Lijkt mij ook, hij heeft in verhoudig een veel te grote kop voor een Jaguar/Poema vind ik..quote:Op donderdag 23 juni 2005 12:23 schreef RM-rf het volgende:
om mijn idee over de grootte van dat beest te onderbouwen:
[afbeelding]
oftewel, ik heb sterkhet idee dat het daar eerder een forse kat is, dan een werkelijk grotere katachtige
ja die jaquote:Op donderdag 23 juni 2005 12:25 schreef milagro het volgende:
http://www.bigcatmonitors.co.uk/sightings.htm
er zijn tig van dat soort sites, vol met 'sightings' , maar nooit echt harde bewijzenquote:Op donderdag 23 juni 2005 12:28 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ja die jaStaan overigens wel foto's van sporen op zag ik net.
sja....ze blijven wazig, maar het was al bekend dat het dier zich niet liet benaderen...quote:Op donderdag 23 juni 2005 13:23 schreef style het volgende:
Van www.omroepgelderland.nl
Poema op de Veluwe; de 1e afbeeldingen
De eerste foto's van de gezochte poema op de Veluwe. Het dier is gitzwart en "vier hazen" hoog. (bron: Stichting Pantera)
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Als het volgroeide snijmais zou zijn, ja, mischien, maaaar...quote:Op donderdag 23 juni 2005 13:26 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
sja....ze blijven wazig, maar het was al bekend dat het dier zich niet liet benaderen...
Is het trouwens geen mais op de achtergrond, ipv graan? Dan zou de grootte beter kloppen lijkt me.
Op die vergroting is te zien dat het zeker geen tarwe is me dunkt. Het lijkt toch echt op mais.quote:Op donderdag 23 juni 2005 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als het volgroeide snijmais zou zijn, ja, mischien, maaaar...
Mais staat in deze tijd van het jaar niet zo heel erg hoog, das dus tarwe volgens mij.
Tarwe wordt nog geen meter hoog. Het zijn fotos van een poes.
Als het mais is dan is het een oude foto. Nergens staat de snijmais zo hoog.quote:Op donderdag 23 juni 2005 13:37 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Op die vergroting is te zien dat het zeker geen tarwe is me dunkt. Het lijkt toch echt op mais.
ik zei al dat ik die foto eerder gezien heb, weet het zekerquote:Op donderdag 23 juni 2005 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:
idd, wat style zegt. De mais staat nog lang niet zo hoog. Als het mais is, is die foto niet van dit jaar.
dat dacht ik ook, maar er werd gezegd dat dat door het verkleinen komtquote:Op donderdag 23 juni 2005 14:13 schreef PDOA het volgende:
Dit is gewoon een regelrechte fotosoep! Check dat rare cirkeltje om die poema heen, gewoon een clone-tooltje gebruikt verdorie!
[afbeelding]
Is gewoon JPG-compressiequote:Op donderdag 23 juni 2005 14:13 schreef PDOA het volgende:
Dit is gewoon een regelrechte fotosoep! Check dat rare cirkeltje om die poema heen, gewoon een clone-tooltje gebruikt verdorie!
[afbeelding]
Dan zou je het ook bovenin bij de overgang tarwe-donkere bomen moeten zien..quote:
Nee hoor, alleen om de stukken met heel groot contrast:quote:Op donderdag 23 juni 2005 14:23 schreef PDOA het volgende:
[..]
Dan zou je dat overal in de foto moeten zien.
op die laatste foto, waar je verhoudingen tarwe/mais - kat beter ziet, zie je goed hoe klein dat beest isquote:Op donderdag 23 juni 2005 14:23 schreef Creality het volgende:
Stichting Pantera heeft op de persconferentie vage foto's laten zien van een katachtig beest. Zulke foto's kan ik bij mij om de hoek ook maken van een willekeurige kat die ik 's avonds zie als ik de hond uitlaat... Maar nu kwam wel de aap uit de mouw, ze moeten vrijdag stoppen met zoeken want het geld is op.
Misschien is het hard, maar ik geloof er nog steeds niets van. De website van pantera (http://www.pantera.nl) is ook al de hele dag overbelast. Is dit een stunt om fondsen te werven of een uit de hand gelopen grap. Of? Of, loopt er echt een soort van groot uitgevallen kat bij Apeldoorn.
4 hazen groot hoorde ik op het nieuws. Het "monster" werd aangevallen door vier hazen (?). Straks vangen ze een uit de kluiten gewassen kat van een kilo of 15 (Zo zwaar was die van mij ook ooit.) Of ze vangen niks...
Blijft een mooie stunt, de hype is gelukt in ieder geval. Hebben ze Yeti al gevangen?
Ok, het is mij net gelukt om een pagina van pantera te bereiken. De foto's staan op http://promo.pantera.nl (hmmm, promo?) De pagina is een grote fondsenwerfactie voor de stichting, mijn vermoeden is toch juist.
Wat een opgeblazen kat zeg... Zou mij trouwens ook niet verbazen als ze hem er zelf hebben losgelaten om zo nog wat fondsen binnen te halen. Goede doelen hebben het al zo moeilijk dit jaar.
quote:Als de Postbankleeuw en Howard Komproe in vrijheid mogen leven, mogen poema's dat zeker.
ik vind dat juist het minst vergezochtequote:Op donderdag 23 juni 2005 14:32 schreef Marietje_34 het volgende:
Ohja, dus nu zou het een hoax zijn, georganiseerd door stichting Pantera?? Lijkt me een beetje vergezocht. Pantera werd hier pas bij betrokken toen die hele politiemacht het beest niet kon vangen.
Dat ze fondsen willen werven, dat wil toch ieder goed doel?
Jep, de meesten goede doelen willen precies dat. Je hebt meer gelijk dan je zelf doorhebt.quote:Op donderdag 23 juni 2005 14:32 schreef Marietje_34 het volgende:
Yep, en daar is overtuigender bewijs voor dan voor de Poe-Poe-Poema op de veluwe.quote:Op donderdag 23 juni 2005 14:35 schreef milagro het volgende:
[..]
ik vind dat juist het minst vergezochte
Nee, Pantera gaat zoiets niet welbewust 'opzetten' maar het is wel een stichting die er belang bij heeft hiermee voortdurende publiciteit te halen ... en dat gaat meestal niet samen met een kritisch onderzoek of die meldingen van een loslopende poema op de veluwe kunnen kloppen...quote:Op donderdag 23 juni 2005 14:32 schreef Marietje_34 het volgende:
Ohja, dus nu zou het een hoax zijn, georganiseerd door stichting Pantera?? Lijkt me een beetje vergezocht. Pantera werd hier pas bij betrokken toen die hele politiemacht het beest niet kon vangen.
Zo werkt dat nu eenmaal met mensen, vergelijk de cola flauwval hype in Belgie,quote:Op donderdag 23 juni 2005 14:45 schreef Marietje_34 het volgende:
.
Maar het lijkt me nog steeds raar dat er al zoveel mensen 'm gezien hebben, en die zich dan allemaal vergist zouden hebben.
Nog meer werk voor Stichting De Vrije Poema! Wel allemaal donateur worden, hoor...quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Nu lopen er al hele kuddes van die beesten rond op de veluwe
http://www.planet.nl/plan(...)tid=591782/sc=ada45f
massa hysterie.quote:Op donderdag 23 juni 2005 14:45 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik zou nog steeds niet met zekerheid willen beweren dat er een poema rond loopt, iig niet voor dat ik 'm met mijn eigen ogen heb gezien.
Maar het lijkt me nog steeds raar dat er al zoveel mensen 'm gezien hebben, en die zich dan allemaal vergist zouden hebben.
Wie nu nog steeds gelooft dat er wat rond loopt, kan morgen ook mee gaan helpen zoeken naar het monster van Lochness, of naar de verschrikkelijke sneeuwman.quote:De beelden zijn vaag, maar er is wel op te zien hoe een katachtig dier door een groen veld loopt. De beelden zijn
expres vaag gehouden, aldus Pantera, om te voorkomen dat mensen de plaats waar ze zijn genomen, herkennen en er massaal heen gaan. Dat gebeurde eerder ook in Ede.
het wordt dus tijd dat ik hem persoonlijk ga vangen, zijn we van het ongewisse afquote:Op donderdag 23 juni 2005 15:20 schreef milagro het volgende:
[..]
massa hysterie.
of de geboorte van een geloof
nu ja, same difference![]()
Poema Puriteinen?quote:
Dat zou kunnen. Maar, ik heb ook gelezen dat er al jarenlang meldingen van dat dier worden gedaan. Niet zoals nu, maar toch. En toen was er nog geen sprake van een hype.quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:20 schreef milagro het volgende:
[..]
massa hysterie.
of de geboorte van een geloof
nu ja, same difference![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |