abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28158989
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:23 schreef RM-rf het volgende:
om mijn idee over de grootte van dat beest te onderbouwen:

[afbeelding]

oftewel, ik heb sterkhet idee dat het daar eerder een forse kat is, dan een werkelijk grotere katachtige
Lijkt mij ook, hij heeft in verhoudig een veel te grote kop voor een Jaguar/Poema vind ik..

gewoon een Schwarzenegger onder de huiskatten denk ik.

Als ik uit mijn raam zo'n beest zou spotten mogen de kinderen in el geval best naar buiten hoor.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:28:14 #152
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28159047
quote:
ja die ja Staan overigens wel foto's van sporen op zag ik net.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_28159126
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:28 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

ja die ja Staan overigens wel foto's van sporen op zag ik net.
er zijn tig van dat soort sites, vol met 'sightings' , maar nooit echt harde bewijzen

http://www.bigcats.org/abc/sightings/bycounty/aberdeenshire.html bijvoorbeeld
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:31:14 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28159146
In Noordierland zijn ze ook gezien
(bbc)

In Engeland is het inmiddels een grote hype overal grote katten te zien

En dat is daar al jaren een sport die beesten te zien

In Rusland kunnen ze zelfs vliegen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:34:40 #155
45206 Pietverdriet
pi_28159236
Mijn Duitse collega´s hebben het inmiddels over het Monster van Loch Sommer ( Sommerloch-> Komkommertijd)
pi_28159888
Met dien verschille dat Nederland niet zo'n cultuur zoals de Engelse kent, die Koning Arthur nog regelmatig spotten.
Yeah baby Yeah!
pi_28159924
Staatsbosbeheer v/d boswachter:

pi_28160570
Pantera toont foto's katachtige

Uitgegeven: 23 juni 2005 11:41
Laatst gewijzigd: 23 juni 2005 12:50

APELDOORN
De stichting Pantera heeft de eerste foto's van de poema die op de Veluwe zou rondlopen getoond. Op de vage beelden is te zien hoe een katachtig dier door een groen veld loopt.

Volgens Pantera zou het dier vermoedelijk een kruising zijn tussen een poema en jaguar. Het dier zou gesignaleerd zijn in de buurt van Apeldoorn. De foto's zijn woensdagochtend genomen toen het dier voor het laatst is waargenomen.
Pantera staakt zeer waarschijnlijk vanaf vrijdag de intensieve zoektocht naar het dier wegens gebrek aan financiėle middelen.

De gemeente Apeldoorn geeft donderdagmiddag samen met Pantera een persconferentie.

Het dier zou gesignaleerd zijn in de buurt van Apeldoorn

Op de vage beelden is te zien hoe een katachtig dier door een groen veld loopt

Bron: nu.nl
It's amazing what we can do with love...
  donderdag 23 juni 2005 @ 13:23:14 #159
46117 style
Voorheen Blueheeler
pi_28160747
Van www.omroepgelderland.nl

Poema op de Veluwe; de 1e afbeeldingen

De eerste foto's van de gezochte poema op de Veluwe. Het dier is gitzwart en "vier hazen" hoog. (bron: Stichting Pantera)

You can't scare me, I live with an Australian Cattledog!
pi_28160807
Dat is dus GEEN poema. En een kruising tussen poema en jaguar lijkt me erg onwaarschijnlijk aangezien het twee verschillende geslachten betreft. Puma = Puma concolor en Jaguar = Pathera onca. Ook zijn er genoeg gebieden waar beide katten voorkomen en ook dat maakt kruisen onderling onwaarschijnlijker aangezien het wel 2 verschillende soorten zijn.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
  donderdag 23 juni 2005 @ 13:26:02 #161
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28160834
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 13:23 schreef style het volgende:
Van www.omroepgelderland.nl

Poema op de Veluwe; de 1e afbeeldingen

De eerste foto's van de gezochte poema op de Veluwe. Het dier is gitzwart en "vier hazen" hoog. (bron: Stichting Pantera)

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
sja....ze blijven wazig, maar het was al bekend dat het dier zich niet liet benaderen...

Is het trouwens geen mais op de achtergrond, ipv graan? Dan zou de grootte beter kloppen lijkt me.
  donderdag 23 juni 2005 @ 13:29:17 #162
45206 Pietverdriet
pi_28160928
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 13:26 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

sja....ze blijven wazig, maar het was al bekend dat het dier zich niet liet benaderen...

Is het trouwens geen mais op de achtergrond, ipv graan? Dan zou de grootte beter kloppen lijkt me.
Als het volgroeide snijmais zou zijn, ja, mischien, maaaar...
Mais staat in deze tijd van het jaar niet zo heel erg hoog, das dus tarwe volgens mij.
Tarwe wordt nog geen meter hoog. Het zijn fotos van een poes.
pi_28160990
Hmmm volgens http://members.aol.com/jshartwell/hybrid-bigcats2.html
kan het wel en ziet ie er ongeveer uit als een kruising puma x luipaard die er zo uit ziet:

En volgens dit artikel waren nakomelingen van puma x luipaard kruisingen altijd kleiner dan een van de ouder-katten. http://www.messybeast.com/big-cat2.html
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_28161196
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als het volgroeide snijmais zou zijn, ja, mischien, maaaar...
Mais staat in deze tijd van het jaar niet zo heel erg hoog, das dus tarwe volgens mij.
Tarwe wordt nog geen meter hoog. Het zijn fotos van een poes.
Op die vergroting is te zien dat het zeker geen tarwe is me dunkt. Het lijkt toch echt op mais.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 23 juni 2005 @ 13:42:28 #165
46117 style
Voorheen Blueheeler
pi_28161352
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 13:37 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Op die vergroting is te zien dat het zeker geen tarwe is me dunkt. Het lijkt toch echt op mais.
Als het mais is dan is het een oude foto. Nergens staat de snijmais zo hoog.
You can't scare me, I live with an Australian Cattledog!
  donderdag 23 juni 2005 @ 13:49:53 #166
45206 Pietverdriet
pi_28161612
idd, wat style zegt. De mais staat nog lang niet zo hoog. Als het mais is, is die foto niet van dit jaar.
pi_28161942
De foto die nu op Nu.nl staat is geloofwaardiger
Yeah baby Yeah!
pi_28162087
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:
idd, wat style zegt. De mais staat nog lang niet zo hoog. Als het mais is, is die foto niet van dit jaar.
ik zei al dat ik die foto eerder gezien heb, weet het zeker
  donderdag 23 juni 2005 @ 14:09:33 #169
45206 Pietverdriet
pi_28162272

En nog duidelijker een poes voor een tarweveld
pi_28162395
We leggen gewoon wat loopgraven om het bos en steken het dan in de fik. Toch droog/warm atm en komt hij er wel uit.
pi_28162400
Dit is gewoon een regelrechte fotosoep! Check dat rare cirkeltje om die poema heen, gewoon een clone-tooltje gebruikt verdorie!

pi_28162526
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:13 schreef PDOA het volgende:
Dit is gewoon een regelrechte fotosoep! Check dat rare cirkeltje om die poema heen, gewoon een clone-tooltje gebruikt verdorie!

[afbeelding]
dat dacht ik ook, maar er werd gezegd dat dat door het verkleinen komt
pi_28162633
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:13 schreef PDOA het volgende:

[afbeelding]
Is gewoon JPG-compressie
pi_28162653
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:22 schreef Impry het volgende:

[..]

Is gewoon JPG-compressie
Dan zou je dat overal in de foto moeten zien.
pi_28162660
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:22 schreef Impry het volgende:

[..]

Is gewoon JPG-compressie
Dan zou je het ook bovenin bij de overgang tarwe-donkere bomen moeten zien..
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_28162670
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:23 schreef PDOA het volgende:

[..]

Dan zou je dat overal in de foto moeten zien.
Nee hoor, alleen om de stukken met heel groot contrast:

pi_28162672
Stichting Pantera heeft op de persconferentie vage foto's laten zien van een katachtig beest. Zulke foto's kan ik bij mij om de hoek ook maken van een willekeurige kat die ik 's avonds zie als ik de hond uitlaat... Maar nu kwam wel de aap uit de mouw, ze moeten vrijdag stoppen met zoeken want het geld is op.

Misschien is het hard, maar ik geloof er nog steeds niets van. De website van pantera (http://www.pantera.nl) is ook al de hele dag overbelast. Is dit een stunt om fondsen te werven of een uit de hand gelopen grap. Of? Of, loopt er echt een soort van groot uitgevallen kat bij Apeldoorn.

4 hazen groot hoorde ik op het nieuws. Het "monster" werd aangevallen door vier hazen (?). Straks vangen ze een uit de kluiten gewassen kat van een kilo of 15 (Zo zwaar was die van mij ook ooit.) Of ze vangen niks...

Blijft een mooie stunt, de hype is gelukt in ieder geval. Hebben ze Yeti al gevangen?

Ok, het is mij net gelukt om een pagina van pantera te bereiken. De foto's staan op http://promo.pantera.nl (hmmm, promo?) De pagina is een grote fondsenwerfactie voor de stichting, mijn vermoeden is toch juist.

Wat een opgeblazen kat zeg... Zou mij trouwens ook niet verbazen als ze hem er zelf hebben losgelaten om zo nog wat fondsen binnen te halen. Goede doelen hebben het al zo moeilijk dit jaar.
  donderdag 23 juni 2005 @ 14:24:17 #178
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_28162683
Stichting De Vrije Poema

Stichting De Vrije Poema i.o. komt op voor de rechten van alle in vrijheid levende poema's in Nederland. Als het aan de overheid ligt worden ze meedogenloos afgeschoten. De Stichting Pantera wil deze edele dieren in gevangenissen als Ouwehands Dierenpark opsluiten. De Vrije Poema bepleit het recht van de poema om binnen zijn eigen jachtgebied te leven zoals de natuur dat bedoeld heeft. In vrijheid.

Nederland juicht bij de terugkeer van de zalm in de rivieren, het behoud van witte zwijntjes op de Veluwe en Korenwolven in Zuid-Limburg. De poema moet echter schijnbaar als trofee aan de muur van een schietgrage jager komen te hangen of als publiekstrekker voor een dierentuin gaan gelden. De Vrije Poema is hier terecht boos over. Het is discriminatie van de poema.

De poema zou een potentieel gevaar zijn, is de redenering achter deze asociale bloeddorstigheid. 'Stel je nu voor dat hij een kind doodbijt', is dan de dramatische redenering. In eerste instantie is de poema in principe schuw en zal mensen ten allen tijde mijden. Daarnaast hebben we in Nederland zestien miljoen mensen en maar één poema. Wie heeft er dan bescherming nodig?

De Vrije Poema zou liever zien dat de jagers hun aandacht richten op een meer verwerpelijk dier. Een die vrijwel dagelijks het grootste deel van Nederland terroriseert met slechte teksten en nog triestere grapjes. Een dier dat bekende Nederlanders als Jan Mulder en Remco Campert verleidt om te kiezen voor het grote geld. We praten over de Postbankleeuw. Het meest irritante roofdier in de geschiedenis van Nederland.

Als de Postbankleeuw en Howard Komproe in vrijheid mogen leven, mogen poema's dat zeker. De poema probeert ons in ieder geval geen nieuwe hypotheek, persoonlijke lening, verzekering of ondernemerskrediet aan te smeren.

U kunt bijdragen aan het behoud van de poema. Voor slechts 30 euro bent u al donateur van Stichting De Vrije Poema. U ontvangt dat twee keer per jaar ons e-magazine De Poemapost en u kunt gratis mee met excursies naar het leefgebied van Nederlandse poema's. U steunt dan bovendien onze strijd voor vrije poema's.

Maak uw bijdrage over naar postbankrekening 959888 t.n.v. Stichting De Vrije Poema i.o. De poema zal u dankbaar zijn.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_28162724
Aandacht vestigen op de Poema organisatie d.m.v. een fake poema verhaal.
pi_28162797
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:23 schreef Creality het volgende:
Stichting Pantera heeft op de persconferentie vage foto's laten zien van een katachtig beest. Zulke foto's kan ik bij mij om de hoek ook maken van een willekeurige kat die ik 's avonds zie als ik de hond uitlaat... Maar nu kwam wel de aap uit de mouw, ze moeten vrijdag stoppen met zoeken want het geld is op.

Misschien is het hard, maar ik geloof er nog steeds niets van. De website van pantera (http://www.pantera.nl) is ook al de hele dag overbelast. Is dit een stunt om fondsen te werven of een uit de hand gelopen grap. Of? Of, loopt er echt een soort van groot uitgevallen kat bij Apeldoorn.

4 hazen groot hoorde ik op het nieuws. Het "monster" werd aangevallen door vier hazen (?). Straks vangen ze een uit de kluiten gewassen kat van een kilo of 15 (Zo zwaar was die van mij ook ooit.) Of ze vangen niks...

Blijft een mooie stunt, de hype is gelukt in ieder geval. Hebben ze Yeti al gevangen?

Ok, het is mij net gelukt om een pagina van pantera te bereiken. De foto's staan op http://promo.pantera.nl (hmmm, promo?) De pagina is een grote fondsenwerfactie voor de stichting, mijn vermoeden is toch juist.

Wat een opgeblazen kat zeg... Zou mij trouwens ook niet verbazen als ze hem er zelf hebben losgelaten om zo nog wat fondsen binnen te halen. Goede doelen hebben het al zo moeilijk dit jaar.
op die laatste foto, waar je verhoudingen tarwe/mais - kat beter ziet, zie je goed hoe klein dat beest is
hij zou in verhouding groter moeten worden , hoe dichterbij het koren, maar hij wordt juist kleiner
pi_28162817
Racisme!
quote:
Als de Postbankleeuw en Howard Komproe in vrijheid mogen leven, mogen poema's dat zeker.
  donderdag 23 juni 2005 @ 14:30:10 #182
45206 Pietverdriet
pi_28162841
Wat me nog meer stoort is de volslagen kritiekloosheid van de media. Hebben het allemaal over een poema, en ja, wat vage fotos, maar ipv van kritisch te zijn en zich af te vragen of het wel een Poema is, is men meer bezig zichzelf te overtuigen. Hoewel ik de indruk heb dat zelfs de telegraaf er niet helemaal meer in geloofd.
  donderdag 23 juni 2005 @ 14:32:20 #183
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28162910
Ohja, dus nu zou het een hoax zijn, georganiseerd door stichting Pantera?? Lijkt me een beetje vergezocht. Pantera werd hier pas bij betrokken toen die hele politiemacht het beest niet kon vangen.

Dat ze fondsen willen werven, dat wil toch ieder goed doel?
pi_28162988
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:32 schreef Marietje_34 het volgende:
Ohja, dus nu zou het een hoax zijn, georganiseerd door stichting Pantera?? Lijkt me een beetje vergezocht. Pantera werd hier pas bij betrokken toen die hele politiemacht het beest niet kon vangen.

ik vind dat juist het minst vergezochte
  donderdag 23 juni 2005 @ 14:35:59 #185
45206 Pietverdriet
pi_28163014
quote:

Jep, de meesten goede doelen willen precies dat. Je hebt meer gelijk dan je zelf doorhebt.
  donderdag 23 juni 2005 @ 14:37:02 #186
45206 Pietverdriet
pi_28163051
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:35 schreef milagro het volgende:

[..]

ik vind dat juist het minst vergezochte
Yep, en daar is overtuigender bewijs voor dan voor de Poe-Poe-Poema op de veluwe.
pi_28163300
quote:

Nee, Pantera gaat zoiets niet welbewust 'opzetten' maar het is wel een stichting die er belang bij heeft hiermee voortdurende publiciteit te halen ... en dat gaat meestal niet samen met een kritisch onderzoek of die meldingen van een loslopende poema op de veluwe kunnen kloppen...

Overigens ook media zelf hebben er voordeel bij zo'n opvallend bericht, het zijn in grond allemaal zelf FatalExceptionnetjes die tijdens de zomerdagen een bepaald thema gaan najagen, waarbij het waarheidsgehalte nog wel eens op vakantie blijkt te zijn gegaan ...

(Overigens, die grootschalige electriciteitsstoring in zwitserland is daar al op Fok! een groot bericht over geplaatst, en uitleg dat dat samenhang met record-zonneactiviteit ... zoals gerson de vorige zomer de hele tijd deed, en ook wel met minmale kleine electriciteitsstoringen in oost-groningse dorpen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 23 juni 2005 @ 14:45:07 #188
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28163323
Ik zou nog steeds niet met zekerheid willen beweren dat er een poema rond loopt, iig niet voor dat ik 'm met mijn eigen ogen heb gezien.

Maar het lijkt me nog steeds raar dat er al zoveel mensen 'm gezien hebben, en die zich dan allemaal vergist zouden hebben.
pi_28163748
Hoe dan ook, ik ben toch wel benieuwd hoe de pantera-hoax afloopt.
pi_28163918
aan de ene kant lijkt hij klein in vergelijking met het koren, maar aan de andere kant heeft hij wel een vreemde houding voor een gewone kat vind ik.... ik weet niet wat, maar er klopt iets niet aan zn verhoudingen (misschien een vreemde soort huiskat dan, zo'n expert ben ik nou ook weer niet.. )
  donderdag 23 juni 2005 @ 15:06:21 #191
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_28163922
De puma schijnt vanwege het warme weer verfrissing te zoeken in het Veluwemeer.

Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 23 juni 2005 @ 15:12:38 #192
45206 Pietverdriet
pi_28164092
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:45 schreef Marietje_34 het volgende:
.

Maar het lijkt me nog steeds raar dat er al zoveel mensen 'm gezien hebben, en die zich dan allemaal vergist zouden hebben.
Zo werkt dat nu eenmaal met mensen, vergelijk de cola flauwval hype in Belgie,
pi_28164112
Hmmm, ik heb op 1 van de waddeneilanden eens een rondleiding gehad, en daar lopen toch ook grote verwilderde huiskatten rond? Die zijn 2 keer zo groot als een flinke normale huiskat, maar zijn nog steeds katten. Is er per ongeluk niet zo'n beest bij iemand mee gereden in zijn caravan?

Al met al denk ik dat Poema een overschatting is met een factor of 10 .... Dit is echt een verwilderde huiskat oid. Als er al een wilde katachtige rondloopt en niet alles fake is.
  donderdag 23 juni 2005 @ 15:16:16 #194
45206 Pietverdriet
pi_28164194
Nu lopen er al hele kuddes van die beesten rond op de veluwe
http://www.planet.nl/plan(...)tid=591782/sc=ada45f
  donderdag 23 juni 2005 @ 15:19:07 #195
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_28164274
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Nu lopen er al hele kuddes van die beesten rond op de veluwe
http://www.planet.nl/plan(...)tid=591782/sc=ada45f
Nog meer werk voor Stichting De Vrije Poema! Wel allemaal donateur worden, hoor...
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_28164312
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 14:45 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik zou nog steeds niet met zekerheid willen beweren dat er een poema rond loopt, iig niet voor dat ik 'm met mijn eigen ogen heb gezien.

massa hysterie.
of de geboorte van een geloof

nu ja, same difference
pi_28164339
quote:
De beelden zijn vaag, maar er is wel op te zien hoe een katachtig dier door een groen veld loopt. De beelden zijn
expres vaag gehouden, aldus Pantera, om te voorkomen dat mensen de plaats waar ze zijn genomen, herkennen en er massaal heen gaan. Dat gebeurde eerder ook in Ede.
Wie nu nog steeds gelooft dat er wat rond loopt, kan morgen ook mee gaan helpen zoeken naar het monster van Lochness, of naar de verschrikkelijke sneeuwman.

Ik haak af, ik geloof er niet meer in
pi_28164342
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 15:20 schreef milagro het volgende:

[..]

massa hysterie.

nu ja, same difference
het wordt dus tijd dat ik hem persoonlijk ga vangen, zijn we van het ongewisse af
Yeah baby Yeah!
  donderdag 23 juni 2005 @ 15:24:01 #199
45206 Pietverdriet
pi_28164412
quote:

Poema Puriteinen?
Kat-o-liek?
Poemastranten?
  donderdag 23 juni 2005 @ 15:26:03 #200
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28164470
quote:

[..]

massa hysterie.

nu ja, same difference
Dat zou kunnen. Maar, ik heb ook gelezen dat er al jarenlang meldingen van dat dier worden gedaan. Niet zoals nu, maar toch. En toen was er nog geen sprake van een hype.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')