quote:Op zondag 19 juni 2005 09:00 schreef calvobbes het volgende:
Daarnaast weet jij toch ook wel dat betalen voor pinnen ook bedoeld is als stimulans om mensen gewoon cash te laten betalen als het onder een X bedrag is.
quote:Op zondag 19 juni 2005 13:19 schreef Oversight het volgende:
[..]
sorry je hebt gelijk.
0,069 euro is niet hetzelfde als 7 cent....
we houden het op de door interpay aangegeven 0,069 euro oke ?
![]()
quote:Op zondag 19 juni 2005 14:06 schreef PirE het volgende:
In de winkels van mijn vrouw wordt geen extra 0,25c gerekend als het transactiebedrag klein is. Nu komt dat ook zelden voor maar ze vind het gewoon niet klantvriendelijk. En daar is wat voor te zeggen.
Lijkt me logisch toch?quote:Op zondag 19 juni 2005 12:38 schreef the.big.ticket het volgende:
De vraag is alleen waarom zij dat doen.
Die vergelijking slaat echt nergens op....quote:Op zondag 19 juni 2005 18:19 schreef the.big.ticket het volgende:
Maar volgens die redenatie kan je PIN-automaten wel geheel afschaffen. Je laat mensen toch ook niet in de winter extra betalen omdat dan de verwarming aan moet?
quote:Op zondag 19 juni 2005 18:16 schreef calvobbes het volgende:
En op een besteed bedrag van 25 euro maakt een winkelier wel wat meer winst dan wanneer iemand iets voor 10 euro heeft gekocht.
nee idd. Dat kan varieren.quote:Op zondag 19 juni 2005 19:24 schreef Oversight het volgende:
winstmarge heeft totaal NIETS met de totale waared van een aankoop te maken.
quote:Op zondag 19 juni 2005 19:29 schreef calvobbes het volgende:Maar reageer dan ook eens op de rest van mijn post Oversight.
quote:Op zondag 19 juni 2005 19:33 schreef Oversight het volgende:
doe ik,.... zodra ik merk dat je de OP van 1.0 hebt gelezen en daarop ontopic reageert.
quote:Op zondag 19 juni 2005 19:35 schreef Steijn het volgende:
[..]
Waarom hebben de Amerikanen jou nou niet even op het WTC gezet toen ze het opbliezen.![]()
1000 klanten kost je dus 1000 keer 7 cent = 70 euro. Als je daar dan 25 cent voor gaat vragen vang je dus 250 euro. Maakt niet uit of je het per klant apart bekijkt of voor alle klanten tegelijk.quote:Op zondag 19 juni 2005 18:16 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Lijkt me logisch toch?
Per transactie is het niet zoveel verschil, maar als je 1.000 contant betalende klanten zijn de kosten toch wel even wat minder dan bij 1.000 pinnende klanten.
Zeker op jaarbasis zal dat heel wat schelen...
En op een besteed bedrag van 25 euro maakt een winkelier wel wat meer winst dan wanneer iemand iets voor 10 euro heeft gekocht.
quote:Op zondag 19 juni 2005 19:32 schreef Varr het volgende:
Stimuleert mensen meer te kopen in zijn winkel. Als iemand meteen 10pakken melk haalt, is hij zeker van dat hoge inkomen. Als iemand slechts 1pak melk haalt haalt die de volgende 9misschien wel van andere supermarkten. Maar nee, nu denkt de klant, dat scheelt met geld voor het pinnen, dus haalt er meteen 10.
Tuurlijk maakt het wel uit of je per klant of voor alle klanten bekijkt.quote:Op zondag 19 juni 2005 20:58 schreef the.big.ticket het volgende:
1000 klanten kost je dus 1000 keer 7 cent = 70 euro. Als je daar dan 25 cent voor gaat vragen vang je dus 250 euro. Maakt niet uit of je het per klant apart bekijkt of voor alle klanten tegelijk.
Wat wil je hier nou eigenlijk mee zeggen met al dat gereken?quote:Op zondag 19 juni 2005 21:54 schreef the.big.ticket het volgende:
Het maakt dus helemaal niet uit of je het per klant bekijkt of voor allemaal tegelijk. Bij het pinnen gaat er dus altijd 1% van de winstmarge af, ongeacht de hoeveelheid klanten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |