abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28013242
Ik heb zo'n rode turtlewax poetsfles gekocht (vorig jaar al ) maar ik wil hem nu eens gaan gebruiken. Vandaag het liefst, geen zonnetje, waarschijnlijk niet koud, perfect dus.

Maar,
ik heb niet zo'n goed idee van hoe t werkt. Ik was eerst mn auto, zodattie schoon is. en dan ff afdrogen, en dan aan de poets.

op de achterkant staat 'inpoetsen, en uitpoetsen' of iets dergelijks.

Doen we dan het spulletje op een doekje of spons, en wrijven we dat in de lak, om het er later weer met water af te spoelen/wrijven?

Hoe doen jullie het?

tx!
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 12:33:55 #2
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_28013292
erop poetsen, ff laten zitten en dan met een nieuwe schone, zachte doek alles weer afpoetsen toch?

GEEN SPONS
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_28013299
Je moet het met een schone, zachte doek uitwrijven. Niet met water.
pi_28013418
thanx

maar hoe poets je het erop?
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_28013742
Wax on...
Wax off...
pi_28013964
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 12:46 schreef SlaadjeBla het volgende:
Wax on...
Wax off...
Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_28014478
Ook gewoon met een zachte doek (bv een stofdoek) in cirkelbewegingen opwrijven. Dan met een andere doek in dezelfde cirkelbewegingen er weer vanaf halen. Gebruik eventueel een licht vochtige doek...
pi_28014945
Flink wat spul derop. Half uur in de zon zetten en hij bling blingt weer
pi_28014949
Altijd afwerken met een schuurspons! Eerst kracht zetten tijdens het wrijven, vervolgens steeds minder kracht uitoefenen op dat ding et voila!

Je auto zal nooit meer hetzelfde voor je zijn...
  vrijdag 17 juni 2005 @ 13:22:29 #10
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_28015028
Met een spons aanbrengen kleine stukjes en dan verwijderen met een droog schoon doek. En je mag best de handleiding lezen achterop de verpakking
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_28015196
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 12:46 schreef SlaadjeBla het volgende:
Wax on...
Wax off...
Oh Daniel-san
  vrijdag 17 juni 2005 @ 13:36:49 #12
33209 Juggernaut
E36 BMW 318iS executive
pi_28015578
inwrijven met een brillo pad werkt het best

Heb je nog bloed onder je nagels?
pi_28016100
Ik gebruik altijd oude (schone) t-shirts om te poetsen, die vind ik het fijnste.

[ Bericht 24% gewijzigd door dark_humanity774 op 17-06-2005 14:02:18 ]
pi_28016354
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:06 schreef Minos111 het volgende:
Ook gewoon met een zachte doek (bv een stofdoek) in cirkelbewegingen opwrijven. Dan met een andere doek in dezelfde cirkelbewegingen er weer vanaf halen. Gebruik eventueel een licht vochtige doek...
Het correcte antwoord. Zo doe ik het ook altijd.
Wax is wel wat zwaarder dan gewone was, maar het blijft ook een stuk langer zitten.
pi_28021550
alleen dan geen cirkelbeweging maar in de lengterichting van de auto.
Calm down, please!
  zaterdag 18 juni 2005 @ 05:52:09 #16
46960 StefanP
polemicist
pi_28037718
Als je echt van je auto houdt, dan gebruik je microvezel doekjes. En dan niet die goedkope, maar die van griotsgarage.com of autopia.org. Op laatsgenoemde kun je trouwens precies lezen hoe je ECHT een auto detailt.

Aangezien je waarschijnlijk gewoon snel een normale auto wil doen:

-in de schaduw zetten
-liefst niet in warm weer doen
-auto wassen, van boven naar beneden
-auto zemen of met microvezel doekjes afnemen, niet laten drogen!
-was aanbrengen op microvezel doekje, met circelbewegingen aanbrengen op een stuk van 30x30cm. Daarna het volgende stuk doen.
-als de eerste was zichtbaar is en 'droog' is na inmiddels een aantal stukken verder te zijn, uitwrijven met een ander microvezel doekje
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_28040465
hmm .. bij de poetscentrale werd mij ooit geleerd nooit circelbewegingen te gebruiken... ik had teveel Karate Kid gekeken zeiden ze.

Je maakt ALTIJD krasjes bij poetsen ... ga er maar van uit. Bij een circelbeweging maak je ronde krasjes. Ronde krasjes zie je meer doordat ze ten alle tijden en onder elke hoek licht weerkaatsen.

Daarom werd mij verteld: poetsen in de lengterichting van de auto! ....
Calm down, please!
  maandag 20 juni 2005 @ 05:55:37 #18
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_28079756
maar dat poetst veel vervelender.

mocht je het vaker willen doen, raad ik je een waxmachine aan (wel een goede nemen)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_28140561
Weggooien en Meguiars kopen
Liefde is niet blind, het is achterlijk
pi_28140850
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 18:48 schreef Mad-Matt het volgende:
Weggooien en Meguiars kopen
Daar zat ik gister een online shop voor te zoeken, helaas niet gevonden.
Waar kan ik dat spul krijgen?!
pi_28141783
Brezan.

Let wel op, het is niet goedkoop maar het is wel werelds.

Zelf heb ik het volgende:
NXT Shampoo (1.8l)
Was handschoen
microvezel zeem
NXT wax
wax-pads
microvezel poetsdoek

Het is het geld meer dan waard, zelfs die poetskrasjes krijg je weg
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  woensdag 22 juni 2005 @ 19:55:09 #22
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_28142417
-edit-

Mijn fout, verkeerd gelezen. Dacht dat het gewone Turtle Wax autoboenwas betrefde?
In ieder geval, mocht ik het toch goed hebben en sowieso voor degenen die hun auto eens willen waxen met goed spul:

-edit-

alle kunststoffen onderdelen vermijden en zeker hetgene met een textuur. De wax zet zich erin vast in de vorm van een witte waas die je moeilijk eraf krijgt.
De stootranden en bumpers van onze ouwe Opel Omega waren zwart met een korreltextuur erin. Eenmaal de wax erin, ontstond die witte waas en ik heb ettelijk uren met een tandenborstel zitten poetsen om alles eraf te krijgen.

De naden tussen de het plaatwerk zijn ook een belangrijk, aangezien je daar moeilijk kan poetsen. Dus opletten dat daar niet teveel wax terecht komt.

Heerlijk spul die Turtle Wax, maar bij veel wagens moet je erg voorzichtig mee om.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_28142525
Zwarte cockpitspray over die strips met witte vegen en weg is het.

Hetzelfde spul gebruikte ik voor bumpers....werd er weer heel mooi van.
pi_28143260
Wie heeft wel eens van dat speciale bandenwax gebruikt, waarvan je die glimmende wetlook banden krijgt.
pi_28143325
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 19:55 schreef Ashram het volgende:
alle kunststoffen onderdelen vermijden en zeker hetgene met een textuur. De wax zet zich erin vast in de vorm van een witte waas die je moeilijk eraf krijgt.
De stootranden en bumpers van onze ouwe Opel Omega waren zwart met een korreltextuur erin. Eenmaal de wax erin, ontstond die witte waas en ik heb ettelijk uren met een tandenborstel zitten poetsen om alles eraf te krijgen.
Je kan het ook weg krijgen door de auto een dag (of langer natuurlijk) in de regen te laten staan, en als het dan goed ingeweekt is kun je het er zo afspuiten met een stoomcleaner. maar het blijft idd lastig, vooral met commandant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')