zover was ik ook alquote:Op zondag 19 juni 2005 15:46 schreef DeTolk het volgende:
Motor is leuker, Auto is handiger
Yep, zo dacht ik ook toen.quote:Op zondag 19 juni 2005 15:47 schreef Macchia_Nera het volgende:
auto is praktischer, later gewoon lekker motorrijbewijs halen
M'n pa begon ook van Als-je-een-motor-neemt-steek-ik-je-banden-lekquote:Op zondag 19 juni 2005 16:01 schreef BaraCuda het volgende:
Ligt beetje aan jezelf, als je een persoon bent die zijn wilde haren de 1e jaren nog moet kwijt raken stap dan aub niet op een motor, dat geeft zo'n zooitje.
Als je van je zelf weet dat je normaal kan doen met zo'n ding maakt het natuurlijk geen barst uit.
En daarom mag ik van mezelf voor m'n 30e geen motor.quote:Op zondag 19 juni 2005 16:01 schreef BaraCuda het volgende:
Ligt beetje aan jezelf, als je een persoon bent die zijn wilde haren de 1e jaren nog moet kwijt raken stap dan aub niet op een motor, dat geeft zo'n zooitje.
Als je van je zelf weet dat je normaal kan doen met zo'n ding maakt het natuurlijk geen barst uit.
en om al die voordelen die jij nou noemt wil ik zoooo graag een motorquote:Op zondag 19 juni 2005 16:50 schreef Degro het volgende:
Motor of auto? Rationeel gezien kun je beter een auto kopen. en het liefst eentje met airco. Op de lange afstand is ie net zo snel zo niet sneller dan een motor, is veiliger, droger, warmer of koeler. Niet zo inspannend, je raakt er minder vermoeid door. Je hebt geen pak en helm nodig. je hebt voldoende bagage ruimte Etc, etc.
En toch op de motor trek je sneller op dan de gemiddelde auto zelfs als ie 25 kw is. Bochten zijn leuker, je kunt tussen de file's door je kunt midden in Amsterdam parkeren zonder dat het je ook maar een cent kost. Als je een mooie meid een lift geeft houdt die je altijd stevig vast. Op smalle weggetjes heb je ALTIJD genoeg ruimte om tegenligger en slome gasten voor je te passeren.
En het is gewoon heeeeeeel erg leuk. Motorrijders groeten elkaar. En je onderscheid je ook nog es van de massa.
Wat hij zij zegtquote:Op zondag 19 juni 2005 16:18 schreef loveli het volgende:
Eerst verkeersinzicht krijgen door auto te rijden is veiliger. Je eerste botsing krijg je liever met de auto dan op de motor. Ik denk niet dat ik er zonder kleerscheuren vanaf was gekomen als ik eerst was gaan motorrijden.
Een motor is beter / leuker / mooier / gaver, beginnen met de auto is veiliger (en droger / warmer als het geen zomer meer is).
dat is ook weer zo, maar net wat je zegt, wat als je in de periode zit met sneeuw / hagel / ijzel en andere gladde toestanden...quote:Op zondag 19 juni 2005 17:04 schreef Degro het volgende:
Ach luxe ik weet het niet. Ik rij eigenlijk alleen maar motor. Alleen in de winter als ijzel en sneeuw een serieuze bedreiging vormen kun je mij in de auto vinden. Komt nog bij ik heb een paar jaar in Utrecht gewoont en in Amsterdam gewerkt. Op die 30+ km kan het al een kwartier aan reistijd schelen als je op de motor ipv met de auto gaat.
En nog een voordeel als de vrachtwagen chauffeurs weer eens de autosnelwegen afsluiten kun jij er op de motor ertussen door en laten de chauffeurs je gewoon lekker gaan. En dan heb je een lekker leeg stukkie autosnelweg voor je. En dat is ook heeeel erg leuk.
Of je koopt een net wat mindere motor en een net wat mindere autoquote:Op zondag 19 juni 2005 17:16 schreef Thrilled het volgende:
[..]
dat is ook weer zo, maar net wat je zegt, wat als je in de periode zit met sneeuw / hagel / ijzel en andere gladde toestanden...
Die omstandgheden zijn met de auto niet anders.quote:Op zondag 19 juni 2005 17:16 schreef Thrilled het volgende:
[..]
dat is ook weer zo, maar net wat je zegt, wat als je in de periode zit met sneeuw / hagel / ijzel en andere gladde toestanden...
ik denk dat je met een motor een verhoogde kans op ongelukken hebt als met de auto nietwaar?quote:Op zondag 19 juni 2005 20:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die omstandgheden zijn met de auto niet anders.
Je kunt alleen met een auto niet vallen
Ja, dat is waar; mijn beroepsongevallenverzekering (scrabblequote:Op zondag 19 juni 2005 20:43 schreef Thrilled het volgende:
[..]
ik denk dat je met een motor een verhoogde kans op ongelukken hebt als met de auto nietwaar?
ja inderdaad, gaat niet om brommer / motor, blijft 2 wieler ...quote:Op zondag 19 juni 2005 20:48 schreef daNpy het volgende:
Als je gek gaat doen wel...
Ik ben altijd met plezier met de brommer naar m'n werk/school gegaan, hoe meer sneeuw hoe beter. Je leert ervan
Nu is een brommer niet hetzelfde als een motor, maar je kunt er ook hard mee vallen
Ik ben nooi op m'n bek gegaan iig
ik zal er even bij vermelden dat ik dus nu nog 17 ben hequote:Op zondag 19 juni 2005 21:59 schreef grindtegel het volgende:
rijbewijs B is een HEEL stuk handiger, bijvoorbeeld voor je werk;
maar zodra je hem hebt en wat rijervaring in de pocket, doe dan je A!
Wat ijsmeis zegtquote:Op maandag 20 juni 2005 11:55 schreef ijsmeis het volgende:
-> PTA !
Nice, die tas is met een magneet te bevestigen hè?quote:
Hmm female.. rijdt motor.. gaat misschien terug verhuizen naar Fryslân?quote:Op maandag 20 juni 2005 13:35 schreef Vlindur het volgende:
Ik ben op mijn 19e begonnen met autorijden, na 2 waardeloze instructeus kon ik bij de 3e op 13 mei jongstleden mijn rijbewijshalen!![]()
Op 17 mei werd ik 21 jaar en heb van mijn vriend toen Motorrijlessen gehad!![]()
(Ik mag dus ook op de zware. als je dus nog geen 21 moet je op een lichte motorrijden.
Das niet handig, nog 1 punt waarom je eest de auto moet doen)![]()
Ik ben zo blij!![]()
Mijn broertje heeft eerst motor gedaan en is nu bezig met auto.
Hij vind er niks aan. Hij voelt zich opgesloten.![]()
Als ik jou was zou ik eerst mijn auto doen. en als je die hebt lekker voor je motor doen!!
Ja klopt, ideaal vooral omdat ik verder helemaal geen opbergruimte heb. niet eens een vakje onder het zadelquote:Op maandag 20 juni 2005 11:59 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Nice, die tas is met een magneet te bevestigen hè?
Dat is nou juist het leuke van motorrijden, dat maakt niet uit!quote:Op maandag 20 juni 2005 20:40 schreef Mikkie het volgende:
Beginnen met de auto. Die kun je eventueel lenen van iemand (ouders), een motor kun je vaak niet zomaar lenen.
Je leert rustig rij-ervaring opdoen, hebt een wat veiliger compartiment om je heen voor het geval het fout dreigt te gaan en je kunt het verkeer leren kennen. En motor is een ervaring op zich, waar je van moet kunnen genieten zonder al dat gezeik van verkeersborden erbij
Ikzelf heb ook een tijdje m'n B nu, en tegen de tijd dat ik het kan betalen komt er snel een motorrijbewijs+motor. Tegen die tijd ben ik een belangrijk deel van m'n wilde haren kwijt en kan ik ook een eigen motor betalen, want ik wil natuurlijk dan niet op een Suzuki Alto onder de motoren gaan rijden
Neem dat ook mee in je overweging
Nee geluidsverschil heeft er niks mee te maken (tenzij hij op de toeren begrensd wordt), je moet tot je 21e een motor rijden met maximaal 25 kw (kilowatt). Dit is een terug getunede motor naar ongeveer 33 pk of een die standaard niet meer heeft. Uiterlijk speelt in zoverre een rol dat niet elke motor op 25kw kan worden gezet, je hebt dus beperkte keus. Qua snelheid moet je denken aan een top van 160/170 (verschilt natuurlijk heel erg per motor) en acceleratie zal je ook wel wat op inleveren, maar dat blijft natuurlijk altijd vele malen sneller dan een auto (een gewone dan).quote:Op maandag 20 juni 2005 23:11 schreef Thrilled het volgende:
kan iemand dan even uitleggen het verschil in de motoren, dus die je mag rijden op je 18e, en op je 21e. er zal wel geluidsverschil inzitten, maar de snelheden, en uiterlijk van deze "mindere" motoren, zit hier veel verschil in?
Ijsmeis op een motorquote:Op maandag 20 juni 2005 11:55 schreef ijsmeis het volgende:
Later ga ik voor de motoren.
Jammer dat je geen gewone motor mag terug tunen om er vervolgens veel plezier aan te beleven...als je dan ouder dan 21 bent kan je 't choppie eruit slopen en er voluit van genieten...quote:Op dinsdag 21 juni 2005 08:30 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Nee geluidsverschil heeft er niks mee te maken (tenzij hij op de toeren begrensd wordt), je moet tot ~verhaal~
inleveren, maar dat blijft natuurlijk altijd vele malen sneller dan een auto (een gewone dan).
Succes![]()
Dat kan wel, alleen niet met alle motoren en niet met alle bouwjaren. De fabrikant van de motor moet een typegoedkeuring hebben afgegeven om het mogelijk te maken die motor door een dealer om te laten bouwen en vervolgens je kentekenpapieren te kunnen wijzigenquote:Op dinsdag 21 juni 2005 08:54 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Jammer dat je geen gewone motor mag terug tunen om er vervolgens veel plezier aan te beleven...als je dan ouder dan 21 bent kan je 't choppie eruit slopen en er voluit van genieten...
Dat is slappe onzin. Heb zelf ook eerst mijn A gehaald om alvorens 3 jaar later m'n B gehaald te hebben. Je krijgt door motor meer inzicht juist omdat je kwetsbaarder bentquote:Op dinsdag 21 juni 2005 09:00 schreef SterkStaaltje het volgende:
is het gewoon niet verstandig om eerst je motor te halen en dan auto hoe leuk het ook is.
Dat is ook slappe onzinquote:Op dinsdag 21 juni 2005 09:31 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Dat is slappe onzin. Heb zelf ook eerst mijn A gehaald om alvorens 3 jaar later m'n B gehaald te hebben. Je krijgt door motor meer inzicht juist omdat je kwetsbaarder bent
Tuurlijk niet, je hebt meer overzicht omdat je hoger zit dan de automobilist, neemt minder snel een risico omdat je kwetsbaar bent, leert verder vooruit te kijken dan in de auto ooit mogelijk zou kunnen zijn, neuh, benk niet helemaal met je eensquote:
Klopt idd wat je zegt.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 09:42 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, je hebt meer overzicht omdat je hoger zit dan de automobilist, neemt minder snel een risico omdat je kwetsbaar bent, leert verder vooruit te kijken dan in de auto ooit mogelijk zou kunnen zijn, neuh, benk niet helemaal met je eens![]()
Het is mij toch te link om jonge mensen maar te adviseren met het motorrijbewijs te beginnen:quote:Op dinsdag 21 juni 2005 09:42 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, je hebt meer overzicht omdat je hoger zit dan de automobilist, neemt minder snel een risico omdat je kwetsbaar bent, leert verder vooruit te kijken dan in de auto ooit mogelijk zou kunnen zijn, neuh, benk niet helemaal met je eens![]()
Dat zijn dus 3 keer zo veel dodelijke ongelukken met de motorquote:Im Jahr 2001 kamen auf 100 000 Motorräder 28 infolge von Unfällen getötete Motorradbenutzer, je 100 000 Fahrzeuge des jeweiligen Bestandes starben neun Pkw-Insassen, acht Benutzer von Mofas bzw. Mopeds und sieben Insassen von Güterkraftfahrzeugen.
Ja, ok, als je het af laten hangen op veiligheid, moet je absoluut de auto nemenquote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Het is mij toch te link om jonge mensen maar te adviseren met het motorrijbewijs te beginnen:
ff statistiekje gegoogled
[..]
Dat zijn dus 3 keer zo veel dodelijke ongelukken met de motor
BRON
Ik woon zelf een redelijk deel van het jaar in Zwitserland; en mag graag een beetje
Bergpassen op en af crossen met een ouwe XT, of de Duc van me pamaar zondagmiddag
in de polder is mij toch te link.
Eeuuhhrrr... ik wil nu niet over mezelf beginnen, maar met de motor zou je juist veel sneller risico's kunnen nemen met ongewenste gevolgendquote:Op dinsdag 21 juni 2005 09:42 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel, maar om nou te zeggen dat het slappe onzin is, nee.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 09:31 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Dat is slappe onzin. Heb zelf ook eerst mijn A gehaald om alvorens 3 jaar later m'n B gehaald te hebben. Je krijgt door motor meer inzicht juist omdat je kwetsbaarder bent
Die kan je op internet wel vinden lijkt me, lui varkenquote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:25 schreef Thrilled het volgende:
ik wil even die "werk-kwestie" de deur uit helpen. ik studeer dus IT-Mediaproducties, en als ik hier mee klaar ben wil ik verder in de website-industrie. dan kan ik bij de mensen langskomen op de motor, dus voor mijn werk heb ik dan geen auto nodig. heeft iemand trouwens de prijzen voor auto en motor rijbewijs?
de lessen dan inclusief examen
Pfff, zoek inderdaad eens op internet.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:25 schreef Thrilled het volgende:
ik wil even die "werk-kwestie" de deur uit helpen. ik studeer dus IT-Mediaproducties, en als ik hier mee klaar ben wil ik verder in de website-industrie. dan kan ik bij de mensen langskomen op de motor, dus voor mijn werk heb ik dan geen auto nodig. heeft iemand trouwens de prijzen voor auto en motor rijbewijs?
de lessen dan inclusief examen
neej, foeilelijke kleuren thoughquote:Op woensdag 22 juni 2005 12:03 schreef Burner2000 het volgende:
[afbeelding]
Maakt deze keus makkelijker?
In mijn OP:quote:Op woensdag 22 juni 2005 15:38 schreef xFriendx het volgende:
Motor ipv brommer rijden
Ook een topic van iemand die dacht aan motorrijden zonder in het bezit te zijn van rijbewijs B.
*schaamt zich*quote:Op woensdag 22 juni 2005 15:49 schreef highworker het volgende:
[..]
In mijn OP:
Vanochtend zat ik op m'n scootertje naar m'n werk (ongeveer 50 km per dag), en bedacht me dat een motor misschien toch prettiger is om deze afstand af te leggen.
Nu rij ik op dat scootertje omdat het super goedkoop is. En dat zal het motorrijden moeten blijven.
Wat zou het me gaan kosten als ik :
1: motorrijbewijs ga halen (25 jaar, 7 jaar rijbewijs B)....
<knip>
lezen is ook een vak![]()
Als het de enige mogelijkheid is ...quote:Op woensdag 22 juni 2005 15:45 schreef Viperdesign het volgende:
Oh, en 25kW rijden is niet leuk en niet aan te raden..
Ik denk dat je qua inzicht sowieso op een gelijk niveau moet zitten. Het blijft verkeer, en daarbij is altijd een zekere vorm van inzicht nodig anders ben je een gevaar op de wed. Alleen is het met motor rijden zo dat je nog defensiever moet gaan rijden aangezien je kwetsbaarder bent en sneller over het hoofd gezien kan worden. Verkeersinzicht zou dus bij motor en auto gelijk moeten zijn, oplettenheid zou alleen bij een motor nog (extra) hoger moeten liggen dan iemand bij een auto al zou doen. Dus is het praktisch gezien minder verstandig om gelijk met motor te beginnen. Aangezien je open en bloot zit en totaal geen bescherming hebt, op je leren pak of kevlar kleding na. (En dan nog maar hopen dat je nergens omheen klapt)quote:Op dinsdag 21 juni 2005 09:31 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |