Wegenbelasting ongeveer ¤60 per jaar en ik betaalde iets van ¤17 euro per maand aan verzekering. (incl. rechtsbijstand en opzittendeverzekering voor 2 personen)quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:12 schreef highworker het volgende:
Vanochtend zat ik op m'n scootertje naar m'n werk (ongeveer 50 km per dag), en bedacht me dat een motor misschien toch prettiger is om deze afstand af te leggen.
Nu rij ik op dat scootertje omdat het super goedkoop is. En dat zal het motorrijden moeten blijven.
Wat zou het me gaan kosten als ik :
1: motorrijbewijs ga halen (25 jaar, 7 jaar rijbewijs B)
2: motor moet kopen (gewoon iets heel simpels, zeg maar de Suzuki Alto onder de motoren)
3: vaste kosten van het motorrijden.
Wie zou me wat kunnen vertellen..
en aan wat voor soort motoren moet ik denken als ik roep "de Suzuki Alto onder de motorfietsen"?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:16 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Wegenbelasting ongeveer ¤60 per jaar en ik betaalde iets van ¤17 euro per maand aan verzekering. (incl. rechtsbijstand en opzittendeverzekering voor 2 personen)
Voor ¤2000 kan je al heel leuk shoppen voor een motor
Wat het rijbewijs tegnewoordig kost kan ik je niet zeggen. Maar ga er voor, het is echt leuk!
Een lichte ca. 600cc motor, Honda Transalp, Honda CB500, Suzuki gs 500, Kawasaki ER-5, die klasse denk ik zo.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:19 schreef highworker het volgende:
[..]
en aan wat voor soort motoren moet ik denken als ik roep "de Suzuki Alto onder de motorfietsen"?
Een les of 15 is wel gemiddeld? of zijn het er meer?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:21 schreef Youp het volgende:
ik ben het rijbewijs aan het halen... examen kost +-290 euro voor beide exames... ongeveer 100 euro voor het theorieexamen en de uitreksels en de boeken etc. en +-36-39 euro per les...
ik heb 7 lessen voertuigbeheersing gehad en toen dat examen gedaan en geslaagd (gister) en ik heb nu 4 lessen op de weg gehad.. ik hoop er nog een stuk of 5 vol te maken en dan ook op de weg op examen te kunnen..
gemiddeld genomen hebben de meeste mensen minder lessen nodig als voor de auto en als je er een beetje aanleg voor hebt kost het niet zo heel veel.. maar het is wel duurder geworden als dat het ooit was.....
ik denk niet dat het veel uitmaakt, mijn brommerervaring (Honda MB, scooters...)quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:30 schreef Heras het volgende:
Ik heb mijn motorrijbewijs ongeveer 2,5 jaar geleden voor 500 euro gehaald, dat was een snel cursus van 3 dagen. De eerste dag 8 uur rijden, de tweede dag 4 uur en de derde dag nog 1 uurtje voor het examen.
Gezien jouw ervaring met een brommer denk ik dat je het beste zo iets kan doen, ik had van m'n leven nog nooit op iets met twee wielen gezeten (behalve een fiets dan...), en ik heb het toch in 1 keer gehaald.
n les of 20-25 is gemiddeld...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:28 schreef highworker het volgende:
[..]
Een les of 15 is wel gemiddeld? of zijn het er meer?
Lessen: 39 x 15 = 585
Examens: ong. 390
totaal: ongeveer 1000 euro?
dat is juist beterquote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:30 schreef Heras het volgende:
Ik heb mijn motorrijbewijs ongeveer 2,5 jaar geleden voor 500 euro gehaald, dat was een snel cursus van 3 dagen. De eerste dag 8 uur rijden, de tweede dag 4 uur en de derde dag nog 1 uurtje voor het examen.
Gezien jouw ervaring met een brommer denk ik dat je het beste zo iets kan doen, ik had van m'n leven nog nooit op iets met twee wielen gezeten (behalve een fiets dan...), en ik heb het toch in 1 keer gehaald.
Ja, maaaaar, je wou mij NIET zien wegrijden de eerste keer. Die instructeur geloofde mij ook niet toen ik zei dat ik nog nooit brommer gereden had... Instructeur:"Ja, geef maar een beetje gas, koppeling op laten komen en rijden", ik:"Ehm, hoe moet ik hem startenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:32 schreef Youp het volgende:
[..]
dat is juist beterdan leer je je niks fouts aan wat je weer afgeleerd moet worden.....
Zo motor haalt wel 1 op 15 tot en met 1 op 23. Nuttige post hierboven, kleding is wel redelijk duur en een goede helm ookquote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:30 schreef highworker het volgende:
[..]
ik denk niet dat het veel uitmaakt, mijn brommerervaring (Honda MB, scooters...)
ben echt op zoek naar een goedkope motor, het interesseert me niet of ie snel is ofzo, of hoe hij er uit ziet, als hij maar me naar m'n werk brengt..
Wat is het benzine verbruik van zo'n motor (400-600cc?)
Benzine verbruik is dus wel gunstig (mijn brommertje doet nu 1 op 24), kleding had ik nog niet bij stil gestaan, helm heb ik al (is een motorhelm, zou moeten kunnen)..quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:38 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Zo motor haalt wel 1 op 15 tot en met 1 op 23. Nuttige post hierboven, kleding is wel redelijk duur en een goede helm ook
Je hebt niet echt rammelbakken wat motoren betreft, veiligheid is namelijk niet iets dat je lichtzinnig op moet vatten. Prijs hangt ook meestal samen met design, dus net als auto's is de prijs afhankelijk van hoe mooi een motor is. Een goed overzicht kun je krijgen als je op marktplaats op prijs sorteert, en vergelijkt met merk en model.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:19 schreef highworker het volgende:
[..]
en aan wat voor soort motoren moet ik denken als ik roep "de Suzuki Alto onder de motorfietsen"?
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:37 schreef Heras het volgende:
[..]
Ja, maaaaar, je wou mij NIET zien wegrijden de eerste keer. Die instructeur geloofde mij ook niet toen ik zei dat ik nog nooit brommer gereden had... Instructeur:"Ja, geef maar een beetje gas, koppeling op laten komen en rijden", ik:"Ehm, hoe moet ik hem starten". Instructeur :"
".
Het eerste ritje van ongeveer 1 kilometer was die motor ook 'slechts' 12x afgeslagen![]()
Nou ik denk dat ik wel zou moeten kunnen wegrijden zonder af te laten slaan?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:40 schreef Youp het volgende:
[..]de aller eerste keer dat ik motor reed sloeg hij me nog niet af
en toen was ik 14 ofzo en dat was in bilstain op dat off-road gebeuren daar
Ja wist ik veel dat je ook gas moest geven bij het wegrijden... diesel motor was wel wat voor mij geweest toenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:40 schreef Youp het volgende:
[..]de aller eerste keer dat ik motor reed sloeg hij me nog niet af
en toen was ik 14 ofzo en dat was in bilstain op dat off-road gebeuren daar
Alleen moet je die aantrappenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:42 schreef Heras het volgende:
[..]
Ja wist ik veel dat je ook gas moest geven bij het wegrijden... diesel motor was wel wat voor mij geweest toen![]()
Ja ik denk dat je het daar wel mee moet redden, de echte basis dingen van het rijden zal je geen moeite mee hebben. Alleen het kijken zal je waarschijnlijk weer moeten leren, met een motor moet je verder kijken als met een auto. En aangezien je al 7 jaar je B rijbewijs hebt, kan ik me zo voorstellen dat je dat weer een beetje verleerd bent.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:42 schreef highworker het volgende:
[..]
Nou ik denk dat ik wel zou moeten kunnen wegrijden zonder af te laten slaan?
heb schakelbrommer ervaring, en 7 jaar auto? Zou ik toch weg moeten kunnen komen?
![]()
Dan heb je al een voorsprong, alleen niet te lichtzinnig denken over de bijzondere verrichtingen. Met een brommer is bijvoorbeeld een 'achtje rijden' wel te doen, maar met een veelvoud aan vermogen en gewicht is het niet eenvoudig.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:42 schreef highworker het volgende:
[..]
heb schakelbrommer ervaring, en 7 jaar auto? Zou ik toch weg moeten kunnen komen?
![]()
als je schakelbrommer kan rijden trek je een motor ook zo wegquote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:42 schreef highworker het volgende:
[..]
![]()
alle echte motors trap je aanquote:Op vrijdag 13 mei 2005 09:44 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Alleen moet je die aantrappenEn dat is echt kut!
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |