abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juni 2005 @ 14:36:43 #101
33189 RM-rf
1/998001
pi_28133312
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 11:08 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Zet de politie voor elke hallucinatie de Veluwe af dan?
Was het niet ooit in Friesland dat ze het halve rioolsysteem bloot hebben gelegd omdat er krokodillen in zouden huizen ...?

en die F16's die 10 jaar terug, enkele weken lang infrarood-luchtbeelden moesten maken van de omgeving, om de geheime sex-kelderruimtes onder een peuterspeelzaal te vinden (en toen die niks vonden waren de meeste betrokkenen nog steeds boos, wat het was toch geen 'onzin' waar ze in geloofden ...)

Opvallend ook dat het altijd in achtergebleven randgebiederen speelt .... ze zouden gewoon Europese structuurfondssubsieide voor zulke 'onderzoeken' moeten aanvragen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_28133394
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:36 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Was het niet ooit in Friesland dat ze het halve rioolsysteem bloot hebben gelegd omdat er krokodillen in zouden huizen ...?

en die F16's die 10 jaar terug, enkele weken lang infrarood-luchtbeelden moesten maken van de omgeving, om de geheime sex-kelderruimtes onder een peuterspeelzaal te vinden (en toen die niks vonden waren de meeste betrokkenen nog steeds boos, wat het was toch geen 'onzin' waar ze in geloofden ...)

Opvallend ook dat het altijd in achtergebleven randgebiederen speelt .... ze zouden gewoon Europese structuurfondssubsieide voor zulke 'onderzoeken' moeten aanvragen
Niet bebouwd staat niet gelijk aan achtergebleven natuurlijk, ik zou daar liever wonen dan in de vieze Randstad waar het woonklimaat met de dag verslechtert.

Het zou een hoop heissa om niks kunnen zijn en ik zou me niet zo'n zorgen maken als ik wist dat het beest in mijn provincie zou rondlopen, hij doet toch niets.

Maar dan blijf ik met de vraag zitten wat er van die Poema uit Limburg gekomen is?
Yeah baby Yeah!
  woensdag 22 juni 2005 @ 14:53:06 #103
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28133835
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 14:39 schreef Elgigante het volgende:

Maar dan blijf ik met de vraag zitten wat er van die Poema uit Limburg gekomen is?
Die woont inmiddels in Belgie (want goedkoop) en tankt in Duitsland (want nog goedkoper)
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_28149969
Ik mag hopen dat die lui van Pantera, of anderen, niet zo met die poema (als ie er al is) omgaan als in onderstaande filmpjes of juist wel

les 1

les 2
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
  donderdag 23 juni 2005 @ 00:04:08 #105
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_28150271
Die panter
Kewl beest
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_28155955
Waar blijven de foto's van dat beest? Het lijkt wel op een broodje aap verhaal, net zoals die panther (toch?) in Limburg een paar jaar geleden.
  donderdag 23 juni 2005 @ 10:39:05 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_28156034
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 10:36 schreef PDOA het volgende:
Waar blijven de foto's van dat beest? Het lijkt wel op een broodje aap verhaal, net zoals die panther (toch?) in Limburg een paar jaar geleden.
Het is een broodje aap verhaal
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_28156047
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

'Stichting Pantera heeft foto's van poema'

Uitgegeven: 23 juni 2005 10:05
Laatst gewijzigd: 23 juni 2005 10:10

EDE - De stichting Pantera beschikt over beeldmateriaal van de poema die op de Veluwe zou rondlopen. Volgens bronnen rond de zoektocht naar het dier heeft een werknemer van de stichting zelf foto's gemaakt. Het dier zou gefotografeerd zijn in de buurt van Apeldoorn.

De gemeenten Apeldoorn en Ede en de stichting geven donderdag aan het begin van de middag een persconferentie. Pantera wil tot die tijd geen commentaar geven.

Bron: NU.nl

Ben benieuwd Pietje
Yeah baby Yeah!
pi_28156056
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 10:36 schreef PDOA het volgende:
Waren videobeelden van, die logen er niet om.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 23 juni 2005 @ 10:43:18 #110
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28156131

[ Bericht 76% gewijzigd door Marietje_34 op 23-06-2005 10:45:05 ]
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  donderdag 23 juni 2005 @ 10:45:43 #111
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28156195
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 10:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat denk jij, ja.
  donderdag 23 juni 2005 @ 10:45:53 #112
45206 Pietverdriet
pi_28156202
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 10:39 schreef Elgigante het volgende:

[..]

'Stichting Pantera heeft foto's van poema'

Laatst gewijzigd: 23 juni 2005 10:10

EDE - De stichting Pantera beschikt over beeldmateriaal van de poema die op de Veluwe zou rondlopen. Volgens bronnen rond de zoektocht naar het dier heeft een werknemer van de stichting zelf foto's gemaakt. Het dier zou gefotografeerd zijn in de buurt van Apeldoorn.

De gemeenten Apeldoorn en Ede en de stichting geven donderdag aan het begin van de middag een persconferentie. Pantera wil tot die tijd geen commentaar geven.

Bron: NU.nl

Ben benieuwd Pietje
Ik ook, ben heel erg benieuwd of het duidelijke en boven alle twijfel verheven foto´s zijn waarop duidelijk te zien is dat het een poema is, en niet "het zou kunnen zijn dat het een poema is"
Beelden zijn notoire intrepreteerbaar, en lang niet altijd duidelijk. Ik zou liever Poema poep, pootafdrukken en geslagen wild zien dan een vage telelens foto, waar we wachten af.
pi_28156351
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ook, ben heel erg benieuwd of het duidelijke en boven alle twijfel verheven foto´s zijn waarop duidelijk te zien is dat het een poema is, en niet "het zou kunnen zijn dat het een poema is"
Beelden zijn notoire intrepreteerbaar, en lang niet altijd duidelijk. Ik zou liever Poema poep, pootafdrukken en geslagen wild zien dan een vage telelens foto, waar we wachten af.
Als je een foto maakt moet je met zekerheid kunnen zeggen of het een Poema is of niet, hij heeft zeer specifieke kenmerken die hem niet kunnen verwarren met een hond.
Verder hebben we hier geen ander grote katachtigen lopen dus daarmee is ie ook moelijk te verwisselen (een verdwaalde lynx zou kunnen, maar die heeft een ander vacht, opvallende oren en een extreem kort staartje).
Poema poep en afdrukken zou je ook zelf kunnen neerleggen natuurlijk na een inbraakje bij Pantera of Artis.
Beelden zijn voor mij meer bewijs eigenlijk, maar liever zie ik het beide.
Yeah baby Yeah!
pi_28156988
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 10:39 schreef Elgigante het volgende:

Volgens bronnen rond de zoektocht naar het dier heeft een werknemer van de stichting zelf foto's gemaakt.
goh, dus de zoektocht van Pantera heeft succes gehad ... wel grappig dat die foto's precies op tijd komen, aangezien die stichting maar twee dagen had, en op basis hiervan vast nog langer mag zoeken en misschien wat extra budget kan wegslepen om die zoektocht te financieren ...

waarom hebben ze trouwens niet gepoogd de poema te volgen, als hij door een eigen medewerker op een preciese plek gespot is? of minstens in die omgeving extra gezocht naar veredere sporen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_28157307
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]

goh, dus de zoektocht van Pantera heeft succes gehad ... wel grappig dat die foto's precies op tijd komen, aangezien die stichting maar twee dagen had, en op basis hiervan vast nog langer mag zoeken en misschien wat extra budget kan wegslepen om die zoektocht te financieren ...

waarom hebben ze trouwens niet gepoogd de poema te volgen, als hij door een eigen medewerker op een preciese plek gespot is? of minstens in die omgeving extra gezocht naar veredere sporen?
Allemaal relevante vragen en toespelingen RM-rf.

Maar misschien krijgen we daar vanmiddag antwoord op.
Yeah baby Yeah!
pi_28157314
Ze zeggen dat ze foto's hebben, maar tot nu toe heb ik nog nada gezien. Ik geloof er dus ook echt geen hol van!
  donderdag 23 juni 2005 @ 11:41:20 #117
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28157589
die website van Pantere wordt overigens slecht bijgehouden vind ik. Het laatste echte 'poemanieuws' was dat er een vangteam op weg was naar de Veluwe.
pi_28157809
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:31 schreef PDOA het volgende:
Ze zeggen dat ze foto's hebben, maar tot nu toe heb ik nog nada gezien. Ik geloof er dus ook echt geen hol van!
waarom die vreemde 'geheimzinnigheid' , dat wachten met tonen, idd.

dadelijk is er nooit een poema geweest, maar enkel een in poemapak gehulde Pantera medewerker, die in het kader van werkverschaffing, donateurs lokken overuren maakt door op handen en voeten over de Veluwe te struinen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_28158080
Er staat een fotootje op nu.nl :
pi_28158142
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:57 schreef ikke_ook het volgende:
Er staat een fotootje op nu.nl : [afbeelding]
Dat is in elk geval geen poema, maar een huiskat aan het gras te zien en de grootte.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:00:11 #121
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28158148
[

[ Bericht 99% gewijzigd door Marietje_34 op 23-06-2005 12:00:53 ]
pi_28158261
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:59 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dat is in elk geval geen poema, maar een huiskat aan het gras te zien en de grootte.
Volgens mij heb ik dit filmpje wel es gezien, en als dat beest bij een hek oid komt, dan zie je dat het beslist wel groter dan een huiskat is
Maar het lijkt idd niet op een poema. Eerder op een lynx (alsof ik een kenner ben )
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_28158272
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:59 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Denk dat pantera het verschil wel weet tussen een kat en een poema.
pi_28158273
gras kan makkelijk 30cm hoog zijn he... dus om nou te zeggen aan de hand van van deze foto dat t een huiskat is..
Pantera zegt dat t een kruising is tussen een poema en een jaguar is..
pi_28158305
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 11:57 schreef ikke_ook het volgende:
Er staat een fotootje op nu.nl : [afbeelding]
dat fotootje was toch al eens geplaatst ergens?
was toch van een wandelaar, of zo (zogenaamd)
pi_28158333
oh dat weet ik niet... ik ging er eigenlijk van uit dat dit de bewuste foto van Pantera was..

-edit-

nog een foto van nu.nl:

pi_28158367
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:05 schreef ikke_ook het volgende:
oh dat weet ik niet... ik ging er eigenlijk van uit dat dit de bewuste foto van Pantera was..
volgens mij niet, vind hem ook wel erg convenient vaag trouwens, maar goed.
pi_28158373
Die foto kan ook in Afrika zijn geschoten. Een poema die in het gras loopt, tering hee, wat een bewijs!
pi_28158396
quote:

-edit-

nog een foto van nu.nl:

[afbeelding]
ook die heb ik al eerder gezien
pi_28158402
quote:
..Pantera staakt vanaf vrijdag de intensieve zoektocht naar het dier wegens gebrek aan financiële middelen.
ah, dat is de interessantste bevestiging van mijn idee op nu.nl

verder, op die foto, als dat graan is op de achtergrond, hoe hoog zou dat graan dan zijn?, zelfs als dat twee meter hoog is, blijft die 'poema' een erg klein beestje eigenlijk ...
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:08:07 #131
45206 Pietverdriet
pi_28158434
quote:

-edit-

nog een foto van nu.nl:

[afbeelding]
Kan ook een hond of een kat zijn, whatever,
pi_28158449
quote:
APELDOORN - De stichting Pantera heeft de eerste foto's van de poema die op de Veluwe zou rondlopen, zo beweerde de stichting donderdag tenminste zelf. De beelden zijn vaag, maar er is wel op te zien hoe een katachtig dier door een groen veld loopt.
Het gaat dus om vage foto's in groen gras..zou goed kunnen zijn dus dat t deze foto's zijn. Maar ik neem aan dat Pantera deze foto's toch niet zelf heeft gemaakt?want dan hadden ze m ookw el kunnen verdoven...
quote:
Laatst gewijzigd: 23 juni 2005 10:27

Dus wel door een medewerker gemaakt...vaaag verhaal allemaal....
pi_28158471
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:07 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ah, dat is de interssantste bevestiging van mijn idee op nu.nl
Zou zomaar kunnen, maar ik vind het raar dat ze wel politie willen inschakelen die zoals gewoonlijk met een factor 10 teveel aanwezig zijn, maar men wil geen gekld uittrekken voor Pantera?
Yeah baby Yeah!
pi_28158491
Die laatste foto lijkt wel gesoept, trouwens, de poema heeft vage contouren namelijk, of het gras direct om hem heen
pi_28158517
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kan ook een hond of een kat zijn, whatever,
Dan zet je bril eens op, dit IS een katachtige, maar geen Poema, eerder een een Begaalse korthaar, oftwel de huis-tuin-en keuken kat.
Yeah baby Yeah!
pi_28158559
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:03 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Denk dat pantera het verschil wel weet tussen een kat en een poema.
Wie zegt dat deze foto's van Pantera zijn dan?

Een Poema is een specifiek soort panter, op de foto staat GEEN poema.
Yeah baby Yeah!
pi_28158607
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:09 schreef milagro het volgende:
Die laatste foto lijkt wel gesoept, trouwens, de poema heeft vage contouren namelijk, of het gras direct om hem heen
dat is jpeg-compressie, en komt erdoor dat de foto zeer sterk geconprimeerd is, het jpeg-compressiealgorithme zorgt dan juist voor zulke beschadigingen rondom contrastrijke plekken ..

dat zegt niets erover of de foto 'geshopped' is, ik neem aan dat Pantera wel een origineel foto-formaat beschikbaar heeft gesteld, maar nu.nl gaat geen foto van 1MB erop zetten, anders lagen ze nu gelijk plat
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:14:15 #138
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28158656
Ik lees net dat Pantera denkt dat het om een kruising van een poema en en een jaguar zou zijn.
pi_28158672
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat is jpeg-compressie, en komt erdoor dat de foto zeer sterk geconprimeerd is, het jpeg-compressiealgorithme zorgt dan juist voor zulke beschadigingen rondom contrastrijke plekken ..

dat zegt niets erover of de foto 'geshopped' is, ik neem aan dat Pantera wel een origineel foto-formaat beschikbaar heeft gesteld, maar nu.nl gaat geen foto van 1MB erop zetten, anders lagen ze nu gelijk plat
Ze zouden toch een persconferentie (of iets dergelijks) houden?
Waarom gaan ze dan op voorhand een foto op het net zetten?

Ik mag hopen dat ze een foto in real kunnen overhandigen die weinig interpretaties kent.

Deze foto overtiugd mij alleszins.
Yeah baby Yeah!
pi_28158676
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]

oh okay, maar goe, vreemd vaag gedoe.

mijn eerste kat was groot en slank, zou je zo ook een poema achtige foto van kunnen maken

ms is het 'm wel, hij is namelijk weggelopen jaaaaaaren geleden
pi_28158713
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:14 schreef Marietje_34 het volgende:
Ik lees net dat Pantera denkt dat het om een kruising van een poema en en een jaguar zou zijn.
Zou kunnen, de kleur komt wel overeen, maar als dit het bewijs voor 'de grote katachtige op de Veluwe' zou moeten zijn dan geloof ik ook in UFO's.
Yeah baby Yeah!
pi_28158714
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:14 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ze zouden toch een persconferentie (of iets dergelijks) houden?
Waarom gaan ze dan op voorhand een foto op het net zetten?

Ik mag hopen dat ze een foto in real kunnen overhandigen die weinig interpretaties kent.

Deze foto overtiugd mij alleszins.
Idd, ik weet ook zeker dat ik deze foto's al eerder heb gezien, echt.
pi_28158774
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:14 schreef milagro het volgende:

[..]

oh okay, maar goe, vreemd vaag gedoe.

mijn eerste kat was groot en slank, zou je zo ook een poema achtige foto van kunnen maken

ms is het 'm wel, hij is namelijk weggelopen jaaaaaaren geleden
Ik kne het probleem, weggelopen en nooit meer teruggezien, nu heb ik ereen van het formaat: grote eekhoorn, dat beestje is zo klein gebleven dat ik daar met alle fototechnieken van de wereld geen Poema van kan maken, bovendien zit e nog een gigantisch verschil in afmeting tussen de grootste huiskatten en de kleinste Poema's/ Jaguars.

Het wordt met de dag merkwaardiger.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:18:56 #144
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28158779
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:16 schreef milagro het volgende:

[..]

Idd, ik weet ook zeker dat ik deze foto's al eerder heb gezien, echt.
Mij komen ze ook bekend voor, volgens mij heb ik deze foto wel eens gezien bij een artikel over de 'big cats' in Engeland.
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:21:07 #145
45206 Pietverdriet
pi_28158843
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:10 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Dan zet je bril eens op, dit IS een katachtige, maar geen Poema, eerder een een Begaalse korthaar, oftwel de huis-tuin-en keuken kat.
Nee, het is een vage vlek die zeer waarschijnlijk een beest is.
Je kan aan de hand van deze twee fotos niet zien of het een Hond, Kat, of voor mijn part een veelvraat is.
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:21:55 #146
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28158872
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:16 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Zou kunnen, de kleur komt wel overeen, maar als dit het bewijs voor 'de grote katachtige op de Veluwe' zou moeten zijn dan geloof ik ook in UFO's.
Ik vind de foto ook niet overtuigend.

off topic: in ufo's geloven? Valt niet zoveel aan te geloven hoor, er worden nu eenmaal regelmatig ongeidentificeerde vliegende objecten waargenomen
pi_28158910
om mijn idee over de grootte van dat beest te onderbouwen:

oftewel, ik heb sterkhet idee dat het daar eerder een forse kat is, dan een werkelijk grotere katachtige
pi_28158948
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:21 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Ik vind de foto ook niet overtuigend.

off topic: in ufo's geloven? Valt niet zoveel aan te geloven hoor, er worden nu eenmaal regelmatig ongeidentificeerde vliegende objecten waargenomen
Ok, ik doelde op buitenaardse wezens.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 23 juni 2005 @ 12:25:40 #150
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28158970
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 12:24 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ok, ik doelde op buitenaardse wezens.
wist ik wel hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')