Ja, juist daarom mag het haarkloven dus achterwege blijven. Hoe ga je bepalen of het wel of geen bokeh is als er niet eens een eenduidige uitleg van die term bestaat?quote:Op donderdag 23 juni 2005 00:06 schreef Flipper01 het volgende:
Ik denk dat dit een onderwerp is waarvan heel veel mensen in eerste instantie denken: "WTF is dit??"
ksssstquote:Op donderdag 23 juni 2005 07:22 schreef Puckzzz het volgende:
Ik laat 'm lekker staan, zo eigenwijs ben ik lekker wel....lekker puh!![]()
![]()
iedereen mag toch volgens zijn eigen definitie van bokeh erover disccusieren, gelukkig juist dat het niet eenduidig is... en het heeft al weer aardig wat leuks opgebracht, dat jij het haarkloven noemt is ook maar een meningquote:Op donderdag 23 juni 2005 00:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, juist daarom mag het haarkloven dus achterwege blijven. Hoe ga je bepalen of het wel of geen bokeh is als er niet eens een eenduidige uitleg van die term bestaat?
Maar nee, men weet het allemaal zelf zóóó goed...
Okee, het is alweer een bloem op de voorgrond met een zonnetje door wat blaadjes op de achtergrond, maar ik vind 'm wel mooi. lekkere kleuren, vreemde strepen in de lucht, hij heeft wel ietsquote:Op donderdag 23 juni 2005 09:43 schreef 2nosedT het volgende:
Vanochtend gemaakt;
geen super bokeh, but it's there
[afbeelding]
Bloemen zijn leuk....niet zeurenquote:Op donderdag 23 juni 2005 09:48 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Okee, het is alweer een bloem op de voorgrond met een zonnetje door wat blaadjes op de achtergrond, maar ik vind 'm wel mooi. lekkere kleuren, vreemde strepen in de lucht, hij heeft wel iets
Snapte je mijn post wel?quote:Op donderdag 23 juni 2005 08:34 schreef Re het volgende:
[..]
iedereen mag toch volgens zijn eigen definitie van bokeh erover disccusieren, gelukkig juist dat het niet eenduidig is... en het heeft al weer aardig wat leuks opgebracht, dat jij het haarkloven noemt is ook maar een mening
Leuke fotoquote:Op donderdag 23 juni 2005 09:43 schreef 2nosedT het volgende:
Vanochtend gemaakt;
geen super bokeh, but it's there
[afbeelding]
quote:Op donderdag 23 juni 2005 14:37 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Leuke foto
maar geen bokeh volgens de door mij gehanteerde definitie
het aas is uitgeworpen, kaptein, de haaien komen eraan
Ahab!quote:Op donderdag 23 juni 2005 14:37 schreef Shark.Bait het volgende:
het aas is uitgeworpen, kaptein, de haaien komen eraan
Het dak van het huisquote:Op donderdag 23 juni 2005 15:02 schreef mwvdlee het volgende:
Ahab!
Maar zeker wel leuke foto, dat huis viel me niet eens zo heel erg op, wel die oranje "vlek" linksonder... wat is dat??
Ik zie het nu ook pas (zit nu achter een andere computer).. moet toch mijn scherm ff wat beter kalibrerenquote:Op donderdag 23 juni 2005 15:02 schreef mwvdlee het volgende:
[..]
Maar zeker wel leuke foto, dat huis viel me niet eens zo heel erg op, wel die oranje "vlek" linksonder... wat is dat??
Nah inderdaad, tis niet echt een bokeh-foto, maar zit wel bokeh inquote:Op donderdag 23 juni 2005 14:37 schreef Shark.Bait het volgende:[..]
maar geen bokeh volgens de door mij gehanteerde definitie
Lijkt me gewoon lensflare te zijn. De zon zit net achter de bloem, vandaar.quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:02 schreef mwvdlee het volgende:
[..]
Ahab!
Zou kunnen als de foto gecropped is. Lensflare "draait" altijd om het middelpunt van de lens (foto) heen.quote:Op donderdag 23 juni 2005 15:30 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Lijkt me gewoon lensflare te zijn. De zon zit net achter de bloem, vandaar.
Het is hier in het noorden iets kouder hequote:Op donderdag 23 juni 2005 16:25 schreef Puckzzz het volgende:
leuk Stil! Misschien ietsje fel op het shirtje? maar dat is muggezifterij van mij
je gaat me hopelijk niet vertellen dat die foto recentelijk is gemaakt he?met die fleecetrui....
Mja, kheb wel wat crop toegepast, maar niet van de onderkant. Zou kunnen dat het door de crop-factor van mijn D70 komt. Hoewel ik het wel met een DX-lens (de kitlens) heb geschoten.quote:Op donderdag 23 juni 2005 16:28 schreef mwvdlee het volgende:
[..]
Zou kunnen als de foto gecropped is. Lensflare "draait" altijd om het middelpunt van de lens (foto) heen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |