Lang leve internet radio! Immers, Nederlandse en Belgische radiozenders poepen veelal nog enkel inwisselbare a-muzikale rommel uit, vandaar dat bijna elke rechtgeaarde muziekliefhebber zijn heil ergens anders gaat zoeken, volkomen terecht is mijn mening.
Nou kan ik me voorstellen dat de meeste mensen gewoon hun zelf gedownloade of gekochte muziek in Winamp shuffelen, dat doe ik ook, maar ik neem ook regelmatig mijn toevlucht tot internet-radio: Een radiozender gerund door muziekliefhebbers, die 24/7 de door jou gewenste stijl draaien.
![]()
Ik ben wel benieuwd wat de Fokkers dan graag luisteren via internet, en vooral waarom juist die zender.
Wij hebben meestal
Inside Jazz op staan, gevonden via de database van shoutcast.com. Een erg leuke zender, goeie jazzmuziek van voor ons redelijk onbekende muzikanten. Leuk aan deze zender is dat ze de optredens zelf opnemen in enkele jazz-cafés in de USA, zoals the Baked Potato, Steamers, Cozy's, the Jazz Bakery etcetera, waardoor ze een heel goede, gevarieerde selectie hebben van live-muziek.
Op de website kun je via het menuutje "artists by name" of "artists by instrument" de artiesten opzoeken, aangezien de optredens wel aan- en afgekondigd worden maar er geen irritante DJ aanwezig is die details uit de doeken doet. Als je dus iets hoort wat je leuk vindt is het heel makkelijk terug te zoeken wie het was en wat hij of zij nog meer heeft gespeeld.
Dit is geen spamtopic want ik verdien zelf niks aan InsideJazz. Ik vind het gewoon een leuke zender en ik vind het jammer dat zo weinig mensen het kennen. En ik ken verder nog niet veel echt goede online broadcasts. Vandaar dit topic: Plemp hier je favoriete i-net zender + werkwijze en de reden dat jij graag luistert. Of als je andere manieren hebt om
leuke nieuwe muziek te leren kennen, dan hoor ik het ook graag.
als ie ondanks mijn zoekopdracht toch dubbel is, dan maar dicht hè