abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juli 2005 @ 15:38:50 #201
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_28911607
The Ladybug Transistor is echt zo'n bandje die ik best wil zien als ze in de buurt spelen, maar Amsterdam is me toch iets te ver weg.
  maandag 18 juli 2005 @ 16:43:47 #202
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_28913567
quote:
Op maandag 18 juli 2005 15:38 schreef Grobbel het volgende:
The Ladybug Transistor is echt zo'n bandje die ik best wil zien als ze in de buurt spelen, maar Amsterdam is me toch iets te ver weg.
Inderdaad, ik heb er ook een album van, best leuke muziek
  maandag 18 juli 2005 @ 16:47:50 #203
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_28913694
Geen nieuwe content op Pitchfork Media vandaag, maar nog wel een soort van 'best new music we forgot to emphasize' overzicht. Het meeste kende ik al, maar dat album Let it Die van Broken Social Scene-lid Feist klinkt op basis van de eerste paar nummers erg fijn. Rijke en frisse instrumentatie, leuk plaatje.

edit: tegen het midden van het album wordt het allemaal wat conventioneler, wel jammer. Van die claustrofobische MOR soul in One Evening, niet helemaal mijn ding. Nummers erna klinken weer wat beter, maar het Perfecte Albumgevoel is toch wel enigszins verstoord. Dat gevoel van avontuurlijkheid is nu ook weg, trouwens.

[ Bericht 4% gewijzigd door Grobbel op 18-07-2005 17:27:47 ]
pi_28914211
wel cool hoor dat je als website een beetje festival-organisator kunt gaan spelen. als alle 1000+ festivals in nederland vervangen zouden worden door zo'n intonation zou ik ervoor tekenen.

overigens net terug van Dour festival (mooi bruggetje ). D'r was niet zo veel indie als 2 jaar terug (en de Liars waren gecancelled ) Maar toch wel Television gezien (moesten wel even op gang komen hoor...) en 13&God (ze speelden toch nog wel een 'cover' van Notwist )
M83 begon erg goed maar tegen het eind speelden ze dan meer dat nieuwe album en daar zit gewoon weinig leven in. Devendra Banhart had een bandje meegenomen dus hij kon niet echt zijn alleen-gitaar-en-stem nummertjes spelen al was het alsnog een tof concert. En Sage Francis is de coolste rapper met een baard
En dan was er nog Les Georges Leningrad, dat deed me vaag denken aan Add N to (X) of zo, al heb ik er amper 10 minuten van gezien...
erg weirde gasten, drummer en keyboard hadden een soort bizarre dieren-kap op (gebreid of zo) en dat vrouwtje dat vooral krijste had een hele hoop haar en stond in een soort bikini op het podium te springen
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_28914696
En Yo La Tengo? Die heb je toch wel gezien?

Ik denk trouwens dat de pagina van Pitcchfork een soort van goedmakertje is. Ze begonen het jaar met heel veel hoge cijfers, die konden nooit allemaal onder 'Best' vallen, dus dan zo nog maar wat aandacht, niets mis mee natuurlijk.
Aldus.
pi_28914729
ja yo la tengo was er 2 jaar geleden, die heb ik toen wel gezien. nu waren ze er niet hoor
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_28914765
Hmmm??? Ik heb toch echt gezien dat ze zouden komen dit jaar. Gek ...
Aldus.
  maandag 18 juli 2005 @ 17:40:24 #208
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_28915376
quote:
Op maandag 18 juli 2005 17:17 schreef Z het volgende:
Ik denk trouwens dat de pagina van Pitcchfork een soort van goedmakertje is. Ze begonen het jaar met heel veel hoge cijfers, die konden nooit allemaal onder 'Best' vallen, dus dan zo nog maar wat aandacht, niets mis mee natuurlijk.
Ja, zoiets deden ze vorig jaar ook al.
Feist viel me uiteindelijk toch nog redelijk tegen, na het hele album gehoord te hebben. Niet echt slecht (met een beetje handige marketing maak je er zo een pseudo-jazz hit van a la Norah Jones en Jamie Callum), maar het was me allemaal toch iets te gewoontjes.
  maandag 18 juli 2005 @ 18:40:18 #209
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_28917194
Goede goedmakers, dat wel. Andrew Bird, Stars en Okkervil River zullen allen hoog in m'n jaarlijst komen. Sowieso belachelijk dat die albums onderbelicht zijn gebleven.

The Lucksmiths heb ik overigens helemaal gemist.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 01:03:18 #210
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_28931444
quote:
Op maandag 18 juli 2005 17:40 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ja, zoiets deden ze vorig jaar ook al.
Feist viel me uiteindelijk toch nog redelijk tegen, na het hele album gehoord te hebben. Niet echt slecht (met een beetje handige marketing maak je er zo een pseudo-jazz hit van a la Norah Jones en Jamie Callum), maar het was me allemaal toch iets te gewoontjes.
Idd, heb net de plaat gehoord, allemaal net niet, weinig verrassends, waar ze intiem wil blijft het oppervlakkig en sommige deuntje zijn me net iets te makkelijk/poppy. Tegenvaller vind ik ook.
pi_28931597
quote:
Op maandag 18 juli 2005 17:03 schreef MadScientist het volgende:
En dan was er nog Les Georges Leningrad, dat deed me vaag denken aan Add N to (X) of zo, al heb ik er amper 10 minuten van gezien...
erg weirde gasten, drummer en keyboard hadden een soort bizarre dieren-kap op (gebreid of zo) en dat vrouwtje dat vooral krijste had een hele hoop haar en stond in een soort bikini op het podium te springen
Die waren hier ook op de Vierdaagsefeesten Keyboards kun je inderdaad prima bespelen met de vlakke hand, of met je reet.
Nouja, als ze optreden zijn ze vermakelijk, maar ik hoef geen cd van ze.

13 & God komen hier morgen ook.
  dinsdag 19 juli 2005 @ 14:48:00 #213
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_28944331
quote:
Ja, daar kwam Daisy vorige week ook al mee in trivia. Het zal me benieuwen, in ieder geval.
  woensdag 20 juli 2005 @ 21:50:34 #214
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_28989426
Ik zie vandaag dat het Album van Lewis & Clarke wordt gere-released, ik vind het een heel mooi album, ingetogen gitaarpop. Barebones and Branches is de albumtitel, luister het eens zou ik zeggen
pi_29147380
Even signaleren dat het nieuwe album van de Silver Jews, "Tanglewood Numbers", via de gekende kanalen terug te vinden is...
  dinsdag 26 juli 2005 @ 18:52:06 #216
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_29148498
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:09 schreef de_man_in_beige het volgende:
Even signaleren dat het nieuwe album van de Silver Jews, "Tanglewood Numbers", via de gekende kanalen terug te vinden is...
Dank voor de waarschuwing!

En dat rateyourmusic-gedoe ziet er ook wel interessant uit. Kun je er eventueel ook losse tracks-lijstjes in verwerken, of ben je enigszins vrij in hoe je het indeelt dat nog verder gaat dan wat je nu al hebt? Het lijkt me in ieder geval wel een leuke site om aan mij AS-profiel te koppelen.
pi_29149131
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:52 schreef Grobbel het volgende:

[..]
En dat rateyourmusic-gedoe ziet er ook wel interessant uit. Kun je er eventueel ook losse tracks-lijstjes in verwerken, of ben je enigszins vrij in hoe je het indeelt dat nog verder gaat dan wat je nu al hebt? Het lijkt me in ieder geval wel een leuke site om aan mij AS-profiel te koppelen.
Als ik mij niet vergis kan je ook lijstjes van nummers aanmaken, ja.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 19:22:49 #218
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_29149312
Ik ben het nu een beetje aan het proberen, maar is er geen snellere manier om je collectie op die site te zetten dan eerst de artiest op te zoeken, dan op elke single of album klikken en van daar uit de plaat aan mijn wishlist toe te voegen, en pas daarna via mijn profiel de status van 'wants' naar 'owns' te veranderen? Daar gaat best een hoop tijd in zitten met zo'n 400 CDs...
pi_29149321
Martha Wainwright al gehoord door mensen?

Of het Utrechtse Brown Feather Sparrow?

Erg fijn ook.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_29151476
Vanwaar de titel "indie has the right to children"? Van het BOC-album music has... ?

If not: wat is de originele uitdrukking en wat betekent die?
=)
pi_29154372
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 19:22 schreef Grobbel het volgende:
Ik ben het nu een beetje aan het proberen, maar is er geen snellere manier om je collectie op die site te zetten dan eerst de artiest op te zoeken, dan op elke single of album klikken en van daar uit de plaat aan mijn wishlist toe te voegen, en pas daarna via mijn profiel de status van 'wants' naar 'owns' te veranderen? Daar gaat best een hoop tijd in zitten met zo'n 400 CDs...
artiest zoeken -> rate (rechts van de albums) -> "i just want to rate this album" veranderen in "i own this album"

maar ook dit gaat behoorlijk traag
  dinsdag 26 juli 2005 @ 22:43:09 #222
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_29155030
Rate your music ziet er inderdaad wel tof uit. Kan een goede vervanger zijn van die stapel Excel bestanden.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 22:44:40 #223
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_29155062
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 19:23 schreef methodmich het volgende:

Of het Utrechtse Brown Feather Sparrow?

Erg fijn ook.
Erg mooi album inderdaad
  dinsdag 26 juli 2005 @ 22:51:15 #224
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_29155227
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 22:43 schreef pfaf het volgende:
Rate your music ziet er inderdaad wel tof uit. Kan een goede vervanger zijn van die stapel Excel bestanden.
De snelheid laat ( op het moment ) echter flink te wensen over..
pi_29156101
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 22:51 schreef pfaf het volgende:

[..]

De snelheid laat ( op het moment ) echter flink te wensen over..
Helaas, niet alleen op dit moment...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')