quote:
Een paar zaken moest ik goed opletten en dan werkte de relatie wel:
1) Ik heb een hoog iq (162), ik voel, denk, of wat dan ook niks beter dan een ander. ik ben daarmee gewoon geboren.. niks dat ik heb gedaan. maar lullig genoeg heb ik vaak wel gelijk in een discussie of kan mijn gelijk krijgen... Een belangrijke wijsheid is te kiezen wat echt belangrijk is en daarover je menig geven en vaak je mond gewoon dicht te houden.. (bijna) niemand houd van iemand die altijd gelijk heeft.
2) De tempo van mijn emoties gaan heel anders. ben ik in 1 ding geintresseerd, dan stort ik me erop en kom soms erachter dat ik goede vrienden boos aan de deur heb staan omdat ik weken niks heb laten weten... andersom, ik brand me zelf uit met dit erop storten. De les is iets rustiger aandoen, veel meer afwisselend, zorgen dat een uur minstens voor jou en je partner is en regelmatig contact te onderhouden met hen wie voor je belangrijk zijn.
3) De sterkte van (liefde / gedreven) emoties is vaak veel intenser dan die van meeste mensen, vaak moet ik aan de buitenkant veel rustiger over komen en vooral de timing goed in de gaten houden, want anderen zijn er vaak niet aangewend en het kan hun erg afschrikken.
4) Een van de moeilijkste lessen voor mij rustig zijn.. ik kan erg rustig overkomen, maar ben meestal erg druk overkomen.. tijdens mijn relatie moest ik erg leren om gewoon op de bank een uurtje per dag te zitten, niet te praten, en samen het nieuws, gtst (EEKS!) of iets anders kijken.. dit is erg belangrijk ook voor de partner..
5) stom genoeg, het omgaan met sommige sociale problemen >>KAN << erg vervelend worden als de omgeving niet echt mee werkt.. bv. ik werkte vast bij een baas.. op een dag zij hij dat we moesten inkorten en dat er geen werk meer voor mij was... voor mij was het duidelijk... baas zegt onslagen. dan ben ik toch ontslagen... de uitkerende instatie was net aan het fuseren met 2 anderen en voordat ik het wist was ik 9 maanden bezig proberen mijn geld te krijgen.. en toen moest ik nog eens een boete gaan betalen ook + geen geld gekregen voor die 9 maanden.. de reden: onrechtmatig ontslag genomen.. (eh? genomen?!).. kennelijk kon hij me niet ontslaan en omdat ik zijn instructies opvolgde was ik de boosdoener... zucht..
6) Als je partner een ochtend bui heeft / periode van de maand, of stomweg een rotbui. het beste is uit de buurt blijven of ondersteunend zijn, niet veel praten en zij geeft zelf wel aan wanneer het weer beter gaat.. Dit voelt vaak erg oneerlijk (ik heb dus noooit een ochtendbui en zelfs als ik me klote voel blijf ik vriendelijk), maar dit is eenmaal hoe het werkt.
7) Probeer je bioritme een beetje tegelijkertijd met je partner te laten lopen. (dus als het kan en zin heeft, zelfde tijd op, zelfde tijd in, tenminste 3 dagen per week). jaren lang hoefde ik maar 2-4 uur per nacht te slapen, maar acht, lekker lui in bed te liggen en te 'praten' met haar wen je zeker snel genoeg aan
![]()
.
8) Vaak is je gedrag belangrijker dan de woorden die je spreekt. Als mijn partner iets verkeerd deed dan zei ik dat en was het over voor mij. maar ze veranderde haar gedrag daarna vaak niet.. Ik moest mezelf daarna aanleren om geiirteerd te reageren of haar te negeren voor een tijdje (minuten/uren) afhankelijk van hoe verkeerd het is en dan had ze wel in de gaten dat ik het echt meende.. (erg vervelend!!! ik ben nooit lang boos, ik zeg het liever en dan knuffelen en het is over).
9) Heb je het tofste ding gezien in de winkel dat je absoluut moet hebben.... koop het dan morgen nadat je met je partner gesproken hebt. Het voorkomt enorm veel gezeik.
10) Eerlijkheid is levensgevaarlijk. Ik ben zo eerlijk en recht toe recht aan als het kan.. wel op een tactische manier hoor. dus ik zou niet tegen iemand zeggen dat ze op een olifant lijkt (behalve als het een echte oli is natuurlijk
![]()
). Meestal lees men veel meer dan je zegt. zoals zij "schat, vind je dat een lekker ding?". ik "ja, die ziet er wel knap uit"... *whoops*. nu wil ik natuurlijk opeens met haar weg of zo.. etc. etc. vooral op zaken waar de ander erg onzeker over is, let op op je woorden, het komt vaak bij haar onbedoelt over als iets compleets anders.
nah, dat was het iig weer voor nu. De tips zijn erg practisch, maar voor mij als ik deze rotdingen op mijn 15e had geweten, dan had ik heeeeeeeeeeeel wat minder moeilijkheden gehad met relaties...
Nu moet ik alleen nog uitvogelen hoe het werkt met daten.. met het tempo zoals het tot nu toe gaat, dan leer ik pas om goed te daten als ik 250 ben of zo. Het is 1 van die dingen die niet vaak gebeuren en ik dus erg moeilijk kan bevatten wat men wilt.. Het gene wat ik wel weet (naast goed verzorgt uitzien, rustig gedragen, geurtje, een ferarri staat zeker niet slecht. blah etc blah) dat je nooit naar de leeftijd moet gokken, zelfs als je het al weet. ren weg naar het toilet als ze iets vraagt over het figuur of haar gewicht. Complimenteer haar op haar kledij (alleen als je het echt meent!) en als je vraagt wat ze van je vind, ga er vaak vanuit dat het absoluut iets anders betekend..
Voor mij is het helaas zo geworden, das ik redelijk gestoord werd van alle signalen die je krijgt en geen wijs uit kan of het goed of verkeerd is, dat ik serieus moet zeggen "zolang je niet me kust op de mond, zegt dat je iets meer wilt, naakt in mijn douche of bed bent, ga ik altijd vanuit dat je vrienden wilt zijn"
Ik weet het, het is triest, maar ik ben zo'n 1e ontmoeting gewoon nerveus en meeste mensen lezen dat dusdanig verkeerd dat ik zo hun zeker stel dat het initiatief bij hun ligt en niks te vrezen hebben of zo. (ik ben niet echt, griezelig of zo. gewoon een misinterpretatie! en weinig ervaring met daten)
iig, ik heb letterlijk honderden tips op deze manier, omdat ik laat gediagnoseerd ben moest ik alles zelf uitvogelen en met mijn ratio proberen te bevatten wat mij opviel in het gedrag van anderen.
Zaken zoals A.S is iets wat de laatste jaren pas sociaal geaccepteerd te worden en ben wat dat betreft net 1 generatie te vroeg op de markt gekomen qua help.
Maar voor jongeren tegenwoordig is er overal veel hulpt te vinden, zoals ik hier nu via het voormalige riagg (hier heet het de Grote Rivieren) alsnog hulp krijg dmv van inzicht en tips.
I'm a crazy guy in a weird world where everyone think they are normal