Jazeker. Het stikt van de goeie gelateria's in Toscanequote:Op maandag 20 juni 2005 10:19 schreef goddess-in-heaven het volgende:
strawberry cheesecake van de australianmijn eerste baantje was daar en sindsdien ben ik er verslaafd aan
mintijs met stukjes chocola is ook zwaar favoriet
ook lekker: raketje, cornetto en calippo sinas
placebeau, sienna is toch in de buurt van florence/pisa? ik ga er deze zomer heen en kan dus wel een leuk adresje gebruiken
nog specifieke die je kent en die je aanraadt?quote:Op maandag 20 juni 2005 10:29 schreef placebeau het volgende:
[..]
Jazeker. Het stikt van de goeie gelateria's in Toscane
quote:Op zondag 19 juni 2005 21:53 schreef RijstNatie het volgende:
australian
het smaakt lekker, maar het wordt smerig klaar gemaaktquote:Op maandag 20 juni 2005 10:37 schreef habanero het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
heeeeerlijk ijs Australian mischien straks even halen![]()
hoe word het dan klaargemaakt ! je laat me wel schrikkenquote:Op maandag 20 juni 2005 10:41 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
het smaakt lekker, maar het wordt smerig klaar gemaakttoch blijf ik het eten
In San gimignano (ook vlak bij Firenze, en prachtig om te bezoeken) is er een gelateria die het certificaat heeft van beste chocolade-ijs ter wereld.quote:Op maandag 20 juni 2005 10:36 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
nog specifieke die je kent en die je aanraadt?
niet teveel, moet wel een beetje om de lijn denken
gewoon in een ijsmachinequote:Op maandag 20 juni 2005 10:58 schreef habanero het volgende:
[..]
hoe word het dan klaargemaakt ! je laat me wel schrikken![]()
welleees!quote:Op woensdag 15 juni 2005 01:03 schreef MissyMirjaM het volgende:
spookies ofzo, maar die zijn al jaren niet meer te krijgen
heeele kleine ijses, allemaal kleurtjes, op n klein plastic stokje
Die zijn er nietquote:Op woensdag 22 juni 2005 13:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
maar waar zijn die spoekies nou nog te verkrijgen..?
quote:Op woensdag 15 juni 2005 14:19 schreef ivetje het volgende:
Er bestaat maar 1 soort ijs voor mij eigenlijk....helaas zo vreselijk duur
[afbeelding]
Dus italiaans ijs is ook niet aan jou besteed? Pfoe...quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:26 schreef Natalie het volgende:
Alles waar chocalde in of op zit, is aan mij niet besteed. Houd er niet van. Ook op roomijs ben ik niet dol. Dus met magnums hoef je bij mij niet aa nte komen.
Wat ik wel lekker vind zijn alle mogelijk soorten waterijs, en dan vooral perenijsjes van Festini
Daarnaast vind ik sorbijtijs (bij voorkeur citroen) ook prima te eten.
Echt italiaans ijs is gemaakt van eiwit en vruchten, tenmiste de vruchtenijzen. Maar dat eten noordeuropeanen niet, dus de italianen hier gebruiken melk en room enzo.quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:34 schreef Camoth het volgende:
[..]
Dus italiaans ijs is ook niet aan jou besteed? Pfoe...![]()
* Nembrionic voelt mee met Pietquote:Op donderdag 30 juni 2005 21:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Echt italiaans ijs is gemaakt van eiwit en vruchten, tenmiste de vruchtenijzen. Maar dat eten noordeuropeanen niet, dus de italianen hier gebruiken melk en room enzo.
In italie wordt echter nog veelal eiwit gebruikt in het maken van ijs.
[me] denkt met weemoet terug aan een ijscoman in Sardinie, die kwam langs met een wagentje en had het lekkerste ijs wat ik ooit gegeten heb.[/me]
Er waren ook nog niet genoeg ijs-topicsquote:Op maandag 10 juli 2006 17:25 schreef BliksemSchigt het volgende:
Mooi-weer-kickje.
die vd kruidvat toevallig? da's een leuk dingquote:Op maandag 11 juli 2005 15:24 schreef ChrisJX het volgende:
Wij hebben sinds gisteren een ijsmachine thuisNog niet uitgeprobeerd, maar ik ben benieuwd
Zou je mij even een mailtje kunnen sturen hoe wat en waar precies? Ik zit binnenkort met een groep gehandicapten in Epen en ergens een lekker ijsje eten is natuurlijk nooit verkeerd.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:55 schreef uniekje het volgende:
Hier in Zuid-Limburg heb je zo'n klein boerendorp, Epen, waar bij een vervallen boerderij, midden tussen de heuvels, een enorme ijskraam staat. Daar heb ik dus het lekkerste ijs ooit gegeten. En nog goedkoop ook: zeg maar een ijsje formaat grote Ben & Jerry's voor 1,75. Het ding heeft zelfs een gigantische parkeerplaats.
Ik zit op m'n werk dus mailen gaat even moeilijk... maar het gaat om de 'Epener Ijskraam' en die ligt aan de Molenweg vlak buiten Epen. Vanaf de Epenerweg (richting Cadier en Keer geloof ik) en dan linksaf. Het is een boerenkraam, met vers gemaakt ijs/vers fruit in alle smaken en vormen. Vooral op zonnige zomerdagen zoals nu is het er wel stervensdruk dus houdt rekening met een wachttijd.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:05 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Zou je mij even een mailtje kunnen sturen hoe wat en waar precies? Ik zit binnenkort met een groep gehandicapten in Epen en ergens een lekker ijsje eten is natuurlijk nooit verkeerd.
Super!!! die gaan we opzoeken ergens tussen 4 en 11 augustus.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:45 schreef uniekje het volgende:
[..]
Ik zit op m'n werk dus mailen gaat even moeilijk... maar het gaat om de 'Epener Ijskraam' en die ligt aan de Molenweg vlak buiten Epen. Vanaf de Epenerweg (richting Cadier en Keer geloof ik) en dan linksaf. Het is een boerenkraam, met vers gemaakt ijs/vers fruit in alle smaken en vormen. Vooral op zonnige zomerdagen zoals nu ishet er wel stervensdruk dus houdt rekening met een wachttijd.
Bananenijs was vies maar het aardbeienijsquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:17 schreef blaaatkipje het volgende:
Ik heb vandaag aardbeienijs (met suikergelei) en bananenijs (met slagroom/melk) gemaakt op mijn werk, staat nu even een nachtje in de vriezer, ben benieuwd hoe het smaakt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |