Winkeliers die voor 100 euro verkopen en dan geen winst zouden maken.quote:Op zondag 19 juni 2005 08:58 schreef Oversight het volgende:
leg een uit, en wijs me op mijn ongelijk !
quote:Op zondag 19 juni 2005 09:00 schreef calvobbes het volgende:
Daarnaast weet jij toch ook wel dat betalen voor pinnen ook bedoeld is als stimulans om mensen gewoon cash te laten betalen als het onder een X bedrag is.
quote:
quote:Op zondag 19 juni 2005 09:12 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Dat betaalt Michel.
De kosten zijn per bedrijf verschillend, mijn post is een gemiddelde genomen over de gehele detailhandel.
quote:Op zondag 19 juni 2005 09:15 schreef LennyKravitz het volgende:
Het is eigenlijk heel simpel... 25 cent bij betalen om te mogen pinnen is gewoon gelul...
Situatie 1:
Klant A pint 15 euro
Klant B pint 20 euro
totaal gepint 35 euro
- 2 x gepint... 2 x kosten voor de supermarkt (zit allang in de prijzen van de artikelen omgerekend)
Situatie 2
Klant A pint 5 euro
Klant B pint 30 euro
totaal gepint 35 euro
- 2 x gepint... 2 x kosten voor de supermarkt; maar in deze situatie wil de supermakrt opeens van klant A 25 cent
Conclusie het maakt geen moer uit en is alleen maar gezeur van de winkels...
Dat is afhankelijk van het aantal transacties dat men per betaalmiddel heeft, de omzet die daarmee gemaakt wordt, tarieven die men betaalt etc.quote:Op zondag 19 juni 2005 09:17 schreef Oversight het volgende:
[..]interpay hanteert dus verschillende tarieven per transactie?
waar baseren ze het tarief op CW ?
quote:Op zondag 19 juni 2005 09:29 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van het aantal transacties dat men per betaalmiddel heeft, de omzet die daarmee gemaakt wordt, tarieven die men betaalt etc.
Volgens het Hoofdbedrijfschap Detailhandel.
Ja tuurlijk; ik noemde even de bron, want op die site volg ik het regelmatig.quote:Op zondag 19 juni 2005 09:34 schreef Oversight het volgende:
[..]is het niet interpay die deze tarieven bepaalt ?
Absoluut niet waar.quote:Op zondag 19 juni 2005 08:29 schreef Oversight het volgende:
FEIT pinnen kost een winkelier via interpay hooguit 7 cent.
Beetje kromme redenering.quote:Op zondag 19 juni 2005 09:15 schreef LennyKravitz het volgende:
Het is eigenlijk heel simpel... 25 cent bij betalen om te mogen pinnen is gewoon gelul...
Situatie 1:
Klant A pint 15 euro
Klant B pint 20 euro
totaal gepint 35 euro
- 2 x gepint... 2 x kosten voor de supermarkt (zit allang in de prijzen van de artikelen omgerekend)
Situatie 2
Klant A pint 5 euro
Klant B pint 30 euro
totaal gepint 35 euro
- 2 x gepint... 2 x kosten voor de supermarkt; maar in deze situatie wil de supermakrt opeens van klant A 25 cent
Conclusie het maakt geen moer uit en is alleen maar gezeur van de winkels...
Ja dat is afhankelijk van het aantal transacties als je het abbonementsgeld meerekent. Dit is van belang bij de overweging om een pinautomaat aan te schaffen. Wanneer dat al is gebeurd, maakt het geen drol meer uit hoeveel transacties er is, want de extra kosten per transactie blijven gewoon gelijk. OF je nou 20 klanten hebt of 2000 klanten.quote:Op zondag 19 juni 2005 09:29 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van het aantal transacties dat men per betaalmiddel heeft, de omzet die daarmee gemaakt wordt, tarieven die men betaalt etc.
Volgens het Hoofdbedrijfschap Detailhandel.
De vraag is alleen waarom zij dat doen. Wat zijn de extra kosten van die ene pintransactie onder de 10 euro? En is het gezien deze extra kosten gerechtvaardigd om daar geld voor te vragen of is het inderdaad gewoon bullshit?quote:Op zondag 19 juni 2005 09:00 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Daarnaast weet jij toch ook wel dat betalen voor pinnen ook bedoeld is als stimulans om mensen gewoon cash te laten betalen als het onder een X bedrag is.
quote:
quote:Op zondag 19 juni 2005 09:00 schreef calvobbes het volgende:
quote:Op zondag 19 juni 2005 13:19 schreef Oversight het volgende:
[..]
sorry je hebt gelijk.
0,069 euro is niet hetzelfde als 7 cent....
we houden het op de door interpay aangegeven 0,069 euro oke ?
![]()
quote:Op zondag 19 juni 2005 14:06 schreef PirE het volgende:
In de winkels van mijn vrouw wordt geen extra 0,25c gerekend als het transactiebedrag klein is. Nu komt dat ook zelden voor maar ze vind het gewoon niet klantvriendelijk. En daar is wat voor te zeggen.
Lijkt me logisch toch?quote:Op zondag 19 juni 2005 12:38 schreef the.big.ticket het volgende:
De vraag is alleen waarom zij dat doen.
Die vergelijking slaat echt nergens op....quote:Op zondag 19 juni 2005 18:19 schreef the.big.ticket het volgende:
Maar volgens die redenatie kan je PIN-automaten wel geheel afschaffen. Je laat mensen toch ook niet in de winter extra betalen omdat dan de verwarming aan moet?
quote:Op zondag 19 juni 2005 18:16 schreef calvobbes het volgende:
En op een besteed bedrag van 25 euro maakt een winkelier wel wat meer winst dan wanneer iemand iets voor 10 euro heeft gekocht.
nee idd. Dat kan varieren.quote:Op zondag 19 juni 2005 19:24 schreef Oversight het volgende:
winstmarge heeft totaal NIETS met de totale waared van een aankoop te maken.
quote:Op zondag 19 juni 2005 19:29 schreef calvobbes het volgende:Maar reageer dan ook eens op de rest van mijn post Oversight.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |