quote:
Samen met AM64 diep in de nacht aan de SimCity. Ghehe, ik ga nu wel slapen geloof ik. Hier wat vorderingen op mijn laatste project.
Ondertussen zo'n 125.000 inwoners in mijn regio. Ik ben de R-demand flink aan het opschroeven door vooral veel Industrie en Commercie te bouwen in Bayview (zie eerste plaatje van de quote voor ligging). Hierna wil ik namelijk met
de stad van de regio beginnen, op de grote map, ten westen van de huidige steden. Naam is nog onbekend, maar mijn doel is een zo realistisch mogelijk, een Europees lijkende, historische binnenstad te bouwen.
Ik ben nu dus in omgekeerde volgorde bezig, door eerst wat buitenstadjes te bouwen
![]()
en dan pas het centrum. Als er al wat draagvlak is in omliggende steden en er is een grote vraag naar huizen, dan is het eenvoudiger om zo'n heel estetisch gebeuren te bouwen met een hoop tierelantijnen, bezienswaardigheden en groen. Anders is dit erg moelijk rendabel te maken. Inwonersaantallen zullen mij niet zo veel doen dalijk. Misschien als de nieuwe stad af is, dat ik voor een modern business-centrum ga, een stuk buiten het centrum. Afwijkend van de Amerikaanse, SImCity-stijl dus
![]()
Hier wat foto's van Bayview, waar de mensen dicht opelkaar gekropt in hoge torens wonen. Woonruimte is misschien beperkt, maar zo wonen er wel een hoop dicht in de buurt van het werk. Op dit moment wonen er 70.000 mensen op een heel klein blokje. Er werken er nog ongeveer evenveel in de Commercie en in de beginnende HT-industrie. Als straks het nieuwe stadscentrum zal groeien is hier voldoende ruimte om voor extra commercie te zorgen.
Wonen op een kluitje
Winkelcentrum verzonken in de grond
Business Centre van Bayview[ Bericht 2% gewijzigd door LePenseur op 14-07-2005 02:25:14 ]
If your havin' girl problems i feel bad for you son,,,
I got 99 problems but a bitch ain't one!
Feauteau Bouque