Ik ben eht voor een groot gedeelte met je eens.Ik dnek alleen dat de lengte van de rouwperiode ook persoonlijk is en door een ander niet mag worden bestempeld als 'te lang'.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:55 schreef het_fokschaap het volgende:
maar om nog even terug te komen op het topic uit het vorige topic
ik wil niet oordelen over iemands gevoelsleven...dat is puur persoonlijk en gebaseerd op ervaringen. mijn punt is slechts dat je kunt praten over relevantie in de context van een bepaalde kijk op het leven. zoals Lupa eerder opmerkte is de evt. constructiviteit van een lange rouwperiode twijfelachtig. daarbij valt wel op te merken dat de oorzaak van de rouwperiode ook twijfelachtig is op basis van constructiviteit
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 17:39 schreef het_fokschaap het volgende:
wordt er net aangebeld en de deur was nog helemaal op slot. dus ik alle sloten eraf en toen stond er iemand voor de gehandicaptenzorg. maar een euro gegeven want anders had ik al die sloten voor niks open zitten maken
en het is voor een goed doel natuurlijk. voor de wapenhandel in Colombia had ik de deur zonder pardon weer op slot gedraaid
Ja, even boodscahppen doen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 18:05 schreef DionysuZ het volgende:
ik wil bier
Ik oordeel in die zin dat ik het niet heb op mensen die wel willen zeuren maar niets willen doen. Aan de andere kant heb ik diep medelijden met hen omdat zij het zichzelf moeilijker maken dan nodig. Daarin zou ik ze willen helpen, maar als iemand alleen maar medelijden wil en geen werkelijke hulp, dan geef ik het op.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 18:09 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk alleen dat het niet erg correct is om op basis van het feit dat je zelf op een bepaalde manier denkt of voelt, te oordelen over een ander. Dat je diegene niet altijd begrijpt, is prima, maar het maakt niet dat de ander dan per se fout is.
Oordelen doen we allemaal, dat is m.i. inherent aan de mens. Iemand die emotioneler is dan een ander kan oordelen dat een rationeel persoon te weinig gevoelens toont en dat dan niet goed is enzo...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 18:09 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk alleen dat het niet erg correct is om op basis van het feit dat je zelf op een bepaalde manier denkt of voelt, te oordelen over een ander.
okquote:Op vrijdag 17 juni 2005 18:36 schreef DionysuZ het volgende:
ik was net ff bier kopen en toen dacht ik ik haal ff wat frieten maar toen stond er zo'n enorme rij bij de snackbar dat ik maar ff terug de appie ingelopen ben
Het gaat me met name om het laatste stukje van je zin: dat dat niet goed is.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 18:34 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Oordelen doen we allemaal, dat is m.i. inherent aan de mens. Iemand die emotioneler is dan een ander kan oordelen dat een rationeel persoon te weinig gevoelens toont en dat dan niet goed is enzo...
ja, dat bedoel ik. of althans dat men toch denkt dat hun aanpak beter werkt.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 18:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat me met name om het laatste stukje van je zin: dat dat niet goed is.
gelukkig zijn wij niet allemaal hetzelfde. al zorgt dit ook voor problemen. al zou het omgekeerde, allemaal het zelfde, ook voor problemen zorgenquote:Als iemand anders is dan je zelf bent, is dat toch niet verkeerd? Het nadeel van veel mensen is dat ze niet gewoon kunnen constateren dat een ander anders in elkaar steekt, maar dat andere dan ook nog eens als minder goed bestempelen. Constateren dat je het zelf anders zou doen, of dat je iemand niet begrijpt, of dat de ander op jou overkomt als een zeurpiet mag allemaal, maar veroordeel ze dan niet. Dat vind ik het belangrijkste: niet veroordelen.
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:05 schreef Reya het volgende:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik toch best blij ben dat ik geslaagd ben
Maar zoals je zelf al aangeeft, is dat een eigen keus. Dat is toch iets dat je altijd moet respecteren: iemands eigen keuzes?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik geloof niet dat het ermee te maken heeft dat iemand anders is. Ik geloof dat het ermee te maken heeft dat je ziet dat iemand zichzelf ongelukkig maakt. Als iemand heel gelukkig is door de hele dag over alles en nog iets te klagen, dan heb ik daar geen enkel probleem mee. Alleen zijn mensen die dat doen meestal allesbehalve gelukkig.
Ik kan niet goed tegen ongelukkige mensen. Vooral niet als ze door eigen toedoen ongelukkig zijn.
Natuurlijk, als iemand daar wérkelijk voor kiest, dan zal ik hem geen strobreed in de weg leggen om zichzelf het leven zuur te maken. Maar ik vind het niet prettig om aan te zien hoe iemand zichzelf kwelt en dus zal ik proberen diegene te helpen. Sommige mensen hebben ook niet door wat ze doen, weten niet dat het anders kan. Dan probeer ik ze een duwtje in de rug te geven, meestal door hen het boek aan te raden waar ik het hier ook al vaker over gehad heb. Een aantal mensen zijn me daar zeer dankbaar voor omdat ze er veel aan gehad hebben (net als ikzelf), anderen hebben het in de prullenbak gemikt. Ook goed.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:09 schreef miss_sly het volgende:
Maar zoals je zelf al aangeeft, is dat een eigen keus. Dat is toch iets dat je altijd moet respecteren: iemands eigen keuzes?
je wilde toch een tarotlegging??quote:
Oh eh... Ja op de meet, maar ben nu ff in gesprek eigenlijk... Of zitten jullie daar speciaal voor mij?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:24 schreef qu63 het volgende:
je wilde toch een tarotlegging??
kan je ook de w wat groter maken?quote:
Jullie kunnen dus ook zonder mij?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:27 schreef miss_sly het volgende:
Nee hoor Lupa, er is gewoon een orakelsessie vanavond, ook als jij niet komt
Ik vrees dat dat wel gaat lukkenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Jullie kunnen dus ook zonder mij?
kom je ook op irc dan?quote:
zover ik begreep op het nieuws wordt het toch weer niet zooo mooi als ze gedacht hadden...nou ja, het is dan ook een weersverwachting...waarom zetten ze d'r niet een paar paranormalen neerquote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:42 schreef miss_sly het volgende:
Het moet morgen en overmorgen schitterend weer worden, maar zoals het er nu uitziet, kan ik dat echt niet geloven.
* miss_sly gaat morgen bbq-en en dan moet het mooi zijn!
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:44 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
zover ik begreep op het nieuws wordt het toch weer niet zooo mooi als ze gedacht hadden...nou ja, het is dan ook een weersverwachting...waarom zetten ze d'r niet een paar paranormalen neer
Iddquote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:42 schreef miss_sly het volgende:
Het moet morgen en overmorgen schitterend weer worden, maar zoals het er nu uitziet, kan ik dat echt niet geloven.
* miss_sly gaat morgen bbq-en en dan moet het mooi zijn!
Nouja dan had je weer mislukte oogsten enzo..quote:Op vrijdag 17 juni 2005 20:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Kwam het weer maar tot stand via referenda.
Misschien iets voor het volgende verkiezingsprogramma van D'66quote:Op vrijdag 17 juni 2005 20:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ipv D66, Groenlinks, PvdA enzo op je stembiljet krijg je dan keuzes als Cirrocumulus Castellanus, Cumulus Congestus, Cumulonimbus capillatus...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 20:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Altocumulus = Schaapjeswolkquote:Op vrijdag 17 juni 2005 20:37 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ipv D66, Groenlinks, PvdA enzo op je stembiljet krijg je dan keuzes als Cirrocumulus Castellanus, Cumulus Congestus, Cumulonimbus capillatus...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |