiegelijk tegenvallen, althans het geluid was bar en bar slecht en ik stond nb. voor de geluidstechnicus.

Verder complimenten voor de parkeerregeling en de bereikbaargheid van het festival! Toppertje!
In The Presence Of Enemies!
  maandag 20 juni 2005 @ 12:25:20 #149
17548 Dr.Death
Your Doctor has arrived..
pi_28085430
Ik vond het jammer dat veel bands last hadden van de warmte en daardoor langzaam op gang kwamen.
Dit gold m.n. voor Mötorhead en[/b] Rammstein.Rammstein had wel weer een prachtige show én goed geluid.
Bij Slayer was het geluid de eerste 20 min. kut.Kkerry King was nauwelijks te horen en Hanneman stond zo dof dat z'n geluid verzoop in de bas en de drums. Daarna toch weer fantastisch als vanouds. En wat kan die Dave Lombardo toch fantastisch drumnmen!.

Black Sabbath speelde fantastisch. Ook Ozzy. En ja, dat blij kijken en handen klappen doet ie al vanaf de wieg. 3 of 4 jaar terug op Graspop precies eender.

Helmet heb ik half gehoord terwijl ik onder de bomen zaty. Klonk best aardig.

Stond helaas bij de terugweg vast in het park. Anderen hadden dat kutbruggetje vermeden en waren wél zo weg.

Oja, iemand anders ook nog die gasten gezien die zich met een zwarte limo naar FoR lieten vervoeren? Ik vond het een prachtige actie die het fileleed op de heenweg wat verzachtte.
I'll try being nicer if you'll try being smarter.
stupid people shouldn't breed
pi_28085456
Hier mijn verhaaltje:
Weer terug van het zonovergoten 'Fields of Rock'. Er waren zo'n 55.000 toeschouwers. Het geluid op de beide hoofdpodia was niet om over naar huis te schrijven. Je moest praktisch helemaal vooraan staan voor wat fatsoenlijk geluid. Ik ben begonnen in de tent met 'Metal Church'. Een goed optreden van deze jaren 80 iconen. De hoge 'foute' gillen vlogen je om je oren en het geluid in de tent was vrij redelijk. Daarna Mastodon gezien. Ook in de tent. Wat een geweldig optreden en wat een fantastische muzikanten. Vooral de drummer! Ik kende de band niet, maar moet nu toch maar eens op zoek naar wat CD's.
Toen naar het hoofdpodium. Stukje Motorhead meepakken, maar het geluid was gewoon te slecht. Door de drukte was het bijna onmogelijk om wat naar voren te gaan. Hetzelfde verhaal met Slayer en Velvet Revolver.
Toen maar weer naar de tent. Daar speelde Machinehead. En hoe! Geweldig energiek optreden en een mooie set. Sepultura, Metallica en Pantera werden nog gecovert! Helemaal goed. Vervolgens een stuk Black Sabbath meepakken. Wederom is dit optreden verpest door het slechte geluid. Ook deed het me niks. Ik vind Ozzy solo veel leuker en Black Sabbath vind ik met Dio gewoon veel beter.
Als klapstuk Rammstein. Ik ben helemaal naar voren gegaan om toch eens fatsoenlijk geluid te hebben. Vooraan was het geluid dus goed en de show erg mooi. Vuur, rook en vele papiersnippers. Ze speelden erg strak en het was een waardig afsluiter van het festival.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')