abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27963362
Boeddhistische leraar onthoofd in Thailand

Boeddhistische leraar onthoofd in zuiden van Thailand

AMSTERDAM - Vermoedelijke islamitische extremisten hebben in het zuiden van Thailand een gepensioneerde boeddhistische onderwijzer onthoofd, aldus de politie. In het gebied ontploften woensdag ook twee bommen, maar daarbij raakte niemand gewond.

Het afgesneden hoofd van de onderwijzer was op een weg achtergelaten, met een briefje erbij waarin werd verwezen naar de arrestatie van een islamitische studentenleider. "Jullie hebben een onschuldige man gearresteerd. In ruil daarvoor neem ik twee levens", stond er op te lezen. De studentenleider, Mahazee Boonthon, werd vrijdag gearresteerd op verdenking van moord op een provinciale rechter en betrokkenheid bij guerrilla-acties. Hij is in afwachting van zijn proces overgebracht naar Bangkok.

Het geweld in de zuidelijke provincies Pattani, Narathiwat en Yala heeft sinds januari vorig jaar meer dan 860 levens geëist. De aan Maleisië grenzende provincies zijn de enige gebieden in Thailand waar moslims de meerderheid van de bevolking uitmaken. Zij voelen zich al jaren gediscrimineerd door de centrale overheid. In het grootste deel van het gebied heerst de staat van beleg.

http://www.telegraaf.nl/b(...)en_van_Thailand.html

woensdag 15 juni 2005 @ 20:46:38 #2
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_27963506
Lekker dan. Wat een kansloze eikels zijn het toch ook. Een man wordt gearresteerd en zij nemen 2 levens...dat is ook een lekker eerlijke ruil ja.

Ik hoop niet dat er 'iets' uitbreekt in de komende weken, want over 3 weken ga ik 3 weken nota bene daar heen.
-|-|- Peace Through Power -|-|-
pi_27963556
Leuke nieuwsdump.
pi_27963584
Voelen ze zich daar nou ook al gediscrimineerd.
Learn the rules and break them.
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:52:10 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_27963689
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 20:46 schreef STORMSEEKER het volgende:
Lekker dan. Wat een kansloze eikels zijn het toch ook. Een man wordt gearresteerd en zij nemen 2 levens...dat is ook een lekker eerlijke ruil ja.

Ik hoop niet dat er 'iets' uitbreekt in de komende weken, want over 3 weken ga ik 3 weken nota bene daar heen.
Er is daar al heel lang geleden 'iets' uitgebroken. Maar ik neem aan dat je niet naar het zuidelijkste gedeelte gaat?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_27963989
Nou, bekijk het van de positieve kant, het einde van het verhaal bewijst in elk geval dat je als Boeddhist nooit van de weg af kunt gaan.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:57:07 #7
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_27966030
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 20:52 schreef speknek het volgende:
Er is daar al heel lang geleden 'iets' uitgebroken. Maar ik neem aan dat je niet naar het zuidelijkste gedeelte gaat?
Wel vrij zuidelijk, maar niet helemaal tot de grens, nee.
Maar het ineens een puinhoop wordt hoef je vast niet alleen bij de grens in de buurt te zitten om in de puree te komen..
-|-|- Peace Through Power -|-|-
pi_27976204
Ze weten gelukkig wel hoe ze die moslims die moeilijk gaan doen aan moeten pakken

Doden in Thailand bij aanval moslimrebellen

In het zuiden van Thailand zijn gisteren bijna honderd doden gevallen bij gevechten tussen de politie en moslimrebellen. Onder de doden zijn ten minste drie agenten en een militair. Moslimstrijders vielen een serie politiebureaus en controleposten op hetzelfde moment aan. Het was de gewelddadigste dag tot nu toe in de strijd voor een eigen staat van de moslimseparatisten (moslimparasieten).

De problemen met radicale moslims in Thailand dateren al van de jaren zeventig en tachtig. Toen voerden militante moslims ook een gewapende strijd voor een eigen staat. De gewelddadigheden stopten eind jaren tachtig, toen een amnestie-regeling van kracht werd. Begin dit jaar laaide de strijd weer op.

Achterliggende reden is dat moslims in het zuiden van Thailand zich vaak achtergesteld voelen bij de boeddhistische meerderheid. Ze zouden minder kansen krijgen in het onderwijs en bij het vinden van een baan.

Doden in Thailand bij aanval moslimrebellen

in andere woorden, ze voelen zich achtergesteld omdat ze betaald willen worden met licht werk en ze eisen ook nog eens een land op dat niet van hun is terwijl ze gewoon naar een moslim land kunnen gaan waar niemand meer last van ze heeft.

waarom doen ze altijd zo dom, ze halen al die ellende zelf over hun heen.
pi_27976341
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 10:42 schreef winterhammer het volgende:
in andere woorden, ze voelen zich achtergesteld omdat ze betaald willen worden met licht werk en ze eisen ook nog eens een land op dat niet van hun is terwijl ze gewoon naar een moslim land kunnen gaan waar niemand meer last van ze heeft.

waarom doen ze altijd zo dom, ze halen al die ellende zelf over hun heen.
Omdat ze betaald willen worden met licht werk. Klinkt logisch, maar is er nog iets aan deze nieuwsdump waarover je wil discussiëren wat je keuze deze in WFL neer te gooien verklaart?
  donderdag 16 juni 2005 @ 10:48:35 #10
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27976392
WFL >>> NWS
  donderdag 16 juni 2005 @ 10:49:59 #11
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_27976450
Onthoofden is in tegenwoordig?
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_27976463
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 10:47 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Omdat ze betaald willen worden met licht werk. Klinkt logisch, maar is er nog iets aan deze nieuwsdump waarover je wil discussiëren wat je keuze deze in WFL neer te gooien verklaart?
ze voelen zich gediscrimineerd terwijl er geen sprake is van discriminatie.

en dat is voor hun dus een reden om onschuldige oude boedisten te onthoofden.
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:00:22 #13
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_27976796
Waarom maken die moslims nu overal problemen. Man laat ze naar maleisie gaan. Pff ik wordt echt gek van die mensen. Verander iets via de politiek.. red je dat niet accepteer het of verhuis.
mai pen rai
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:02:01 #14
33470 FlyingFox
Zeer schier.
pi_27976866
Ah, verrassend, Moslims.
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:29:43 #15
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_27977804
Overal waar een meerderheid aan moslims is, is het hommeles. Bepaalde delen van Nigeria, Thailand, Indonesie, Bosnie en, als klap op de vuurpijl, de Randstad (met een oog op de toekomst, mensen maak dus je borst maar nat daar, want het is griezelig eng statistisch bewijsbaar).

Aan wie ligt het dan?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_27977889
Is dit interessant voor iemand hier ofzo?
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:34:22 #17
33470 FlyingFox
Zeer schier.
pi_27977983
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:31 schreef Youssef het volgende:
Is dit interessant voor iemand hier ofzo?
Ja. Wij denken nu eenmaal wat mondiaaler dan jij.
pi_27978025
Kansloos...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:36:37 #19
33470 FlyingFox
Zeer schier.
pi_27978054
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:29 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Overal waar een meerderheid aan moslims is, is het hommeles. Bepaalde delen van Nigeria, Thailand, Indonesie, Bosnie en, als klap op de vuurpijl, de Randstad (met een oog op de toekomst, mensen maak dus je borst maar nat daar, want het is griezelig eng statistisch bewijsbaar).

Aan wie ligt het dan?
Ivoorkust, Togo, Servië, Armenië, Kashmir, Tsjechenië, Oost Timor, Soedan, Somalië. Eigenlijk gewoon overal waar oorlog is. De term Islam is inherent aan oorlog. En nu krijg ik een ban.
pi_27978114
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:36 schreef FlyingFox het volgende:

[..]

Ivoorkust, Togo, Servië, Armenië, Kashmir, Tsjechenië, Oost Timor, Soedan, Somalië. Eigenlijk gewoon overal waar oorlog is. De term Islam is inherent aan oorlog. En nu krijg ik een ban.
Nee, je wordt gepromoveerd tot FP nieuwsposter en mag een plaats innemen naast R@b en Veekeend.
  Admin donderdag 16 juni 2005 @ 11:39:20 #21
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27978129
quote:

[..]

Waarom zou je een ban krijgen
Het is een mening toch?
Jouw mening.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_27978165
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:39 schreef yvonne het volgende:

[..]

Waarom zou je een ban krijgen
Het is een mening toch?
Jouw mening.
Dat was een post die onder de catogorie "ik ben geen racist, want ik heb veel allochtone vrienden, maar... " valt.
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:41:43 #23
44672 ffTzz
kopje thee ??
pi_27978218
quote:

[..]

een ban krijgen voor een goede analyse, waar gaat dit heen, of mag je geen mening meer hebben
pi_27978289
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:40 schreef Youssef het volgende:

[..]

Dat was een post die onder de catogorie "ik ben geen racist, want ik heb veel allochtone vrienden, maar... " valt.
Ben je ongesteld?
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:45:47 #25
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_27978354
Ik vind dit wel interessant ik heb binding met thailand. Zou er misschien wel naar toe kunnen emigreren. Heb thaise vrouw gehad. Ik vind het een heel mooi land. Ben dus gewoon niet blij als er een paar van die gesjeesde godsdienstfanaten daar gek gaan doen. Maar het is en blijft steeds hetzelfde geloof.

Ze hebben er net een ramp gehad toerisme komt net weer even terug en nu gaan die gekken het weer verstoren. Laat ze gewoon naar maleisie verhuizen ofzo.
mai pen rai
  Admin donderdag 16 juni 2005 @ 11:46:22 #26
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27978371
quote:

[..]

Nee hoor, De islam staat gelijk aan vrede is natuurlijk stukken beter, helaas deel ik die opvatting niet..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_27978414
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:29 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Overal waar een meerderheid aan moslims is, is het hommeles.
Niet alleen bij een meerderheid...

Disclaimer: Niet alle Moslims zijn slecht, het is maar een kleine minderheid, bladieblabla.
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:48:28 #28
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_27978429
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:41 schreef ffTzz het volgende:

[..]

een ban krijgen voor een goede analyse, waar gaat dit heen, of mag je geen mening meer hebben
lees de post van Yvonne nog eens....

Het is de laatste tijd wel behoorlijk vaak raak met aanslagen en onthoofdingen.
B;ijkbaar is de drang naar vergelding groter dan de drang naar verdraagzaamheid.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_27978466
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:46 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nee hoor, De islam staat gelijk aan vrede is natuurlijk stukken beter, helaas deel ik die opvatting niet..
Je reactie is geen reactie op die van mij, dus ik begrijp niet waarom je me quote.
pi_27978532
"Boehoehoe, wij krijgen geen banen. Daarom onthoofden we nu maar mensen, dat zal ons vast helpen in de zoektocht naar een baan."

pi_27978560
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:51 schreef Toeps het volgende:
"Boehoehoe, wij krijgen geen banen. Daarom onthoofden we nu maar mensen, dat zal ons vast helpen in de zoektocht naar een baan."

Ach, logica hè?
pi_27978606
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:48 schreef buzzer het volgende:

[..]

Het is de laatste tijd wel behoorlijk vaak raak met aanslagen en onthoofdingen.
B;ijkbaar is de drang naar vergelding groter dan de drang naar verdraagzaamheid.
En terecht mijnsinsziens. Hoewel de vergelding ook op een andere manier mocht, verdraagzaamheid is zo jaren 90. Men wil het hard tegen hard spelen, mensen zijn te lang achtergesteld en je ziet dat juist in de achtergestelde gebieden dit soort dingen uitbreken. Rijke islamitische landen hebben daar dan ook geen last van.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:54:23 #33
44672 ffTzz
kopje thee ??
pi_27978616
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:48 schreef buzzer het volgende:

[..]

Sorry gemist, ik voer wat langzaam in
pi_27978671
quote:

[..]

Ja nu je het zegt

"ik ben geen racist, maar ik haat wel alle moslims, want ze hebben het er zelf naar gemaakt" is ook zo'n cliche uitspraak.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 16 juni 2005 @ 11:59:51 #35
44672 ffTzz
kopje thee ??
pi_27978820
quote:

[..]

Als je het niet eens bent met de idealen van de islam, ben je dan automatisch een racist ?
Raar standpunt in mijn ogen
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:01:11 #36
3647 B.R.Oekhoest
pi_27978872
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:51 schreef Toeps het volgende:

Ze dachten zeker: ik wil afdelingshoofd worden, en in de zoektocht naar voorbeelden hebben ze dat, dankzij hun analfabetisme, iets te letterlijk genoemen.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_27978897
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:59 schreef ffTzz het volgende:

[..]

Als je het niet eens bent met de idealen van de islam, ben je dan automatisch een racist ?
Raar standpunt in mijn ogen
Idealen in jouw ogen, Hitler wijzigde de werkelijke idealen van de Joden ook en zette ze zo neer zodat het leek alsof de Joden als enig doel hadden Duitsland in te pikken. Jij doet ongeveer hetzelfde, je wijzigt de werkelijke idealen van de Islam (met dubieuze argumenten).
Allah Al Watan Al Malik
pi_27978993
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En terecht mijnsinsziens. Hoewel de vergelding ook op een andere manier mocht, verdraagzaamheid is zo jaren 90. Men wil het hard tegen hard spelen, mensen zijn te lang achtergesteld en je ziet dat juist in de achtergestelde gebieden dit soort dingen uitbreken. Rijke islamitische landen hebben daar dan ook geen last van.
Nu je het zegt, in Saoudi Arabie, Indonesië, Algerije, Pakistan, etc worden Moslims inderdaad enorm achtergesteld.
pi_27979046
quote:

[..]

Congo, Burundi, Nepal, Colombia, Oeganda, Myanmar, Spanje (ETA), VS ....wat een selectief rijtje...
Allah Al Watan Al Malik
pi_27979051
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Idealen in jouw ogen, Hitler wijzigde de werkelijke idealen van de Joden ook en zette ze zo neer zodat het leek alsof de Joden als enig doel hadden Duitsland in te pikken. Jij doet ongeveer hetzelfde, je wijzigt de werkelijke idealen van de Islam (met dubieuze argumenten).
Wat zijn die idealen? Aanslagen, onthoofdingen, onverdraagzaamheid en ander ellende? Nee? Neem het dan ook niet op voor die mongolen.
pi_27979056
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:05 schreef nikk het volgende:

[..]

Nu je het zegt, in Saoudi Arabie, Indonesië, Algerije, Pakistan, etc worden Moslims inderdaad enorm achtergesteld.
Nee, die worden daar niet onderdrukt he, stuk voor stuk lekkere regimes
Allah Al Watan Al Malik
pi_27979097
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:07 schreef nikk het volgende:

[..]

Wat zijn die idealen? Aanslagen, onthoofdingen, onverdraagzaamheid en ander ellende? Nee? Neem het dan ook niet op voor die mongolen.
Je mag mij best een mongool noemen omdat ik een bepaald geloof aanhang hoor, maar ik verdedig zo hard mogelijk mijn geloofsgenoten die hier niks mee te maken hebben, en daarmee dus ook mijn religie als geheel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_27979140
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, die worden daar niet onderdrukt he, stuk voor stuk lekkere regimes
Onderdrukking of het maken van een filmpje, er zal en moet een dooie vallen. Maar goed, kennelijk keur jij dit goed.
pi_27979165
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:10 schreef nikk het volgende:

[..]

Onderdrukking of het maken van een filmpje, er zal en moet een dooie vallen. Maar goed, kennelijk keur jij dit goed.
Waar lees jij dat ik dit goed keur? Ben je blind of lees je gewoon selectief? Of wil je dat ik het goedkeur, zodat ik je vooroordeel bevestig?
Allah Al Watan Al Malik
pi_27979181
Een kleine analyse voor de liefhebbers...
quote:
Analysis: Thailand's Muslim divide
By Tony Cheng BBC, Bangkok (Thursday, 29 April, 2004, 07:06 GMT 08:06 UK)

The Krue Se mosque in Pattani, scene of the final bloody shoot-out after Wednesday's attacks, is meant to be a sign of religious harmony in Thailand's southern Muslim provinces. It sits next to a Buddhist shrine which legend tells was built by the sister of the Chinese convert to Islam who founded the mosque.

But the story also tells of how the sister cursed the mosque when her brother refused to renounce his Islamic faith. Although construction began in 1578, the mosque was never completed. It is a prophetic story that illustrates how uncomfortable the historical relationship between Muslims and Buddhists has been in this region.

The Thai provinces of Songkhla, Pattani and Yala sit directly on the border with Malaysia, and as well as marking a national boundary, this is the point at which the religious division of South-East Asia moves from being predominantly Buddhist to predominantly Muslim.

Over 100 years ago the kings of Siam absorbed the Islamic kingdom of Pattani into their territory. Many people see this as the start of the region's Muslim insurgency. Others point to much more modern reasons for the problems in the south.

The three provinces have certainly failed to capitalise on the economic boom that has swept through the rest of Thailand in recent years. Academics say the government has not accommodated the needs of the local community and loan schemes intended to promote development have excluded Muslims.

Muslim scholars also say that this has led to an increase in the dissemination of more radical Islamic beliefs among young people. They point to Thailand's active participation in the war against terror, and the presence of Thai troops in Iraq, as fuel for this radicalisation.

Thailand's government has seemed uncertain who to blame. Various officials have blamed Muslim insurgents - sometimes saying they were localised, other times saying they were operating from across the border in Malaysia - or bandits running lucrative smuggling routes over the border. But so far the government has failed to find any solution for the troubles in the south and the scars left by Wednesday's attacks will take a very long time to heal.
Bron
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:12:29 #46
44672 ffTzz
kopje thee ??
pi_27979217
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het was een vraag, ik vind het vreemd om voor racist uitgemaakt te worden als je iets tegen de islam hebt. Godsdienst en ras zijn wezenlijk anders. Ik bedoel als je een racist bent heb je een hekel aan iedereen van een ander ras of een specifiek ras en dat heeft niets met godsdienst te maken.
pi_27979307
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:12 schreef ffTzz het volgende:

[..]

Het was een vraag, ik vind het vreemd om voor racist uitgemaakt te worden als je iets tegen de islam hebt. Godsdienst en ras zijn wezenlijk anders. Ik bedoel als je een racist bent heb je een hekel aan iedereen van een ander ras of een specifiek ras en dat heeft niets met godsdienst te maken.
Wat mij betreft vat jij het woord racisme te beperkt op. Als je moslims haat, vanwege het feit dat ze moslim zijn, dan ben je mijnsinsziens een racist. Het woord racist dekt namelijk precies te lading.
Allah Al Watan Al Malik
pi_27979308
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waar lees jij dat ik dit goed keur? Ben je blind of lees je gewoon selectief? Of wil je dat ik het goedkeur, zodat ik je vooroordeel bevestig?
Ik lees hierin een zekere goedkeuring:

En terecht mijnsinsziens. Hoewel de vergelding ook op een andere manier mocht, verdraagzaamheid is zo jaren 90. Men wil het hard tegen hard spelen, mensen zijn te lang achtergesteld en je ziet dat juist in de achtergestelde gebieden dit soort dingen uitbreken.

Onthoofden hadden ze niet hoeven te doen, maar ze hebben wel gelijk. Vergelding toch?
  donderdag 16 juni 2005 @ 12:17:02 #49
3647 B.R.Oekhoest
pi_27979358
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 11:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Aha, het is terecht dat moslims aan het onthoofden slaan vanwege het feit dat ze achtergesteld worden. Jaja.
Heb je er wel eens aan gedacht dat er ook intrinsieke redenen bestaan voor die achterstelling, bijvoorbeeld gebrek aan scholing doordat men moslimtradities zoals vroeg trouwen en veel kinderen krijgen te belangrijk vindt?
pi_27979379
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 12:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat mij betreft vat jij het woord racisme te beperkt op. Als je moslims haat, vanwege het feit dat ze moslim zijn, dan ben je mijnsinsziens een racist. Het woord racist dekt namelijk precies te lading.
Ik haat racisten vanwege hun idealen, ben ik nu een racist?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')