quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 16:54 schreef TheDon1985 het volgende:[..]
Een hond is niet toerekeningsvatbaar, dus zou je van een mens redelijkerwijs mogen verwachten dat deze in staat is dat te begrijpen en oplossing te bedenken die rekening houdt met zichzelf als wel het dier.
En verder vind ik dat je schromelijk overdrijft.
Whoa, sla jij ff de plank mis. Je begrijpt helemaal niet wat ik bedoel. Ik heb het niet over leven en dood. Ik heb het over mensen die het welbehagen van een hond boven het welbehagen van een mens prefereren.
Daarmee bedoel ik van die mensen die je bijvoorbeeld op een klein gammel kutstoeltje met harde leuning enzo laten zitten terwijl loebas gebruik maakt van een mega sofa. En nee je mag er echt niet op zitten want, dat is Loebas zijn stoel. En ik heb nog veel ergere dingen gezien als dit. Mensen die hun honden beter behandelen als hunh kinderen. En dan vinden ze het raar, dat hun hond doet wat ie wil. En daar komt jouw eerste opmerking wel ter sprake. Je moet een hond nooit boven een mens plaatsen. Een hond voelt zich dan de baas en gedraagt zich er dan ook na. Je moet duidelijk maken, dat je boven een dier staat. Alleen op die manier is het waarschijnlijk, dat ze goed naar je luisteren en dat ze zich geen rare dingen permitteren.