Ok, 'k ben overtuigd, dan is 't 'n suf systeem. Toch blijft 't 'n moeilijke kwestie, als bij 'n misdaad de toerekeningsvatbaarheid van de dader meespeelt. Applausje voor degene die daar wat op verzintquote:Op woensdag 15 juni 2005 16:19 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Nee want die mogen niks.
Daar zijn ze ook niet voor aangesteld, als bewaker.
Dan pakken die fruikcakes een stanleymes en lepelen die chip uit hun lichaam.quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:23 schreef clowncloon het volgende:
een gps-chip in het lichaam
Boobytrappen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:25 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Dan pakken die fruikcakes een stanleymes en lepelen die chip uit hun lichaam.
kijk. zo hoort hetquote:Op woensdag 15 juni 2005 16:23 schreef Lexie het volgende:
[..]
Eensch, Je kunt hem natuurlijk ook zijn leven lang vastzetten (wat zelfs nog niet zal gebeuren) maar als je ziet wat dat kost... Beter meteen opruimen, dit soort kankergezwellen in de maatschappij moet zo snel mogelijk verwijderd worden.
Niet als je het zonder hun medeweten doet...en laten we even heel praktisch wezen. Op wellk recht is het gebasseerd dat zo een gek nog uberhaupt kans krijgt los rond te lopen...stiekem ben ik in dit soort gevallen eigenlijk voor de doodstraf; hoe politiek incorrect dat ook is. Dit soort mensen zijn alleen maar een last voor de maatschappij of kan iemand mij uitleggen waarom wij met zijjn allen miljoenen euro's moeten besteden om dit soort killers in leven te laten?quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:25 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Dan pakken die fruikcakes een stanleymes en lepelen die chip uit hun lichaam.
Dat van die psychs staat gewoon nergens hier in dit topic Milagro.. Maar dat je mijn mening afdoet als 'blaten' zegt al weer voldoende.quote:
We wonen natuurlijk wel in Nederland hè.quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:28 schreef Elgigante het volgende:
Dit vraagt wéér om maatregelen, dit vraat wéér om uitleg van de verantwoordelijken, deze ontsnapping heeft wéér een triest gevolg, de regels zullen wéér 'aangescherpt' worden en het leven van alledag gaat gewoon door en er varandert helemaal niets totdat zo'n figuur slachtoffers maakt onder notabelen.
Lees het topic nou even.quote:
damn. hoeveel kost het om te emigreren?quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:31 schreef nikk het volgende:
[..]
We wonen natuurlijk wel in Nederland hè.
Wat ik zo raar vind is dat we ons allemaal kunnen voorstellen dat een Volkert van der G en een Marc Dutroux, een mohammed B. niet vrijuit rond mogen lopen, maar een TBS-er met minder bekende daden maar dezelfde instelling wel....quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:28 schreef clowncloon het volgende:
[..]
Niet als je het zonder hun medeweten doet...en laten we even heel praktisch wezen. Op wellk recht is het gebasseerd dat zo een gek nog uberhaupt kans krijgt los rond te lopen...stiekem ben ik in dit soort gevallen eigenlijk voor de doodstraf; hoe politiek incorrect dat ook is. Dit soort mensen zijn alleen maar een last voor de maatschappij of kan iemand mij uitleggen waarom wij met zijjn allen miljoenen euro's moeten besteden om dit soort killers in leven te laten?
quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:00 schreef milagro het volgende:
[..]
Iedereen verdient een zesde kans, Xeno.
Ja om de ontsnapte een kans te geven zijn fout in te zienquote:Op woensdag 15 juni 2005 16:32 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Lees het topic nou even.
Alles wat je vraagt staat er al lang in.
Die scheefheid is verbazingwekkend inderdaadquote:Op woensdag 15 juni 2005 16:34 schreef Manson het volgende:
Nederland zuigt big time. Ze besteden meer tijd aan een loslopende poema dan aan die onsnapte mongool. 1 woord: nekschot.
Ach, hij is een paar dagen spoorloos geweest (misschien komen er nog wat lijken bovendrijvenquote:Op woensdag 15 juni 2005 16:39 schreef Xenomaniac het volgende:
Schippers heeft waarschijnlijk die man omgelegd en is in diens huis in Amsterdam gaan zitten waar hij is aangehouden.
Handboeien omdoen bij een moordenaar is natuurlijk mensonterendquote:Op woensdag 15 juni 2005 16:43 schreef Loedertje het volgende:
Ik vraag mij ;echt af hoe iemand onder begeleiding van derden met handboeien om kan wegrennen zonder dat zijn begeleiders hem inhalen....
Ms knelden ze en mochten ze afquote:Op woensdag 15 juni 2005 16:43 schreef Loedertje het volgende:
Ik vraag mij ;echt af hoe iemand onder begeleiding van derden met handboeien om kan wegrennen zonder dat zijn begeleiders hem inhalen....
Hmmm hij wás nog geen moordenaar, toch?quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:44 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Handboeien omdoen bij een moordenaar is natuurlijk mensonterend![]()
En hij was in de kliniek zo lief...
Oh nee, shit zedendelinquent..quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:45 schreef Taurus het volgende:
[..]
Hmmm hij wás nog geen moordenaar, toch?
die wordt teruggezet naar Officier van Jusititie, om dan na een jaar zijn pc op straat te pleuren met allerhande vrolijke shortcuts en links in de categorie pleutertjelief, om dan niet te worden aangepakt want bijvangstquote:Op woensdag 15 juni 2005 16:46 schreef deedeetee het volgende:
Maar hoe zit 't dan met de rechter die besloot die man toch op de maatschappij los te laten ?Als dat verhaal klopt tenminste. Die man deed gewoon zijn werk en hoefde zich van het negatieve advies van de psychs niks aan te trekken ?
1 Begeleidster in dit geval (misschien wel een stagiaire van 1.50quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:51 schreef Waxxer het volgende:
Ik schrk me de tering hiervan, was al vol ongeloof dat ze met een TBS'er reizen met de treinen dan niet eens bewakers, nee, psycho-begeleiders
Op zich is de man 15 jaar na 't zedendelict niet echt iets om bang van te worden. Ik vind 't ook best opmerkelijk dat ie nu 'n moord heeft gepleegd, is toch wel iets van 'n ander genre.quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:49 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Oh nee, shit zedendelinquent..
Dan blijft het nog stupide.... Zodra je tegen een muur in de stad staat te zeiken wordt je behandeld als Rodney King, misbruik je kinderen dan krijg je begeleiders mee die niet eens kunnen fietsen zo blijkt en geen middelen hebben om je af te stoppen...
Wat als zo'n kerel in een gereedstaande auto springt, het vliegtuig in Brussel pakt en zijn leven slijt in Brazilie?
Ik neem aan dat het voor de directe begeleiders mét vakkennis niet uit de lucht komt gevallen in elk geval, anders moeten we die vakkennis eens grondig bij gaan spijkeren.quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:56 schreef Taurus het volgende:
[..]
Op zich is de man 15 jaar na 't zedendelict niet echt iets om bang van te worden. Ik vind 't ook best opmerkelijk dat ie nu 'n moord heeft gepleegd, is toch wel iets van 'n ander genre.
Wat ik echt debiel vind, is dat ze inderdaad geen middelen hebben om de ontsnapte TBS'er te stoppen.. Ik ben benieuwd of daar meer achter zit dan alleen 'de TBS'er moet de kans krijgen om zijn fout in te zien'.. Klinkt meer als 'n regel voor 'n minderjarige winkeldief, en daar zou ik 't al belachelijk bij vinden trouwens. Werd deze TBS'er niet beschouwd als levensgevaarlijk?
Ik denk 5%, maar ik vind 99%.quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:55 schreef SeLang het volgende:
Ik denk toch dat de kans groter dan 50% is dat dit Donner zijn politieke kop gaat kosten.
Dat denk ik niet, ander zou hij haar wel eerst ge-analiseerd hebbenquote:Op woensdag 15 juni 2005 16:56 schreef Loedertje het volgende:
[..]
1 Begeleidster in dit geval (misschien wel een stagiaire van 1.50)
Niet. Te. Geloven.quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:56 schreef Loedertje het volgende:
[..]
1 Begeleidster in dit geval (misschien wel een stagiaire van 1.50)
Dat vind ik wel erg middeleeuws.quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:59 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het voor de directe begeleiders mét vakkennis niet uit de lucht komt gevallen in elk geval, anders moeten we die vakkennis eens grondig bij gaan spijkeren.
De experts zijn het eriver eens dat een zedendelinquent nimmer te genezen is, dus waarom zo iemand op voorhand al niet wordt uitgesloten van verlof zou ik niet weten.
Bovendien moet zo'n begeleider een license to kill hebben vind ik en bij iedere ontsnappingspoging dient er met scherp te worden geschoten, dan zullen ze er echt niet meer vandoor gaan.
De rechter heeft een advies overruled, dus blijkbaar achtte men in de kliniek zelf de man levensgevaarlijk.quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:56 schreef Taurus het volgende:
[..]
Op zich is de man 15 jaar na 't zedendelict niet echt iets om bang van te worden. Ik vind 't ook best opmerkelijk dat ie nu 'n moord heeft gepleegd, is toch wel iets van 'n ander genre.
Wat ik echt debiel vind, is dat ze inderdaad geen middelen hebben om de ontsnapte TBS'er te stoppen.. Ik ben benieuwd of daar meer achter zit dan alleen 'de TBS'er moet de kans krijgen om zijn fout in te zien'.. Klinkt meer als 'n regel voor 'n minderjarige winkeldief, en daar zou ik 't al belachelijk bij vinden trouwens. Werd deze TBS'er niet beschouwd als levensgevaarlijk?
Het zedendelict kan er eentje zijn met dodelijke afloop beste Taurus...daarnaast, de overleden man zou misschien wel een gevaar voor de vrijheid van deze lieve Schippers zijn geweest, paar tikken en je hebt de pincode van een bejaarde...nog een paar tikken en je bent van hem af en hij kan de politie niet meer inlichten..quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:56 schreef Taurus het volgende:
[..]
Pleeg dan zelfmoordl; dan zijn we van je af. Ik schaam me voor jouw mongolische reactie en waardeloze optreden..als je een beter nederlander was had JIJ hem wel even opgezocht en vermoord..quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:35 schreef berenboot het volgende:
Nederland weer op zn best!
Als zon TBS-er ontsnapt, mogen ze em nieteens stoppen. Wat een kutland leef ik in. Ik schaam me voor mn eigen zwakke KUTland.
Probeer jij eens te rennen met je handen geboeid..quote:Op woensdag 15 juni 2005 17:01 schreef Waxxer het volgende:
Met een winkelcentrum. Een doolhof aan doorgangen naar buslijnen. Nog een doolhof aan spoorlijnen. En je gaat met een TBS'er met de trein. Naar Utrecht C.S.
D
Leuk dat jou reactie helemaal nergens op slaat...quote:Op woensdag 15 juni 2005 17:02 schreef Laton het volgende:
[..]
Pleeg dan zelfmoordl; dan zijn we van je af. Ik schaam me voor jouw mongolische reactie en waardeloze optreden..als je een beter nederlander was had JIJ hem wel even opgezocht en vermoord..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |