Er is daar al heel lang geleden 'iets' uitgebroken. Maar ik neem aan dat je niet naar het zuidelijkste gedeelte gaat?quote:Op woensdag 15 juni 2005 20:46 schreef STORMSEEKER het volgende:
Lekker dan. Wat een kansloze eikels zijn het toch ook. Een man wordt gearresteerd en zij nemen 2 levens...dat is ook een lekker eerlijke ruil ja.![]()
Ik hoop niet dat er 'iets' uitbreekt in de komende weken, want over 3 weken ga ik 3 weken nota bene daar heen.
Wel vrij zuidelijk, maar niet helemaal tot de grens, nee.quote:Op woensdag 15 juni 2005 20:52 schreef speknek het volgende:
Er is daar al heel lang geleden 'iets' uitgebroken. Maar ik neem aan dat je niet naar het zuidelijkste gedeelte gaat?
Omdat ze betaald willen worden met licht werk. Klinkt logisch, maar is er nog iets aan deze nieuwsdump waarover je wil discussiëren wat je keuze deze in WFL neer te gooien verklaart?quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:42 schreef winterhammer het volgende:
in andere woorden, ze voelen zich achtergesteld omdat ze betaald willen worden met licht werk en ze eisen ook nog eens een land op dat niet van hun is terwijl ze gewoon naar een moslim land kunnen gaan waar niemand meer last van ze heeft.
waarom doen ze altijd zo dom, ze halen al die ellende zelf over hun heen.
ze voelen zich gediscrimineerd terwijl er geen sprake is van discriminatie.quote:Op donderdag 16 juni 2005 10:47 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Omdat ze betaald willen worden met licht werk. Klinkt logisch, maar is er nog iets aan deze nieuwsdump waarover je wil discussiëren wat je keuze deze in WFL neer te gooien verklaart?
Ja. Wij denken nu eenmaal wat mondiaaler dan jij.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:31 schreef Youssef het volgende:
Is dit interessant voor iemand hier ofzo?
Ivoorkust, Togo, Servië, Armenië, Kashmir, Tsjechenië, Oost Timor, Soedan, Somalië. Eigenlijk gewoon overal waar oorlog is. De term Islam is inherent aan oorlog. En nu krijg ik een ban.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:29 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Overal waar een meerderheid aan moslims is, is het hommeles. Bepaalde delen van Nigeria, Thailand, Indonesie, Bosnie en, als klap op de vuurpijl, de Randstad (met een oog op de toekomst, mensen maak dus je borst maar nat daar, want het is griezelig eng statistisch bewijsbaar).
Aan wie ligt het dan?
Nee, je wordt gepromoveerd tot FP nieuwsposter en mag een plaats innemen naast R@b en Veekeend.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:36 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Ivoorkust, Togo, Servië, Armenië, Kashmir, Tsjechenië, Oost Timor, Soedan, Somalië. Eigenlijk gewoon overal waar oorlog is. De term Islam is inherent aan oorlog. En nu krijg ik een ban.
Waarom zou je een ban krijgenquote:Op donderdag 16 juni 2005 11:36 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Ivoorkust, Togo, Servië, Armenië, Kashmir, Tsjechenië, Oost Timor, Soedan, Somalië. Eigenlijk gewoon overal waar oorlog is. De term Islam is inherent aan oorlog. En nu krijg ik een ban.
Dat was een post die onder de catogorie "ik ben geen racist, want ik heb veel allochtone vrienden, maar... " valt.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Waarom zou je een ban krijgen
Het is een mening toch?
Jouw mening.
een ban krijgen voor een goede analyse, waar gaat dit heen, of mag je geen mening meer hebbenquote:Op donderdag 16 juni 2005 11:36 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Ben je ongesteld?quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:40 schreef Youssef het volgende:
[..]
Dat was een post die onder de catogorie "ik ben geen racist, want ik heb veel allochtone vrienden, maar... " valt.
Nee hoor, De islam staat gelijk aan vrede is natuurlijk stukken beter, helaas deel ik die opvatting niet..quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:40 schreef Youssef het volgende:
[..]
Dat was een post die onder de catogorie "ik ben geen racist, want ik heb veel allochtone vrienden, maar... " valt.
Niet alleen bij een meerderheid...quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:29 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Overal waar een meerderheid aan moslims is, is het hommeles.
lees de post van Yvonne nog eens....quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:41 schreef ffTzz het volgende:
[..]
een ban krijgen voor een goede analyse, waar gaat dit heen, of mag je geen mening meer hebben![]()
Je reactie is geen reactie op die van mij, dus ik begrijp niet waarom je me quote.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee hoor, De islam staat gelijk aan vrede is natuurlijk stukken beter, helaas deel ik die opvatting niet..
Ach, logica hè?quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:51 schreef Toeps het volgende:
"Boehoehoe, wij krijgen geen banen. Daarom onthoofden we nu maar mensen, dat zal ons vast helpen in de zoektocht naar een baan."
En terecht mijnsinsziens. Hoewel de vergelding ook op een andere manier mocht, verdraagzaamheid is zo jaren 90. Men wil het hard tegen hard spelen, mensen zijn te lang achtergesteld en je ziet dat juist in de achtergestelde gebieden dit soort dingen uitbreken. Rijke islamitische landen hebben daar dan ook geen last van.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:48 schreef buzzer het volgende:
[..]
lees de post van Yvonne nog eens....
Het is de laatste tijd wel behoorlijk vaak raak met aanslagen en onthoofdingen.
B;ijkbaar is de drang naar vergelding groter dan de drang naar verdraagzaamheid.
Sorry gemist, ik voer wat langzaam inquote:Op donderdag 16 juni 2005 11:48 schreef buzzer het volgende:
[..]
lees de post van Yvonne nog eens....
quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:40 schreef Youssef het volgende:
[..]
Als je het niet eens bent met de idealen van de islam, ben je dan automatisch een racist ?quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:40 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ze dachten zeker: ik wil afdelingshoofd worden, en in de zoektocht naar voorbeelden hebben ze dat, dankzij hun analfabetisme, iets te letterlijk genoemen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:51 schreef Toeps het volgende:
"Boehoehoe, wij krijgen geen banen. Daarom onthoofden we nu maar mensen, dat zal ons vast helpen in de zoektocht naar een baan."
Idealen in jouw ogen, Hitler wijzigde de werkelijke idealen van de Joden ook en zette ze zo neer zodat het leek alsof de Joden als enig doel hadden Duitsland in te pikken. Jij doet ongeveer hetzelfde, je wijzigt de werkelijke idealen van de Islam (met dubieuze argumenten).quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:59 schreef ffTzz het volgende:
[..]
Als je het niet eens bent met de idealen van de islam, ben je dan automatisch een racist ?
Raar standpunt in mijn ogen
Nu je het zegt, in Saoudi Arabie, Indonesië, Algerije, Pakistan, etc worden Moslims inderdaad enorm achtergesteld.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En terecht mijnsinsziens. Hoewel de vergelding ook op een andere manier mocht, verdraagzaamheid is zo jaren 90. Men wil het hard tegen hard spelen, mensen zijn te lang achtergesteld en je ziet dat juist in de achtergestelde gebieden dit soort dingen uitbreken. Rijke islamitische landen hebben daar dan ook geen last van.
Congo, Burundi, Nepal, Colombia, Oeganda, Myanmar, Spanje (ETA), VS ....wat een selectief rijtje...quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:36 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Wat zijn die idealen? Aanslagen, onthoofdingen, onverdraagzaamheid en ander ellende? Nee? Neem het dan ook niet op voor die mongolen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Idealen in jouw ogen, Hitler wijzigde de werkelijke idealen van de Joden ook en zette ze zo neer zodat het leek alsof de Joden als enig doel hadden Duitsland in te pikken. Jij doet ongeveer hetzelfde, je wijzigt de werkelijke idealen van de Islam (met dubieuze argumenten).
Nee, die worden daar niet onderdrukt he, stuk voor stuk lekkere regimesquote:Op donderdag 16 juni 2005 12:05 schreef nikk het volgende:
[..]
Nu je het zegt, in Saoudi Arabie, Indonesië, Algerije, Pakistan, etc worden Moslims inderdaad enorm achtergesteld.
Je mag mij best een mongool noemen omdat ik een bepaald geloof aanhang hoor, maar ik verdedig zo hard mogelijk mijn geloofsgenoten die hier niks mee te maken hebben, en daarmee dus ook mijn religie als geheel.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:07 schreef nikk het volgende:
[..]
Wat zijn die idealen? Aanslagen, onthoofdingen, onverdraagzaamheid en ander ellende? Nee? Neem het dan ook niet op voor die mongolen.
Onderdrukking of het maken van een filmpje, er zal en moet een dooie vallen. Maar goed, kennelijk keur jij dit goed.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, die worden daar niet onderdrukt he, stuk voor stuk lekkere regimes![]()
Waar lees jij dat ik dit goed keur? Ben je blind of lees je gewoon selectief? Of wil je dat ik het goedkeur, zodat ik je vooroordeel bevestig?quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:10 schreef nikk het volgende:
[..]
Onderdrukking of het maken van een filmpje, er zal en moet een dooie vallen. Maar goed, kennelijk keur jij dit goed.
Bronquote:Analysis: Thailand's Muslim divide
By Tony Cheng BBC, Bangkok (Thursday, 29 April, 2004, 07:06 GMT 08:06 UK)
The Krue Se mosque in Pattani, scene of the final bloody shoot-out after Wednesday's attacks, is meant to be a sign of religious harmony in Thailand's southern Muslim provinces. It sits next to a Buddhist shrine which legend tells was built by the sister of the Chinese convert to Islam who founded the mosque.
But the story also tells of how the sister cursed the mosque when her brother refused to renounce his Islamic faith. Although construction began in 1578, the mosque was never completed. It is a prophetic story that illustrates how uncomfortable the historical relationship between Muslims and Buddhists has been in this region.
The Thai provinces of Songkhla, Pattani and Yala sit directly on the border with Malaysia, and as well as marking a national boundary, this is the point at which the religious division of South-East Asia moves from being predominantly Buddhist to predominantly Muslim.
Over 100 years ago the kings of Siam absorbed the Islamic kingdom of Pattani into their territory. Many people see this as the start of the region's Muslim insurgency. Others point to much more modern reasons for the problems in the south.
The three provinces have certainly failed to capitalise on the economic boom that has swept through the rest of Thailand in recent years. Academics say the government has not accommodated the needs of the local community and loan schemes intended to promote development have excluded Muslims.
Muslim scholars also say that this has led to an increase in the dissemination of more radical Islamic beliefs among young people. They point to Thailand's active participation in the war against terror, and the presence of Thai troops in Iraq, as fuel for this radicalisation.
Thailand's government has seemed uncertain who to blame. Various officials have blamed Muslim insurgents - sometimes saying they were localised, other times saying they were operating from across the border in Malaysia - or bandits running lucrative smuggling routes over the border. But so far the government has failed to find any solution for the troubles in the south and the scars left by Wednesday's attacks will take a very long time to heal.
Het was een vraag, ik vind het vreemd om voor racist uitgemaakt te worden als je iets tegen de islam hebt. Godsdienst en ras zijn wezenlijk anders. Ik bedoel als je een racist bent heb je een hekel aan iedereen van een ander ras of een specifiek ras en dat heeft niets met godsdienst te maken.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Idealen in jouw ogen, Hitler wijzigde de werkelijke idealen van de Joden ook en zette ze zo neer zodat het leek alsof de Joden als enig doel hadden Duitsland in te pikken. Jij doet ongeveer hetzelfde, je wijzigt de werkelijke idealen van de Islam (met dubieuze argumenten).
Wat mij betreft vat jij het woord racisme te beperkt op. Als je moslims haat, vanwege het feit dat ze moslim zijn, dan ben je mijnsinsziens een racist. Het woord racist dekt namelijk precies te lading.quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:12 schreef ffTzz het volgende:
[..]
Het was een vraag, ik vind het vreemd om voor racist uitgemaakt te worden als je iets tegen de islam hebt. Godsdienst en ras zijn wezenlijk anders. Ik bedoel als je een racist bent heb je een hekel aan iedereen van een ander ras of een specifiek ras en dat heeft niets met godsdienst te maken.
Ik lees hierin een zekere goedkeuring:quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ik dit goed keur? Ben je blind of lees je gewoon selectief? Of wil je dat ik het goedkeur, zodat ik je vooroordeel bevestig?
Aha, het is terecht dat moslims aan het onthoofden slaan vanwege het feit dat ze achtergesteld worden. Jaja.quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En terecht mijnsinsziens. Hoewel de vergelding ook op een andere manier mocht, verdraagzaamheid is zo jaren 90. Men wil het hard tegen hard spelen, mensen zijn te lang achtergesteld en je ziet dat juist in de achtergestelde gebieden dit soort dingen uitbreken. Rijke islamitische landen hebben daar dan ook geen last van.
Ik haat racisten vanwege hun idealen, ben ik nu een racist?quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat mij betreft vat jij het woord racisme te beperkt op. Als je moslims haat, vanwege het feit dat ze moslim zijn, dan ben je mijnsinsziens een racist. Het woord racist dekt namelijk precies te lading.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |