Kan aan de bezorger liggen, maar ook aan het bedrijf zelf. Als bezorger zorg ik er altijd voor dat ik alle post overal netjes bezorgt. Natuurlijk kan het een keer fout gaan: verkeerde brievenbus, huisje vergeten maar je weet niet meer welke, natte post enz. enz. Maar naar mijn idee is dat gelimiteerd tot 1 a 2 foutjes per maand voor een krantenwijk met 50-100 kranten. Als je er meer maakt, dan doe je je werk gewoon niet goedquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:56 schreef gr8w8 het volgende:
Tja, bereid je maar vast voor op een hoop klachten, dat is het enieg wat ik weet. Als zaterdagpostbode en uit privé. Vandaag weer een door hen bezorge brief, gedateerd 28 mei...
Ik heb ook het gevoel dat er gewoon nog wat "kinderziektes" zitten in het proces, maar als bezorger krijg je al snel de schuld he.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:02 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Kan aan de bezorger liggen, maar ook aan het bedrijf zelf. Als bezorger zorg ik er altijd voor dat ik alle post overal netjes bezorgt. Natuurlijk kan het een keer fout gaan: verkeerde brievenbus, huisje vergeten maar je weet niet meer welke, natte post enz. enz. Maar naar mijn idee is dat gelimiteerd tot 1 a 2 foutjes per maand voor een krantenwijk met 50-100 kranten. Als je er meer maakt, dan doe je je werk gewoon niet goed
Das waar en daar kan je idd niks tegen doen. Weet je, als iemand een hekel aan je heeft (bijv iemand waar je de post bezorgt), dan kan hij/zij ook gewoon bellen om te zeggen dat de krant/post niet bezorgd is. En dat doet die persoon gewoon net zolang tot jij ontslagen wordt voor teveel klachten. Het is namelijk zijn/haar woord tegen het jouwe en dat verlies je altijd omdat de klant de koning isquote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:26 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Ik heb ook het gevoel dat er gewoon nog wat "kinderziektes" zitten in het proces, maar als bezorger krijg je al snel de schuld he.
nou ik ben 15 dus loop dat gewoon onder de naam van mn moeder... maar ik verdien ongeveer 125 euro per maand, maar in de zomervakantie weer een stukje minder want dan is er minder post, maar in de winter verdien je weer meer..want dan is het druk zo rond kerst, dus het is erg verschillendquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:59 schreef DeTolk het volgende:
Thanks,
en Fresta, wat verdient een 21-jarige daar?
TPG heeft van die zeikregels met vakantie, ik hoorde van werknemers daar dat je al in november moet aangeven wanneer je in de zomervakantie vrij wilt hebbenquote:Op woensdag 15 juni 2005 14:49 schreef mark_03 het volgende:
Kun je dan niet beter bij TPG als postbezorger aan het werk gaan? Heb je elke dag (of wanneer je maar wilt) een vaste dienst en hoef je alleen maar rond te brengen... betaling per uur.
Ik heb al gesolliciteerd bij TPG, maar in mijn postcodegebied hebben ze niemand nodig.quote:Op woensdag 15 juni 2005 14:49 schreef mark_03 het volgende:
Kun je dan niet beter bij TPG als postbezorger aan het werk gaan? Heb je elke dag (of wanneer je maar wilt) een vaste dienst en hoef je alleen maar rond te brengen... betaling per uur.
Sorteren mag je alleen als je (zaterdag)postbode bent (net als ik, als zaterdagpostbode). Als postbezorger (wat steeds meer de trent gaat worden bij TPG) krijg je thuis (of op een adresje) je post aangeleverd en hoef je dus alleen maar te bezorgen. Weet niet precies hoe het zit met roosters enzo...quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:51 schreef maniack28 het volgende:
[..]
TPG heeft van die zeikregels met vakantie, ik hoorde van werknemers daar dat je al in november moet aangeven wanneer je in de zomervakantie vrij wilt hebbenBovendien moet je daar ook sorteren en ik geloof niet dat ze mensen daar aannemen die steeds wisselende roosters hebben.
Sandd heeft trouwens gebeld en ik sta op de lijst, als er iets vrijkomt kan ik gaan lopen
Je bedoelt mensen die een vast contract hebben?!quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:51 schreef maniack28 het volgende:
[..]
TPG heeft van die zeikregels met vakantie, ik hoorde van werknemers daar dat je al in november moet aangeven wanneer je in de zomervakantie vrij wilt hebbenBovendien moet je daar ook sorteren en ik geloof niet dat ze mensen daar aannemen die steeds wisselende roosters hebben.
Sandd heeft trouwens gebeld en ik sta op de lijst, als er iets vrijkomt kan ik gaan lopen
bij sandd moet je ook sorteren hoor... gewoon op straat sorteren enz.quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:51 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ja hier is Schuldige_Omtander dan, de superpostbezorger van de grootste (?) Sanddvestiging van nederland genaamd utrecht/nieuwegein!quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:48 schreef Juichtoon het volgende:
Ik werk bij Sandd. Maandag krijg je post die je moet sorteren om op dinsdag tussen 08.00u en 18.00u te bezorgen en vervolgens krijg je donderdag weer post voor de vrijdag.
Ik denk niet dat ze het nog lang uithouden. Steeds komen ze met de leuke woorden dat ''het veel drukker gaat worden de komende weken/maanden'' maar de realiteit is gewoon dat ze nog nauwelijks orders binnenhalen en ook nog eens voornamelijk verliezen aan Selekt Mail.
Afgelopen jaar zijn ze bezig geweest met verkleining van de wijken (waardoor er meer bezorgers bij moesten) vanwege de verwachte drukte. Die is altijd uitgebleven. Een jaar geleden kreeg ik 6 kratten met post. Nu is er soms niet eens 1 vol en krijg ik de laatste maanden er nooit meer dan 2. Dat nieuwe vergoedingssysteem waar ze een maandje of 2 geleden mee zijn gekomen is ook niet meer dan een verkapte bezuiniging. Ik ben er in iedergeval niet op vooruit gegaan...
Volgens mij hebben ze het bij Selekt veel beter voor elkaar. Ik weet niet hoe de vergoedingen daar liggen, maar ze hebben meer post (zal dus wel hoger moeten zijn). Bovendien hebben bezorgers bij Selekt veel meer vrijheid. Ze mogen er 3 dagen over doen om de post te bezorgen en mogen ook in de avond bezorgen.
Bovendien word ik de telefoontjes van Sandd nu ook eens zat met klachten van adressen die niet eens bestaan. Je kan echt aan vele kleine dingetjes merken dat ze de organisatie daar niet op orde hebben. Ben dan ook niet verrast dat ze geen grote vissen meer aan de haak kunnen slaan.
dinsdag had ik de hele villawijk Lyceumkwartier in Zeist. Over 545 posstukken heb ik van 9.45 tot 14.40 gewerkt. Ik had de hele wijk nog nooit gedaan en n had geen kaart bij me, en tevens zijn daar wat nieuwe straten bij gekomen die nog op geen enkele kaart staan. Typisch flexibel bezorgwerk haha, altijd weer nieuwe wijken in de vreemdste buurtenquote:Op woensdag 15 juni 2005 21:23 schreef maniack28 het volgende:
Hoe lang ben je er over het algemeen trouwens mee bezig?
ik weet niet of leeftijd uitmaakt, kgloof van niet. Je verdienste is geheel afhankelijk van de :quote:Op dinsdag 28 juni 2005 22:00 schreef Troeta het volgende:
Maar wat verdient het nou?
Stel dat ik op dinsdag en vrijdag wil gaan bezorgen, wat krijg ik dan?
Als leeftijd uitmaakt...ik ben 24..
De vraag is of zie vrij zijnquote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:17 schreef Troeta het volgende:
Ok...als ik 2 wijken neem, dus 4 per week in de stad Den Haag met portieken bij een normale hoeveelheid post
Het beste is als je bij selektmail en Sandd tegelijkertijd dezelfde wijk kunt lopen, dan doe je weliswaar iets langer over een wijk, maar dan sorteer je de boel samen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 01:32 schreef Troeta het volgende:
haha, ik wil gewoon een schatting van hoeveel ik evt. zou gaan verdienen.
Voor 10 euro bijv. voor een wijk van 2 uur zou ik het niet doen zeg maar.
Als je dat niet wil vertellen, kan je het zeggen hoor
Verder is het ook voor na de vakantie, ik werk nu namelijk al bij TPG, maar ik heb het idee dat het bij Sandd en Selekt mail veel makkelijker te combineren is met mijn studie.
Bij TPG moet ik tussen 12 en half 4 lopen en dat kan niet met een studie, dus dan zou ik het moeten hebben van vrije schooldagen en hopen dat ik die dag dan kan werken.
Bij Sandd mag je het zelf bepalen, als het maar op dinsdag of vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur is.
Bij Selekt mail is het zelfs tot 21.00!!
Het post bezorgen is opzich een leuke bijbaan, dus ik ben een beetje aan het kijken bij welk bedrijf ik het meeste kan verdienen en het beste kan combineren...
Volgens mij is dat absoluut niet te doen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:12 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
[..]
Het beste is als je bij selektmail en Sandd tegelijkertijd dezelfde wijk kunt lopen
Ja, dat doet m'n tante ook, die woont in een dorpje en die loopt met de post van SelektMail, Sandd en nog iets vaags. Die heeft toch lekker d'r centjes zo.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:12 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
[..]
Het beste is als je bij selektmail en Sandd tegelijkertijd dezelfde wijk kunt lopen, dan doe je weliswaar iets langer over een wijk, maar dan sorteer je de boel samen.
Ik heb vandaag toevallig eens gekeken om te zien hoeveel een wijk deze week (redelijk druk) verdiende. Een wijk in het midden van utrecht (arbeidershuizen vooral) verdiende voor 190 poststukken 13,90. Das ongeveer 1,5 a 2 uur lopen/fietsen. daarbij komt dan nog de vergoeding voor het sorteren.
ik durf het wel
quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:51 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Als je hun reclame moet geloven willen ze dat wel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 16:23 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
*tenminste als ze het niet in de vaart, beek, sloot, meander, rivier, zee of singel gooien, op hun zolder opslaan, in brand steken, in de buurmans container gooien, de studentenkamer behangen, hun faeces mee afvegen, de kattenbak erop verschonen of als ze simpel geen kaart kunenn lezen. Jaja er werkte wat uitschot bij Sandd.
E
pas wel op met wat je schrijft want je ex-collega's / mensen die zogezegd bevoegd zijn om leiding te geven aan de arbeidersquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 16:23 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
. Er werken daar zelfs mensen die er letterlijk doodvallen door het vele werk soms.
*tenminste als ze het niet in de vaart, beek, sloot, meander, rivier, zee of singel gooien, op hun zolder opslaan, in brand steken, in de buurmans container gooien, de studentenkamer behangen, hun faeces mee afvegen, de kattenbak erop verschonen of als ze simpel geen kaart kunenn lezen. Jaja er werkte wat uitschot bij Sandd.
E
Als meneer Pettemans zo goed weet wat er zo al rondloopt bij de vestiging Utrecht, moet ie eens vragen of ie mee mag kratten wegbrengen naar bezorgers in Zeist en Utrecht Centrum. Dan vraagt ie zich misschien niet af waarom men al dat dure drukwerk in het Merwede kanaal dumpt.quote:Op maandag 17 oktober 2005 23:31 schreef Pettemans het volgende:
[..]
pas wel op met wat je schrijft want je ex-collega's / mensen die zogezegd bevoegd zijn om leiding te geven aan de arbeiders, want anders ken je weer op het spreekwoordelijke matje komen
![]()
moet je je eigen weer verantwoorden![]()
maar zoveel uitschot werkt er nou ook weer niet hoor bij de vestiging in utrecht
ik zou het eerder een gebrek aan kwaliteit noemen van de mensen die "HUN" (lees: uitschot.... volgens schuldige omstander) maar aan al het goede komt een einde...........
Daar komt bij dat je echt als een hond behandeld wordt door zowel Sandd als Selektmail, je wordt opgejaagd, afgesnauwd en de organisatie is echt een puinhoopquote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:11 schreef Takje het volgende:
Nou, het verdient echt slecht. Zo slecht dat ik ermee ben gestopt.
Met name die depots waar je de post ophaalt zijn zwaar klote, onbeschofte aro-gasten. Lelystad lijkt me een uizondering.quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:17 schreef ELLEN79 het volgende:
Zat onder depot zwolle. Werd daar idd niet al te vriendelijk behandeld zo af en toe.,
We zijn nu overgegaan naar Lelystad en ehb daar tot nu toe zeer goede ervaringen meer.
Waarom geef je het niet aan bij de lokale Sanddvestiging?quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:51 schreef JoostJan het volgende:
Bij mijn in een bosje in Goirle ligt anders een stevige stapel post van Sandd.
Erg veel contrôle op verzending kan er niet zijn.
Jammer voor het milieu, gaat best lang mee, zo'n berg papier in plastic verpakt!
de post word in kratten afgeleverd en niet in plastic verpakt. sommige bladen zijn wel in plastic verpakt zoals de quest.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:41 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
[..]
Waarom geef je het niet aan bij de lokale Sanddvestiging?
Achquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:59 schreef berney het volgende:
Sweetgirly,
Dat durf ik niet hoor.....minder belangrijke post "bewaren". Donderdag krijgen wij weer post. Ben benieuwd, het zou druker worden.
Yep netjes voor of rond 18 uurquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:38 schreef berney het volgende:
Als je de post "bewaarde" tot vrijdag. melde jij je dan de dinsdags wel gewoon af dan..
Als jij in de gietende regen 200 postcodeloterij brieven moet bezorgen (die zo dun zijn als weet niet wat, dus waar je bijna het eind niet meer van ziet), geef ik je geen ongelijk als je dat zou bewaren of gedeeltelijk zou doen en de andere keer de rest..quote:Ik ben blij dit te lezen. Handig straks als het koud wordt s'avonds al een deel doen.
Bij ons werd er wel gezegd dat ze controleren, maar ik heb nooit wat gehoord. Ook misschien omdat ik grotendeels braaf alles liep, afmeldde, etc. Daar ben ik erg netjes/accuraat inquote:en inderdaad, er zit veel reclame spul bij. maar bij ons brullen ze om de haveklap dat er geconroleerd wordt etc. controle posten.
Ze doen er wat vaag over.
quote:
Je bent onverbiddelijk.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:48 schreef sweetgirly het volgende:
En laat ik trouwens maar niet vertellen dat ik een paar gratis senseo capuccino-zakjes (dozen) die in post-stukken zaten aan mijn lieve ouders heb gegeven + een paar gratis luxe, nieuwe gourmetzakjes aan mijn poes
. Ja, die moet ook eten.
Eigenlijk had je dan voor een echt goed oordeel toch ook de moeilijke herfst- en wintermaanden moeten doen als het echt druk is. Is toch een beetje makkelijk praten zo als het niet zo druk is en met mooi weer en als ze mensen nodig hebben.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:20 schreef sweetgirly het volgende:
Ik heb ook voor Sandd gewerkt.
Paar maanden.
Heb het opgezegd, omdat het in sept. weer drukker zou worden, vakantie ging (toch weinig post), etc.
Mee eensch, lijkt me niet dat mensen daarover gaan klagen. Veel mensen kunnen het toch niet meer volgen van welk bedrijf ze nou bepaalde post krijgenquote:Op zaterdag 2 september 2006 10:51 schreef berney het volgende:
Maar dat van s'avonds vind ik wel weer een goeie bij die flats hier vlakbij kan ik dat wel doen..
En dat zou ik wel durven ook,
Het staat op de post hoor.quote:Op zaterdag 2 september 2006 15:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Mee eensch, lijkt me niet dat mensen daarover gaan klagen. Veel mensen kunnen het toch niet meer volgen van welk bedrijf ze nou bepaalde post krijgen
Weet ik, maar dan vaak in een code of ergens heel klein, dan heb ik het dus met name over de briefpost.quote:Op zaterdag 2 september 2006 16:02 schreef berney het volgende:
[..]
Is het van selektmail staat het erop. is het van Sandd dan staat het er ook op.
Dat is zeker zo, het zal mij er niet meer van weerhouden om te bezorgen s'avonds.quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Weet ik, maar dan vaak in een code of ergens heel klein, dan heb ik het dus met name over de briefpost.
En de mensen zijn toch nog gewend aan het bezorgritme van elke dag post zoals dat vroegah bij de PTT ging, dus ook zo merken ze het nauwelijks.
Ik ben in februari begonnen ofzo. Kwam weleens mijn keuken in, keek door het raam en torende er een stapel kratten boven mij uitquote:Op zaterdag 2 september 2006 09:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
Eigenlijk had je dan voor een echt goed oordeel toch ook de moeilijke herfst- en wintermaanden moeten doen als het echt druk is. Is toch een beetje makkelijk praten zo als het niet zo druk is en met mooi weer en als ze mensen nodig hebben.
Ik denk dat het geen of niet echt een kwestie van geluk gehad is geweestquote:Maar het kan zijn dat je geluk hebt gehad. Wat ik zo van een vriendin hoorde is het helaas niet zo dat, als je alles netjes doet, dat je dan beter behandeld wordt. Wat Loesj vertelde is ook haar ervaring.
Toch wel, maar dan heb je dus geluk gehad met de vestiging... Dat je het allemaal netjes doet is cker geen garantie dat je geen gezeik krijgt of dat het een beetje gewaardeerd wordt.quote:Op zondag 3 september 2006 16:38 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ik denk dat het geen of niet echt een kwestie van geluk gehad is geweest. Deed alles netjes, máár wel een beetje op mijn manier.
6 cent per poststuk in stedelijke gebieden, maar elk 2de poststuk dat je in dezelfde bus doet vang je maar 2,5 cent voor. Soms hanteren ze ook een huis aan huis tarief van 4 ct, dat zijn bepaalde mailingen.quote:Op vrijdag 15 september 2006 21:42 schreef rayz90 het volgende:
Weet iemand wat Selekt mail uitkeert per poststuk? Mijn verdeeler had het over 9 cent per poststuk, maar als ik mijn zojuist gestorte salaris dan klopt daar geen ene reet van.
Je bent toch niet toevallig van de concurrent he?quote:Op vrijdag 15 september 2006 21:42 schreef rayz90 het volgende:
Weet iemand wat Selekt mail uitkeert per poststuk? Mijn verdeeler had het over 9 cent per poststuk, maar als ik mijn zojuist gestorte salaris dan klopt daar geen ene reet van.
quote:Op vrijdag 15 september 2006 22:19 schreef berney het volgende:
per poststuk volgens mij ray, ik zal diegene die ik tegenkom op mijn route van de week eens vragen voor je. antwoord volgt na dinsdag pas dan.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:09 schreef maniack28 het volgende:
Mag ik vragen hoeveel je verdient dan? Want ik moet wat anders gaan zoeken omdat ik een huisje heb in De BiltMaar ik zou graag niet in loondienst gaan vanwege particuliere verzekering die nog via mn ouders geregeld is
Anders moet ik in het ziekenfonds
Ow en hoeveel dagen heb je de tijd om het te bezorgen? En hoeveel poststukken heb je ongeveer en hoe lang ben je daar mee bezig?
Edit - Ik heb alvast mn gegevens ingevuld op hun site
Een jaar terug was mijn post _O-quote:Op zondag 24 september 2006 09:51 schreef berney het volgende:
[..]
straatzetvergoeding >> 2,1 eurocent per poststuk
wijkvergoeding >> 3,75 per bezorgdag
adresvergoeding >> 4,2 eurocent per stop
herlaad vergoeding >> 2,63 per 30 kilo
afmeldvergoeding >> 21 eurocent per bezorgdag per bezorger
1 2 3 4 5 | wijkvergoeding >> 3,75 per bezorgdag adresvergoeding >> 4,2 eurocent per stop herlaad vergoeding >> 2,63 per 30 kilo afmeldvergoeding >> 21 eurocent per bezorgdag per bezorger |
welke code tags?quote:Op zondag 24 september 2006 10:15 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Een jaar terug was mijn post
BTW... Fok! haalt alle extra spaties weg, dus daarom is je lay-out verneukt....
Je kan het wel met de code tags doen
[ code verwijderd ]
ik haal even mijn reactie weg uit beschermingquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:09 schreef Loesj het volgende:
Ik werk er nu ook ongeveer 3 jaar. In het begin kreeg ik 9 cent per folder had vaak rond 400 folders, daar deed ik ongeveer 3 uur over. Kwam dus neer op ongeveer 12 euro per uur.
Toen kreeg ik nog maar 7 cent per folder en mijn wijk werd opgesplits, betekende dat ik nog maar 200 folders had.
Sinds 2 maanden heb ik het nieuwe betalingssysteem van Sandd nu krijg je een bepaalde vergoeding waar ik dus weer op achteruit ben gegaan.
Tevens zijn ze niet echt vriendelijk in de omgang een keer de post te laat gedaan (2 uur te laat) i.v.m. met migrane aanval, meteen gebeld dat ik de ost wat later zou doen. Daar werd ik onwijs afgesnauwd dat dit niet de bedoeling was en dat hun nu door mij in de problemen kwamen![]()
Ik krijg telefoontjes dat ik bepaalde poststukken niet bezorgt zou hebben terwijl ik zeker weet dat ik het gedaan heb.
Met Sinterklaas kreeg ik een gedicht met daarin de boodschap dat het niet goed ging, te veel post dat niet bezorgd werd te laat werd bezorgt enz. Of wij even meer ons best wouden doen.
Erg he, heb even mijn reactie weggehaald. was 3e zoekopdracht van google ....quote:Op zondag 8 oktober 2006 11:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
O jee, als zelfs Berney motivatie kwijt raakt....![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |