Ja, vergelding op een andere manier ja. Als je jarenlang onderdrukt wordt moet je een manier zien te vinden om er tegen te vechten. Ze doen het weliswaar op de verkeerde manier (door onschuldige burgers te pakken), maar het principe van vergelding zelf, keur ik niet af....maar pak dan wel de mensen die er verantwoordelijk voor zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:15 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik lees hierin een zekere goedkeuring:
En terecht mijnsinsziens. Hoewel de vergelding ook op een andere manier mocht, verdraagzaamheid is zo jaren 90. Men wil het hard tegen hard spelen, mensen zijn te lang achtergesteld en je ziet dat juist in de achtergestelde gebieden dit soort dingen uitbreken.
Onthoofden hadden ze niet hoeven te doen, maar ze hebben wel gelijk. Vergelding toch?
De vraag is welke argumenten je hanteert om een racist te haten.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:17 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik haat racisten vanwege hun idealen, ben ik nu een racist?
Misschien moet je dat stuk dat KlowJow boven je postte eens lezen, je gaat er bij voorbaat al van uit dat het aan "de moslims ligt". Daar maak jij de fout.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:17 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Aha, het is terecht dat moslims aan het onthoofden slaan vanwege het feit dat ze achtergesteld worden. Jaja.
Heb je er wel eens aan gedacht dat er ook intrinsieke redenen bestaan voor die achterstelling, bijvoorbeeld gebrek aan scholing doordat men moslimtradities zoals vroeg trouwen en veel kinderen krijgen te belangrijk vindt?
Dit komt op mij nogal Twin Towerig over. "Ik keur het niet goed, maar ze hadden wel gelijk om het te doen"quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, vergelding op een andere manier ja. Als je jarenlang onderdrukt wordt moet je een manier zien te vinden om er tegen te vechten. Ze doen het weliswaar op de verkeerde manier (door onschuldige burgers te pakken), maar het principe van vergelding zelf, keur ik niet af....maar pak dan wel de mensen die er verantwoordelijk voor zijn.
Twin Towerig? Overigens is begrip hier het goede woord. Net als menig autochtoon begrip had voor de aanslagen op de moskeeén hier in Nederland na de moord van Van Gogh.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:20 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dit komt op mij nogal Twin Towerig over. "Ik keur het niet goed, maar ze hadden wel gelijk om het te doen"
Aha, dus als ze een lokaal bestuurslid hadden onthoofd was het wel goed geweest? Wees gerust, ze hadden 2 doden beloofd.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, vergelding op een andere manier ja. Als je jarenlang onderdrukt wordt moet je een manier zien te vinden om er tegen te vechten. Ze doen het weliswaar op de verkeerde manier (door onschuldige burgers te pakken), maar het principe van vergelding zelf, keur ik niet af....maar pak dan wel de mensen die er verantwoordelijk voor zijn.
De gedragingen van de racist.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De vraag is welke argumenten je hanteert om een racist te haten.
Ja, dank je wel. Je geeft precies het voorbeeld van verdraaing van woorden.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:24 schreef nikk het volgende:
[..]
Aha, dus als ze een lokaal bestuurslid hadden onthoofd was het wel goed geweest? Wees gerust, ze hadden 2 doden beloofd.
"de gedraging" van "de racist" kan je niet zomaar vaststellen, dat verschilt per geval. Net zoals de gedraging van "de moslim" of "de hindoe" niet zomaar vast te stellen is.quote:
Ik geef slechts invulling aan jouw woorden. Wat bedoel je met ze hebben gelijk met hun vergelding, maar ze hadden eigenlijk de verantwoordelijken moeten pakken?quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, dank je wel. Je geeft precies het voorbeeld van verdraaing van woorden.
Als de gedragingen van de racist niet te kenmerken zijn als dat van een racist, dan is er ook geen reden hem of haar een racist te noemen. Duh.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
"de gedraging" van "de racist" kan je niet zomaar vaststellen, dat verschilt per geval. Net zoals de gedraging van "de moslim" of "de hindoe" niet zomaar vast te stellen is.
Onzin, het racist zijn zit hem niet in de gedragingen, het zit hem in de gedachten.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:29 schreef nikk het volgende:
[..]
Als de gedragingen van de racist niet te kenmerken zijn als dat van een racist, dan is er ook geen reden hem of haar een racist te noemen. Duh.
Aan gedachten alleen kan ik iemand niet beoordelen. Ik kijk naar de daden.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin, het racist zijn zit hem niet in de gedragingen, het zit hem in de gedachten.
Hoe kan jij dan beoordelen dat die daden te maken hebben met zijn overtuigingen en gedachten?quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:34 schreef nikk het volgende:
[..]
Aan gedachten alleen kan ik iemand niet beoordelen. Ik kijk naar de daden.
Nee ik keur het niet goed maar begrijp dondersgoed wat ze heeft bewogen om het te doen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:20 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dit komt op mij nogal Twin Towerig over. "Ik keur het niet goed, maar ze hadden wel gelijk om het te doen"
UIt zijn gedrag...quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe kan jij dan beoordelen dat die daden te maken hebben met zijn overtuigingen en gedachten?
Daar zit dus je fout. De mens doet vaak het een, zegt het ander, en denkt vaak helemaal nergens over.quote:
Ik heb het woord moslims niet eens genoemd, dit is een aanduiding van een groep, personen dus. Ik haat geen groepen ook geen moslims.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat mij betreft vat jij het woord racisme te beperkt op. Als je moslims haat, vanwege het feit dat ze moslim zijn, dan ben je mijnsinsziens een racist. Het woord racist dekt namelijk precies te lading.
Dat kan best zo zijn. Maar als iemand het gedrag van een racist vertoont dan is hij ook een racist. Simpel. Je mag wel denken dat je niks tegen zwarte mensen hebt bijvoorbeeld, maar als je ze niet wil aanraken, ze in elkaar slaat, ze uitmaakt voor kutneger, dan is het niet zo moeilijk om tot een bepaalde conclusie te komen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar zit dus je fout. De mens doet vaak het een, zegt het ander, en denkt vaak helemaal nergens over.
Kritiek op de islam vat ik totaal niet op als racisme. Lees wat ik schrijf, kritiek vat ik niet op als racisme, mits onderbouwd, met argumenten. Argumenten zijn iets anders dan vooroordelen of aannames. Ik zie hier in dit topic mensen kritiek op de Islam uitten en halen dan conflicten erbij die al deccenia aan de gang zijn....die conflicten zijn vervolgens hun 'argumenten'.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:42 schreef ffTzz het volgende:
[..]
Ik heb het woord moslims niet eens genoemd, dit is een aanduiding van een groep, personen dus. Ik haat geen groepen ook geen moslims.
Ik haat ook niet de islam, ik heb er kennis van genomen en besloten dat het niets is, zeker niet voor de westerse wereld. Ik respecteer de wet op de vrijheid van godsdienst, wat maakt mij dan een racist?
Ik denk dat jij het woord racist iets te makkelijk gebruikt, handig toch: kritiek op de islam, hopsa weer een racist.
Dat laatste, als dat zou kunnen, dat zou ideaal zijn. Je moet meelopers kunnen onderscheiden van de kern, je moet de mensen die het menen kunnen onderscheiden van de onwetenden. Iemand die het gedrag van een terrorist vertoont, is een terrorist in jouw ogen, maar wat zijn de drijfveren hiervan? Dat weet noch jij, noch ik. Ik zie hier echter mensen posten die blijkbaar in de hoofden van deze mensen kunnen kijken en beweren dat "de islam" de drijfveer is.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:43 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat kan best zo zijn. Maar als iemand het gedrag van een racist vertoont dan is hij ook een racist. Simpel. Je mag wel denken dat je niks tegen zwarte mensen hebt bijvoorbeeld, maar als je ze niet wil aanraken, ze in elkaar slaat, ze uitmaakt voor kutneger, dan is het niet zo moeilijk om tot een bepaalde conclusie te komen.
Ik snap ook niet zo goed wat je punt is. Je wil mensen beoordelen aan de hand van hun gedachten? Hoe wil je dat doen?
Iemand die het gedrag van een terrorist vertoont is een terrorist. Los van de drijfveren.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat laatste, als dat zou kunnen, dat zou ideaal zijn. Je moet meelopers kunnen onderscheiden van de kern, je moet de mensen die het menen kunnen onderscheiden van de onwetenden. Iemand die het gedrag van een terrorist vertoont, is een terrorist in jouw ogen, maar wat zijn de drijfveren hiervan? Dat weet noch jij, noch ik. Ik zie hier echter mensen posten die blijkbaar in de hoofden van deze mensen kunnen kijken en beweren dat "de islam" de drijfveer is.
Waarom dan stellen dat het gelijk de Islam is, zoals ik veel mensen in dit topic zie doen? Hoe weet men dat?quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:50 schreef nikk het volgende:
[..]
Iemand die het gedrag van een terrorist vertoont is een terrorist. Los van de drijfveren.
Omdat terroristen zelf daar vaak geen twijfel over willen laten bestaan waarschijnlijk. Allah ackbar. Zelfs jij noemde ze je geloofsgenoten.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom dan stellen dat het gelijk de Islam is, zoals ik veel mensen in dit topic zie doen? Hoe weet men dat?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |