vond 'm hilarisch, absurd, bizar, schokkend, chaotisch, en erg lang maar zeker de moeite waard.
een beetje tussen 'short cuts' en 'happiness' in, twee films die ik ook allebei geweldig vond. en dan iets maffer.
er liepen nogal wat mensen weg tijdens de film, dus ik ben wel benieuwd hoe hier de meningen verdeeld zijn.
groet,
bixis.
Ik heb sinds gisteren ook de soundtrack, een aanrader!
Kortom, op allerlei gebieden een zeer mooie film (4 en een halve ster uit 5).
Bijna iedere acteur had een Oscar nominatie moeten krijgen. Wat een uitzonderlijk goeie cast, zeg. Tom Cruise, Philip Seymour Hoffman (wat een ontzettende topper is dat toch), Jason Robards, Julianne Moore, William H. Macy (ook altijd goed), ze hadden allemaal een Oscarnominatie van mij mogen hebben. De film had van mij gerust nog langer mogen duren dan 3 uur. Het kostte me minstens driekwartier tijd om in de film te geraken, maar op een gegeven moment vond ik het jammer dat-ie nog "slechts" anderhalf uur zou duren. Ik wil 'm graag nog een keer zien (tis alweer een paar maandjes geleden dat ik 'm heb gezien). Hoewel ik 'm dus erg goed vond, zaten er ook een aantal saaie stukken in, welke nu in de herbeleving zijn weggevallen. Maar, nu vertrouwd met de personages, zou nogmaals kijken juist er voor kunnen zorgen dat de film nu wel direct vanaf het begin boeit. En het lijkt me helemaal prachtige om weer eens de beelden bij de schitterende muziek te horen. Ik draai Save Me van Aimee Mann nog bijna dagelijks. Eén van de beste soundtracks ooit.
* SPOILERS vanaf hier *
Zoals de film zegt, "but it did happen!". Werkelijkheid kan soms vreemder zijn dan je zelf kan verzinnen. De samenzang was ook zo'n moment. Niet dat het nou direct bedoeld is om realistisch over te komen, op zich zou het kunnen gebeuren. Ik vond dat het prachtig de band tussen de karakters aangaf.
Wat de inhoud betreft... de film vertelt o.a. "wees aardig voor je kinderen". Veel van de problemen die de karakters hadden, zijn als kind ontstaan door toedoen van meestal de vader. Daarnaast zijn de thema's "spijt" en "keuzes maken" terug te vinden. Dat wil de film zeggen volgens mij. En wellicht nog veel meer. Het "amfibie slot" vond ik ontzettend gaaf. Nog nooit zoiets gezien. Gaf me een enorme kik die scene.
Ik bleef in de dagen nadat ik 'm gezien had nog lang in die wereld die Paul Thomas Anderson voor ons gecreëerd heeft rondzweven. Prachtige film. Eén van de allerbesten van 1999 (naar mijn mening het beste filmjaar OOIT).
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 07-08-2000 09:56]
BoogieNights recentelijk ook weer gezien en dat blijft ook een mooie film
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 24-10-2000 17:07]
dat eind..zeer knap gevonden.
Ga hem straks nog een keerkijken, je mist toch dingetjes, maar echt .. wilde zeggen stil, mooi, maar ik ben er echt stil van.
Cruise acteerde trouwens zeer goed en kreeg terecht een Golden Globe voor zijn bijrol.
Misschien moet ik 'm nog eens kijken voordat ik de film snap (had ik ook met Pulp Fiction).
(en ja, dit is een serieuze vraag en wil dan ook graag een antwoord)
quote:You wish, Gellarboy...
Op 21 december 2000 09:13 schreef Gellarboy het volgende:
Ik heb ooit gehoord dat deze film veel naakt van Tom Cruise bevat
(en ja, dit is een serieuze vraag en wil dan ook graag een antwoord)
Nee, de film bevat geen naakt van Tom Cruise. Hij speelt een gozer die seminars geeft over hoe je vrouwen het snelst tot sex-slaaf kunt omvormen. "Respect the Cock!" is zijn slogan. Ook een goeie: "No pussy has nine lives"
Zag 'm vandaag liggen, toen ik een half uurtje tijd over had... Ik dacht "What the fuck!" en afrekenen maar (net zoals bij Fucking Amal, zaterdag). Dit is dus de 2e keer dat ik een relatief onbekende film kocht, dankzij jullie.
Heb 'm zojuist gezien en ben diep onder de indruk. Schitterend zeg. Alles...
Hoe de film gemaakt is, het verhaal en de uitwerking ervan, de muziek, de acteurs en hun prestaties ()...
Ik ga nu naar bed toe en nog even over het einde nadenken. Vond het mooi, maar wil nog even m'n gedachten ordenen...
Eindcijfer 9.
Hierbij wil ik trouwens meteen even jullie allemaal bedanken. Omdat jullie me aanzetten tot het kopen en zien van films, die me anders voorbij waren gegaan.
Het is trouwens wel een dubbele DVD. Disc 2 zit vol met gave special features...
Zelfde rustige (en bijzonder fraaie) camera stijl. Zelfde type verhaal, alleen dan minder complex. Minder goed dan Magnolia en Boogie Nights, maar dan is er nog steeds genoeg te genieten!
[Dit bericht is gewijzigd door Gellarboy op 14-03-2001 07:01]
quote:It could all happen...
Op 13 maart 2001 20:59 schreef Gellarboy het volgende:
...maar toen er die kikkers uit de lucht kwamen vallen, nou toen wist ik het zeker: wereldfilm!!
[Dit bericht is gewijzigd door Gellarboy op 14-03-2001 07:00]
Rot toch heenen! Een first-time regisseurtje die ook eens zijn poging doet toe eeuwige roem. Iemand "Pret-a-porter" gezien van Robert Altman? Zelfde script, zelfde verhaallijnen, veel betere regisseur! "short cuts" ??...
Magnolia heeft zo'n verschrikkelijk mager soort van verhaallijntje (iedreen komt weer tot inkeer uiteindelijk, o jolijt en joepieejoyjoy!!
) dat het überhaupt nog een wonder is dat de hersendode producent bestond om dit schamele vehicel aan te nemen en uit te brengen.
GEMAAKTE EUROTRASH ARTFART CINEMA
quote:je hebt duidelijk niet opgelet, want heel de film hangt juist wel goed samen.
Op 14 maart 2001 23:42 schreef kamagurka het volgende:
Onsamenhangende kutfilm
quote:Dat schijnt wel eens te gebeuren als er ergens een tornado z'n werk heeft gedaan (een hele sloot meegezogen bijv.) Dan vallen er ook vaak vissen uit de lucht. Gebeurt wel vaker en lijkt me enorm koel om te zien
Op 14 maart 2001 22:40 schreef Zanderrr het volgende:
Is dat met die kikkers echt gebeurd? Ik dacht eigenlijk dat het een moderne versie van één van de plagen uit de Bijbel was (Mozes, Egypte etc.)...
quote:Yo Tibor,
Op 14 maart 2001 23:42 schreef kamagurka het volgende:![]()
Eindelijk iets, waar alle (zogenaamd) welbewuste fokkers van mij van mening in verschillen:
Onsamenhangende kutfilm die ik met mijn pa in de bios heb gezien...vallende kikkers (...??!!), een tv-wizkid, respect your cock tame the cunt, oude man op sterven, jajajaja...bladiebladiebladieblaaaaHHHH!!!Rot toch heenen! Een first-time regisseurtje die ook eens zijn poging doet toe eeuwige roem. Iemand "Pret-a-porter" gezien van Robert Altman? Zelfde script, zelfde verhaallijnen, veel betere regisseur! "short cuts" ??...
Magnolia heeft zo'n verschrikkelijk mager soort van verhaallijntje (iedreen komt weer tot inkeer uiteindelijk, o jolijt en joepieejoyjoy!!![]()
![]()
![]()
) dat het überhaupt nog een wonder is dat de hersendode producent bestond om dit schamele vehicel aan te nemen en uit te brengen.
GEMAAKTE EUROTRASH ARTFART CINEMA
ik zal wel eens exposée houden van een lengte gelijk de speelduur van de gehele film, over de vele lagen in dit cinematisch hoogtepunt van het afgelopen jaar; over het thema, de subthemata, de onderlinge relaties tussen deze subthemata, wat de cameravoering en de verteltrant er mee te maken; hebben en hoe alles met alles samen hangt. De verschillende acteursprestaties vergeleken, in combinatie met de keuzes in de soundtrack, incluis de rol van het nasale stemgeluid van mevrouw Mann, en dergelijke, en dat alles natuurlijk in het breder persepectief gezien van het oevre van p.t.Anderson himself, en tegelijkertijd en passant ook referend aan het het oevre van dhr. Altman (Pret-a-Porter: over onsamenhangend gesproken!) dat door Paul Thomas volledig in de bleek wordt gezet.
Enneh, er is weinig Europees aan deze film...
Zorg jij dan voor het bier en de wiet ?
Enne, veel snowboard plezier
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 15-03-2001 12:01]
quote:Volgens mij is dat helemaal het punt niet. Of het echt gebeurd is of niet...
Op 14 maart 2001 22:40 schreef Zanderrr het volgende:
Is dat met die kikkers echt gebeurd? Ik dacht eigenlijk dat het een moderne versie van één van de plagen uit de Bijbel was (Mozes, Egypte etc.)...
In dit geval is het volgens mij symbolisch bedoeld. Net als de samenzang... Die mensen waren heus niet allemaal aan het zingen. Alle personages zitten op dat moment in hetzelfde schuitje. Net als met de kikkers. En dat moeten zulk soort scenes weergeven volgens mij. Het gebeurde wel echt, maar op een sybolische manier ofzo...
Hmmm, volgens mij ga ik nu van m'n stoel afvallen... Do I make any sense?
Ik bedoel het lief, maar het komt een beetje lullig m'n strotje uit...
The whole film from beginning to finnish is a direct reference to and re-telling of the Exodus chapter in the bible. Through out the film if you look closely you will find the repeated use of the numbers 8 and 2. Looking even closer at some scenes will reveal the words "Exodus 8:2". Exodus 8:2 is the part of Exodus when Moses tells the Pharoah (symbolically played by Jason Robards) to let his people go, or he would unleash a plague of frogs upon the Pharoah's country. This symbolic signifigance (of Earl) is made clear when you find out that Earl Partrige was the game shows producer. None of peoples lives whould have changed if the game show had'nt had started. Earl is the direct cause of the peoples troubles, therefore the players in the cast are symbolic of the Pharoah's oppressed. When Earl dies(ging hij wel dood), the plague of Frogs end and all of the oppressed find repemption.
The scene when Donnie Smith retreats to the bathroom in the bar, he quietly mutters a passage to himself from Exodus that is directly tied into the whole "Children/angels" speach. In Exodus, the children were amoung the oppressed, and not to give anything else away, I will tell you to read Exodus and you will be shocked at all of the direct references you will see from the film (i.e. The prophet, the pharoah, the children, the caretakers, etc.).
quote:Gemaakt-voor-Europa-artfarttrash, dat beter?
Op 15 maart 2001 09:59 schreef Doc het volgende:
Yo Tibor,ik zal wel eens exposée houden van een lengte gelijk de speelduur van de gehele film, over de vele lagen in dit cinematisch hoogtepunt van het afgelopen jaar; over het thema, de subthemata, de onderlinge relaties tussen deze subthemata, wat de cameravoering en de verteltrant er mee te maken; hebben en hoe alles met alles samen hangt. De verschillende acteursprestaties vergeleken, in combinatie met de keuzes in de soundtrack, incluis de rol van het nasale stemgeluid van mevrouw Mann, en dergelijke, en dat alles natuurlijk in het breder persepectief gezien van het oevre van p.t.Anderson himself, en tegelijkertijd en passant ook referend aan het het oevre van dhr. Altman (Pret-a-Porter: over onsamenhangend gesproken!) dat door Paul Thomas volledig in de bleek wordt gezet.
Enneh, er is weinig Europees aan deze film...
Zorg jij dan voor het bier en de wiet
?
Enne, veel snowboard plezier
quote:Ja... Tijdens de regen.
Op 15 maart 2001 14:10 schreef lzandman het volgende:
(ging hij wel dood)[i]
Na het lezen van dit topic vanmiddag, met daarbij de gedachte dat ik de film al een aantal maal had zien staan in de videotheek, maar niet de moed tot dan had gehad om hem te huren, omdat hij me op een of andere manier niet aansprak, dacht ik: vooruit, als iedereen er zo lovend over is, dan MOET het wel een goed film zijn toch?
NOT! Mijn god! Ik heb 3 uur zitten kijken en heb toch altijd het idee gehad een brede interesse te hebben op diverse thema's en soorten films. Het is zeker niet de slechtste film die ik ooit gezien heb, maar wat een gigantische anti climax!
Ff serieus: wat vinden jullie hier nu allemaal geweldig aan? Het verhaal? acteerprestaties? de diepere gedachte erachter? Ik vraag het me serieus af, want op alle fronten kan het me niet boeien.
Sorry voor de personen die het een geweldige film vonden, maar ik persoonlijk vond het zonde van mijn 3 uur tijd.
1. As The World Turns
2. Nora Ephron
3. Regisseur Sidney Lumet, Hoofdrol Henry Fonda
Ja ik dacht ik meld het ff
quote:... in een topic over Magnolia.
Op 17 maart 2001 15:34 schreef Trainspotter het volgende:
...
Ja ik dacht ik meld het ff
De avond voor je dit postte te veel gedronken of zo?
quote:
Op 19 maart 2001 09:30 schreef Doc het volgende:
De avond voor je dit postte te veel gedronken of zo?
quote:De sfeer, de schitterende muziek van Aimee Mann ("Save Me" één van de mooiste nummers ooit in een film), de acteerprestaties (één van de beste ensembles ooit), de thema's, de fraaie vormgeving, het einde, alles. Film die langzaam opgang komt, maar je dan helemaal omarmt en nog lang na de aftiteling vasthoudt. De slot-scène is zeker één van de vijf meest fascinerende scènes die ik ooit gezien heb. Ik zat zowat op en neer in m'n stoel te springen zo geweldig vond ik datgene wat ik op het scherm zag. Eén van m'n favoriete films van 1999, welke in als best filmjaar ooit beschouw.
Op 16 maart 2001 01:02 schreef blauwe het volgende:
Ff serieus: wat vinden jullie hier nu allemaal geweldig aan? Het verhaal? acteerprestaties? de diepere gedachte erachter? Ik vraag het me serieus af, want op alle fronten kan het me niet boeien.
quote:Hoef je morgen niet te werken ofzo?
Op dinsdag 10 juli 2001 21:50 schreef SunChaser het volgende:
Ga m over 10 minuten opzetten
quote:Egwel..
Op maandag 19 maart 2001 12:35 schreef Arcee het volgende:
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 maart 2001 01:02 schreef blauwe het volgende:
Ff serieus: wat vinden jullie hier nu allemaal geweldig aan? Het verhaal? acteerprestaties? de diepere gedachte erachter? Ik vraag het me serieus af, want op alle fronten kan het me niet boeien.<HR></BLOCKQUOTE>De sfeer, de schitterende muziek van Aimee Mann ("Save Me" één van de mooiste nummers ooit in een film), de acteerprestaties (één van de beste ensembles ooit), de thema's, de fraaie vormgeving, het einde, alles. Film die langzaam opgang komt, maar je dan helemaal omarmt en nog lang na de aftiteling vasthoudt. De slot-scène is zeker één van de vijf meest fascinerende scènes die ik ooit gezien heb. Ik zat zowat op en neer in m'n stoel te springen zo geweldig vond ik datgene wat ik op het scherm zag. Eén van m'n favoriete films van 1999, welke in als best filmjaar ooit beschouw.
(mensen die de DVD in hun bezit hebben weten wel waar ik het over heb...)
quote:Waar kun je meer info over deze versie vinden?
Op dinsdag 13 maart 2001 08:53 schreef KingShakur het volgende:
Je kan beter de Amerikaanse "onge-cut-te" versie zien, die duurt nog twee uurtjes langer....
http://www.rewind.org.uk/digitalera/comparisons/magnolia.htm
quote:Colour bars...
Op woensdag 11 juli 2001 10:33 schreef Smots het volgende:
Milk & sports, milk & sports, milk & spo.... YOU GODDAMN MOTHERFUCKER!!!
(mensen die de DVD in hun bezit hebben weten wel waar ik het over heb...)
Binnenkort maar weer ff lenen
Oja, GellarBoy: Tom Cruise kun je fullfruntalnude zien in All The Right Moves.
Though many people have trouble with the ending, the movie justifies that strange coincidences and strange events happen all the time. (Another strange coincidence: at the time of this comment, Magnolia is rated 8.2 and ranked #82 in the IMDB Top 250. The Numbers 8 and 2 feature prominently in Magnolia. Strange, isn't it?)
quote:Dat kleine stukje pik, als je de video precies goed op pauze zet bedoel je?
Op vrijdag 13 juli 2001 00:41 schreef SunChaser het volgende:
Oja, GellarBoy: Tom Cruise kun je fullfruntalnude zien in All The Right Moves.
Dat wist ik al toen Scream uitkwam!
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik ben het voor een groot deel met Kamagurka eens. Magnolia is wat mij betreft pretentieuze edelkitsch. Het lijkt wel of filmmakers op de een of andere manier het idee hebben dat als je een film maar lang genoeg maakt dat hij daardoor meteen epische proporties krijgt.
'Tachtig procent kans op neerslag'zegt het Californische ochtendweerbericht aan het begin van Magnolia. Zo op het eerste gehoor een vrij neutrale boodschap, maar in het licht van de bijbelse gesel die tegen het einde van dezelfde dag en van de film, die één dag beslaat, op de inwoners van Lala-land wordt losgelaten mag de mededeling van de weerman gerust als een (jawel!) voorteken worden beschouwd. De op FOK! zo geroemde kikkerscene en het omen dat er aan voorafgaat leggen precies bloot wat er imo aan Magnolia schort: teveel pretentie en teveel bombast, soms op het genante af.
Regisseur P.T. Anderson gebruikt (jat) voor zijn magnum opus de verhaalstructuur die we kennen van Robert Altman: een hele zwik personages en verhaallijnen die soms zijdeling, soms kruislings, en vaak op toevallige wijze met elkaar in verband staan. De overeenkomst met de oude meester gaat nog verder, want net als in Altman's Short Cuts speelt Julianne Moore een overspelige en bij vlagen hysterische echtgenote en worden de personages in alle verhaallijnen op het eind getroffen door een apocalyptische (goddelijke?) catastrofe. Het grote en belangrijke verschil tussen Short Cuts en Magnolia is dat die complexe structuur bij de eerste één van de hoofdthema's van de film tot uitdrukking brengt, namelijk de grote rol die toeval, pech en stom geluk spelen in menselijke relaties en het illusoire van de gedachte greep op de gebeurtenissen te hebben, en bij de laatste tot doel heeft om ......eh, ....., ja om wat eigenlijk uit te drukken? De gevarieerdheid van de cast? De virtuositeit van de regisseur? De onschuld van Lee Harvey Oswald? Hoe verhoudt zich de keuze voor de narratieve wirwar tot het centrale thema?
Dit thema is op zichzelf duidelijk genoeg. Anderson wil weergeven hoe het leed dat ouders hun kinderen op allerlei manieren aandoen, geestelijke en lichamelijke mishandeling, of nog erger, desinteresse, doorwerkt in de psyche wanneer die kinderen volwassen zijn (een thema dat overigens in Affliction met Nick Nolte wel sober en oprecht wordt behandeld). Zo laat de wanhopige worsteling met het leven van de schlemielige voormalige 'quiz-kid' zien wat het voorland is van het huidige quiz-wonderkind dat op het punt staat alle records te breken van de betreffende quiz, onderwijl geterroriseerd en gepushed door een fanatieke streber van een vader. De presentator van de quiz op zijn beurt, heeft vroeger stiekem doktertje gespeeld met zijn dochter waardoor die haar tijd nu voornamelijk doorbrengt met het wegsnuiven en -neuken van haar jeugdtrauma. De producer van de quiz heeft zoontje Tom Cruise als kind in de steek gelaten en Tommie verwerkt dat verdriet op geheel eigen wijze door seminars in wijven neuken te geven ('tame the cunt, worship the cock!'). Inderdaad, allemaal verstoorde ouder-kind relaties. We snappen hem hoor, P.T.!
Door zo meer dan drie uur lang (niet één, niet twee, nee drie uur!) vier jeugdtrauma's (niet twee, niet drie, nee vier trauma's!) op te voeren duwt Anderson zijn boodschap zonder enige genade door de kijker zijn strot, tot aan het punt dat het je eigenlijk geen bal meer interesseert dat het meisje door haar vader is verkracht, je wil gewoon naar bed. Want wat is het gevolg van die veelheid aan verhaallijnen? Niet één wordt er fatsoenlijk uitgewerkt, zodat de op zichzelf uitstekende optredens van met name Cruise en Moore gewoon weggegooide moeite zijn. Bij niet één subplot wordt uitgebreid genoeg stilgestaan om je als kijker te identificeren met de personages. Bovendien worden andere aspecten zo uitgekauwd dat het lijkt op minachting van de intelligentie van het publiek (we snappen zo ook wel dat het leven van Cruise zijn personage in werkelijkheid niet zo'n flitsende successtory is als hij mensen wil doen geloven, dat hoeft niet een kwartier lang uitgelegd te worden). En als dan midden in de film alle acteurs in gezang uitbarsten krijg je ineens heel veel heimwee naar Hard Eight.
[Dit bericht is gewijzigd door Plebsmaster op 13-07-2001 10:30]
quote:AAAAHHHHH!!!! *tenen weer krommend*
Op vrijdag 13 juli 2001 10:08 schreef Plebsmaster het volgende:
...En als dan midden in de film alle acteurs in gezang uitbarsten....
Goed dat sommige mensen de stront uit hun ogen hebben gespoelt bij het bekijken van dit monstertje de cinema. Als we niet oppassen gaan we allerlei crap opeens als salonfahig behandelen en blijft de discussie over kwaliteit uit. Zoals ik gister ook weer een onstuimig met mijn zatte kop kritiekloze mensjes op seinfeld heb aangevallen (wat ik de grootste tv-farce allertijden vind, op zich een hele prestatie toegegeven, maar is 't nou echt zoooooo leuk...pfffff kama vind the nanny nog leuker )
Voor de mensen die het nog niet begrepen, pret a porter vond ik dus ook niks maar qua opzet wel vergelijkbaar met Mongnolia maar minder pretentieus. Wat plebsmaster al schreef, de kijker begrijpt het heus allemaal wel na anderhalf uur (en heeft het dan ook erg gezien!), en dan moet je godveresmmm#$% nog anderhalf uur... Echt de meest sorryass beslissing van de afgelopen jaren om daar naartoe te gaan *punt*
Ik moet 'em nog zien ei'k, gauw maar eens doen.
quote:Heb je ook argumenten of scheld je gewoon mensen uit die jouw mening niet delen?
Op zaterdag 14 juli 2001 15:13 schreef kamagurka het volgende:[..]
AAAAHHHHH!!!! *tenen weer krommend*
Goed dat sommige mensen de stront uit hun ogen hebben gespoelt bij het bekijken van dit monstertje de cinema. Als we niet oppassen gaan we allerlei crap opeens als salonfahig behandelen en blijft de discussie over kwaliteit uit. Zoals ik gister ook weer een onstuimig met mijn zatte kop kritiekloze mensjes op seinfeld heb aangevallen (wat ik de grootste tv-farce allertijden vind, op zich een hele prestatie toegegeven, maar is 't nou echt zoooooo leuk...pfffff kama vind the nanny nog leuker
)
Voor de mensen die het nog niet begrepen, pret a porter vond ik dus ook niks maar qua opzet wel vergelijkbaar met Mongnolia maar minder pretentieus. Wat plebsmaster al schreef, de kijker begrijpt het heus allemaal wel na anderhalf uur (en heeft het dan ook erg gezien!), en dan moet je godveresmmm#$% nog anderhalf uur...Echt de meest sorryass beslissing van de afgelopen jaren om daar naartoe te gaan *punt*
quote:Don't worry, het is een mooie film. Dat pseudo-psychologische geneuzel van sommige filmacademie wannabe's hierboven moet je met een kilootje zout nemen.
Op zaterdag 14 juli 2001 19:03 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Hmmz... ik heb hem voor vanavond gehuurd, maar bij het lezen van dit topic krijg ik een beetje het gevoel dat het waarschijnlijk een film is die ik niet weet te waarderen.
quote:Het is inderdaad een intense film. Maar moet je altijd vrolijk worden van een film? En ja, je moet er bij nadenken. Vervelend is dat he?
Op zondag 15 juli 2001 00:46 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Nou hij is eindelijk afgelopen, wat een vage kutfilm
Van al dat geschreeuw en gejank wordt je ook niet vrolijk
Als je lekker ongecompliceerd met je verstand op nul en een bak chips achterover wil zitten, ga dan maar de nieuwste James Bond bekijken ofzo.
Magnolia is gewoon minder geschikt voor de oppervlakkige kijker.
quote:Neej maar dit was echt drama ten top, beetje TE hysterisch allemaal.
Op zondag 15 juli 2001 01:28 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Het is inderdaad een intense film. Maar moet je altijd vrolijk worden van een film?
quote:
Op zaterdag 14 juli 2001 19:13 schreef Purno het volgende:[..]
Don't worry, het is een mooie film. Dat pseudo-psychologische geneuzel van sommige filmacademie wannabe's hierboven moet je met een kilootje zout nemen.
En als je niet van pseudo-psychologisch geneuzel houdt vind ik het wel heel vreemd dat je Magnolia zo mooi vindt.
Verder impliceerde iemand dat je oppervlakkig bent als je Magnolia niet trekt. Tja, als een film a priori en zo kort door de bocht (dwz zonder argumenten) boven alle kritiek wordt verheven dan kan je het beter een worship-prikbord dan een discussie-forum noemen.
Tot slot, natuurlijk vind ik Magnolia ook beter dan Gone in 60 Seconds of James Bond, maar ja, na Hard Eight en Boogie Nights leg ik de lat voor Anderson natuurlijk wel een stuk hoger, zeker gezien de ambitieuze thematiek en opzet van de film (nogmaals voor een flick die het onderwerp ouder/kind/dynamiek/mishandeling imo briljant benadert, huur ff AFFLICTION met Nick Nolte, James Coburn en Sissy Spacek). Overigens is dat volgens mij ook de makke geweest bij dit project. Na zijn eerste twee films heeft Anderson bij de studio's zoveel goodwill verdiend dat hij qua budget en cast praktisch mocht doen wat hij wilde. Hij wist donders goed dat zo'n luxe positie niet vaak voor komt in een regisseursleven (2 flops en je bent terug bij af), en ik denk dat hij daarom te graag en te gretig heel veel van zijn kunde in een enkele film wilde stoppen, waardoor juist de in mijn vorige post genoemde gebreken zijn ontstaan (te lang, te bombastische structuur, pretentieuze symboliek, etc.)
Just my 2 cents.....
Niet mee eens? Graag naast de kennelijk noodzakelijk persoonlijke verwensingen vermelden waarom niet. Thanx.
[Dit bericht is gewijzigd door Plebsmaster op 15-07-2001 12:33]
[Dit bericht is gewijzigd door Plebsmaster op 15-07-2001 12:36]
quote:Scheld ik jou uit dan
Op zaterdag 14 juli 2001 18:54 schreef Hooghoudt het volgende:[..]
Heb je ook argumenten of scheld je gewoon mensen uit die jouw mening niet delen?
Kijk, de mensen die het blijkbaar het allerhoogste goed in de filmhistorie vinden zetten zich eveneens rechtlijnig tegenover degenen die er niet zoveel aan vonden in dit topic. Dus ik zie niet in waarom mijn mening genuanceerder of aangepaster zou moeten zijn,.. om jullie te sparen? kom op zeg!
Ik geef alleen maar aan waarom (en dat) ik het een zeikfilm vind. Wat dus zoveel betekent dat ik het over die film niet eens ben met de meeste posters hier. Big deal.
Dit is overigens niet het final ordeal ofzo, dat als je deze film goed vind je vervolgens ook meteen in een bepaalde groep zit voor de rest van je leven en vice versa. Er zijn weer allerlei films waarmee ik het met de meeste posters in dit topic wél eens ben.
Dat ik misschien fel reageer heeft meer te maken met mijn verbijstering over zoveel lof over deze film. Dat had ik toen ik hem voor het eerst zag (in de bios) dus nooit verwacht! Ik dacht dat ie afgeslacht zou worden door de critici en het publiek. Dat bewijst alleen maar dat ik ook het alleenrecht op smaak niet heb (en da's maar goed ook)
Doei!
quote:Ik vond 'm ook erg goed, speelbeest vond er geen klap aan, duurde hem allemaal veel te lang.
Op woensdag 17 mei 2000 10:45 schreef bixister het volgende:
ik heb vorige week de film 'Magnolia' gezien. <P>vond 'm hilarisch, absurd, bizar, schokkend, chaotisch, en erg lang maar zeker de moeite waard. <BR>een beetje tussen 'short cuts' en 'happiness' in, twee films die ik ook allebei geweldig vond. en dan iets maffer.<P>er liepen nogal wat mensen weg tijdens de film, dus ik ben wel benieuwd hoe hier de meningen verdeeld zijn.<P>groet, <BR>bixis.
quote:aha. klare taal!
Op maandag 16 juli 2001 15:22 schreef Smots het volgende:
* Smots vond magnolia een goede film, maar tegelijkertijd vond hij er weinig aan.
Kennelijk toch iets losgemaakt die flick...
[Dit bericht is gewijzigd door fflow op 16-07-2001 15:35]
ga hier maar heen en LEES...:)
quote:Fascinerend.
Op zondag 22 juli 2001 11:40 schreef Geen het volgende:
Oke willen jullie ff DE PERFECTE uitleg hebben van de film?ga hier maar heen en LEES...:)
http://www.homestead.com/flickspicks/meaningofmagnolia.html
quote:Vertel...
Op vrijdag 19 oktober 2001 11:30 schreef Zusje het volgende:
Effies omhoog, want ik ga Magnolia zometeen kijken op Canal +. Ik ben heel erg benieuwd.
quote:Ik moet zeggen dat die 8 en 2 die telkens terugkwamen mij wel opvielen (ik let op dat soort dingen), maar die diepte in het verhaal heb ik toch compleet gemist (en een hoop mensen met mij vrees ik)
Oke willen jullie ff DE PERFECTE uitleg hebben van de film?ga hier maar heen en LEES...:)
Vooral de intro is een van de sterkste die ik ooit heb gezien. Erg... verontrustend.
quote:*schop*
Op maandag 16 juli 2001 15:22 schreef Smots het volgende:
* Smots vond magnolia een goede film, maar tegelijkertijd vond hij er weinig aan.
Mjah, ik heb hem net (eindelijk) eens gezien, en hier kan ik me wel in vinden. Leuk opgezet, maar ik vond hem weinig verrassend eerlijk gezegd.
En wat betreft de overlappende verhaallijnen.. pff.. slapjes gedaan. Pak 'Strong Language' er dan maar eens bij. Die vond ik stukken beter in elkaar gezet, met een heel mooi confronterend einde.
quote:Goh.
Op donderdag 14 februari 2002 11:12 schreef Gellarboy het volgende:
Er is ook een hele mooie DVD van te koop.
Ik wil trouwens nog wel eens de Spetters DVD kopen, die schijnt van erg slechte VHS kwaliteit te zijn, maar kost slechts 10 euro ofzo.
Het is inderdaad erg chaotisch, maar wel super bedacht!
quote:
Op woensdag 20 februari 2002 11:58 schreef kamagurka het volgende:
OK, hij is beter dan the perfect storm...
quote:Vond je?
Op woensdag 20 februari 2002 11:58 schreef kamagurka het volgende:
OK, hij is beter dan the perfect storm...
quote:Ik kan me niet voorstellen dat de kikkerscène thuis net zo'n impact op me gehad zou hebben als in de bioscoop. Sterker nog: ik weet het wel zeker.
Op vrijdag 22 februari 2002 01:39 schreef SunChaser het volgende:
Alleen M kun je net zo goed op video kijken
quote:Ik vind het 1 van de meest sensationele scènes ooit.
Op vrijdag 22 februari 2002 01:48 schreef SunChaser het volgende:
De kikkersequentie vond ik over de top dus dat boeide me niet zo.
quote:tnx!
Op woensdag 03 april 2002 01:15 schreef SunChaser het volgende:
Aanstaande zaterdag op televisie!
quote:Dank u, koning wansmaak. Ik zal ervoor zorgen dat ik er niet toevalligerwijs in tuimel.
Op woensdag 03 april 2002 01:15 schreef SunChaser het volgende:
Aanstaande zaterdag op televisie!
Maar goed, ik ga hem zeker kijken/opnemen zaterdag, ik wil nu ook wel eens weten wat het is..
quote:Gaan we samen een keer die film kijken die in je ondertitel staat?
Op donderdag 04 april 2002 13:45 schreef kamagurka het volgende:[..]
Dank u, koning wansmaak.
quote:Had je die nog niet gezien dan? Schande! kom maar langs
Op donderdag 04 april 2002 22:07 schreef SunChaser het volgende:[..]
Gaan we samen een keer die film kijken die in je ondertitel staat?
Maar even weer ontopic. Weet iemand of die toevallige gebeurtenissen in het begin echt zijn gebeurd?
quote:Stonden een paar jaar terug in een Kijk wel een lijst met dingen die er ERG op leken, dus kan wel.
Op vrijdag 05 april 2002 13:08 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb wel Ed Wood gezien, dat telt ook een beetje natuurlijk!Maar even weer ontopic. Weet iemand of die toevallige gebeurtenissen in het begin echt zijn gebeurd?
quote:Dat met die duiker wel! Dat kende ik namelijk. Maar dat kan natuurlijk net zo goed een urban legend zijn. Maar het is wel een bekend verhaal, in ieder geval.
Op vrijdag 05 april 2002 13:08 schreef SunChaser het volgende:
Maar even weer ontopic. Weet iemand of die toevallige gebeurtenissen in het begin echt zijn gebeurd?
Dus die andere drie zullen dan ook wel bekend en/of waar zijn!
quote:Met die zelfmoordpoging ook? Dat is wel heel erg vergezocht...
Op vrijdag 05 april 2002 16:13 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Dat met die duiker wel! Dat kende ik namelijk. Maar dat kan natuurlijk net zo goed een urban legend zijn. Maar het is wel een bekend verhaal, in ieder geval.
Dus die andere drie zullen dan ook wel bekend en/of waar zijn!
Fantastische film... prachtig...ontroerend..origineel
quote:Toch waar.
Op vrijdag 05 april 2002 16:55 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Met die zelfmoordpoging ook? Dat is wel heel erg vergezocht...
quote:Meerdere malen zelfs.
Op vrijdag 05 april 2002 19:04 schreef milagro het volgende:
De kikkerregen is wel echt gebeurd...Fantastische film... prachtig...ontroerend..origineel
Viel het iemand anders ook op dat één scene, in het huis van Claudia, dat het beeld ineens breed werd?
quote:Volgens mij was dat gewoon omdat zij en Jimmy heel ver van elkaar af stonden te praten en dat als dat stuk 4:3 gesneden zou zijn voor TV je ze niet allebei zou zien..
Op zondag 07 april 2002 01:56 schreef Theeboon het volgende:
Viel het iemand anders ook op dat één scene, in het huis van Claudia, dat het beeld ineens breed werd?
quote:Volgens mij was het: eerlijk zijn tegenover mensen, trouw, gevolgen inzien van je daden, het recht zetten voordat het te laat is, kans grijpen als je er één krijgt, zonden in je leven maken je kapot/achtervolgen je... dat zat er volgens mij in... althans, dat haalde ik er zo uit en kan ik nu zo ff opnoemen
Op zondag 07 april 2002 02:00 schreef Vibromass het volgende:
Maar wat was er nou echt opzienbarend of leerzaam aan dit 3 uur lange epos?
quote:Jamaar een pan&scan film zou dan eerst een beeld laten zien van Claudia, en dan een beeld van Jimmy. Een breedbeeld versie zou ze dan allebei in 1 frame laten zien... Het is 't een of 't ander lijkt me
Op zondag 07 april 2002 02:03 schreef Vibromass het volgende:
Volgens mij was dat gewoon omdat zij en Jimmy heel ver van elkaar af stonden te praten en dat als dat stuk 4:3 gesneden zou zijn voor TV je ze niet allebei zou zien..
Het gegeven is interessant, zeker omdat normaliter het Amerikaanse gezinsleven in films of series wordt afgeschilderd als een sprookje pur sang met liefhebbende ouders en kinderen waar je zomaar mee kunt praten, altijd en overal over.
Voor mij bevatte de film in ieder geval één waarheid. Elk mens maakt in zijn leven gruwelijke fouten en kwets anderen uit misplaatst machtsgevoel en egoisme. Als puntje (Magere Hein) bij paaltje (Zeis) komt, neemt de innerlijke angst en gewetenswroeging dusdanige proporties aan, dat de impact daarvan bijna aan het waanzinnige gaat grenzen. Als zulks waarheid bevat moeten veel mensen het heel benauwd hebben tijdens hun stervensuur.
Ik vond de rode draad tussen het jongetje Sydney en de oudere wizzkid Donnie de interessantste, Donnie gaf het voorland voor Sydney aan.
Moore en Cruise acteren subliem. Het zangnummer vond ik een regelrechte afknapper, en zeer goedkope musicalcliche's vertonen. De kleine bijrolletjes vond ik erg goed, het rappertje dat als een soort van profeetje tweemaal de worm (slang uit het bijbelverhaal in mijn ogen) aanwijst, Phil die in eerste instantie integer lijkt, vervolgens dreigt door de mand te vallen door het bestellen van blootmagazines, maar waarvan naderhand blijkt dat ze alleen zijn doel zijn om de middelen te heiligen, en de juffrouw van de productie bij de tv-show die Sydney niet toestaat te gaan plassen en naderhand, als ze doorheeft dat daardoor de show in het water is gevallen, een mimiek van ontzetting vertoont waar ik kippevel van kreeg. Als laatste vond ik memorabel Henry Gibson als Thurston Howell, de barbezoeker, die volgens mij gewoon zichzelf speelde.
Maar goed, dat is alleen maar hoe ik ertegen aankeek, en ik heb er geen verstand van hoor.
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 07-04-2002 12:35]
quote:Ik wil alle mensen die net zoals ik lyrisch zijn over deze film nog ff aanraden om deze link te lezen... erg interessant
quote:Is die verder hetzelfde dan?
Op zondag 07 april 2002 14:47 schreef Theeboon het volgende:
Neem gewoon de R1 DVD.
R1 heerst altijd.
Voor mij is het namelijk altijd een groot gekloot om een code 1 disc te spelen.
quote:ik vind Happiness denk ik ook wel wat beter. korter, vooral. en het thema is wat schokkender, natuurlijk.
Op zondag 07 april 2002 15:24 schreef Nozzman het volgende:
In je vergelijking: ik prefereer toch Happiness. Vind ik een veel betere film dan Magnolia.
quote:Sprinkhanenregens ook.
Op vrijdag 05 april 2002 19:04 schreef milagro het volgende:
De kikkerregen is wel echt gebeurd...Fantastische film... prachtig...ontroerend..origineel
Soms valt er zelfs wel eens een vliegende schotel in op een graanveld, leuk..
quote:Ik vind police academy 5 zelfs beter dan mongolia.
Op zondag 07 april 2002 15:24 schreef Nozzman het volgende:
In je vergelijking: ik prefereer toch Happiness. Vind ik een veel betere film dan Magnolia.
Deze bijbelse thematiek wordt je trouwens met een voorhammer door je ogen geslagen, niet één, niet twee, maar zeker 82 keer. Want dit is niet zomaar een film, dit is een film met een Boodschap, een Grote Boodschap: Het leven is een pijpkaneel, ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel.
Want de verhaallijnen; het ongebrepen wonderkind, de vaderhaatzoonhaatvadermaartochniet-relatie, de aardige maar dommige politieman die valt voor de cocainejunkie, en, o jee, incest! Het is allemaal van een bijzonder triest Onderweg naar Morgen niveau.
En dan na drie uur trage treurige stroop komt de lachwekkende potsierlijke finale. Jongens en meisjes, deze film is van Bijbelse Proporties en als jullie dat nu nog niet begrepen hebben volgt hier de laatste aanwijzing. Regen! Maar niet zomaar regen! Nee....
Ongelooflijk dat de regisseur van het geweldige Boogie Nights dit heeft kunnen produceren. Maar Uiteindelijk Kun Je Niet Meer Doen Dan Je Best....
nou ik vond het een vage film en weinig aan, ben na een tijdje weer weggezapt
Goed acteerwerk van goede acteurs
(als je ooit iemand heb moeten begeleiden in de laatste dagen van zn leven herken je ook veel, om maar "iets"te noemen)
Herkenbare situaties
Mooie muziek
Verschillende verhaallijnen
Vreemde wendingen
Eindelijk eens een ander onderwerp
Ontroerend
Mooie beelden
Lekker lang
Etc.
AL deze factoren samen zorgen voor een goede film.
quote:Pas als de verhaallijnen samen komen kon ik de film echt waarderen. Daarvoor vond ik er de eerste keer ook niet zo heel veel aan.
Op zondag 30 maart 2003 00:36 schreef ImPrEzA het volgende:
nou ik vond het een vage film en weinig aan, ben na een tijdje weer weggezapt
Toegeven, niet echt toegankelijk, maar ERG goed uitgevoerd.
Volgens mij heeft niet iedereen hier door hoe moeilijk het is om zoveel personages en verhalen door elkaar heen te laten lopen. (ander voorbeeld Gosford Park van Robert Altman)
Dat is heel moeilijk!
quote:Vast, maar daarom heeft ie voor regisseur gestudeerd toch?
Op zondag 30 maart 2003 16:09 schreef Patvs het volgende:
Geniale film.Volgens mij heeft niet iedereen hier door hoe moeilijk het is om zoveel personages en verhalen door elkaar heen te laten lopen. (ander voorbeeld Gosford Park van Robert Altman)
Dat is heel moeilijk!
quote:Ja... ik merk het al... als je films als Top Gun en Mission Impossible goed vind, die vind deze film waarschijnlijk iets te lastig. En als je die regen niet snapt op het einde, dan bewijst het dat voorgaande maar eens te meer.
Op zaterdag 29 maart 2003 17:31 schreef rvand het volgende:
Tom Cruise is hier vooral Tom 'Kijk Mij Eens Alternatief Maar Fantastisch Acteren' Cruise. Begrijp me niet verkeerd, ik vind Cruise bijna altijd goed, maar deze film had hij moeten mijden als een bijbelse plaag.[...]
En dan na drie uur trage treurige stroop komt de lachwekkende potsierlijke finale. Jongens en meisjes, deze film is van Bijbelse Proporties en als jullie dat nu nog niet begrepen hebben volgt hier de laatste aanwijzing. Regen! Maar niet zomaar regen! Nee....
quote:Hahahaaaa!
Op maandag 8 april 2002 13:19 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ik vind police academy 5 zelfs beter dan mongolia.
quote:Neemt u mij niet kwalijk. Waar staat dat ik de regen niet 'snap'? Wellicht vind je het jammer dat ik de luchtballon die deze film feitelijk is moeiteloos doorprik. Vertel mij dan eens welke 'diepere' betekenis deze film heeft naast de bekende relatieplattitudes en religieuze cliche's?
Op dinsdag 1 april 2003 16:03 schreef jassie84 het volgende:[..]
Ja... ik merk het al... als je films als Top Gun en Mission Impossible goed vind, die vind deze film waarschijnlijk iets te lastig. En als je die regen niet snapt op het einde, dan bewijst het dat voorgaande maar eens te meer.
Weet jij eigenlijk wel wat er in Exodus 8:2 staat?
quote:Waarom kunnen sommige mensen niet aanvaarden dat andere mensen hun mening niet delen? Zij moeten altijd zonodig die anderen overtuigen. Hoe vermoeiend.
Op dinsdag 1 april 2003 17:05 schreef rvand het volgende:[..]
Neemt u mij niet kwalijk. Waar staat dat ik de regen niet 'snap'? Wellicht vind je het jammer dat ik de luchtballon die deze film feitelijk is moeiteloos doorprik. Vertel mij dan eens welke 'diepere' betekenis deze film heeft naast de bekende relatieplattitudes en religieuze cliche's?
Waarom vindt Anderson het nodig zoveel pretenties in een film te stoppen als hij met Boogie Nights bewezen heeft een film te kunnen maken die staat als een huis zonder al deze surrealistische bombast?Weet jij eigenlijk wel wat er in Exodus 8:2 staat?
quote:Waarom kunnen sommigen niet gewoon negatieve kritiek aanvaarden op iets wat zij kennelijk hoog in het vaandel hebben staan?
Op vrijdag 28 november 2003 16:15 schreef SaintOfKillers het volgende:[..]
Waarom kunnen sommige mensen niet aanvaarden dat andere mensen hun mening niet delen? Zij moeten altijd zonodig die anderen overtuigen. Hoe vermoeiend.
Deze film is niet heilig hoor, far from it...
quote:Ik heb geen probleem met negatieve kritiek op films die ik goed vind. Ik heb een probleem met mensen die dan maar besluiten dat ik eigenlijk niets van film ken of dat ik slechte smaak heb omdat ik hem wel goed vind. Alsof zij de universele waardemeter zijn. Dat bedoelde ik eigenlijk. Dat ik bij wijze van spreke moet rechtvaardigen dat ik hem goed durf te vinden. (wat ik dus niet ga doen)
Op vrijdag 28 november 2003 23:55 schreef kamagurka het volgende:[..]
Waarom kunnen sommigen niet gewoon negatieve kritiek aanvaarden op iets wat zij kennelijk hoog in het vaandel hebben staan?
Deze film is niet heilig hoor, far from it...
[Dit bericht is gewijzigd door SaintOfKillers op 29-11-2003 00:19]
quote:Ja, dat gaat ook de verkeerde kant op!
Op zaterdag 29 november 2003 00:12 schreef SaintOfKillers het volgende:[..]
Ik heb geen probleem met negatieve kritiek op films die ik goed vind. Ik heb een probleem met mensen die dan maar besluiten dat ik eigenlijk niets van film ken of dat ik slechte smaak heb omdat ik hem wel goed vind. Alsof zij de universele waardemeter zijn. Dat bedoelde ik eigenlijk. Dat ik bij wijze van spreke moet rechtvaardigen dat ik hem goed durf te vinden. (wat ik dus niet ga doen)
quote:Altijd leuk om discussies over smaak te volgen...
Op zaterdag 29 november 2003 00:48 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ja, dat gaat ook de verkeerde kant op!
Persoonlijk vind ik het een van de beste films ooit.. en een zeer gewaagde keuze van Tom Cruise.. (eigenlijk na interview with a vampire zijn enigste goeie rol imho)
quote:Waarom zou hij het niet doen? Omdat jij het niet leuk vindt? De filmwereld zou wel erg saai worden als filmmakers zo nu en dan niet eens wat anders zouden proberen. En de vergelijking met Boogie Nights snap ik niet.
Op dinsdag 1 april 2003 17:05 schreef rvand het volgende:
Waarom vindt Anderson het nodig zoveel pretenties verwijzingen in een film te stoppen als hij met Boogie Nights bewezen heeft een film te kunnen maken die staat als een huis zonder al deze surrealistische bombast?
quote:
Op zondag 30 november 2003 16:26 schreef Fen het volgende:
Ik vind Magnolia een hele aparte film, maar wel erg "echt".
Alleen het einde is dan weer nogal ehhh apartwaardeloos!
Als je deze film nog nooit gezien hebt wordt het nu toch echt wel tijd hoor
quote:Ik heb hem al bijna een jaar op DVD liggen en nog nooit gekeken
Op zondag 4 januari 2004 18:11 schreef Atreidez het volgende:Als je deze film nog nooit gezien hebt wordt het nu toch echt wel tijd hoor
quote:Als je de dvd hebt moet je die kijken. Met dts is het helemaal genieten, de muziek van Aimee Mann die als een leidraad overal doorheen gaat en dan de geluiden op de achtergrond. Ik heb m besteld maar nog steeds niet binnen
Op zondag 4 januari 2004 18:14 schreef Thetallguy het volgende:
Ik heb hem al bijna een jaar op DVD liggen en nog nooit gekeken
Enerzijds vond ik de symboliek van de kikkers wel mooi (evenals de special FX), maar ik kreeg toch wel echt zo een naar gevoel van dat ik naar complete fictie zat te kijken terwijl het voor de rest wel een mooie, redelijk realistische film was.
Een leuke film, maar niet een van mijn favorieten.
Een van mijn favoriete scenes
Ik heb genoten iig.
quote:daar kunnen ze op de nederlandse zenders en dan met name de commercielen een voorbeeld aan nemen. Op Yorin flikken ze het af en toe zelfs om de laatste fragmenten van de film niet uit te zenden!
Op donderdag 8 januari 2004 00:39 schreef Rosnesda het volgende:
Dit is de enige film die ik ken die mij melancholisch maakt ... zelfs na 6 keer zien ... Aimee's muziek draagt daar uiteraard ook flink aan bij. Leuk dat ze de credits (en dus Aimee's liedje) mooi lieten rollen tot het eind. Zo hoort dat.
Het schijnt dat de belgen dit jaar een goed programma hebben, ik ga de Belgen maar eens goed in de gaten houden dit jaar! geen reclame, aftiteling helemaal, goede introductie door filmkenner! perfect, zo hoort een film getoond te worden.
quote:idd
Op donderdag 8 januari 2004 00:48 schreef Rosnesda het volgende:
Aan Canvas kan geen enkele Nederlandse zender tippen op filmgebied als je het mij vraagt.
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 00:56 schreef MadScientist het volgende:
Er was 1 scene waar de pan-en-scan even uitzoomde om de twee personages die in de beeldhoeken stonden allebei te laten zien. hadden jullie het in de gaten?
quote:Aimee is ook echt een topperformer
Op donderdag 8 januari 2004 00:39 schreef Rosnesda het volgende:
Dit is de enige film die ik ken die mij melancholisch maakt ... zelfs na 6 keer zien ... Aimee's muziek draagt daar uiteraard ook flink aan bij. Leuk dat ze de credits (en dus Aimee's liedje) mooi lieten rollen tot het eind. Zo hoort dat.
Ik had echt totaal niet het idee dat de film 3 uur duurde, van mij had hij nog een uur langer mogen duren zo mooi vond ik hem.
Van alle films die ik met Tom Cruise gezien heb vond ik dit zijn beste rol!!! Eigenlijk waren alle acteurs enorm goed maar naast Tom Cruise vond ik ook Julianne Moore en Philip Baker Hall er bovenuit schieten
[Dit bericht is gewijzigd door Markie-Mark op 08-01-2004 10:47]
Ik vond vooral Julianne Moore erg goed spelen. .
quote:Uit exodus 8:
Op donderdag 8 januari 2004 12:46 schreef sweek het volgende:
Ik vond het een erg mooie film... ik had eigenlijk niet echt zin in een film van 3 uur gisterenavond, maar deze was het wel waard..
spoiler:Wat een ontzettend absurd einde, met die kikkers... Ik heb er echt heel erg om moeten lachen... de symbolische betekenis er van ontgaat me dan weer wel moet ik zeggen...Ik vond vooral Julianne Moore erg goed spelen.
.
quote:
Daarna zeide de HEERE tot Mozes: Ga in tot Farao, en zeg tot hem: Zo zegt de HEERE: Laat Mijn volk trekken, dat zij Mij dienen.
2 En indien gij het weigert te laten trekken, zie, zo zal ik uw ganse landpale met vorsen slaan;
3 Dat de rivier van vorsen zal krielen, die zullen opkomen, en in uw huis komen, en in uw slaapkamer, ja, op uw bed; ook in de huizen uwer knechten, en op uw volk, en in uw bakovens, en in uw baktroggen.
4 En de vorsen zullen opkomen, op u, en op uw volk, en op al uw knechten.
5 Verder zeide de HEERE tot Mozes: Zeg tot Aäron: Strek uw hand uit met uw staf, over de stromen, en over de rivieren, en over de poelen; en doe vorsen opkomen over Egypteland.
6 En Aäron strekte zijn hand uit over de wateren van Egypte, en er kwamen vorsen op en bedekten Egypteland.
7 Toen deden de tovenaars ook alzo, met hun bezweringen; en zij deden vorsen over Egypteland opkomen.
8 En Farao riep Mozes en Aäron, en zeide: Bidt vuriglijk tot den HEERE, dat Hij de vorsen van mij en van mijn volk wegneme; zo zal ik het volk trekken laten, dat zij den HEERE offeren.
9 Doch Mozes zeide tot Farao: Heb de eer boven mij! Tegen wanneer zal ik voor u, en voor uw knechten, en voor uw volk, vuriglijk bidden, om deze vorsen van u en van uw huizen te verdelgen, dat zij alleen in de rivier overblijven?
10 Hij dan zeide: Tegen morgen. En hij zeide: Het zij naar uw woord, opdat gij weet, dat er niemand is, gelijk de HEERE, onze God.
11 Zo zullen de vorsen van u, en van uw huizen, en van uw knechten, en van uw volk wijken; zij zullen alleen in de rivier overblijven.
12 Toen ging Mozes en Aäron uit van Farao; en Mozes riep tot den HEERE, ter oorzake der vorsen, die Hij Farao had opgelegd.
13 En de HEERE deed naar het woord van Mozes; en de vorsen stierven, uit de huizen, uit de voorzalen, en uit de velden.
14 En zij vergaderden ze samen bij hopen, en het land stonk.
15 Toen nu Farao zag, dat er verademing was, verzwaarde hij zijn hart, dat hij naar hen niet hoorde, gelijk als de HEERE gesproken had.
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 08-01-2004 12:58]
quote:Het blijft een Amerikaanse film ,maar de symboliek was prachtig op zijn plaats in dit geval..
Op donderdag 8 januari 2004 12:59 schreef sweek het volgende:
Aah, bedankt..
quote:Ik vond net ook nog link met een heel aardige beschouwing hierover:
Op donderdag 8 januari 2004 12:59 schreef sweek het volgende:
Aah, bedankt..
bevat wel spoilers voor diegenen die de film nog moeten zien!
En ik heb er echt gemengde gevoelens over. Sommige stukken vond ik echt briljant, terwijl andere scenes me totaal niet konden boeien. Over het geheel genomen vond ik het nogal onsamenhangend, maar dat zal waarschijnlijk als ik em een 2de keer bekijk (ik heb em opgenomen )anders zijn.
Overigens heeft BHFH gelijk wat betreft Canvas, duidelijk de beste filmzender op de Nederlandse tv
quote:Gave uitleg
Op donderdag 8 januari 2004 13:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vond net ook nog link met een heel aardige beschouwing hierover:bevat wel spoilers voor diegenen die de film nog moeten zien!
http://www.unomaha.edu/~wwwjrf/magnolia.htm
spoiler:
ik heb hem nu ook een keer of vier gezien en moet tot mijn spijt bekennen dat ik hem mider goed vind dan de eerste keer dat ik hem zag.quote:Op zondag 27 augustus 2006 03:11 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ah, ik had al zitten zoeken naar een topic over Magnolia! Maar ik kon er alleen maar eentje vinden die al vol was. Ik heb er vanavond weer naar gekeken, al voor de vierde keer geloof ik, ik vind het de mooiste film die ik ken.
En de muziek van Aimee Mann past er ook zo prachtig bij. De vraag "now that I've met you, would you object to never seeing me again?" die Claudia op een gegeven moment aan Jim stelde tijdens hun date, komt ook uit een liedje van Aimee Mann (Deathly).
Ik vind het ook een goede film, maar toen ik voor het eerst die vallendequote:Op zondag 27 augustus 2006 03:18 schreef _Floddertje_ het volgende:
O nee, ik niet, ik ga hem alleen maar beter vinden!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zag dacht ik wat krijgen we dan nu?![]()
Klaarblijkelijk gebeurde vier jaar geleden hetzelfde toen Magnolia op de Belg werd uitgezonden (zie de post van Vibromass op zondag 7 april 2002 @ 02:03).quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:06 schreef SunChaser het volgende:
Gisteren proberen te kijken op de vara, het hele beeld wa evrkloot. Ze hadden gewoon de breedbeeldversie ingezoomd, dus alles viel weg. Na een uur gingen ze 1 min over op breedbeeld, maar daarna weer ingezoomd. Ik koop de dvd wel.
Aangrijpende film, zeker. Moest ook maar gewoon de DVD gaan halen, eigenlijk. Ik vraag me alleen af: Wie was er eerst met die tekst van Claudia, het script van Magnolia of Aimee Mann?quote:Op zondag 27 augustus 2006 03:11 schreef _Floddertje_ het volgende:
De vraag "now that I've met you, would you object to never seeing me again?" die Claudia op een gegeven moment aan Jim stelde tijdens hun date, komt ook uit een liedje van Aimee Mann (Deathly).
Nee. Ik snap zelf die filmpjes aan het begin over toeval ook niet helemaal in het licht van de rest van de film. In recensies wordt ook vaak gezegd dat Magnolia een film is over hoe al dan niet toevallige gebeurtenissen je leven kunnen veranderen, maar volgens mij is dit gewoon een film over zonde en schuld, over vergeving en verzoening.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:35 schreef thijsdetweede het volgende:
Magnolia gaat natuurlijk ook niet echt over de manier waarop de verhalen elkaar beinvloeden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |