God wijst ons de weg van liefde: life is easy there! Hij heeft profeten, de bijbel en bovenal Jezus gegeven om dat duidelijk te maken. Maar Hij dwingt ons niet, want wat is gedwongen liefde??quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:46 schreef Dromenvanger het volgende:
Vraag me niet hoe zoiets in goede banen geleid moet worden. Dan zou er 1 eenheid moeten ontstaan. Iedereen 1 richting op. Go west, life is easy there1 beleid waar iedereen zich in kan vinden dus.
en daarbij doet hij alsof de Koran relativiteit beschrijft, wat dus niet zo isquote:Op donderdag 7 juli 2005 11:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
het gaat niet enkel om de verzen, hij haalt overeenkomsten van de koran en wetenschappers en toont ze aan.
lekker onderbouwde tegenreactie he Fokschaap, van jou toch wel meer gewendquote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:23 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en daarbij doet hij alsof de Koran relativiteit beschrijft, wat dus niet zo is
Ik wil dit wel onderbouwen: de schrijver haalt er een stuk psychologische tijdservaring bij, wat niks met de rel.theorie heeft te maken.quote:Op woensdag 13 juli 2005 18:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
lekker onderbouwde tegenreactie he Fokschaap, van jou toch wel meer gewend
zoals?quote:Op woensdag 13 juli 2005 19:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik wil dit wel onderbouwen: de schrijver haalt er een stuk psychologische tijdservaring bij, wat niks met de rel.theorie heeft te maken.
Wat ik hiervoor quote:quote:
quote:In een aantal verzen wordt er op gewezen dat mensen tijd verschillend ervaren en dat mensen een korte periode soms als een heel lange ervaren. Het volgende gevoerde gesprek van mensen tijdens hun oordeel in het hiernamaals, is hier een goed voorbeeld van.
Ja, maar ik zie de link met de rel.theorie niet.quote:Op woensdag 13 juli 2005 19:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dit gaat over een punt hiernamaals en niet alleen bedoelt als wetenschap.
quote:Op woensdag 13 juli 2005 19:46 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, maar ik zie de link met de rel.theorie niet.
Er staat een kop met "de relativiteit van tijd". Daar wordt Einstein erbij gesleurd. Vervolgens lees ik:quote:Op woensdag 13 juli 2005 20:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Excuseer me Haushofer heb me niet volledig op onderwerp kunnen richten,
waar wordt betreffende quote in verband gelegd met rel theorie?
Dit heeft niks met Einsteins rel.theorie te maken. Ook dit stukje vind ik naief:quote:Tijd is een concept wat volledig van de waarnemer afhankelijk is. Als een bepaalde tijdsperiode voor iemand lang lijkt te duren, kan het voor een ander kort zijn, om te kunnen weten wie er gelijk heeft, hebben we bronnen nodig zoals klokken en kalenders. Het is onmogelijk om ons oordeel over de tijd zonder hen te maken.
Waar komt dat woordje "berekening" vandaan? Hoe is dit vertaald? Zoals ik het lees, is dit neergepend door iemand die de rel.theorie niet begrijpt, is er voor de interessantdoenerij het woordje "berekening" bijgezet, en vervolgens een foute identificatie gemaakt. Het hele stukje is gewoonweg niet door een wetenschapper geschreven. Dan vind ik het misleidend dat er wel een wetenschappelijke insinuatie wordt gemaakt. Zulke teksten staan overigens ook in de Bijbel.quote:En waarlijk, een dag met jullie Heer is als duizend jaren van jullie berekening.
Zoals ze slechts de helft erfen als mannen. Hun getuigenis in een "rechtzaak" maar de helft weegt van een man.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:50 schreef Triggershot het volgende:
Mohammed zorgt er voor dat vrouwen rechten kregen.
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:04 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Zoals ze slechts de helft erfen als mannen. Hun getuigenis in een "rechtzaak" maar de helft weegt van een man.
Maar. Zoals je in je openingspost zegt "De moslim gelooft dat Allah de mens geschapen heeft voor aanbidding en de mens op de proef stelt".
quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Er staat een kop met "de relativiteit van tijd". Daar wordt Einstein erbij gesleurd. Vervolgens lees ik:
[..]
Dit heeft niks met Einsteins rel.theorie te maken. Ook dit stukje vind ik naief:
[..]
Waar komt dat woordje "berekening" vandaan? Hoe is dit vertaald? Zoals ik het lees, is dit neergepend door iemand die de rel.theorie niet begrijpt, is er voor de interessantdoenerij het woordje "berekening" bijgezet, en vervolgens een foute identificatie gemaakt. Het hele stukje is gewoonweg niet door een wetenschapper geschreven. Dan vind ik het misleidend dat er wel een wetenschappelijke insinuatie wordt gemaakt. Zulke teksten staan overigens ook in de Bijbel.
Wat een slecht gedicht..quote:Op zondag 17 juli 2005 07:40 schreef Tiesemans het volgende:
Ter verduidelijking met betrekking tot het geloof in Here God en zijn Woord. :
Het geloof nu is de zekerheid der dingen,
die men hoopt, en het bewijs der dingen,
die men niet ziet.
Want door dit (geloof) is aan de ouden een getuigenis gegeven.
Door het geloof verstaan wij,
dat de wereld door het woord Gods tot stand gebracht is,
zodat het zichtbare niet ontstaan is uit het waarneembare.
[afbeelding]
Hebreeën 11:1-2quote:
De Here God maakt mij zéér nederig, ondanks u zienswijze is daar, althans voor mij, geen ontkomen aan.quote:Op maandag 18 juli 2005 14:29 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik verbaas me altijd hoe Christenen zichzelf toch zo bijzonder vinden. Daarbij is het ook nog eens eng.
Ik ben het eens met een agnostquote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:48 schreef FuifDuif het volgende:
Het is mijn mening dat dit bestaan juist bedoeld is om het lijden te ervaren. Dat wil niet zeggen dat God slecht is. Altijd dat gezeik en gejank van oooooh onze Heer is slecht, hij helpt ons niet. Nee, dit is een les mensen.
oordelend vanaf je ondertiteling noemde ik je dan ook agnost hequote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:03 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hehe, ik heb het idee dat het begrip 'agnost' niet echt op mij van toepassing is.
Ja, dat idee had ik ook en toen besefte ik dat die ondertitel eigenlijk niet meer klopt. Dat was even een fase van mij... maar ik merk dat ik toch telkens behoorlijke uitspraken doe in de richting van het theïsme.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
oordelend vanaf je ondertiteling noemde ik je dan ook agnost he
richting gelovige dus.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 11:06 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja, dat idee had ik ook en toen besefte ik dat die ondertitel eigenlijk niet meer klopt. Dat was even een fase van mij... maar ik merk dat ik toch telkens behoorlijke uitspraken doe in de richting van het theïsme.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |