De wedstrijden in Doetinchem gisteren waren echt geweldig
![]()
Spanje zorgde dan niet voor het verwachte doelpuntenfestijn, maar die gemiste penalty van Honduras maakte echt alles goed
![]()
Toen daarna de wedstrijd Oekraïne - Turkije begon, kwam er echt sfeer in het stadion: er waren allemaal hossende Turken, en volgens mij had die menigte toch wel enige invloed op de wedstrijd, aangezien de scheids veelvuldig floot tegen Oekraïne (ook de scheids bij Spanje - Honduras vond ik een beetje raar fluiten). Het was wel jammer dat de sfeer op het eind wel wat grimmig werd (politiehonden, ME, troep dat op het veld werd gegooid), want het was echt een vermakelijke pot voetbal.
Toen we later in de stad rondliepen, kwamen we ook nog een stuk of 7 spelers van het Spaanse elftal tegen (o.a. Cesc en Juanfran), die gewoon een avondje wilden stappen. Het was eigenlijk wel jammer voor die jongens dat ze snel werden herkend; zo verlieten ze al snel een cafe vanwege de te grote belangstelling van de aanwezigen.
Jammer dat die Spanjaarden uit Doetinchem weggaan; ze waren voorzover ik dat kon merken echt down-to-earth, ook al was het niet mogelijk om even met ze te gaan praten o.i.d. Ze waren eigenlijk alleen toegankelijk na de laatste training: je kon met ze op de foto en ze deelden ook handtekeningen uit.
Hopelijk gaan ze het ver schoppen dit WK