Ja hoor, dat kan prima. Het is met een keyboard een stuk makkelijker om een wat menselijker 'feel' te krijgen, maar er is geen enkele reden waarom je niet bijv. de prachtigste trancesymphonie met de muis zou kunnen inklikkenquote:Op woensdag 15 juni 2005 13:57 schreef CoiCrow het volgende:
Aangezien de andere (Studio Apparatuur Deel 1) nu op slot staat
Midi vraagje:
Is het ook mogelijk om 'Midi' te gebruiken zonder een Midi keyboard? Dus dat ik de nootjes dan maar even handmatig invoer? Het gaat om Cubase SX 2.
Ik weet dat dit niet erg handig is, maar zolang ik nog geen keyboard heb moet het maar even zo. Ik ben al druk aan het rondvragen of mensen niet toevallig een keyboardje thuis hebben liggen met een midi uitgang erop.
Kanaaltje 10 was het toch?quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:11 schreef CoiCrow het volgende:
Er zit volgens mij ook een kleine drumkit in Cubase, ik heb de settings ervan gezien en ze aan een midi kanaal geplakt, maar ik krijg de geluiden niet getriggerd. Anders moet ik maar even wachten en nog even de drums maken met Fruityloops
10 is wel het standaard drumkanaal ja, maar soms kan je het ook zelf instellen. Ook belangrijk is te kijken welke noten met welke drumsounds corresponderen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:55 schreef Skinkie het volgende:
Kanaaltje 10 was het toch?
quote:Twaalfje schreef
Beetje schel-achtig. Heel veel compressie ook waardoor er weinig dynbamiek overblijft (ik weet dat dat nodig is voor radio om de zenders niet te oversturen) en het wat 'schreeuwerig wordt, zoals die irritante TV reclames. Echt hoog zit er volgens mij niet in (maar ik ben nu dan ook verkouden dus m'n holtes zitten wat verstopt). Ik meen ook een piek te horen rond de 6K. Al met al vind ik 't prettiger klinken dan het typische Radio 3 of 538 geluid.
Wat was de bedoeling van de test? Om te horen of een enhancer is gebruikt? Of gewoon feedback op je processing?
Ik zal er eens even mee experimenteren. Over dat drumschema, die kun je gewoon opvragen he in Cubase (die heb ik namelijk al wel gezien). Is opzich raar toch dat die perse op kanaal 10 zou zitten. Wat nou als ik zelf maar 4 kanalen gebruik? Maar goed.quote:Op woensdag 15 juni 2005 17:54 schreef ijsklont het volgende:
[..]
10 is wel het standaard drumkanaal ja, maar soms kan je het ook zelf instellen. Ook belangrijk is te kijken welke noten met welke drumsounds corresponderen.
Ehh dat je maar vier kanalen gebruikt maakt niks uit. MIDI heeft 16 kanelen ter beschikking. 10 is gewoon standaard voor drums. Veel externe drummachines luisteren ook op kanaal 10.quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:02 schreef CoiCrow het volgende:
Ik zal er eens even mee experimenteren. Over dat drumschema, die kun je gewoon opvragen he in Cubase (die heb ik namelijk al wel gezien). Is opzich raar toch dat die perse op kanaal 10 zou zitten. Wat nou als ik zelf maar 4 kanalen gebruik? Maar goed.
Maar heb je dan niet veel meer aan een multibandcompressor dan aan een exciter?quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:00 schreef Jonathon het volgende:
Meestal gaan stations ervoor om zo luid mogelijk te zijn.. mijn demo was aardig luid en heeft boost op 81Hz 4dB, 2891Hz 1dB en 12890Hz 3.5dB. dus wat je op 6K hoort weet ik niet ook op het spectrum zie ik niet meer energie dan normaal rond de 6k
Deze demo is luider dan 538 en klinkt beter 1-0 voor mij in de Loudnesswar![]()
Maar ik ga nog ff wat tweaken om het schele er wat meer eruit te halen... als ik hem verglijk met andere presets dan is het idd wat schel.
Ik wil ook nog wel een demo maken die wel erg dynamisch klinkt en die ook géén eigen sound achter laat.
[..]
Je kan em ook kopenquote:Op woensdag 15 juni 2005 18:02 schreef CoiCrow het volgende:
[..]
Ik zal er eens even mee experimenteren. Over dat drumschema, die kun je gewoon opvragen he in Cubase (die heb ik namelijk al wel gezien). Is opzich raar toch dat die perse op kanaal 10 zou zitten. Wat nou als ik zelf maar 4 kanalen gebruik? Maar goed.
Moet gewoon ook zorgen dat ik DFH Superior ergens kan downloaden
(wat?)
Luid hequote:Op woensdag 15 juni 2005 18:00 schreef Jonathon het volgende:
Meestal gaan stations ervoor om zo luid mogelijk te zijn.. mijn demo was aardig luid en heeft boost op 81Hz 4dB, 2891Hz 1dB en 12890Hz 3.5dB. dus wat je op 6K hoort weet ik niet ook op het spectrum zie ik niet meer energie dan normaal rond de 6k
Deze demo is luider dan 538 en klinkt beter 1-0 voor mij in de Loudnesswar![]()
Je mag doen wat je wil maar in Nederland zijn wat extra regels "Stokkemaster"... zolang je daar binnen blijft is er niets aan de hand..quote:Op woensdag 15 juni 2005 18:17 schreef --H-I-M-- het volgende:
Maar heb je dan niet veel meer aan een multibandcompressor dan aan een exciter?
quote:
Kijk eens op M-audio.com daar hebben ze meer dan genoeg MIDI keyboards (25,37,49 toetsen).quote:Op donderdag 16 juni 2005 12:58 schreef Svyatagor het volgende:
Hello
Ik wil graag een niet al te duur controller-keyboardje aanschaffen, voornamelijk om Reason mee aan te sturen. Heeft er iemand nog goeie tips? Ik kijk nu vooral naar de M-Audio oxygen8, maar die heeft wel een erg klein klavier. Ik wil het vooral gebruiken voor piano- orgel en synth-partijen i.c.m. met drums. Het Reason-bestandje exporteer ik dan weer naar Cooledit om gitaar en zang erbij op te nemen. (is dit eigenlijk de handigste manier? ik maak vnl pop/rock-muziek, dus met akoestische zang- en gitaaropnamen).
En nog een vraagje (vragen staat vrij toch?)... Als ik met dat keyboard in Reason speel, hoor ik het dan zonder vertraging terug? Ik heb niet een hele blitse geluidskaart (gewoon stock van mijn pc), maar mijn gitaar geeft hij via de line out van mijn Podxt - line in geluidskaart - vrijwel zonder vertraging terug, dus da's fijn.
Alvast bedankt!
Thanks. Ik ben nu aan het kijken naar een M-Audio Keystation 49e, die is 99 euro bij de Macstore (maar hij is volgens M-audio gewoon pc-compatible). Voor 80 euro meer heb je er een met 61 (en semi-gewogen) toetsen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 15:55 schreef ijsklont het volgende:
Evolution maakt ook MIDI controllers, die kun je gewoon op de USB poort aansluiten. Verder zijn ze ook relatief goedkoop volgens mij. Kijk anders eens op de site van Feedback, daar staan controllers van verschillende merken. Feedback is ook best goedkoop.
tja, maar ik denk niet dat minder dan een milliseconde iets uitmaaktquote:Op donderdag 16 juni 2005 16:22 schreef Skinkie het volgende:
Latency heb je altijd [punt]
Hahahahaquote:Op donderdag 16 juni 2005 16:25 schreef --H-I-M-- het volgende:
tja, maar ik denk niet dat minder dan een milliseconde iets uitmaakt![]()
Nog nooit van lead-delay-compensation gehoord dan? daar werken alle plugins mee. (tenminste als je iets fatsoenlijks hebt. Ik denk dat niemand met een goede studio geluidskaart ergens latencyproblemen zal hebbenquote:Op donderdag 16 juni 2005 16:40 schreef Skinkie het volgende:
[..]
HahahahaDus als je 1 geluidskaartje gebruikt die toevallig 1ms vertraging heeft (2ms zou al een redelijkere aaname zijn) boeit niet, dat is alleen de loopback tijd terug naar je monitor.
Als je gaat kloten met realtime plugins dan wordt die 2ms -> 30ms... op x86 hardware.
Google ook niet zo te zien...quote:Op donderdag 16 juni 2005 16:44 schreef --H-I-M-- het volgende:
Nog nooit van lead-delay-compensation gehoord dan?
Ik weet niet wat voor rotzooi jij mee werkt......quote:Op donderdag 16 juni 2005 16:40 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Als je gaat kloten met realtime plugins dan wordt die 2ms -> 30ms... op x86 hardware.
Jij wil zeggen dat geen enkele plugin van je op je processor werkt en dus van je PCI bus inclusief interupts gebruik maakt?quote:Op donderdag 16 juni 2005 16:56 schreef search64 het volgende:
Ik weet niet wat voor rotzooi jij mee werkt......
Dan mis je het hele (hardware) punt. ASIO zou overigens naar (optimitisch) 46ms gaan.quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:11 schreef search64 het volgende:
Ik wil zeggen dat als ik mijn geluidskaart instel op 128 samples en ik VST's gebruik die niet door een of ander obscuur russisch bedrijf in elkaar zijn geflanst, mijn latency idd niet vervijftienvoudigd.
Nee daarom zet ie ook de rest dan naar achterquote:Op donderdag 16 juni 2005 16:54 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Google ook niet zo te zien...
Je kunt niet op iets wat niet is gemaakt niet voorbewerken, dat is het probleem van latency.
Even serieus: we weten nu wel dat je verstand van pc's hebt (althans zo wil voorkomen), maar wat is je punt behalve de betweter uit te hangen?quote:Op donderdag 16 juni 2005 18:12 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Dan mis je het hele (hardware) punt. ASIO zou overigens naar (optimitisch) 46ms gaan.
Mijn punt de eerste die ooit nog hier durft te zeggen je latency meer hebt een schop onder z'n reet kan geven. Je mag blij zijn dat je geen hoorbare latency hebt en dat het tijdens het opnemen ook nog een keer extra gecompenseerd wordt (dus je snare drum is wordt na de verwerking nogsteeds op op tijdstip X geplaatst ipv tijdstip Y na de verwerking).quote:Op donderdag 16 juni 2005 19:39 schreef --H-I-M-- het volgende:
Even serieus: we weten nu wel dat je verstand van pc's hebt (althans zo wil voorkomen), maar wat is je punt behalve de betweter uit te hangen?
Tuurlijk jongen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 18:12 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Dan mis je het hele (hardware) punt. ASIO zou overigens naar (optimitisch) 46ms gaan.
E-MU 0404quote:Op donderdag 16 juni 2005 16:12 schreef search64 het volgende:
Daar kun je wel van uit gaan. Maar veel hoef je niet uit te geven voor een ASIO 2.0 low latency geluidskaart. Denk aan m-audio audiophile, Emu 0404, Audiotrack Maya 44; allemaal onder de 100 euro.
Een soundblaster live zou opzich wel voldoen, maar aangezien je voor 95 euro een m-audio 2496 hebt zou ik deze kopen, das echt ongeveer de standaard asl je lekker wilt beginnen met dat soort dingen. Ook heeft deze voortaan de mogelijkheid om pro-tools (le) te draaien wat dus een dikke plus boven de rest is.quote:Op zondag 19 juni 2005 00:28 schreef Wreath het volgende:
*ook vraagje heeft
Sluit denk ik beetje aan op de vraag van CoiCrow.
Ik heb het programma Battery van Native Instruments en de Drumkit From Hell drumsamples. Nou wil ik dus graag Battery gebruiken om de samples af te spelen. Hiervoor moeten ze dus worden getriggerd, door een externe MIDI-controller bijvoorbeeld. Ik zou ze echter graag gewoon via m'n PC triggeren, volgens mij kan dit wel, heb je hier een speciale geluidskaart voor nodig? Als ik het dus met een programma met MIDI-out optie deed, wat raden jullie dan aan, en hoe moet ik dit aanpakken?
de braafste jongen zegtquote:Op zondag 19 juni 2005 00:38 schreef Tranceptor het volgende:
Punt 1 : Hoi ik ben er weer
Punt 2 : Doe eens lief tegen elkaar, aan flamen heeft niemand wat. Aan goede muziek des te meer.
Vraagje:
Brengen jullie je muziek nog ergens uit? Op een bepaalde site? Op een internetlabel of 'echt' label?
quote:Op maandag 20 juni 2005 20:25 schreef Tijn het volgende:
Ik ben de afgelopen 2 weken met een klasgenoot bezig geweest om een nummer te schrijven, op te nemen, te produceren en te masteren. Hier kun je horen hoe het geworden is: *klik*
Acoustisch gitaar, beatring en zang zijn opgenomen met een U87 van die klasgenoot, wat echt superlekker werkt. Eerst hadden we mijn (veel goedkopere) AKG C3000B gebruikt en toen was er behoorlijk wat EQ'ing nodig om de opnames lekker te laten mixen. Met de Neumann ging dat allemaal een stuk makkelijker en kon je partijen ook veel harder in de mix zetten zonder dat het vervelend ging klinken. Echtwel waar voor je geld, zo'n ding!
Drums zijn geprogrammeerd mbv samples uit de Drumkit from Hell Superior en elektrische gitaren gaan door Native Instrument's Guitar Rig software voor de amp/speaker modelling. Verder zit er een subtiel NI B4 orgel op de achtergrond in de refreinen. De beat komt uit Reason.
De productie hebben we helemaal in Nuendo 2 gedaan. Qua galmen hebben we voornamelijk convolutie reverbs gebruikt met impulses van een of andere mooie ruimte voor de zang in het couplet en van een Lexicon LX 48L voor de zang in het refrein.
Als extra cool special effect hebben we wat kleine dingetjes geprocessed in QSound. Als je stereo setup in orde is en je luistert op de sweet spot, kun je daarmee bv de zachte stem en delay in de bridge voor de slide solo helemaal naast je horen ipv uit de speakers. Lekker overdreven, maar ach, wel tof
Ik ben best tevreden met het resultaat
Dat was ook m'n enige referentiemateriaal toen ik die solo speeldequote:Op maandag 20 juni 2005 20:38 schreef CoiCrow het volgende:
de solo is wel erg Torn achtig (natalie imbruglia, hoe ze ook heet).
quote:Op maandag 20 juni 2005 20:38 schreef CoiCrow het volgende:
Ik vind het een beetje klinken alsof het van een plaat komt
Er zitten trouwens niks geen effecten op of compressors etc. etc.
Dank jequote:Op maandag 20 juni 2005 20:50 schreef Jonathon het volgende:
Is zeer mooi gedaan! en klinkt ook lekker moet ik zeggen..lekker rustig
Je weet ten minste wel hoe je netjes moet masteren![]()
Heb je dit in 2 weken gedaan?
Echt waar? Hmm... kzal m'n MP3'tje eens checken. Het originele WAV-bestand piekt ergens rond de -0.5 dBFS voor zover ik weet.quote:[mierenneukmode on]
Bij 2:11.490 of sample 5798722 en 5798723 vallen door de clippersorry
[mierenneukmode off]
quote:Op maandag 20 juni 2005 20:38 schreef CoiCrow het volgende:
Ik vind het een beetje klinken alsof het van een plaat komt
Er zitten trouwens niks geen effecten op of compressors etc. etc.
quote:Op maandag 20 juni 2005 20:56 schreef Tijn het volgende:
Echt waar? Hmm... kzal m'n MP3'tje eens checken. Het originele WAV-bestand piekt ergens rond de -0.5 dBFS voor zover ik weet.
Heb je het tegen mij?quote:Op maandag 20 juni 2005 20:56 schreef Jonathon het volgende:
Nee dit is goed zo! (voor mij)klink lekker clean, kom je niet zoveel meer tegen..
Voor op een album mag er wel een lichte final processing overheen vind ik (NIET TE VEEL!!!)
[..]
quote:Op maandag 20 juni 2005 21:07 schreef CoiCrow het volgende:
[..]
Heb je het tegen mij?
Zo jah, dank je. Zit er net 1 dag mee te spelen
Ik houd wel van lekker akkoestisch geluid
quote:Op maandag 20 juni 2005 21:48 schreef CoiCrow het volgende:
Zo brutaal als het maar kan, zo erg mag je zijn.
Ik heb er namelijk compleet geen verstand van, dus ik zal er eens een beetje meer pielen. Ik moet er toch naar leren luisteren dus
Doe dat dus maar niet.quote:Op maandag 20 juni 2005 22:01 schreef Jonathon het volgende:
Ik wil ook wel een fragmentje maken met veel compressie.. krijg je een beetje top40 hit sound van.
Ik denk dat je je beter af kunt vragen wat je nodig hebt en wat je zoekt en op basis daarvan tips kunt vragen. Zomaar een gigantische lijst van willekeurige plugins lijkt me niet echt heel erg zinnig.quote:Op maandag 20 juni 2005 22:17 schreef CoiCrow het volgende:
Welke VTS instrumenten en plugins gebruiken jullie eigenlijk allemaal?
Ik heb op het moment alleen Guitar Rig van NativeInstruments.
Iemand nog goede? Leuke? Handige?
Nou ja, een must... een paar mooie compressors, een handige limiter en een mooie EQ misschien?quote:Op maandag 20 juni 2005 22:52 schreef CoiCrow het volgende:
Ok, dan formuleer ik me vraag even anders
Welke plugins zijn een must. Aangezien ik er net een beetje mee begin heb ik geen idee waar ik op moet letten
Als je een beetje pittige CPU hebt, zou je de Waves IR1 convolutie reverb kunnen draaien. Dat is een reverb die impulse responses van echte ruimtes toepast op je geluid, supermooi.quote:Behalve dan dat ik een mooie reverb wil hebben en misschien een plugin waarmee je het lekker tape/plaatachtig kan laten klinken (tja, vind ik mooi).
En natuurlijk een mooie Piano is ook niet verkeerd
Dat klinkt lekker zeg, heerlijk die acc gitaar!! Ook het masteringwerk is top. Ik ben daar nog niet zo goed in maar dit klinkt lekker!! (ik ga toch maar eens dat boekje van Bob Katz lezen!)quote:Op maandag 20 juni 2005 20:25 schreef Tijn het volgende:
Ik ben de afgelopen 2 weken met een klasgenoot bezig geweest om een nummer te schrijven, op te nemen, te produceren en te masteren. Hier kun je horen hoe het geworden is: *klik*
Ik ben best tevreden met het resultaat
Toch vind ik persoonlijk de vss3 van TC iets lekkerder klinken. die is heerlijk natuurlijk. Helaas moet je dan wel een powercore hebben, maarja dan kost het ook bijna geen CPU kracht.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je een beetje pittige CPU hebt, zou je de Waves IR1 convolutie reverb kunnen draaien. Dat is een reverb die impulse responses van echte ruimtes toepast op je geluid, supermooi.
The Grand vind ik niet zo spectaculair eigenlijk. Ik gebruik ook bijna nooit akoestische piano's, maar als dan de Bosendorfer 290. Klinkt wat aparter. De Elektrik Piano van NI is wel heel erg lekker, en heeft precies die instrumenten die ik heel erg geil vind, maar dat ding vreet echt ontzetten veel werkgeheugen (je kunt wel van de harddisk streamen maar das niet ideaal). De Fender Rhodes bijvoorbeeld geeft bijna 500 mb gebruikt werkgeheugen aan. Wat een hele vette filter is, is de Antares Filter. Eigenlijk zijn dat vier losse filters, met alles wat je maar kunt verzinnen erbij, en een duidelijke grafische weergave. En voor de rest zijn de Arturia-synths heel erg mooi.quote:Op maandag 20 juni 2005 23:09 schreef Tijn het volgende:
Als virtuele vleugel gebruik ik zelf The Grand van Steinberg, dat is best een okaye library. Voor electrische piano's gebruik ik de Lounge Lizard van Applied Acoustiscs. Native Instruments heeft ook een mooie library met electrische piano's, maar die heb ik zelf nooit geprobeerd.
Oh die zal ik eens checkenquote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:17 schreef search64 het volgende:
[..]
The Grand vind ik niet zo spectaculair eigenlijk. Ik gebruik ook bijna nooit akoestische piano's, maar als dan de Bosendorfer 290. Klinkt wat aparter.
Ja, dat is het probleem met moderne sample libraries. BIjna alles wordt tegenwoordig opgenomen. Superrealistisch natuurlijk, maar er moet wel een shitload aan data je RAM in gepropt worden. Ik heb nu zelfs 2 GB in m'n PC zitten omdat ik veel drumpartijen met de Drumkit From Hell Superior programmeer en dat is precies hetzelfde verhaal. Zelfs een simpel drumkitje met alleen een kick, snare, hihat, 2 toms en een crash kan al bijna een GB aan RAM wegsnoepen. Maar ja, je krijgt er wel wat voor terug en zo ontzettend duur is computergeheugen gelukkig nou ook weer nietquote:De Elektrik Piano van NI is wel heel erg lekker, en heeft precies die instrumenten die ik heel erg geil vind, maar dat ding vreet echt ontzetten veel werkgeheugen (je kunt wel van de harddisk streamen maar das niet ideaal). De Fender Rhodes bijvoorbeeld geeft bijna 500 mb gebruikt werkgeheugen aan..
Als je geld zou hebben is de VSL toch wel een eenzame topper:quote:Op dinsdag 21 juni 2005 23:38 schreef Ondergrond het volgende:
Hey producer vrinden, ik zoek orchestra VSTI's, die veel gebruikt worden in hiphop. Violen, etc.
Het liefst eentje die ik kan downloaden, heb al heel veel betaalde gezien. Heb ik op het moment geen geld voor.
VSL staat inderdaad lonely at the top, maar ik zou er alleen mee aan de slag gaan als je echt serieus met virtuele orchestratie bezig wilt zijn, want het is ontzettend veel werk om iets moois te maken. Ik heb zelf alleen de Opus serie (een soort "best of" verzameling op 4 DVD's) en daarmee iets in elkaar zetten is al een heidens karwei.quote:Op woensdag 22 juni 2005 02:07 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Als je geld zou hebben is de VSL toch wel een eenzame topper:
http://www.vsl.co.at/
luister maar eens naar de audiosamples!
Wat kan je me dan wel aanreaden als downloadable VstI, indien mogelijk?quote:Op woensdag 22 juni 2005 02:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
VSL staat inderdaad lonely at the top, maar ik zou er alleen mee aan de slag gaan als je echt serieus met virtuele orchestratie bezig wilt zijn, want het is ontzettend veel werk om iets moois te maken. Ik heb zelf alleen de Opus serie (een soort "best of" verzameling op 4 DVD's) en daarmee iets in elkaar zetten is al een heidens karwei.
Ik heb echt geen idee wat in hiphop gangbaar is, ik doe uberhaupt niet zo heel veel met virtuele violen.quote:Op woensdag 22 juni 2005 16:05 schreef Ondergrond het volgende:
[..]
Wat kan je me dan wel aanreaden als downloadable VstI, indien mogelijk?
Moet zeggen, dat klinkt verdacht goed.quote:Op donderdag 23 juni 2005 02:00 schreef Twaalfje het volgende:
Over orchestrale klanken gesproken; heeft iemand al ervaringen met Synful Orchestra?
De technologie klinkt goed, de demo's ook wel (niet alle demo's) en je hebt d'r geen enorme HD voor nodig. Het bootst vooral speeltechnieken, aanzetten etc. na i.p.v. de transienten van heel veel strijkers te samplen en dat af te spelen.
http://www.synful.com/
Gaaf hoor!!quote:Op zondag 3 juli 2005 12:45 schreef search64 het volgende:
Gister naar I4 geweest om naar monitoren te luisteren. Ik had als budget 500 euro per stuk als max gesteld, en daarbij drie modellen gezien reeds;
Mackie 624
Genelec 8030A
Dynaudio BM5A
Bij I4 hadden ze de laatste niet staan, maar wel een BM6A. Deze waren 800 euro per set duurder, maar ik zou er wel een goed beeld van Dynaudio van kunnen krijgen. Ik had mijn eigen cd's meegenomen, spul dat ik goed geproduceerd vond. Soundgarden's "Down on the Upside", en "Lateralus" van Tool. De Mackies vielen eigenlijk meteen al af. Dit waren duidelijk dance-georienteerde monitoren, die een heel stuk midden van mijn CD miste. Bovendien klonk de zang alsof het met een hand voor de mond was opgenomen. Van Genelec stonden er de 8030A en de nieuwste 8020A, die eruit zag als een veredelde computerspeaker. Toch kwam er een respectabel geluid uit de miniatuur-Genelecs. De verkoper was helemaal weg van de 8030A's, en na wat luisteren bleek wel dat ik veel details kon horen die me nog niet waren opgevallen. Hierna werden de BM6A's aangesloten. Wauw, dit klonk echt 10 keer beter. In vergelijking met de Dynaudio's klonken de Genelecs dof, en hadden ze een raar geluid. Binnenkort ga ik nog terug om de BM5A's te beluisteren, en als ze inderdaad dicht in de buurt van de 6 liggen, worden dat mijn monitoren.
Verder heb ik besloten om ipv een E-mu 1212m icm een Behringer ADA8000, meteen voor een E-mu 1820 te gaan (ik geloof dat dit nieuw zelfs goedkoper is).
Ik zou dan de 1820m nemen met de goede converters.quote:Op zondag 3 juli 2005 15:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik zou trouwens ook de 1820 kopen, dan heb je tenminste alles in 1 pakketje, wel zo handig als je wat mobieler wil zijn!
Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in!quote:Op zondag 3 juli 2005 15:43 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik zou dan de 1820m nemen met de goede converters.![]()
Das weer 100 euro duurder....quote:Op zondag 3 juli 2005 15:43 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik zou dan de 1820m nemen met de goede converters.![]()
Ik heb inderdaad bij alle monitoren de instellingen geprobeerd, maar dan nog vond ik de Dynaudio's het lekkerst. Is ook een kwestie van smaak natuurlijk.quote:Op zondag 3 juli 2005 15:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
Had je de mackies vantevoren wel ff "afgesteld" op je muziek in de winkel? Ik had dat ook gedaan. De mackies waren daar zo afgesteld dat de bas en de high's presenter waren, en de mids dus minder. Nadat ik de +2 op -2 had gezet, was het voor mij een gedane zaak
Ik heb de DFH2 en die klinkt ook wel goed genoeg hoor en dat scheelt aanzienlijk downloadenquote:Op woensdag 15 juni 2005 18:02 schreef CoiCrow het volgende:
[..]
Ik zal er eens even mee experimenteren. Over dat drumschema, die kun je gewoon opvragen he in Cubase (die heb ik namelijk al wel gezien). Is opzich raar toch dat die perse op kanaal 10 zou zitten. Wat nou als ik zelf maar 4 kanalen gebruik? Maar goed.
Moet gewoon ook zorgen dat ik DFH Superior ergens kan downloaden
(wat?)
Heb hem hier staan maar kreeg er weinig goeie geluiden uit, met veel nootwisselingen klinkt die nog wel aardig maar zodra je lang een noot aanhoud hoor je toch echt dat die vreselijk nep is. Ik moet er wel bij zeggen dat ik wel een kniezor ben op geluid gebied... zodra ik me eerste nummer klaar heb zal ik dat hier ook wel ff uploaden.quote:Op donderdag 23 juni 2005 02:00 schreef Twaalfje het volgende:
Over orchestrale klanken gesproken; heeft iemand al ervaringen met Synful Orchestra?
De technologie klinkt goed, de demo's ook wel (niet alle demo's) en je hebt d'r geen enorme HD voor nodig. Het bootst vooral speeltechnieken, aanzetten etc. na i.p.v. de transienten van heel veel strijkers te samplen en dat af te spelen.
http://www.synful.com/
Ik heb hem zo ook binnen samen met Colossus en wat add-on'squote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:04 schreef _Etter_ het volgende:
[..]
Ik heb de DFH2 en die klinkt ook wel goed genoeg hoor en dat scheelt aanzienlijk downloaden
Hoop wel dat je aardig wat geheugen heb, ik heb nu 1,5 gig en ik kan nog niet alles inladenquote:Op donderdag 14 juli 2005 22:09 schreef CoiCrow het volgende:
[..]
Ik heb hem zo ook binnen samen met Colossus en wat add-on's
Kan niet wachten om ermee te experimenteren!
ik had het wel over DFH2, maar met inladen groeit die iets groter waarna die weer kleiner word. Wanneer ik bezig ben blijft die ook rond 1 gig hangen maarja je wil ook nog meer dingen starten...quote:Op donderdag 14 juli 2005 23:13 schreef Tijn het volgende:
Mwah, met 1.5 GB moet je toch wel aardig kunnen werken? Ik heb zelf 2 GB intern, maar het RAM-verbruik van m'n DFH-plugin blijft meestal ergens rond de GB steken.
[edit] Oh wacht, het gaat ook niet om DFH, maar om ColossusD'oh!
Waar je aan moet denken is dat dit spul nogal duur is en heel erg verslavend. Iets wat begint als een simpele hobby waar je best een paar honderd euro uit wilt en kunt geven, veranderd heel snel in een serieuze hobby waar je duizenden euro's in wilt plempen maar eigenlijk niet kunt.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 18:56 schreef Kewn het volgende:
Oi allemaal,
ik wil sinds een tijdje graag gaan beginnen met t maken van electronische muziek, genre ben ik nog niet helemaal uit, van ambient tot moby achtig spul..
In ieder geval, ik ben hier vrij nieuw in en vond dit topic. Ik denk dat er wel wat mensen zullen zijn die me op gang kunnen helpen..
Ik zou graag met Cubase starten, maar het programma ziet er niet al te makkelijk uit, terwijl het starten met bijvoorbeeld Reason veel makkelijker lijkt, daar had ik vrij snel een deuntje in elkaar gezet met wat geklooi...
Mijn vraag is dus of jullie misschien tips hebben voor t starten met Cubase, want atm heb ik weinig overzicht in het programma...
Ik ga denk ik ook een keyboard aanschaffen, ik zat te denken aan een Edirol pcr-50.
Tnx!
In ieder geval zal je je je geluidskaart waarschijnlijkmoeten updaten naar bijvoorbeeld een audiphile2496. een prima kaartje om een lage latency te krijgen!quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:32 schreef Kewn het volgende:
Search64, ik vrees dat het idd verslavend kan gaan worden, maar nu, zolang ik nog programma's uitprobeer wil ik er nog niet voor betalen.. Alleen is het zo dat ik nu niet echt lekker kan beginnen met het leren van Cubase omdat je er niet zo makkelijk instapt, ik moet nog helemaal de interface enz enz onder controle krijgen.. Ik weet dus gewoon niet waar te beginnen.
Ik heb nu een SB Audigy B400 geluidskaart, als het nodig is zal ik die moeten vernieuwen.
Hoe kan ik het beste beginnen met Cubase om de interface onder de knie te krijgen en te weten hoe ik er geluid uit kan krijgen?
Moeilijk uit te leggen wat ik bedoel..
Het is inderdaad een heel verslavende hobby waar je steeds meer wil kunnen en hebben! Momenteel gaan al mijn centjes die ik niet nodig heb om te leven, rechtstreeks naar mijn 'studiootje-rekening' die ik hopelijk volgende week een heel stuk kan gaan ledigen, omdat dan mijn vakantie begint!!!!quote:Op zaterdag 23 juli 2005 19:27 schreef search64 het volgende:
[..]
Waar je aan moet denken is dat dit spul nogal duur is en heel erg verslavend. Iets wat begint als een simpele hobby waar je best een paar honderd euro uit wilt en kunt geven, veranderd heel snel in een serieuze hobby waar je duizenden euro's in wilt plempen maar eigenlijk niet kunt.
Ik heb zelf de Edirol PCR-50 wat een hele fijne controller is. Prima keus => Tweedehands tussen de 150 en 200 euro
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |