Gaarne..quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:21 schreef Elgigante het volgende:
[..]
het wordt dus tijd dat ik hem persoonlijk ga vangen, zijn we van het ongewisse af
quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Poema Puriteinen?
Kat-o-liek?
Poemastranten?
[afbeelding]
Het heeft kritische massa bereiktquote:Op donderdag 23 juni 2005 15:26 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar, ik heb ook gelezen dat er al jarenlang meldingen van dat dier worden gedaan. Niet zoals nu, maar toch. En toen was er nog geen sprake van een hype.
hypes komen en gaan, daarom zijn het dus ook hypesquote:Op donderdag 23 juni 2005 15:26 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar, ik heb ook gelezen dat er al jarenlang meldingen van dat dier worden gedaan. Niet zoals nu, maar toch. En toen was er nog geen sprake van een hype.
Ja, die was bij de NOS Journaal gedeeltelijk te zien.quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:43 schreef ikke_ook het volgende:
Is de persconferentie eigenlijk op tv geweest?Of komt hij nog op tv?
quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, die was bij de NOS Journaal gedeeltelijk te zien.
Is echt waar hoor, even later sprong hij bij ons over de vijver heen:quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:53 schreef milagro het volgende:
[..]
"Vrijdag slenterde hij voor de neus van een moeder met kinderen langs een tuinhekje"
aldus Pantera-directeur Van der Valk
uhuh
Aan die poten en uitstekende schouderbladen te zien is het iig geen huis tuin en keukenkatje hoor...quote:Op donderdag 23 juni 2005 14:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[afbeelding]
En nog duidelijker een poes voor een tarweveld
HA!.quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:57 schreef Impry het volgende:
[..]
Is echt waar hoor, even later sprong hij bij ons over de vijver heen:
[afbeelding]
denk ik ook nog steeds niet, nee. Maar ik zou dan wel weer graag willen weten waar precies deze foto's zijn genomen en wat voor gewas dat nou is, op de achtergrond.quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:59 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Aan die poten en uitstekende schouderbladen te zien is het iig geen huis tuin en keukenkatje hoor...
Een puntlas-poema?quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:03 schreef Litman het volgende:
Ik hoorde uit betrouwbare bron dat het een lanspunt-poema was!
het lijkt me doodeenvoudig om de ware grootte te achterhalen als di flapdrol een markering gemaakt heeft waar hij de foto genomen heeft.quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:05 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
denk ik ook nog steeds niet, nee. Maar ik zou dan wel weer graag willen weten waar precies deze foto's zijn genomen en wat voor gewas dat nou is, op de achtergrond.
Nee, een lanspunt-poema, z'n neef hield een paar jaar geleden Enkhuizen de halve zomer bezig:quote:
quote:17 augustus 1999. Zeg heb je wel gehoord van de lanspuntslang van Enkhuizen? Ene Bert Munneke, zelf doodsbang voor slangen, zou voor een vage kennis op het beest gepast hebben terwijl kennis met vakantie was (hoewel zo'n slang met gemak een jaar zonder eten kan), en toen was het dier ontsnapt. Heel Enkhuizen in rep en roer, want de slang zou uiterst gevaarlijk zijn en 'aanvallen bij oogcontact'. Slang nog kennis waren traceerbaar, maar bij nader onderzoek bleek Bert wel vaker fantastische verhalen verteld te hebben. Dit loos alarm kostte Enkhuizen 80.000 gulden. Het SdP-archief bevat circa 30 berichten over deze superkomkommer.
bronhttp://www.skepsis.nl/sdp-1999.html
Had vroeger een buurman met een Birmees, die zag er nog veel roofdierachtiger uit (de kat, niet de buurman)quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:59 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Aan die poten en uitstekende schouderbladen te zien is het iig geen huis tuin en keukenkatje hoor...
De ene is de andere kat niet, zeker niet qua bouw..quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had vroeger een buurman met een Birmees, die zag er nog veel roofdierachtiger uit (de kat, niet de buurman)
"Come here little kitty, come to Steve, don't be affraid"....quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Het wordt tijd om hem er op af te sturen:
[afbeelding]
Die ontbrekende schaduw, de verhoudingen tot de halmen, klopt niet.quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Dolle pret op de website van de Telegraaf. Lezers maken er gehakt van.
http://www.telegraaf.nl/b(...)to_s_van_poema_.html
En die Gerben van Kampen die daar gequote word, dat is bijna letterlijk mijn mail, en wat ik al hier poste!
gvd
hmm, het enige geldige argument is inderdaad de bouw van die poes, en de tarwe...quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Dolle pret op de website van de Telegraaf. Lezers maken er gehakt van.
http://www.telegraaf.nl/b(...)to_s_van_poema_.html
En die Gerben van Kampen die daar gequote word, dat is bijna letterlijk mijn mail, en wat ik al hier poste!
gvd
Sja het is precies gebeurt wat ik vanmorgen al zei, vage foto´s die zeeeer ruim intrepreteerbaar zijn als je wilt dat het een Poehama is.quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:02 schreef milagro het volgende:
[..]
Die ontbrekende schaduw, de verhoudingen tot de halmen, klopt niet.
Die noemde ik ook al, maar dat komt door de compressie, zeg men.
Al vind ik de blur wel wat ver vd panter af staan, de cirkel erom heen vertoont blurs, niet de contouren vd panter, maar goed, daar heb ik geen verstand van
Verzinnen, soit, men wil er graag in geloven.quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:05 schreef Taurus het volgende:Tuurlijk is dit betrouwbaar, waarom zou stichting Pantera dit verzinnen in vredesnaam?
Okay okay,quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:04 schreef RM-rf het volgende:
[..]
hmm, het enige geldige argument is inderdaad de bouw van die poes, en de tarwe...
de tweede alinea en de andere persoon, die denken dat het om beeldbewerking gaat, hebben het wel compleet bij het verkeerde eind, omdat ze daar gewoon lossy Jpeg-compressie beschadiging beschrijven, welke optreed juist bij contrastrijke stukken:
[afbeelding]
een voorbeeld van hoe jpeg compressie-beschadigingen optreden bij fotografische beelden (dus precies bij contrasten):
[afbeelding]
http://www.photo.net/learn/jpeg/#encdec
Kortom, dat beest is ontsnapt uit Kamp Zeist, en is geen puma, maar een bling bling cool cat asielzoeker.quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:15 schreef HarigeKerel het volgende:
Aangezien de poema helemaal alleen is en mensen hem dood willen schieten heb ik hem Geert gedoopt![]()
ROTFLMAOquote:Op donderdag 23 juni 2005 17:21 schreef datdanweerwelnatuurlijk1 het volgende:
Die foto's zijn EXPRES zo slecht weergegeven, omdat Pantera niet wil dat mensen de plaats herkennen ook de achtergrond klopt niet... en als pantera zegt dat het een poema is dan is dat ook echt wel zo hoor! Die hebben er echt wel verstand van![]()
Klopt, hij zit nu bij op de opritquote:Op donderdag 23 juni 2005 17:26 schreef HarigeKerel het volgende:
Als ze hem niet kunnen vinden zal Pantera ons wel vertellen dat de poema inmiddels in Duitsland zit![]()
de foto die op nu.nl geplaatst is, was niet het origineel ....quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Okay okay,
Maar de foto´s zouden direct uit de digitale camera komen, en zelfs mijn telefoon leverd betere kwaliteit.
quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kortom, dat beest is ontsnapt uit Kamp Zeist, en is geen puma, maar een bling bling cool cat asielzoeker.
Okay, de artefacten zijn ook anders te verklaren, I´ll grand you that, maar het feit dat ze er zijn maakt de zaak niet beter voor Pantera.quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:38 schreef RM-rf het volgende:
[..]
de foto die op nu.nl geplaatst is, was niet het origineel ....
en die is voor die 'veelzeggende' verduidelijking die in dat telegraaf-artikel staat ... (en welke dus zelf wel via beeldbewerking gefabriceerd is, door de afbeelding te vergrtoeing en de contrasten en helderheid aan te passen...)
als het oorspronkelijke foto beschikbaar komt, is er inderdaad onderzoek te doen naar de vraag of er sprake is van photoshop of andere beeldbewerking ... maar de pseudo-onderzoekers die op basis van een klein jpegje zulke beweringen doen, nee die zijn nog minder geloofwaardiger dan een groot katachtig roofdier welke hele herten zou verslinden, dat 5 jaar lang in nederland bijna onopgemerkt blijft en dan in anderhalve week opeens 40 maal gezien wordt ....
Ligt er puur aan hoe je hem opslaat. Sla je hem op op Kwaliteit 20% of 100%, maakt nogal veel uit... Als ze de foto full-res uit de cam zouden halen zou hij te groot zijn om op Internet te zetten zonder lange wachttijden.quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Okay okay,
Maar de foto´s zouden direct uit de digitale camera komen, en zelfs mijn telefoon leverd betere kwaliteit.
Kijk eens naar de foto´s van poema´s in dit topic. Zijn die ook te groot met lange wachttijden?quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:49 schreef Impry het volgende:
[..]
Ligt er puur aan hoe je hem opslaat. Sla je hem op op Kwaliteit 20% of 100%, maakt nogal veel uit... Als ze de foto full-res uit de cam zouden halen zou hij te groot zijn om op Internet te zetten zonder lange wachttijden.
Ze verkleinen hem dus en slaan hem op als JPG waarbij je een compressie-percentage aan moet geven. 20% kwaliteit geeft een bestand van 90 kb, 100% geeft een bestand van 450kb. (bijv.)
Ze hebben hem zelf dus wel op normaal formaat/kwaliteit en dan zul je die vertekening niet zien.![]()
Nee, voor de gemiddelde internetter niet. Maar als je een aantal foto's bij nieuwsberichten e.d. gaat zetten wil je niet dat deze te groot zijn. Een eenvoudige modemmer heeft vaak weinig zin om grote foto's te laten laden dus hebben ze gekozen voor kleinere foto's.quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk eens naar de foto´s van poema´s in dit topic. Zijn die ook te groot met lange wachttijden?
ja, en ook die foto's hebben vaak een jpeg-compressie:quote:Op donderdag 23 juni 2005 17:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Kijk eens naar de foto´s van poema´s in dit topic. Zijn die ook te groot met lange wachttijden?
quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Sja
RM rf, een typische zomerhype die tegen de tijd dat we met oud en nieuw het journaaloverzicht zien nog eens terug komt als Kwamkwammertijd...
Zeker, je kunt er een leuek discussie over houden en wat de media betekent en kan betekenen, behoorlijk filosofisch.quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:09 schreef RM-rf het volgende:
[..]toch hebben die hypes iets erg 'interssants' omdat ze eigenlijk ook de werking van media an sich makkelijk 'blootleggen' ... de kwetsbaarheid van 'objectieve berichtgeving' ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |