abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 1 juli 2005 @ 11:04:53 #201
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_28381626
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Raptor (2001)
Casualties of Love: The Long Island Lolita Story (1993)
Spermula (1976)
Evil Ed (1997)
Four Dogs Playing Poker (2000)
Ik ken het allemaal niet, maar het klinkt wel heel slecht
Sheridana +1
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:13:27 #202
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28381864
Ik ga vanmiddag White Chicks wéér eens kijken (5e keer)
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:36:23 #203
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_28384537
Gisteren naar War of the Worlds geweest. Best wel een belevenis. Enkele onwaarschijnlijkheden en slap familiegekweel (het blijft toch een Spielbergfilm) daargelaten, heb ik me echt kapot geamuseerd. Deze film moet je wel echt in de bioscoop zien, en dan in een waar het geluid optimaal is. De vloer in de bioscoop beefde mee met al het geweld
Geweldig.
A spoonful of sugar...
  vrijdag 1 juli 2005 @ 13:45:59 #204
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_28387007
Ik heb vanwege het mooie weer en de studie deze maand, maar 16 films gezien. Waarvan ik 7 al eens eerder gezien had. Ik post gewoon het hele lijstje dat is wel zo makkelijk.

Before Sunrise (1995) :10
Before Sunset (2004): 10
Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004): 10
Sin City (2005): 10
Der Untergang (2004): 9,5
Ugetsu monogatari (Tales of Ugetsu) (1953) : 9
Wu jian dao 3 (Infernal Affairs III) (2003) : 9
Cloaca (2003): 8,5
Drugstore Cowboy (1989): 8,5
24 Hour Party People (2002): 8,5
Mar adentro (2004): 8
Hitch (2005): 6,5
Joze to tora to sakana tachi (Josee, the Tiger and the Fish) (2003): 6
Elektra (2005): 5,5
Chi to hone (Blood and Bones) (2004): 5
A Lot Like Love (2005): 4
Austin Powers in Goldmember (2002): 3

Ondersteepte films had ik al eens eerder gezien.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 14:26:06 #205
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_28388413
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:45 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Austin Powers in Goldmember (2002): 3

Ondersteepte films had ik al eens eerder gezien.
Waarom heb je besloten om zo'n slechte film nog een keer te zien?
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_28388535
in Goldmember is inderdaad de slechtste austin powers, maar zelfs die ga ik nog een keertje kijken .
  † In Memoriam † vrijdag 1 juli 2005 @ 14:42:46 #207
4571 Sokolsky
pi_28389005
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 13:45 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Wu jian dao 3 (Infernal Affairs III) (2003) : 9
Ik heb deze maand deel 1 gezien en die beviel uitstekend. Wat is precies de status van deel 2 en 3? Zelfde personages, ander verhaal? Zelfde verhaal en andere personages? Of iets anders?
Sheridana +1
  vrijdag 1 juli 2005 @ 15:00:15 #208
4180 Hare
Come fly with me!
pi_28389667
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 14:42 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Ik heb deze maand deel 1 gezien en die beviel uitstekend. Wat is precies de status van deel 2 en 3? Zelfde personages, ander verhaal? Zelfde verhaal en andere personages? Of iets anders?
Deel 2 is volgens mij de prequel, deel 3 weet ik niet zo uit mijn hoofd. Maar wel zelfde personages.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 17:09:21 #209
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_28393626
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 14:26 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Waarom heb je besloten om zo'n slechte film nog een keer te zien?
Dat was niet geheel vrijwillig. Was bij vrienden en zij wouden hem heel graag zien. Heb ze nog geprobeerd te overtuigen om iets anders te kijken, maar mijn overtuigingskracht liet me in de steek.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 20:03:17 #210
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_28397223
King Arthur
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
  † In Memoriam † vrijdag 1 juli 2005 @ 21:44:15 #211
4571 Sokolsky
pi_28398351
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 17:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dat was niet geheel vrijwillig. Was bij vrienden en zij wouden hem heel graag zien. Heb ze nog geprobeerd te overtuigen om iets anders te kijken, maar mijn overtuigingskracht liet me in de steek.
Wil je mijn vraag ook beantwoorden?
Sheridana +1
  zaterdag 2 juli 2005 @ 01:11:12 #212
65945 Cascade
Green changed to White
pi_28404751
Man-Thing
Unleashed
War of the Worlds
In Absentia Lucis Tenebrae Vincunt
  zaterdag 2 juli 2005 @ 01:20:04 #213
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_28404891
WAR OF THE WORLDS

Mjah, iets te veel close-ups van de heer Cruise, die Tri-pods zijn leuk, jammergenoeg de rest niet

deze is veel leuker:

pi_28405060
De afgelopen tijd:

Ray
Redelijk goede film. Wellicht iets te lang

The Grudge
Om te janken.

Hitch
Leuke film, maar stom einde.

A Cinderella Story
Zie The Grudge

Freddy VS. Jason
't ging. In vergelijking met de andere freddyfilms.

Alien (Ridley Scott)
Bijna af. Had hem al gezien. Het kijken waard.

O ja, en The Girl Next Door voor de derde keer.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 02:00:25 #215
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_28405464
Sin City

Wat zag deze film er prachtig uit. Wow. Inhoudelijk is de film ook erg ok. Met name het verhaal met Benicio Del Toro vond ik erg tof, maar misschien dat ik de volgende keer als ik hem kijk (want dat ga ik zeker doen) weer een ander verhaal net wat beter vind.
Robert Rodriguez maakt hiermee een hoop goed na het toch wat teleurstellende Once Upon a Time in Mexico.

9
pi_28412510
War of the Worlds

Hij was enorm vermakelijk.. veel spanning, mooie beelden en effecten, goede acteurs (Dakota Fanning die eindelijk eens niet ongelofelijk irritant is..). Jammer van het verhaal, dat niet erg duidelijk was en het abrupte einde. Desondanks toch een goede film.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 14:45:01 #217
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_28413079
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 15:00 schreef Hare het volgende:

[..]

Deel 2 is volgens mij de prequel, deel 3 weet ik niet zo uit mijn hoofd. Maar wel zelfde personages.
deel 2 is een prequel, deel 3 gaat verder waar deel 1 ophield. Beide films natuurlijk dezelfde personages. Kijk voor meer uitleg en info gewoon de 5 uur chronologische versie

Woensdag en donderdag gezien:
War Of The Worlds
Het ziet er allemaal prachtig uit, de effecten zijn zeer sterk. Voor de pauze (ja er is idd. pauze hier in de bios ) was t erg goed. Vermakelijk, goed gemaakt en boeiend. Cruise is wer goed, net als de kleine Dakota Fanning. Maar na de pauze zakte t allemaal veel te ver in. De actie was veel minder, het is t drama dat (uiteraard) de boventoon voert.
Het einde zuigt nogal heel erg hard en de laatste 20 minuten voelen ook erg geforceerd aan.
Natuurlijk zitten er een aantal sentimentele crap dingen in de film:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, het is helemaal niet superslecht maar zeer zeker niet de film die het kunnen zijn...

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Millions
2 jonge broertjes vinden een grote zak met geld. Ze besluiten het geld te houden, maar ze moeten het wel allemaal op maken voordat op t einde van t jaar de euro wordt ingevoerd in Engeland. Dat wordt nog een hele klus, of toch niet...
Erg leuk en origineel verhaal dat goed is uitgewerkt. De karakters zijn leuk en worden stuk voor stuk goed vertolkt door de cast. Vooral de jonge hoofdrolspelers zijn sterk. Verder ziet t er mooi uit en zijn de bijrollen van de Heiligen cool bedacht .
Zeer vermakelijke film die t kijken zeker waard is

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,3/10

Daarmee komt t totaal aantal films dat ik in juni heb gezien op 24.
De beste was La Meglio Gioventu met een 9,0/10
De slechtste was Sahara met een 5,0/10
  zaterdag 2 juli 2005 @ 14:52:03 #218
56685 kinky_queen
B Movie Snob
  zaterdag 2 juli 2005 @ 14:57:12 #219
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_28413366
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 14:52 schreef kinky_queen het volgende:
En dan toch nog een 7,5?
effects, geluid etc. waren gewoon heel erg goed. Alleen die sentimenti crap was niet cool.
Maar zoals ik zeg, tis zeker geen slechte film maar had er gewoon meer van verwacht
  zaterdag 2 juli 2005 @ 17:09:56 #220
97934 ASroma
Flamboyant
pi_28416979
afgelopen maand de volgende films gekeken
- the football factory : topper!
- undertow: aardige film 7/10
- I am David: Leuk maar soms wat langdradig 7/10
- charlie: film over een londonse maffioos, ik heb betere gangsterfilms gezien
- into the sun: Kut film met steven seagul na 3 kwartier gekapt
- be cool: vervelende film, wordt alleen gedragen door bekende namen
- hitch: wel ok
- House of the flying daggers: Mooie film
  zaterdag 2 juli 2005 @ 20:20:30 #221
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_28423286
Net gezien:

Man on fire

Cast
(belangrijkste personen)

• Denzel Washington .... Creasy
  • Dakota Fanning .... Pita
  • Marc Anthony .... Samuel
  • Radha Mitchell .... Lisa

Samenvatting:
    Voormalig overheidsagent en huursoldaat Creasy (Washington) heeft zoveel ellende gezien dat hij weinig vertrouwen meer heeft in het leven. Daarom laat hij zich voor veel geld inhuren om allerlei klusjes uit te voeren. In Mexico Stad accepteert hij de opdracht om de jonge Pita (Dakota Fanning) te beschermen. Haar ouders zijn bedreigd door kidnappers en zij willen geen risico nemen.

Langzamerhand raakt Creasy steeds beter bevriend met Pita en hun vriendschap geeft hem weer plezier in het leven. Dan wordt ze ontvoerd. Creasy zet alles op alles om Pita terug te vinden.
    bron: www.movietomovie.nl

Mijn mening:
    Op het eerste gezicht dacht ik dat dit een typische aktiefilm was. Veel explosies en een verhaal met even veel diepgang als een aardappel. Tot mijn verbazing is het niet wat ik verwacht had. De film bleek een goed plot te hebben, en de hoeveelheid aktie is goed in verhouding met de overige elementen in de film.
    Ik vond het film- en montagewerk erg goed, en niet zo geAmerikaniseerd zoals veel films tegenwoordig zijn. Een ander pluspunt aan de film is het feit dat er niet door iedereen constant Engels gepraat wordt. Het speelt zich af in Mexico en de inwoners daar spreken ook echt de taal die daar gesproken wordt (Spaans was het toch ).
    Goede casting met Washington als Creasy. Ik vind hem toch het beste in een stille onstabiele rol en natuurlijk de veelbelovende Dakota Flamming als Pita, iemand waar we in de toekomst nog veel meer van gaan horen.
    Voor mij is dit echt een aanrader om een keer te kijken, als je 'm nog niet gezien hebt.

Cijfers
    IMDB Cijfer: 7.4/10
    Mijn Cijfer: 8.0/10
  • Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
    Hoogachtend,
    Erik.
    pi_28423317
    Bridget jones 1 en 2.
    pi_28431279
    Fear and Loathing in Las Vegas

Wonderlijk vreemde film.
    Het beste te bekijken als je zelf niet al te nuchter bent, volgens mij.
      zondag 3 juli 2005 @ 00:29:23 #224
    3527 Wepeel2
    zoals het is
    pi_28431953
    Lord Of The Rings : The Return Of The King

De vorige LOTR films heb ik allemaal in de bioscoop gezien en van genoten. Nu na 2 jaar eindelijk eens deze gezien. Vraag me niet af waarom nu pas, dat weet ik eigenlijk ook niet. Het is er nooit van gekomen.
    De film is een waardige afsluiting van de trilogie. De veelgehoorde kritiek dat het einde te lang zou zijn vind ik onterecht, omdat er goed de tijd wordt genomen om alles af te sluiten. Wel vond ik de CGI effecten, net zoals in de vorige delen, niet altijd gelukt en dat soort dingen halen mij nog steeds een beetje uit het verhaal (jaja, heb je hem weer met z'n CGI gezeik )
    Verder gewoon een goede afsluiter van de reeks.

8,5
      zondag 3 juli 2005 @ 00:38:46 #225
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_28432313
    The Elephant Man (1980) is nu op TV. Als je die nog niet gezien hebt, zou ik die toch maar gauw gaan kijken.
    Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
    "I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
      zondag 3 juli 2005 @ 00:55:39 #226
    12221 Tijn
    Powered by MS Paint
    pi_28432925
    Ik heb vandaag War of the Worlds gezien en ik vond het best tof. Het ziet er fantastisch uit, het klinkt geweldig en het was door de coole aliens af en toe ook best eng. Het Spielberg-familiedrama-gebeuren hoeft van mij persoonlijk ook niet zo, maar ach, ik snap wel dat dat erin zit zodat de film een groot publiek aanspreekt. Het einde vond ik trouwens ook niet zo'n tegenvaller, het komt behoorlijk overeen met hoe ik me het verhaal herinnerde en de voice-over maakt het netjes af.

Best tof dus
    pi_28433040
    quote:
    Op zondag 3 juli 2005 00:38 schreef Lemmeb het volgende:
    The Elephant Man (1980) is nu op TV. Als je die nog niet gezien hebt, zou ik die toch maar gauw gaan kijken.
    -Edit- tis al hele tijd bezig; huur of koop hem nog wel 'ns.
      zondag 3 juli 2005 @ 01:02:00 #228
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_28433127
    quote:
    Op zondag 3 juli 2005 00:38 schreef Lemmeb het volgende:
    Voor tips zijn andere topics

The Girl in the Café (2005)
    Was net op tv en door Toad was mijn interesse in deze film gewekt.
    Een saaie Britse ambtenaar ontmoet meisje in café en wordt dan verliefd op. En dan nodigt hij haar uit om mee te gaan naar de G8 top in Reykjavik. (Ja de film is lekker actueel.)
    Al stelt het verhaal niet veel voor en zijn de ontwikkelingen zo voorspelbaar als de Donald Duck. Toch is het een leuke, vermakelijke film. En dat is compleet te danken aan de geweldige cast. Bill Nighy zet een geweldige saaie, verlegen, maar integere ambtenaar neer. En Kelly Macdonald is precies wat ze moet zijn voor haar rol; sympathiek, leuk en beetje mysterieus. En daarbij is er een goede chemie tussen de twee. Het is geen super film, maar zeker de moeite waard om 90 min van je leven kwijt te zijn.
    cijfer: 7
    pi_28433216
    Ik heb zostraks Die Fetten Jahre sind vorbei! / The Edukators gezien. Ik vond dit een erg goede film! Mooi acteerwerk en een zeer goed verhaal.
    quote:
    samenvatting
    Wanneer serveerster Jule uit haar huis wordt gesmeten, komt ze bij haar vriend Peter en zijn kameraad Jan inwonen. Als Peter op vakantie is vertelt Jan haar dat hij en Peter inbreken in villa's. Ze stelen niets maar verplaatsen de meubels en laten een boodschap achter: ‘De vette jaren zijn voorbij’. Jule besluit mee te doen, maar wanneer ze haar mobiele telefoon in een villa laat liggen keert ze terug met Jan. Het tweetal wordt door de eigenaar betrapt. Uiteindelijk resulteert dit in een ongewilde ontvoering die de idealisten laat kennismaken met de normen en waarden van hun tegenstanders.www.movietomovie.nl
      zondag 3 juli 2005 @ 10:27:06 #230
    23107 dolle_hond
    topicverkoper
    pi_28438300
    hitchhikers guide to the galaxy

eigenlijk valt t tegen in vergelijking met de tv-serie.
    het hoogtepunt was toch wel de construction yard voor de planeet. dat was echt heel gaaf.

verder ook goed, maar de tv-serie en t boek zijn beter.
      zondag 3 juli 2005 @ 11:43:16 #231
    99672 HV
    Ik moest bellen,
    pi_28439334
    No one can hear you

Info:http://www.imdb.com/title/tt0267785/
    Een matige film, ik vond er iig weinig aan .

Narc

Info:http://www.imdb.com/title/tt0272207/
    Wat een film , echt een aanrader!
    want de klop doet het niet.
      zondag 3 juli 2005 @ 12:05:56 #232
    67640 SaintOfKillers
    Hold me closer, Tony Danza
    pi_28439891
    Aragami
    Tijdje terug was er een regisseursduel waarbij 2 regisseurs een week de tijd kregen om een film te maken met als uitgangspunt: 1 locatie, 2 acteurs, 1 overlevende. Dit was de ene film, de andere was 2LDK. Hier draait het rond 2 samurai die samen overnachten in een tempel. De film komt vrij traag op gang en er wordt heel wat afgeluld en het blijft niet altijd even interessant. Pas wanneer het gevecht losbarst, wordt het echt leuk. Deze film ziet er iets gelikter uit dan 2LDK, maar die had dan weer het toffere verhaal. Uiteindelijk is Aragami ook best goed, maar het duel wordt (in mijn ogen althans) gewonnen door 2LDK.

Idi i smotri
    Erg indrukwekkende ani-oorlogsfilm over de Nazi's die Wit-Rusland binnenvallen. We volgen Florya, een jonge Rus, die een geweer vindt en naar het front trekt. Het eerste deel is soms vrij vaag en vreemd, maar wel interessant. In het tweede deel krijg je echter de ene uppercut na de andere. Allemaal erg hard en schokkend. Topfilm. Some really intense shit, dude.

Ikimono no kiroku
    Een Kurosawafilm over een oudere man die bang is van "de bom". Geen slechte film, maar toch één van de mindere Kurosawa's die ik heb gezien (hij krijgt nog wel steeds een 7 op 10). Mifune is erg goed in de hoofdrol, maar het verhaal zelf vond ik niet zo overtuigend, het is vaak een tikkeltje té theatraal.

Les Diaboliques
    Die Henri-Georges Clouzot weet erg spannende films te maken. Hitchcock zelve beschouwde Clouzot als z'n grootste concurrent op dat vlak. En ook bij deze film zit het weer goed. Een man wordt vermoord door twee vrouwen (de ene z'n echtgenote, de andere z'n minnares). Maar dan verdwijnt het lijk. De spanning wordt uitzonderlijk goed opgebouwd. Topfilm, al vond ik Wages of Fear nog net iets beter. Maar het verschil is klein en beide films zijn super.
    The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
      zondag 3 juli 2005 @ 12:17:49 #233
    32597 ShaoliN
    *BLiNg bLiNG*
    pi_28440202
    Mr & Mrs Smith

Heerlijke luchtige actie film met leuke humor. Mooie special effects enAngelina Jolie. Deze film is in mijn ogen meer waard dan het cijfer wat ie op IMDB heeft. 8 wmb.

War of the Worlds

Mwah. Mooie tripods, mooie effects. Hoop drama en het einde beetje afgeraffeld. 6,5

Batman begins

Beste uit de batman reeks. Prima verhaal, prima acteerwerk. Gewoon een hele goede film in mijn ogen. Verhaal sluit ook prima aan op de rest. Enige nadeel was de stem van Christian Bale als Batman. Hij sprak alsof ie heel nodig moest schijten ofzo. Maar dat zal er wel bijhoren.

8,0
    pi_28448591
    Oceans Twelve

Aardige film, kan niet tippen aan het vorige deel. Het verhaal vond ik wat rommelig mede door de diverse locaties waar het zich afspeelde. Wel leuk dat Amsterdam er in voorkomt.
      zondag 3 juli 2005 @ 17:23:25 #235
    15524 PS
    And someday I shall fly again
    pi_28449231
    Cellular

Oudje al eigenlijk, maar wel leuk. Stel je nou dat je dus ook zo'n belletje krijgt....Vond het eind wel tof gedaan. Op bepaalde momenten wel voorspelbaar, maar goed tis was ook lekker luchtig vermaak voor op de avond.

The Immortals

Erg mooi gemaakt, maar ook erg vaag. Ik moet hem denk ik nog een keer kijken om alles te begrijpen. Maar erg mooi in elkaar gezet.
    If your shaking it more than twice, your playing with it.
      zondag 3 juli 2005 @ 21:04:37 #236
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_28455214
    Gisteren en vandaag:
    The Rules Of Attraction
    Leuk, maar niet al te bijzonder verhaal. Wel goed uitgewerkt: stoer gemonteerd, geweldige muziekkeuze en erg sterk acteerwerk. Op het einde leek t wel alsof er een stukje van de film op de dvd mistte . Nogal plots einde, waar je nog wel wat over na zult denken.
    Aanrader!

IMDB Cijfer: 6,6/10
    Mijn Cijfer: 7,3/10

2001: A Space Odyssey
    1 van de weinige keren dat ik na afloop van een film achterbleef met de gedachte: "what the fuck?!? " Traag, weinig dialoog en van t laatste half uur wordt je ook al niet veel wijzer.In tegendeel: ik snapte er geen moer van .
    Er schijnen voor deze film 2 groepen mensen te zijn: you hate it or love it. Ik behoor waarschijnlijk meer tot de eerste groep dan tot de 2e...

IMDB Cijfer: 8,3/10
    Mijn Cijfer: 6,5/10

Dan meer iets snellers en spectaculairders:
    Ronin
    Heerlijke actiefilm met een degelijk script dat je meerdere malen succesvol op t verkeerde been probeert te zetten. De Niro en Reno zijn beide goed op dreef, de score is goed. Maar de echte attractie in deze film zijn de auto achtervolgingen. Die zijn echt super!! Heel cool gedaan en een genot om naar te kijken. Het einde is ook erg cool, maar je zag t wel een klein beetje aankomen dat De Niro dat ging zeggen.

IMDB Cijfer: 7,0/10
    Mijn Cijfer: 7,5/10
    pi_28456538
    Ray

*wauw* wat een mooie film zeg, erg knap in elkaar gezet. De muziek en sfeer er omheen maakt de film verder helemaal compleet. En Foxx steelt de show helemaal met zijn geweldige acteerprestatie.
    pi_28459106
    Net Team America World Police gezien
    Vondt hem een beetje tegenvallen, Volgens mij omdat ik er teveel van verwachte
    Voorral de humor mag van mij iets grover
    pi_28460356
    Finding Neverland
    Nooit van gekomen om deze film met o.a. Johnny Depp en Kate Winslet eens goed te bekijken, tot vandaag dan. Betoverend is het juiste woord. Zeer goeie film.
    pi_28460457
    quote:
    Op zondag 3 juli 2005 21:43 schreef pascalheister het volgende:
    Ray

*wauw* wat een mooie film zeg, erg knap in elkaar gezet. De muziek en sfeer er omheen maakt de film verder helemaal compleet. En Foxx steelt de show helemaal met zijn geweldige acteerprestatie.
    Agrees... onwijs mooi.
    pi_28462885
    The Cincinnati Kid

Leuke film, komt wat traag op gang maar tot het einde blijft de spanning er goed in, prachtig ook hoe het kaartspel in beeld wordt gebracht. Verder speelt McMQueen weer erg sterk.
      maandag 4 juli 2005 @ 00:35:17 #242
    3527 Wepeel2
    zoals het is
    pi_28463009
    Mean Girls

Lindsay Lohan komt als de nieuwe leerling terecht in de wereld van schoolkliekjes. Ik had de film net wat scherper verwacht, maar toch een zeer leuke film. Zelfs de sentimental crap op het einde van de film is redelijk passend.

7,5
      Moderator maandag 4 juli 2005 @ 01:52:07 #243
    1212 crew  Mike
    Excellent!
    pi_28464736
    War of the Worlds
    Vermakelijke popcornfilm. Had meer potentie, maar dat is er niet helemaal uitgekomen.

The Lost Weekend
    Film over alcoholisme. Ik kan me voorstellen dat deze film redelijk baanbrekend was in de tijd dat 'ie uitkwam, maar we hebben dit ondertussen al veel vaker en indringerder gezien. Sowieso doen de meeste Wilder-films me weinig.

The Wizard of Oz
    Deze klassieker nog maar eens in m'n dvdspeler gestopt en hij blijft gewoon erg leuk. De tijd vliegt voorbij en de liedjes blijven vast weer dagen in m'n hoofd zitten.

White Heat
    Cagney op z'n best. Behoorlijk harde misdaadfilm overigens...niet Goodfellas-hard, maar ook in de jaren 40 keken ze in films blijkbaar niet op een dode meer of minder.

Kind Hearts and Coronets
    Geweldige komedie met topprestaties van Dennis Price en Alec Guinness die uiteraard ook geholpen worden door een slim script.

Mr. & Mrs. Smith
    Non-stop actie in (opnieuw) een leuke zomerfilm. Je moet wel je hersenen even uitzetten als je begint met kijken, maar ach, da's voor de meeste mensen toch niet zo'n probleem.
    In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
    pi_28465178
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 01:52 schreef Mike het volgende:
    War of the Worlds
    Vermakelijke popcornfilm. Had meer potentie, maar dat is er niet helemaal uitgekomen.

The Lost Weekend
    Film over alcoholisme. Ik kan me voorstellen dat deze film redelijk baanbrekend was in de tijd dat 'ie uitkwam, maar we hebben dit ondertussen al veel vaker en indringerder gezien. Sowieso doen de meeste Wilder-films me weinig.

The Wizard of Oz
    Deze klassieker nog maar eens in m'n dvdspeler gestopt en hij blijft gewoon erg leuk. De tijd vliegt voorbij en de liedjes blijven vast weer dagen in m'n hoofd zitten.

White Heat
    Cagney op z'n best. Behoorlijk harde misdaadfilm overigens...niet Goodfellas-hard, maar ook in de jaren 40 keken ze in films blijkbaar niet op een dode meer of minder.

Kind Hearts and Coronets
    Geweldige komedie met topprestaties van Dennis Price en Alec Guinness die uiteraard ook geholpen worden door een slim script.

Mr. & Mrs. Smith
    Non-stop actie in (opnieuw) een leuke zomerfilm. Je moet wel je hersenen even uitzetten als je begint met kijken, maar ach, da's voor de meeste mensen toch niet zo'n probleem.
    Klinkt als een relaxte zondag (inclusief vierkante ogen).

Zojuist Mystic River gezien. Een van de meest geniale films die ik afgelopen tijd gezien heb. Meeslepend, intrigerend, intelligent, complex en toch goed te volgen. Clint Eastwood
    pi_28465189
    war of the worlds ( beetje minder einde)
    Sin city (tja je moet er van houden)
      maandag 4 juli 2005 @ 08:26:17 #246
    67640 SaintOfKillers
    Hold me closer, Tony Danza
    pi_28466150
    Dr. Jekyll en Mr. Hyde

De versie uit 1941 met Spencer Tracy, Ingrid Bergman en Lana Turner. Het verhaal zal wel bekend zijn, ook hier wordt er niet zoveel van afgeweken. Er zitten een paar leuke droomscenes in. Verder is het acteerwerk okay, waarbij vooral Tracy en Bergman goed acteren en Turner erg begeerlijk staat te ..... staan. Enig minpuntje is de poging tot cockney accent van Bergman. Ik denk dat ze tegelijkertijd minstens 3 talen aan het verkrachten was. Ook was 't opvallend dat niemand Hyde "herkende", want dat was eigenlijk gewoon Jekyll met z'n haar in de war. Ach ja, toch een leuke film (al vond ik de versie uit 1931 een tikkeltje beter).
    The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
    pi_28475834
    Gisteren: The Grudge. Het enige "schrikmoment" dat ik had was tijdens de scene in het mortuarium aan het einde van de film. Ik schrok dus wakker van het geluid, de film zelf was behoorlijk slaapverwekkend.

Vorige week gekregen en van het weekend gekeken: The Emperor's New Groove. Een tekenfilm uit de Disney stal, maar dan leuk zoals bijvoorbeeld Lilo & Stitch. De irritante, stompzinnige liedjes ontbreken en de humor was, vond ik, bijna nergens flauw of kinderachtig.
    "Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
    pi_28476333
    Batman Begins; erg goeie film in vergelijking tot alle andere batman films
    War Of The Worlds: ook een erg goede film naar mijn mening
    HT: FC Dinamo Assen (504765)
      maandag 4 juli 2005 @ 17:14:31 #249
    88865 Thice
    I did it just for fun...
    pi_28482516
    afgelopen zaterdag sin city gezien, geweldige film... beste die ik het afgelopen jaar gezien heb
    pi_28482544
    quote:
    Op maandag 4 juli 2005 17:14 schreef Thice het volgende:
    afgelopen zaterdag sin city gezien, geweldige film... beste die ik het afgelopen jaar gezien heb
    Ik doe mee in die mening en recentheid van de ervaring.
    Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')