abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28616720
Heheh bij welke simcity kon je nou van die massale gebouwen neerzetten waar 40.000 man in kon?
3?

Is deze echt een vooruitgang op die?
Aakab account overleden...Adnan account herrezen
pi_28617071

Arcologies in simcity 2000!
Aakab account overleden...Adnan account herrezen
  vrijdag 8 juli 2005 @ 11:26:31 #103
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_28617399
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 23:41 schreef MrTorture het volgende:
[[url=http://img277.imageshack.us/img277/6796/thyia0010en.th.jpg]afbeelding][/url]

Klik! Mijn dorpje Thyia
Ben net begonnen en zie door alle addons (kleine 800 heb ik er geinstalleerd ) het simbos niet meer maar goed.

Ik geloof dat ik om en nabij de 200 inwoners heb. Op het plaatje zie je:
Linksboven een paar R$ en C$ aan het water. In het midden een gigantisch park rondom mijn huis en mijn standbeeld er omheen allerlei kleine wijkjes/hofjes en rechts ben ik begonnen aan een wat jaren 70/80 grote woonwijk. De snelweg connect nog niet, omdat de hele regio uit water bestaat . Zoals je ziet heb ik ook industrieterrein. Helaas heeft de leverancier de fabrieken niet in de doos gestopt, dus zal ik die zelf moeten lokken Iemand tips? Mijn belastingen voor de wenselijke industriën (MD en HT) staan op 2,0%
Zet hoe dan ook zo snel mogelijk een volledige opleiding neer. Een bibliotheek en een museum zijn ook handig om in je stad te hebben, zodra ze wat slimmer worden ( kan je zien bij de grafieken en dan "education" die moeten rond de 160 staan ) wordt je HT meer gewild in de stad omdat er mensen zijn die meer kunnen dan een schroef draaien . En zorg ervoor dat je residentiasl in verhouding staan met je werkverschaffing, volgens mij moet je in totaal ongeveer 1,5 keer het aantal inwoners hebben dan je totaal in banen ( dus heb je 1500 inwoners moet je met industry en commercial ongeveer 1000 banen kunnen verschaffen ). Begin trouwens zo snel mogelijk andere stadjes, die zijn goed voor het groeivermoegen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_28620272
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:04 schreef Adnan het volgende:
Heheh bij welke simcity kon je nou van die massale gebouwen neerzetten waar 40.000 man in kon?
3?

Is deze echt een vooruitgang op die?
die arch's zaten in simcity 2000

simcity 4 een vooruitgang op 2??? jahoor
nu hoef je die futuristische gebouwen inprinciepe niet meer te hebben omdat je mappen velemalen groter zijn en je kan de mappen met elkaar laten samen werken
  vrijdag 8 juli 2005 @ 13:52:14 #105
68023 LennyKravitz
Fly away...
pi_28622364
Iemand nog geïnteresseerd in een boek over Simcity 2000???.... heb er nog een liggen...
pi_28624367
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 13:52 schreef LennyKravitz het volgende:
Iemand nog geïnteresseerd in een boek over Simcity 2000???.... heb er nog een liggen...
wat staat er in dan??
heb het s[pel zelf namelijk origineel lifggen (de special edition)
  vrijdag 8 juli 2005 @ 23:51:36 #107
68023 LennyKravitz
Fly away...
pi_28641771
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 14:49 schreef mschol het volgende:

[..]

wat staat er in dan??
heb het s[pel zelf namelijk origineel lifggen (de special edition)
Dit boek...



"Spelen met Simcity 2000" Dik boek van 430 pagina's waarin alle aspecten en objecten van het spel Simcity 2000 diepgaand worden besproken. Nederlandstalig. Uitgever: Academic Service, Schoonhoven, 1994 Auteurs: Nick Dargahi & Michael Bremer ISBN 90 395 0133 5
pi_28646292
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 23:51 schreef LennyKravitz het volgende:

[..]

Dit boek...
[afbeelding]


"Spelen met Simcity 2000" Dik boek van 430 pagina's waarin alle aspecten en objecten van het spel Simcity 2000 diepgaand worden besproken. Nederlandstalig. Uitgever: Academic Service, Schoonhoven, 1994 Auteurs: Nick Dargahi & Michael Bremer ISBN 90 395 0133 5
tering 430 pagina's simcity 2000
  zaterdag 9 juli 2005 @ 14:35:59 #109
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_28652522
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 11:26 schreef jogy het volgende:

[..]

Zet hoe dan ook zo snel mogelijk een volledige opleiding neer. Een bibliotheek en een museum zijn ook handig om in je stad te hebben, zodra ze wat slimmer worden ( kan je zien bij de grafieken en dan "education" die moeten rond de 160 staan ) wordt je HT meer gewild in de stad omdat er mensen zijn die meer kunnen dan een schroef draaien

(...)

Begin trouwens zo snel mogelijk andere stadjes, die zijn goed voor het groeivermoegen.
Gouden tip danku, mijn industrie plopt nu de grond uit

Andere steden volgen snel, ik wil naast een paar kleine voorsteden ook een agglomeratie van thema-achtige dingen maken (dus een stad met een groot strand, grachtenwijk, jachthaven, etc..) maar ik ben nu hard op weg
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_28663916
Iemand enig idee hoe ik dit goed krijg?
Dit is als het ware "goed":

En dit zit precies aan de andere kant van dat "gat".

En dan heb ik het over de kartels in de ophoging.
Ik gebruik de groundlevel mod om nette egale gaten te krijgen .
pi_28664093
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 22:17 schreef blieblie het volgende:
Iemand enig idee hoe ik dit goed krijg?
Dit is als het ware "goed":
[afbeelding]
En dit zit precies aan de andere kant van dat "gat".
[afbeelding]
En dan heb ik het over de kartels in de ophoging.
Ik gebruik de groundlevel mod om nette egale gaten te krijgen .
Wat is die groundlevel mod precies? Want die ken ik volgens mij nog niet.
pi_28664445
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 22:23 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Wat is die groundlevel mod precies? Want die ken ik volgens mij nog niet.
Dat is een mod waarmee je precies 1 vakje x aantal meters naar beneden kunt "levelen".
Zo kan je op een fatsoenlijke manier dijken bouwen, highways in een geul etc.

Maar goed... De schuine randen doettie dus niet altijd even geweldig.
pi_28664789
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 22:38 schreef blieblie het volgende:

[..]

Dat is een mod waarmee je precies 1 vakje x aantal meters naar beneden kunt "levelen".
Zo kan je op een fatsoenlijke manier dijken bouwen, highways in een geul etc.

Maar goed... De schuine randen doettie dus niet altijd even geweldig.
Misschien als je met de godtools kiest voor verlagen en dan shift+1 indrukt. Dan kan je het beetje bij beetje aanpassen.

En ik vond bij toeval een ouder topic op Simtropolis waar ik zoiets zag.



Hier kan je kijken voor nog wat plaatjes. En hier kan je kijken voor de uitleg.
pi_28698028
g*dver .
Ik was super ver, 80K mensen in mijn stad, laatste savegame op 30K, crasht SimCity .
pi_28701446
simcity 3000
1 miljoen mensen!
Aakab account overleden...Adnan account herrezen
pi_28704878
quote:
Op maandag 11 juli 2005 11:06 schreef Adnan het volgende:
simcity 3000
1 miljoen mensen!
simcity 3000
iets minder dan 4 miljoen mensen
pi_28705546
quote:
Op maandag 11 juli 2005 11:06 schreef Adnan het volgende:
simcity 3000
1 miljoen mensen!
Dat haal ik ook wel, maar als je in SC4 eenmaal op 50K zit komen de grote torens met grotere aantallen inwoners. Gaat het in één keer stuk sneller met je inwoners aantal.
  Official ESF Kreviewer maandag 11 juli 2005 @ 13:52:51 #118
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_28705569
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 12:58 schreef mschol het volgende:
simcity 4 een vooruitgang op 2??? jahoor
nu hoef je die futuristische gebouwen inprinciepe niet meer te hebben omdat je mappen velemalen groter zijn en je kan de mappen met elkaar laten samen werken
Mwah. Ik heb simcity 1 & 2 compleet dolgedraaid gespeeld. Simcity 2000 was ook briljant.

Met simcity 4 ben ik afgehaakt. Wat vond ik het ontzettend stom en kut en lelijk dat er meerdere zones zijn... . Tevens vind ik dat je veel te veel bezig bent met reguleren/taxes/gezeik en te weinig met bouwen. Dat was vroeger wel anders.
pi_28705954
quote:
Op maandag 11 juli 2005 13:52 schreef Kreator het volgende:

[..]

Mwah. Ik heb simcity 1 & 2 compleet dolgedraaid gespeeld. Simcity 2000 was ook briljant.

Met simcity 4 ben ik afgehaakt. Wat vond ik het ontzettend stom en kut en lelijk dat er meerdere zones zijn... . Tevens vind ik dat je veel te veel bezig bent met reguleren/taxes/gezeik en te weinig met bouwen. Dat was vroeger wel anders.
over die taxes en zo ben ik het eens.
die zones vind ik opzicht wel grappig
en tja over het ele plaatje gezien:
simcity wordt steeds meer een echte stadsimulator waardoor je dus ook met meer dingen rekening moet gaan houden..
je hebt bij sc4 alleen wel teveel keuze uit transport mogelijkheden.. vind ik..
pi_28706029
Die taxes stel ik 1 keer in, in het begin en voor de rest blijf ik er van af. Wat doen jullie er allemaal mee dan?
  Official ESF Kreviewer maandag 11 juli 2005 @ 14:23:52 #121
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_28706403
Je zou gewoon moeten kunnen kiezen en dus het gezeik e.d. uit kunnen zetten. Dat je gewoon lekker rustig kan bouwen en geen last hebt van rebellerende burgers.
  maandag 11 juli 2005 @ 14:26:04 #122
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_28706470
quote:
Op maandag 11 juli 2005 14:11 schreef blieblie het volgende:
Die taxes stel ik 1 keer in, in het begin en voor de rest blijf ik er van af. Wat doen jullie er allemaal mee dan?
Ophogen als ik verlies lijd of op 20% zetten om bepaalde industrie uit mijn stad te houden ( dirty en manufacturing )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_28707172
quote:
Op maandag 11 juli 2005 14:26 schreef jogy het volgende:

[..]

Ophogen als ik verlies lijd of op 20% zetten om bepaalde industrie uit mijn stad te houden ( dirty en manufacturing )
Als ik begin zet ik agrarisch, vervuilend, poor residential en poor commercial op hoog,
Producerend op +/- 12 a 13%
En de rest zet ik ergens tussen 8,3 en 9,3.
En dat laat ik dan gewoon staan .

Behalve als ik een agrarisch mini dorpje wil maken natuurlijk.
  maandag 11 juli 2005 @ 22:39:19 #124
110810 AMD64
With Canon you can!
pi_28721282
Ik heb jullie hulp nodig:



Dit is door het schuiven van het beeld. Als ik ergens anders klik op de radar. Dan wordt alles weer helder. Zodra ik weer ga verschuiven, zie je net iets zoals boven

Dit is met een Asus N6600GT . Alle drivers zijn geinstalleerd
  maandag 11 juli 2005 @ 23:18:54 #125
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_28722640
quote:
Op maandag 11 juli 2005 22:39 schreef AMD64 het volgende:
Ik heb jullie hulp nodig:

[[url=http://img292.imageshack.us/img292/7032/17ce.th.jpg]afbeelding][/url]

Dit is door het schuiven van het beeld. Als ik ergens anders klik op de radar. Dan wordt alles weer helder. Zodra ik weer ga verschuiven, zie je net iets zoals boven

Dit is met een Asus N6600GT . Alle drivers zijn geinstalleerd
Doewd. .

Kijken voor driverupdates, misschien dat dat helpt? anders gewoon simcity ( weer ) deinstalleren en er opnieuw opzetten, je kan dat makkelijk doen zonder dat je je data e.d. verliest.

Klik anders eerst even een paar opties uit bij je beeldscherminstellngen in het spel. Voor de rest niks raars geinstalleerd op je computer?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')