bron: Volkskrant.quote:Voortvluchtige TBS'er aangehouden en verdacht van moord
Van onze verslaggever Frank van Zijl
AMSTERDAM - De voortvluchtige TBS'er Wilhelm S. is in de nacht van dinsdag op woensdag gearresteerd. Hij wordt ervan verdacht vlak daarvoor een man te hebben vermoord in een bootje dat lag in het Noordhollands Kanaal bij Landsmeer. Dit hebben politiebronnen bevestigd.
S. verbleef in de TBS-kliniek Veldzicht in het Overijsselse Balkbrug. Hij zat vast vanwege een zedendelict, gepleegd in 1990. Vorige week ontsnapte hij in Utrecht tijdens een begeleid verlof aan zijn toezichthouders.
Justitie heeft de identiteit van de vermoorde man vastgesteld, maar maakt die nog niet bekend. Hoe hij is vermoord, en wat het motief is van de verdachte, is onbekend.
Ik las gisteren in Het Parool dat die gasten helemaal geen bevoegdheden of geweldsinstructie hebben. Ze moeten hem gewoon laten lopen als hij besluit ervandoor te gaan.quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:44 schreef Kimsomnia het volgende:
En die begeleiders die hem hebben laten ontsnappen zijn ook aan een nieuwe bril of een dosis inschattingsvermogen toe.
Welnee.quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:48 schreef milagro het volgende:
Die rechter is de sjaak nu.
quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:53 schreef Xenomaniac het volgende:
Wat overigens ook in dat stuk in Het Parool staat, is dat als er iemand vandoor gaat, ze de eerste 2 uur niets ondernemen. Dit om de TBS'er de kans te geven zijn fout in te zien. Daarna wordt pas groot alarm geslagen.
![]()
Belachelijk! Ik vraag me af wie dat verzint? Hier jongens, hier hebben jullie een pedofiel die wellicht weer de fout in kan gaan, maar we geven hem toch verlof. Loop maar even met hem mee. Als hij richting een speelplaats gaat gewoon heel hard 'Boe!' roepen, misschien laat hij het dan....quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:48 schreef Xenomaniac het volgende:
Ik las gisteren in Het Parool dat die gasten helemaal geen bevoegdheden of geweldsinstructie hebben. Ze moeten hem gewoon laten lopen als hij besluit ervandoor te gaan.
Ze kunnen eventueel wel volgen maar mogen hem niet staande houden of iets dergelijks.
Die begeleiding gaat mee om een zedendelinquent bijvoorbeeld bij speelplaatsen weg te houden of een junk van dope of drank.
Ja.quote:
Iedereen verdient een zesde kans, Xeno.quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:53 schreef Xenomaniac het volgende:
Wat overigens ook in dat stuk in Het Parool staat, is dat als er iemand vandoor gaat, ze de eerste 2 uur niets ondernemen. Dit om de TBS'er de kans te geven zijn fout in te zien. Daarna wordt pas groot alarm geslagen.
![]()
wat zij zegt. helemaal eensch.quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:44 schreef Kimsomnia het volgende:
Un-fucking-believable! Hoe kan iemand die in zo'n kort tijdsbestek weer over de schreef gaat (en niet zo'n klein beetje) uberhaupt in aanmerking komen voor wat voor verlof dan ook!? Al had zijn moeder een nier van hem nodig, binnen de poort houden die gast! En die begeleiders die hem hebben laten ontsnappen zijn ook aan een nieuwe bril of een dosis inschattingsvermogen toe.
![]()
quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:56 schreef Kimsomnia het volgende:
En ze zullen Schippers ook wel niet de hand geschud hebben voordat hij het op een lopen zette,
quote:Beide sociotherapeuten hebben weleens meegemaakt dat er een tbs'er er onder hun ogen vandoor ging. We hadden fietsen gehuurd en ineens begint die man de demarreren. Ik stond eerst even versteld, maar ben toch maar op de pedalen gaan staan. Ik had hem bijgehaald, maar hij riep: sorry man, maar ik trek het niet meer, ik ga pleite. De man was veroordeeld voor moord op zijn vrouw. Hij meldde zich enkele dagen later weer bij de kliniek.
Bron: Het Parool.
Lezen is niet je sterkste kant he?quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:06 schreef Taurus het volgende:
Ik snap 't niet, is de moord gepleegd in de tijd dat ie ontsnapt was, of had ie recent gewoon 'n moord gepleegd en zat ie daarom in TBS en kreeg hij alsnog verlof?![]()
Vragen is niet verboden toch?quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Lezen is niet je sterkste kant he?
Kerel zat al 15 jaar vast (tbs) voor een zedendelict. Vorige week tijdens verlof is hij ontsnapt en nu heeft hij MOGELIJK een moord gepleegd.
Gemakkelijk te voorkomen; beter opletten tijdens het transportquote:Op woensdag 15 juni 2005 16:12 schreef Taurus het volgende:
[..]
Vragen is niet verboden toch?Je hoeft niet te antwoorden hoor.. Thanks anyway.
Dan vind ik 't op zich nog niet eens zo raar dat ie verlof kreeg. 'n zedendelicht in 1990 notabene, dat is toch niet zó verschrikkelijk dat ie geen verlof mag hebben?'s 15 jaar geleden!
"Maar nu heeft ie 'n moord gepleegd, dus toch dom" is achteraf geklets.
Tis en blijft 'n fout, en wat mij betreft mag ie aftreden, maar ik denk niet dat je dit soort dingen kan voorkomen.
Ik kan me niet voorstellen dat dit Donner de kop gaat kosten. JP kan hem niet missen.quote:Ontsnapte tbs'er aangehouden
AMSTERDAM De voortvluchtige tbs'er
Wilhelm Schippers is gisteravond rond
half elf aangehouden in Amsterdam.Hij
ontsnapte vorige week op de terugweg
van een verlof aan zijn begeleiders.
Hij wordt verdacht van een moord die
hij na zijn ontsnapping gepleegd zou
hebben.Volgens de website van de
Volkskrant gaat het om een man die
vanmorgen werd gevonden in een boot in
het Noordhollands Kanaal bij Landsmeer.
Het LPF-Kamerlid Eerdmans eist dat
minister Donner aftreedt als Schippers
inderdaad de moord heeft gepleegd. CDA-
fractieleider Verhagen vindt het nog te
vroeg om conclusies te trekken.
Bron:tt
ja goed idee, iedereen laten opdraaien voor de misstap van éénquote:Op woensdag 15 juni 2005 15:44 schreef Againzender het volgende:
Nou, fijn weer
Misschien maar eens tijd om dat hele proefverlof gebeuren te herzien/afschaffen
De psychs hadden het AFgeraden, de rechter dacht helaas zoals jij dus en overrulede dat adviesquote:Op woensdag 15 juni 2005 16:12 schreef Taurus het volgende:
[..]
Vragen is niet verboden toch?Je hoeft niet te antwoorden hoor.. Thanks anyway.
Dan vind ik 't op zich nog niet eens zo raar dat ie verlof kreeg. 'n zedendelicht in 1990 notabene, dat is toch niet zó verschrikkelijk dat ie geen verlof mag hebben?'s 15 jaar geleden!
"Maar nu heeft ie 'n moord gepleegd, dus toch dom" is achteraf geklets.
Tis en blijft 'n fout, en wat mij betreft mag ie aftreden, maar ik denk niet dat je dit soort dingen kan voorkomen.
Mja oke dus zou 't ontslag van degene die op hem moest letten beter op z'n plaats zijn.quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gemakkelijk te voorkomen; beter opletten tijdens het transport![]()
Nee want die mogen niks.quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:17 schreef Taurus het volgende:
Mja oke dus zou 't ontslag van degene die op hem moest letten beter op z'n plaats zijn.
Pardon, ik had me niet zo goed ingelezen om te weten dat de psychs 't hadden afgeraden..quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:17 schreef milagro het volgende:
[..]
De psychs hadden het AFgeraden, de rechter dacht helaas zoals jij dus en overrulede dat advies
Iedereen verdient een 6e kans tenslotte
Gelukkig was dit een incident, en zijn er de afgelopen 2 jaar nog niet eerder TBS-ers ontsnapt, die kinderen probeerden te verkrachten ofzo.quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja goed idee, iedereen laten opdraaien voor de misstap van één
Het heeft niet zo zeer met populair zijn of niet te maken. Donner moet zijn verantwoording nemen. 't Zal wel de zoveelste keer zijn dat ie met een of andere ingewikkelde uitleg wegkomtquote:Op woensdag 15 juni 2005 16:14 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dit Donner de kop gaat kosten. JP kan hem niet missen.
De eerste populist die opstaat is de man met de lasbril. Ik had op Wilders gegokt.
Gewoon eerst lezen dan blaten, doeiquote:Op woensdag 15 juni 2005 16:20 schreef Taurus het volgende:
[..]
Pardon, ik had me niet zo goed ingelezen om te weten dat de psychs 't hadden afgeraden..dan is 't idd raar dat ie verlof kreeg.
Laat dat domme sarcasme nou 's weg trouwens, de wereld bestaat niet uit Milagro en 'n stel sufferds hoor, het komt gewoon voor dat mensen van mening verschillen.
quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gelukkig was dit een incident, en zijn er de afgelopen 2 jaar nog niet eerder TBS-ers ontsnapt, die kinderen probeerden te verkrachten ofzo.
quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:11 schreef Lexie het volgende:
Terugkeren in de maatschappij ammehoela, hoeveel kansen heeft die kerel in dat bootje nog.
Eensch, Je kunt hem natuurlijk ook zijn leven lang vastzetten (wat zelfs nog niet zal gebeurenquote:Op woensdag 15 juni 2005 16:19 schreef SeLang het volgende:
Ik ben voor een extreem-linkse aanpak van dit soort gevallen
(nekschot dus, zoals in China)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |