Mwah, die kennis van IM valt nog wel mee hoor. 't Is allemaal al weer wat weggezakt bij hem vrees ik. Moet dan gelijk toegeven dat het bij mij hetzelfde is. Wij keken vogels in de tijd dat een witte reiger écht zeldzaam was.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:55 schreef daniman het volgende:
[..]
Ik denk alleen wel dat ik veel minder ervaring heb dan jou en IM.
De Bijbel onder de vogelboeken. Ligt hier ook in de kast, compleet versleten. (Geen idee hoeveelste kalenderjaar alweer maar de rui zit er niet aan te komenquote:Ik heb nu iig een beter vogelboek (vogels van Europa van Lars Johnson)
Vroeger waren die Zilverreigers echt zeldzaam, nu heeft bijna elke 'vogelaar' heb op zijn hitlist staan. Dat was in de tijd dat je buzzer nog af ging voor een Zilverreiger ^_^. Een buzzer is een kein apparaatje waar je korte berichten mee kon ontvangen. Een soort van primitief sms toestelquote:Wij keken volgens in de tijd dat een witte reiger écht zeldzaam was.
Welcome to the club, je hoort er nu echt bij ^_^. Alleen de Ecologische Atlas van Nederlandse Roofvogels en je behoort tot de elite! lolquote:Ik heb nu iig een beter vogelboek (vogels van Europa van Lars Johnson)
Koop dan een telescoop met een ingang voor een digitale camera ingang. Scheelt je veel werk en denk ook kosten. Telescoop blijft goedkoper dan een mega zoom spiegel reflexquote:fotooestel plus grote lens,
In het Markiezaatgebied hebben vorig jaar zo'n 125 soorten gebroed.quote:Wat voor een soorten kunnen we er verwachten, met 4 maart in het achterhoofd?
Ja, een fieldscope met een Nikon Coolpix bijvoorbeeld. Er zijn speciale beugeltjes waarmee je de camera heel makkelijk voor de scope kunt schuiven... Fotograferen maar (eeeh digiscopen maar).quote:Koop dan een telescoop met een ingang voor een digitale camera ingang. Scheelt je veel werk en denk ook kosten. Telescoop blijft goedkoper dan een mega zoom spiegel reflex
Ja, die heb ik ookquote:Alleen de Ecologische Atlas van Nederlandse Roofvogels en je behoort tot de elite! lol
De Cryptische omschrijving van ReVolt duidt op de wonderschone Metropool Almelo.quote:Er ligt tussen Regge en Dinkel een land, het schone en nijvere Twente.
Met een simpele digitale camera kun je vaak nog verrassende dingen doen (met een adapter op een scoop plaatsen bijvoorbeeld)quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:10 schreef daniman het volgende:
alles leuk en aardig over spiegelreflexen maar ik heb op dit moment een digitaal cameraatje met beperkte mogelijkheden. Van Canon EOS'en en lenzen zoals een collega van mij die heeft durf ik alleen maar te dromen
quote:Je programma klinkt goed evenals de vogels die je noemde die je er tegen kunt komen. Die namen onder "meerkeuzemenu", hoort dat bij het markiezaat of ligt dat in de buurt van het markiezaat?
Het Smelleken is er nog niet broedend aangetroffen (helaas) maar wordt er wel vaak gespot.. (Laatst zat er eentje op de uitkijktoren bij het bezoekerscentrum)quote:Hebben er Smelleken gebroed in dat gebied? dat is aardig zeldzaam. Wel ontzettend toffe beesten trouwens. Welke ondersoort Blauwborst praten we hier eigenlijk over, de witsterblauwborst (Luscinia svecica cyanecula) of de roodsterblauwborst (Luscinia svecica svecica).
Persoonlijk wil ik graag de Zwartkopmeeuw en de Grote Zilverreiger scoren op die dag ^_^
Mocht je het gebied ooit eens willen bezoeken, schrik dan niet van de staat waarin het nu verkeerd. Afgelopen jaar is men namelijk bezig geweest om enorme dammen in het gebied aan te leggen, om zo het waterpijl hoog te houden. In het gebied ligt namelijk een nog levende hoogveenkern, (een van de allerlaatste in Nederland) en men probeert hiermee deze kern in leven te houden. Het ziet er alleen op zijn minst 'apart' uit: dammen van 30 meter breed (aan de basis) en meer dan tien meter hoog. Klein voordeel is dat je er op sommige plaatsen op kunt lopen en je zo een goed overzicht van het gebied krijgt.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:08 schreef daniman het volgende:
zo zo IM, dat klinkt ook als een mooie plek om eens naar toe te gaan! k zet hem op mijn lijstje.
ai Bono, beterschap joh!!!quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:17 schreef bonootje het volgende:
ik ga die datum ook vast zetten maar wel onder voorbehoud... ik moet namelijk aan mijn enkel geopereerd worden maar weet nog niet precies wanneer.
greetzzz ro
als zou moeten gokken zou ik gokken op een zeearend.quote:Hierboven is nog niet vermeld dat er een paar keer per jaar een vage Arend overvliegt. Het moeilijke hiervan is dat het vaak Juveniele exemplaren zijn en dus heel erg moeilijk te determineren.
Is februari geen goed plan...flevo?quote:Op donderdag 5 januari 2006 16:58 schreef daniman het volgende:
binnenkort moeten we anders maar es een nieuw vogelmeet topic openenDan hebben we dat bij elkaar
Wacht maar tot het "het seizoen" weer begintquote:Op donderdag 5 januari 2006 22:55 schreef Staaf het volgende:
Ik ben onlangs nog op de Molenplaat (Bergen op Zoom) geweest, maar ik zag er niet veel moet ik zeggen! Alleen een hoop fazanten en kuifeenden! Alleen op die lange strook richting de Bergse Plaat zag ik aan de Markiezaatsmeerkant vele wilde (of kleine?) zwanen en smienten. Maar andersoort vogels echt niet!
Die heeft nu inderdaad een plekje gevonden bij het bezoekerscentrum, samen met een kerkuil (niet opgezet overigens)quote:toch heb ik daar eens een velduil "gescoord"
dat ging eigenlijk meer over wat stumbleupon voorstelde over 4 maart, maar als jij een idee hebt voor februari hou ik me aanbevolenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |