abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juni 2005 @ 16:32:26 #1
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_27922781
Wie heeft er hier ervaring met het bedrijf Sandd?

Heb vanmiddag gebeld voor eengesprek, maar voordat ik heenga wil ik wat meer over dit bedrijf weten

het is gewoon puur voor extra geld, wil er niet vast werken
  dinsdag 14 juni 2005 @ 16:52:00 #2
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_27923374
Ik wilde er ooit ook gaan werken, maar toen bleek dat de krant blijven lopen toch beter was Maar verder goed bedrijf voor zover ik weet. 2x in de week toch? Voor het rondbrengen van post enzo? Ik weet niet wat het oplevert, maar volgens mij gaat het per poststuk, dus hoe harder je loopt, hoe meer je verdient
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_27924732
nee niet meer per poststuk.. tenminste niet in mijn wijk.. ze tellen nu voor je en dan staat onaderaan een brief hoeveel je verdient en hoeveel poststukken het zijn die keer, en ja het is 2x in de week, dinsdag en vrijdag.
voor mij verdient het meer dan genoeg gewoon bijbaantje zeg maar
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:09:25 #4
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_27925385
Mag ik vragen hoeveel je verdient dan? Want ik moet wat anders gaan zoeken omdat ik een huisje heb in De Bilt Maar ik zou graag niet in loondienst gaan vanwege particuliere verzekering die nog via mn ouders geregeld is Anders moet ik in het ziekenfonds

Ow en hoeveel dagen heb je de tijd om het te bezorgen? En hoeveel poststukken heb je ongeveer en hoe lang ben je daar mee bezig?

Edit - Ik heb alvast mn gegevens ingevuld op hun site

[ Bericht 8% gewijzigd door maniack28 op 14-06-2005 18:29:34 ]
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:56:40 #5
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27926598
Tja, bereid je maar vast voor op een hoop klachten, dat is het enieg wat ik weet. Als zaterdagpostbode en uit privé. Vandaag weer een door hen bezorge brief, gedateerd 28 mei...
Welkom bij de V&D der webfora.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:57:54 #6
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27926629
Daar is eerder een topic over geweest, was niet zo heel erg positief geloof ik.
Vampire Romance O+
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:59:24 #7
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_27926670
Thanks,
en Fresta, wat verdient een 21-jarige daar?
  dinsdag 14 juni 2005 @ 19:00:09 #8
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_27926691
Nah.. ik loop al 2 jaar kranten en daarvoor 1,5 jaar media-express, dus qua klachten ben ik wel wat gewend Nu overigens al 7 maanden klachteloos

Alleen dat topic kan ik niet vinden met google.fok.nl
  dinsdag 14 juni 2005 @ 19:02:23 #9
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_27926765
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 18:56 schreef gr8w8 het volgende:
Tja, bereid je maar vast voor op een hoop klachten, dat is het enieg wat ik weet. Als zaterdagpostbode en uit privé. Vandaag weer een door hen bezorge brief, gedateerd 28 mei...
Kan aan de bezorger liggen, maar ook aan het bedrijf zelf. Als bezorger zorg ik er altijd voor dat ik alle post overal netjes bezorgt. Natuurlijk kan het een keer fout gaan: verkeerde brievenbus, huisje vergeten maar je weet niet meer welke, natte post enz. enz. Maar naar mijn idee is dat gelimiteerd tot 1 a 2 foutjes per maand voor een krantenwijk met 50-100 kranten. Als je er meer maakt, dan doe je je werk gewoon niet goed
  dinsdag 14 juni 2005 @ 19:26:20 #10
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27927416
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 19:02 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Kan aan de bezorger liggen, maar ook aan het bedrijf zelf. Als bezorger zorg ik er altijd voor dat ik alle post overal netjes bezorgt. Natuurlijk kan het een keer fout gaan: verkeerde brievenbus, huisje vergeten maar je weet niet meer welke, natte post enz. enz. Maar naar mijn idee is dat gelimiteerd tot 1 a 2 foutjes per maand voor een krantenwijk met 50-100 kranten. Als je er meer maakt, dan doe je je werk gewoon niet goed
Ik heb ook het gevoel dat er gewoon nog wat "kinderziektes" zitten in het proces, maar als bezorger krijg je al snel de schuld he.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 19:29:24 #11
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_27927517
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 19:26 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Ik heb ook het gevoel dat er gewoon nog wat "kinderziektes" zitten in het proces, maar als bezorger krijg je al snel de schuld he.
Das waar en daar kan je idd niks tegen doen. Weet je, als iemand een hekel aan je heeft (bijv iemand waar je de post bezorgt), dan kan hij/zij ook gewoon bellen om te zeggen dat de krant/post niet bezorgd is. En dat doet die persoon gewoon net zolang tot jij ontslagen wordt voor teveel klachten. Het is namelijk zijn/haar woord tegen het jouwe en dat verlies je altijd omdat de klant de koning is Dus wees altijd vriendelijk tegen je klanten (behalve tegen klootzakken die zeiken dat hun krant nat is als het pijpenstelen regent, zie ander topic van mij 2 weken terug )
pi_27931998
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 18:59 schreef DeTolk het volgende:
Thanks,
en Fresta, wat verdient een 21-jarige daar?
nou ik ben 15 dus loop dat gewoon onder de naam van mn moeder... maar ik verdien ongeveer 125 euro per maand, maar in de zomervakantie weer een stukje minder want dan is er minder post, maar in de winter verdien je weer meer..want dan is het druk zo rond kerst, dus het is erg verschillend
pi_27934712
Dat is toch een postbedrijf en geen postorderbedrijf?
pi_27952029
Kun je dan niet beter bij TPG als postbezorger aan het werk gaan? Heb je elke dag (of wanneer je maar wilt) een vaste dienst en hoef je alleen maar rond te brengen... betaling per uur.
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_27952087
Schuldige_Omstander.. waar ben je? Jij werkt bij sandd, weet je?
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:51:20 #16
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_27954406
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 14:49 schreef mark_03 het volgende:
Kun je dan niet beter bij TPG als postbezorger aan het werk gaan? Heb je elke dag (of wanneer je maar wilt) een vaste dienst en hoef je alleen maar rond te brengen... betaling per uur.
TPG heeft van die zeikregels met vakantie, ik hoorde van werknemers daar dat je al in november moet aangeven wanneer je in de zomervakantie vrij wilt hebben Bovendien moet je daar ook sorteren en ik geloof niet dat ze mensen daar aannemen die steeds wisselende roosters hebben.

Sandd heeft trouwens gebeld en ik sta op de lijst, als er iets vrijkomt kan ik gaan lopen
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:56:52 #17
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_27954617
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 14:49 schreef mark_03 het volgende:
Ik heb al gesolliciteerd bij TPG, maar in mijn postcodegebied hebben ze niemand nodig.

Sollicitatie was 3mnd geleden en zou een half jaar op de wachtlijst komen te staan
pi_27954625
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 15:51 schreef maniack28 het volgende:

[..]

TPG heeft van die zeikregels met vakantie, ik hoorde van werknemers daar dat je al in november moet aangeven wanneer je in de zomervakantie vrij wilt hebben Bovendien moet je daar ook sorteren en ik geloof niet dat ze mensen daar aannemen die steeds wisselende roosters hebben.

Sandd heeft trouwens gebeld en ik sta op de lijst, als er iets vrijkomt kan ik gaan lopen
Sorteren mag je alleen als je (zaterdag)postbode bent (net als ik, als zaterdagpostbode). Als postbezorger (wat steeds meer de trent gaat worden bij TPG) krijg je thuis (of op een adresje) je post aangeleverd en hoef je dus alleen maar te bezorgen. Weet niet precies hoe het zit met roosters enzo...
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
  woensdag 15 juni 2005 @ 16:04:51 #19
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27954897
quote:

[..]

Je bedoelt mensen die een vast contract hebben?! ja, inderdaad, die moeten al vroeg aangeven wanneer ze vrij willen. Zoals veel bedrijven, dan valt er tenminste nog te overleggen, zodat niet iedereen in juli gaat en niemand in augustus. Daarbuiten valt er ook nog gewoon vrij te vragen hoor. Dat is één kant van de medaille, je hebt dan immers ook de lusten: Vast contract, dus je maakt de uren zeker en krijgt ook uitgkeerd bij ziekte. Over roosters, tja, daar zullen ze niet bij veel bedrijven blij mee zijn. Als je ook bij Sannd vaak zegt dat het je deze vrijdag niet uitkomt...
pi_27955866
quote:

[..]

bij sandd moet je ook sorteren hoor... gewoon op straat sorteren enz.
pi_27956099
Vorige topic Koerier bij Sandd
Geniet, maar drink met je mate!
pi_27956600
Ik werk bij Sandd. Maandag krijg je post die je moet sorteren om op dinsdag tussen 08.00u en 18.00u te bezorgen en vervolgens krijg je donderdag weer post voor de vrijdag.

Ik denk niet dat ze het nog lang uithouden. Steeds komen ze met de leuke woorden dat ''het veel drukker gaat worden de komende weken/maanden'' maar de realiteit is gewoon dat ze nog nauwelijks orders binnenhalen en ook nog eens voornamelijk verliezen aan Selekt Mail.

Afgelopen jaar zijn ze bezig geweest met verkleining van de wijken (waardoor er meer bezorgers bij moesten) vanwege de verwachte drukte. Die is altijd uitgebleven. Een jaar geleden kreeg ik 6 kratten met post. Nu is er soms niet eens 1 vol en krijg ik de laatste maanden er nooit meer dan 2. Dat nieuwe vergoedingssysteem waar ze een maandje of 2 geleden mee zijn gekomen is ook niet meer dan een verkapte bezuiniging. Ik ben er in iedergeval niet op vooruit gegaan...

Volgens mij hebben ze het bij Selekt veel beter voor elkaar. Ik weet niet hoe de vergoedingen daar liggen, maar ze hebben meer post (zal dus wel hoger moeten zijn). Bovendien hebben bezorgers bij Selekt veel meer vrijheid. Ze mogen er 3 dagen over doen om de post te bezorgen en mogen ook in de avond bezorgen.

Bovendien word ik de telefoontjes van Sandd nu ook eens zat met klachten van adressen die niet eens bestaan. Je kan echt aan vele kleine dingetjes merken dat ze de organisatie daar niet op orde hebben. Ben dan ook niet verrast dat ze geen grote vissen meer aan de haak kunnen slaan.
  woensdag 15 juni 2005 @ 18:10:13 #23
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_27958906
Zit Selekt Mail ook in alle delen van Nederland? Dan ga ik daar ook gewoon solliciteren
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:20:09 #24
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_27964678
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 16:48 schreef Juichtoon het volgende:
Ik werk bij Sandd. Maandag krijg je post die je moet sorteren om op dinsdag tussen 08.00u en 18.00u te bezorgen en vervolgens krijg je donderdag weer post voor de vrijdag.

Ik denk niet dat ze het nog lang uithouden. Steeds komen ze met de leuke woorden dat ''het veel drukker gaat worden de komende weken/maanden'' maar de realiteit is gewoon dat ze nog nauwelijks orders binnenhalen en ook nog eens voornamelijk verliezen aan Selekt Mail.

Afgelopen jaar zijn ze bezig geweest met verkleining van de wijken (waardoor er meer bezorgers bij moesten) vanwege de verwachte drukte. Die is altijd uitgebleven. Een jaar geleden kreeg ik 6 kratten met post. Nu is er soms niet eens 1 vol en krijg ik de laatste maanden er nooit meer dan 2. Dat nieuwe vergoedingssysteem waar ze een maandje of 2 geleden mee zijn gekomen is ook niet meer dan een verkapte bezuiniging. Ik ben er in iedergeval niet op vooruit gegaan...

Volgens mij hebben ze het bij Selekt veel beter voor elkaar. Ik weet niet hoe de vergoedingen daar liggen, maar ze hebben meer post (zal dus wel hoger moeten zijn). Bovendien hebben bezorgers bij Selekt veel meer vrijheid. Ze mogen er 3 dagen over doen om de post te bezorgen en mogen ook in de avond bezorgen.

Bovendien word ik de telefoontjes van Sandd nu ook eens zat met klachten van adressen die niet eens bestaan. Je kan echt aan vele kleine dingetjes merken dat ze de organisatie daar niet op orde hebben. Ben dan ook niet verrast dat ze geen grote vissen meer aan de haak kunnen slaan.
Ja hier is Schuldige_Omtander dan, de superpostbezorger van de grootste (?) Sanddvestiging van nederland genaamd utrecht/nieuwegein!

Ze verleizen aan Selektmail omdat die lui orders inkopen, en dat gaan ze niet langvolhouden, tenzij helemaal worden overgenomen door Deutsch Post. enfin Binnenkort mag Sandd post doen AChmea/Zileveren kruis dus dat is wel degelijk een grote vis. En adressen die niet bestaan komt inderdaad welles voor , maar bij op ons kantoor worden ze gek van die infantiele bezorgers die adressen niet kunen vinden en als je dan zelf die wijk gaat lopen, blijkt dat die gewoon betsaan alleen duurt het wat langer eer je door hebt waar die zit.

Persoonlijk verklaar ik degene die de post willen bezorger voor gek, omdat ze het doen voor zo'n schijntje enzo. Maar neem je twee of meer wijken die je goed kent en je bent goed en snel dan kun je wat verdienen ja. Probleem is de hoeveelheid post. Die vereert van 70 posstukken per wijk (extreem weinig) tot wel 600 poststukken (bijna huis-aan-huis).

Beter kun je flexibel bezorger worden als je een rijbewijs hebt en dan wordt je per uur betaald. Je bezorgt dan wijken die nog open liggen, door zeikende en gekapte vaste bezorgers en bezorgers die op vakantie zijn.

voor mensen uit Utrecht en omstreken kunnen bellen met 0302384330 dat gaat sneller dan via die website.

kortom met hard werken kun je wel wat bijverdienen, maar met maar 1 wijkje doe je het om bezig te zijn, niet voo rhet geld. (p.s. in September wordt het weer druk )
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:23:36 #25
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_27964803
nah... ik loop nu ook de krant omdat ik dat leuk vind, lekker iedere dag 1 uurtje buiten wandelen en er nog voor betaald krijgen ook dus doe mij maar lekker bij Sandd 2x in de week wat post bezorgen. Hoe lang ben je er over het algemeen trouwens mee bezig? Op zich is huis aan huis niet erg, wat ik het ergste vind is wanneer je heel veel straten hebt maar weinig post, dan moet je wel alles affietsen
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:03:21 #26
pi_27966260
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 21:23 schreef maniack28 het volgende:
Hoe lang ben je er over het algemeen trouwens mee bezig?
dinsdag had ik de hele villawijk Lyceumkwartier in Zeist. Over 545 posstukken heb ik van 9.45 tot 14.40 gewerkt. Ik had de hele wijk nog nooit gedaan en n had geen kaart bij me, en tevens zijn daar wat nieuwe straten bij gekomen die nog op geen enkele kaart staan. Typisch flexibel bezorgwerk haha, altijd weer nieuwe wijken in de vreemdste buurten
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:40:58 #27
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_27967712
haha, das wel leuk Njah..... in het ergste geval moet ik er gewoon weer mee kappen, omdat het niet werkt icm met 9 tot 5 studie
pi_28318117
Maar wat verdient het nou?
Stel dat ik op dinsdag en vrijdag wil gaan bezorgen, wat krijg ik dan?
Als leeftijd uitmaakt...ik ben 24..
  dinsdag 28 juni 2005 @ 22:23:11 #29
pi_28319034
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 22:00 schreef Troeta het volgende:
Maar wat verdient het nou?
Stel dat ik op dinsdag en vrijdag wil gaan bezorgen, wat krijg ik dan?
Als leeftijd uitmaakt...ik ben 24..
ik weet niet of leeftijd uitmaakt, kgloof van niet. Je verdienste is geheel afhankelijk van de :
- hoeveelheid orders die week binnenkomen, dus absoluut niet constant.
- wat voor een soort wijk je hebt, flats of boederijen worden anders berekend
- hoeveel wijken je neemt, bij normale hoeveelheid post (voor Sanddbegrippen) kun je makkelijk een wijk binnen 2 uur afkrijgen, dus als je er meer neemt als je de tijd hebt.
[/quote]
pi_28321063
Ok...als ik 2 wijken neem, dus 4 per week in de stad Den Haag met portieken bij een normale hoeveelheid post
  woensdag 29 juni 2005 @ 18:48:56 #31
pi_28347281
quote:
Op dinsdag 28 juni 2005 23:17 schreef Troeta het volgende:
Ok...als ik 2 wijken neem, dus 4 per week in de stad Den Haag met portieken bij een normale hoeveelheid post
De vraag is of zie vrij zijn

Trouwens bij portiekflats en gallerijflats maakt de hoeveelheid post niet uit, je moet hoogstens een paar keer extra fietsen, om nieuwe post te halen. Dan kun je maar beter veel hebben, het kost dan niet veel extra tijd.

O ja ik kan je zeggen dat het in de vakantieperiode, helemaal niet druk is bij Sandd, omdat veel bedrijven hun orders uitstellen tot in septemebr als de meeste mensne terug zijn van hun vakantie. In spetember is er dan altijd een megapiek, als je dan kunt instappen kun je aardig wat verdienen als je de hoeveelheid aan kunt.
[/quote]
pi_28350846
haha, ik wil gewoon een schatting van hoeveel ik evt. zou gaan verdienen.
Voor 10 euro bijv. voor een wijk van 2 uur zou ik het niet doen zeg maar.

Als je dat niet wil vertellen, kan je het zeggen hoor

Verder is het ook voor na de vakantie, ik werk nu namelijk al bij TPG, maar ik heb het idee dat het bij Sandd en Selekt mail veel makkelijker te combineren is met mijn studie.
Bij TPG moet ik tussen 12 en half 4 lopen en dat kan niet met een studie, dus dan zou ik het moeten hebben van vrije schooldagen en hopen dat ik die dag dan kan werken.
Bij Sandd mag je het zelf bepalen, als het maar op dinsdag of vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur is.
Bij Selekt mail is het zelfs tot 21.00!!

Het post bezorgen is opzich een leuke bijbaan, dus ik ben een beetje aan het kijken bij welk bedrijf ik het meeste kan verdienen en het beste kan combineren...

[ Bericht 54% gewijzigd door Troeta op 30-06-2005 01:38:30 ]
  donderdag 30 juni 2005 @ 19:12:40 #33
pi_28364975
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 01:32 schreef Troeta het volgende:
haha, ik wil gewoon een schatting van hoeveel ik evt. zou gaan verdienen.
Voor 10 euro bijv. voor een wijk van 2 uur zou ik het niet doen zeg maar.

Als je dat niet wil vertellen, kan je het zeggen hoor

Verder is het ook voor na de vakantie, ik werk nu namelijk al bij TPG, maar ik heb het idee dat het bij Sandd en Selekt mail veel makkelijker te combineren is met mijn studie.
Bij TPG moet ik tussen 12 en half 4 lopen en dat kan niet met een studie, dus dan zou ik het moeten hebben van vrije schooldagen en hopen dat ik die dag dan kan werken.
Bij Sandd mag je het zelf bepalen, als het maar op dinsdag of vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur is.
Bij Selekt mail is het zelfs tot 21.00!!

Het post bezorgen is opzich een leuke bijbaan, dus ik ben een beetje aan het kijken bij welk bedrijf ik het meeste kan verdienen en het beste kan combineren...
Het beste is als je bij selektmail en Sandd tegelijkertijd dezelfde wijk kunt lopen, dan doe je weliswaar iets langer over een wijk, maar dan sorteer je de boel samen.

Ik heb vandaag toevallig eens gekeken om te zien hoeveel een wijk deze week (redelijk druk) verdiende. Een wijk in het midden van utrecht (arbeidershuizen vooral) verdiende voor 190 poststukken 13,90. Das ongeveer 1,5 a 2 uur lopen/fietsen. daarbij komt dan nog de vergoeding voor het sorteren.

ik durf het wel
[/quote]
pi_28365241
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:12 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

[..]

Het beste is als je bij selektmail en Sandd tegelijkertijd dezelfde wijk kunt lopen
Volgens mij is dat absoluut niet te doen.
Als ik het zo lees van Sandd zijn de volumes bij Selektmail veel groter.
Dat is ook de reden dat ik bij Selektmail gestopt ben (naast de vaak enigszins knullige organisatie), vroeger had je vaak bijna niks te doen, maar sinds een jaartje is het aan de lopende band ongelooflijk druk geworden bij Selektmail.

De vergoedingen zijn trouwens ook niet meer zo geweldig bij Selektmail, ik had nog een oud contract en verdiende echt een stuk meer (mijn vergoeding kon ik echt niet over klagen) dan de huidige bezorgers.

Bezorgen zou ik nu persoonlijk alleen nog voor TPG doen als ik er ooit nog aan zou beginnen, dat is gewoon een veel professioneler bedrijf (hoewel het daar ook niet perfect is natuurlijk).
pi_28367741
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:12 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

[..]

Het beste is als je bij selektmail en Sandd tegelijkertijd dezelfde wijk kunt lopen, dan doe je weliswaar iets langer over een wijk, maar dan sorteer je de boel samen.

Ik heb vandaag toevallig eens gekeken om te zien hoeveel een wijk deze week (redelijk druk) verdiende. Een wijk in het midden van utrecht (arbeidershuizen vooral) verdiende voor 190 poststukken 13,90. Das ongeveer 1,5 a 2 uur lopen/fietsen. daarbij komt dan nog de vergoeding voor het sorteren.

ik durf het wel
Ja, dat doet m'n tante ook, die woont in een dorpje en die loopt met de post van SelektMail, Sandd en nog iets vaags. Die heeft toch lekker d'r centjes zo.
2 uur voor 190 poststukken? Dat klinkt wel erg lang moet ik zeggen.
Dus je krijgt ook een vergoeding voor het sorteren? Hoeveel is dat?
Opzich klinkt het niet slecht, ik g ahet na de zomer wel even doen, kijk ik dan wel of ik er genoeg mee verdien.
pi_31338502
quote:

[..]

pi_31338537
Huh, waarom staat mijn reactie er niet bij?? LOL
De quote is trouwens ook niet volledig. Vreemd. Stond wel allemaal in het venstertje toen ik het opstuurde.

[ Bericht 67% gewijzigd door Matthe op 10-10-2005 18:34:59 ]
pi_31338641
Ik heb meerdere malen bij de TPG gesollicteerd op een advertentie, maar ze nemn niet eens de moeite om te reageren!!
pi_31338723
Mijn reactie op het eerste berichtje was dat er verschil is tussen postbode en postbezorger, maar dat stond al elders vermeld. Postbode verdient trouwens wel beter.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:05:59 #40
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_31352662
Sandd belt dus ook niet meer terug Ik ben zeker te oud
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:23:32 #41
pi_31360294
ik zou Sandd nog eens bellen als ik jou was. Er werken daar zelfs mensen die er letterlijk doodvallen door het vele werk soms. Veel prepensioeners en gepensioeneerde TPG-ers die hun ouwe wijkje nog eens willen lopen.

Verder moet die Titel aangepast worden. Sandd is geen postorderbedrijf maar een postbedrijf. En zelfs het tweede van Nederland. Post wordt aangeleverd op maandag en donderdag bij bezorger en Dinsdag en vrijdag bezorgd door deze bezorger*.

*tenminste als ze het niet in de vaart, beek, sloot, meander, rivier, zee of singel gooien, op hun zolder opslaan, in brand steken, in de buurmans container gooien, de studentenkamer behangen, hun faeces mee afvegen, de kattenbak erop verschonen of als ze simpel geen kaart kunenn lezen. Jaja er werkte wat uitschot bij Sandd.

E
[/quote]
pi_31361800
Charmeoffensief Schuldige?
pi_31512748
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 16:23 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

*tenminste als ze het niet in de vaart, beek, sloot, meander, rivier, zee of singel gooien, op hun zolder opslaan, in brand steken, in de buurmans container gooien, de studentenkamer behangen, hun faeces mee afvegen, de kattenbak erop verschonen of als ze simpel geen kaart kunenn lezen. Jaja er werkte wat uitschot bij Sandd.

E
Als je hun reclame moet geloven willen ze dat wel.
pi_31521242
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 16:23 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
. Er werken daar zelfs mensen die er letterlijk doodvallen door het vele werk soms.

E
pas wel op met wat je schrijft want je ex-collega's / mensen die zogezegd bevoegd zijn om leiding te geven aan de arbeiders , want anders ken je weer op het spreekwoordelijke matje komen

moet je je eigen weer verantwoorden

maar zoveel uitschot werkt er nou ook weer niet hoor bij de vestiging in utrecht

ik zou het eerder een gebrek aan kwaliteit noemen van de mensen die "HUN" (lees: uitschot.... volgens schuldige omstander) maar aan al het goede komt een einde...........
  Licht Ontvlambaar dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:11:28 #45
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_31522296
TT aangepast
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 19:29:20 #46
pi_31541108
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 23:31 schreef Pettemans het volgende:

[..]

pas wel op met wat je schrijft want je ex-collega's / mensen die zogezegd bevoegd zijn om leiding te geven aan de arbeiders , want anders ken je weer op het spreekwoordelijke matje komen

moet je je eigen weer verantwoorden

maar zoveel uitschot werkt er nou ook weer niet hoor bij de vestiging in utrecht

ik zou het eerder een gebrek aan kwaliteit noemen van de mensen die "HUN" (lees: uitschot.... volgens schuldige omstander) maar aan al het goede komt een einde...........
Als meneer Pettemans zo goed weet wat er zo al rondloopt bij de vestiging Utrecht, moet ie eens vragen of ie mee mag kratten wegbrengen naar bezorgers in Zeist en Utrecht Centrum. Dan vraagt ie zich misschien niet af waarom men al dat dure drukwerk in het Merwede kanaal dumpt.

Die mensen moeten ze wat meer betalen, dan hoeven ze het niet alleen te hebben van loyaal personeel die werken voor een grijpstuiver, maar willen mischien ook nette mensen dit 'wat minder populair zijnde beroep/bijbaantje' doen voor wat meer geld. Want tuurlijk werkt in Utrecht niet alleen uitschot. Deze werken er meestal maar een korte tijd omdat ze gelukkig snel tegen de lamp lopen. Maar er worden veel te veel mensen aangenomen omdat er niemand anders te krijgen is tegen een de relatief lage prijs. Tja vind je het dan gek dat de Vecht verontreinigd.

Het zal in ieder geval niet de laatste keer zijn dat iemand met 30 graden meer dan 60 kratten opgespaarde post in een achterbuurt in Z. moet 'opgraven' (voor als de betrokken persoon dit nog leest: Hé S. bedankt he!!! ).

[ Bericht 5% gewijzigd door Schuldige_Omstander op 18-10-2005 19:54:53 ]
[/quote]
  vrijdag 17 maart 2006 @ 11:49:44 #47
63177 Takje
Milf hunter pur sang
pi_36111820
Hmmm, ik moet vanmiddag voor het eerst een grote wijk lopen bij Selekt Mail. Heb gisteren alles gesorteeerd en de hele huiskamer lag vol post. Erg leuk

Volgens mij is het echt gigantisch veel en ik vraag me af hoe lang ik er over doe. Ik heb ervaring als 'echte' postbode en vraag me af hoe lang ik dit vol ga houden.

Moet ik mijn studie ook maar eens afronden!...
  donderdag 18 mei 2006 @ 10:17:07 #48
63177 Takje
Milf hunter pur sang
pi_37942760
Inmiddels paar maanden verder en ik werk er nog steeds. Kan niet zeggen dat ik er rijk van word. Het is deze week trouwens ongelooflijk veel. 2 slagen van 1000+ stuks...

Zucht
pi_40042270
Zit er ook aan te denken om misschien 1 of 2 dagen te gaan bezorgen bij Selekt Mail. Omdat ik over het algemeen momenteel toch thuis werk tot in september mijn studie weer begint en ik eigenlijk wel wat afwisseling wil lijkt me dit best oke. Waar moet ik een beetje aan denken aan inkomsten? Hoef er niet rijk van te worden, maar een aardige bijverdienste is nooit mis natuurlijk.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 13:11:12 #50
63177 Takje
Milf hunter pur sang
pi_40045367
Nou, het verdient echt slecht. Zo slecht dat ik ermee ben gestopt. 6 cent per brief, alleen daarbij zitten weer allerlei addertjes onder het gras. Zo is het 2de poststuk dat je in de bus gooit maar 2,5 cent waard. Verder is het een hoop geklooi om alles thuis te sorteren en houden ze nauwelijks rekening met de zwaarte van de post. Achterwiel compleet doormidden gebroken. Dat is me bij de TPG in 4 jaar nog nooit gebeurd. O ja, fietsvergoeding krijg je ook niet...
pi_40046951
Ah..dankje, dat is idd eigenlijk de moeite niet, wat een afzetters
  vrijdag 21 juli 2006 @ 14:58:52 #52
63177 Takje
Milf hunter pur sang
pi_40048612
Misschien dat Sandd meer betaald, maar dat geloof ik eigenlijk niet zo.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 10:58:38 #53
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_40069367
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 13:11 schreef Takje het volgende:
Nou, het verdient echt slecht. Zo slecht dat ik ermee ben gestopt.
Daar komt bij dat je echt als een hond behandeld wordt door zowel Sandd als Selektmail, je wordt opgejaagd, afgesnauwd en de organisatie is echt een puinhoop
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_40071147
sandd is wel hoofdsponsor van agovv, zijn nu ook een nieuw hoofdkantoor aan het bouwen plus een mega sorteerhal in Apeldoorn, waar ze ooit zijn begonnen. Moet bekennen dat ik zelden tot nooit iets negatiefs hoor over sandd
Hooray for boobies!
pi_40071680
fietsvergoeding krijg je wel, hoe dat precies heet weet ik zo niet
pi_41029824
Ben zelf nu een jaar bezorger bij Sandd.
En dat bevalt me goed.
Soms wat druk naast een volledige baan.
Bezorg zelf in een buitenwijk en hou daar zoon 250 -300 euro aan over,
Nu in de vakantie heb ik 3 wijken en dat is toch zoon 7 a 800 euro.
Zat onder depot zwolle. Werd daar idd niet al te vriendelijk behandeld zo af en toe.,

We zijn nu overgegaan naar Lelystad en ehb daar tot nu toe zeer goede ervaringen meer.
De manager daar is echt een top kerel!!!

Voorzieningen worden ook steeds beter

extra vergoeding bij herladen ( + 30 kilo)
KLedingpakket
af en toe attentie zoals koeltas ed.
  maandag 21 augustus 2006 @ 16:39:18 #57
63177 Takje
Milf hunter pur sang
pi_41034009
En wat betaalt het per brief als ik vragen mag?
  maandag 21 augustus 2006 @ 22:56:17 #58
124676 RobertoCarlos
pi_41045368
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:17 schreef ELLEN79 het volgende:
Zat onder depot zwolle. Werd daar idd niet al te vriendelijk behandeld zo af en toe.,

We zijn nu overgegaan naar Lelystad en ehb daar tot nu toe zeer goede ervaringen meer.
Met name die depots waar je de post ophaalt zijn zwaar klote, onbeschofte aro-gasten. Lelystad lijkt me een uizondering.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 22:25:27 #59
pi_41110028
Utrecht is ook Prima. Als je ziet hoeveel werk al die (vaak gepensioneerde) mensen verzetten en zoveel stront van onwillende en verwende bezorgers op je dak krijgt als kantoormedewerker dan zouden sommige hier anders praten. Sommige vestigingen met een dekking van een half miljoen inwoners hebben maar 3 of 4 mensen op kantoor (gehad). 60 uur per week maken is niks vreemds.
Dat heet werken

Langzaam zijn ze wel op het hoofdkantoor bereid om wat meer mensen aan te nemen.
[/quote]
pi_41227096
Bij mijn in een bosje in Goirle ligt anders een stevige stapel post van Sandd.
Erg veel contrôle op verzending kan er niet zijn.

Jammer voor het milieu, gaat best lang mee, zo'n berg papier in plastic verpakt!
Met even veel gemak, doe je hetin de prullebak!
  zondag 27 augustus 2006 @ 18:41:20 #61
pi_41230669
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:51 schreef JoostJan het volgende:
Bij mijn in een bosje in Goirle ligt anders een stevige stapel post van Sandd.
Erg veel contrôle op verzending kan er niet zijn.

Jammer voor het milieu, gaat best lang mee, zo'n berg papier in plastic verpakt!
Waarom geef je het niet aan bij de lokale Sanddvestiging?
[/quote]
pi_41235426
Weet ik veel: heb uiteindelijk een mail aan info@sandd gestuurd. Ben via google hier beland, toen ik geďrriteerd een manier zocht om het te melden.
Met even veel gemak, doe je hetin de prullebak!
pi_41247814
Hallo Joost-Jan,

Ik werk bij Sandd. welke vestiging zeg ik niet.

Je krijgt twee maal per week post thuis.
op maandag en donderdag
op dinsdag en vrijdag bezorgen
zelf de post op straat en nummer sorteren.

je krijgt van 8 uur s'morgens tot 18:00 s'avonds de tijd om te bezorgen
je krijgt per poststuk betaald als je gesorteerd hebt en als je bezorgd hebt.
hoeveel dat is weet ik niet precies, .

Ik doe het nl niet om de verdiensten maar om in beweging te zijn.
Tot nu toe geen klachten van mensen gehad. werk vanaf maart bij Sandd
pi_41257333
Ik werk er nu ook ongeveer 3 jaar. In het begin kreeg ik 9 cent per folder had vaak rond 400 folders, daar deed ik ongeveer 3 uur over. Kwam dus neer op ongeveer 12 euro per uur.

Toen kreeg ik nog maar 7 cent per folder en mijn wijk werd opgesplits, betekende dat ik nog maar 200 folders had.

Sinds 2 maanden heb ik het nieuwe betalingssysteem van Sandd nu krijg je een bepaalde vergoeding waar ik dus weer op achteruit ben gegaan.

Tevens zijn ze niet echt vriendelijk in de omgang een keer de post te laat gedaan (2 uur te laat) i.v.m. met migrane aanval, meteen gebeld dat ik de ost wat later zou doen. Daar werd ik onwijs afgesnauwd dat dit niet de bedoeling was en dat hun nu door mij in de problemen kwamen
Ik krijg telefoontjes dat ik bepaalde poststukken niet bezorgt zou hebben terwijl ik zeker weet dat ik het gedaan heb.

Met Sinterklaas kreeg ik een gedicht met daarin de boodschap dat het niet goed ging, te veel post dat niet bezorgd werd te laat werd bezorgt enz. Of wij even meer ons best wouden doen.
pi_41260345
Ik zou er geen eens blijven dan.
pi_41269663
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 18:41 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

[..]

Waarom geef je het niet aan bij de lokale Sanddvestiging?
de post word in kratten afgeleverd en niet in plastic verpakt. sommige bladen zijn wel in plastic verpakt zoals de quest.
pi_41295233
Ik heb ook voor Sandd gewerkt.
Paar maanden. Heb nooit klachten gehad en sta daar dus wel van te kijken. Want heb ook niet altijd voor 18 uur bezorgd. Soms gewoon lekker 's avonds (was het toch donker) en bezorgde ik al de maandagavond, dit deed ik vooral bij de portiekflatjes, waar mensen 's avonds, ging ik dan vanuit, toch vaak niet meer in hun brievenbus kijken.

Ook maakte ik, als ik veel post had, soms onderscheid tussen 'belangrijke' en 'minder tot niet' belangrijke post, zoals giroloterij-brieven. Die zette ik op een hoop, en als ik het minder druk had, postte ik die dan. Ook was het in de weken voor mijn vakantie en in de vakantie dus, zo rustig met post, dat ik de post van dinsdag soms bij vrijdag deed. Want je verdient met zo weinig post dan zo weinig terwijl het je wel in verhouding relatief veel bezorgtijd kost, 3 poststukken voor 1 straat, waar je wel naar toe moet fietsen. Dus dan alles op 1 dag, heb je meer en vereffent dat zich.

Heb het opgezegd, omdat het in sept. weer drukker zou worden, vakantie ging (toch weinig post), etc. Het was leuk voor the time being. Verdient weinig, tenzij je veel post hebt, kom je toch op 25 euro (dat 2x i/d week = 50 euro). Je moet het gewoon zelf wat slimmer aanpakken, dan is het leuk, heeft (voor mij had) het wat en levert het toch leuk wat op, vooral als je er nog een bijbaantje bij hebt. Het is dan goed te doen ivm dat je zelf wat je tijd kan indelen. Plus had ik mijn eigen wijk, waar ik zelf woonde, dus ook mijn straat en adres (+ post), dat was wel handig. Had er eerst nog een wijk bij, maar die was erg : lange dijken, straten, veel tijd, etc.

Ik heb veel gelopen met de zon op mijn koppie, kinderen die mij hielpen/wouden helpen en de standaardopmerkingen gekregen zoals 'daar hebben we de postmevrouw weer', mannen of 'van welk bedrijf bent u', oudere mensen.

[ Bericht 4% gewijzigd door sweetgirly op 29-08-2006 16:35:32 ]
pi_41296188
Wat ook leuk was, was als je je tpg-concurrent tegenkwam, en hij nog bezig was en jij al klaar en alweer verder fietste door naar je andere straten/gebied

Ja, ik was snel, sporten was overbodig geworden . Zo heb ik een keer een gedeelte gedaan, begin straat van die mannen 'hallo, bladiebla', heel rondje gemaakt + tussenliggende straten, en kwam na 5 min. weer uit op het begin en je zag ze kijken van ' ' en je fietst weer lekker verder, naar huis en money in je pocket . Je moet gewoon de snelste manieren ontdekken/wat lekker loopt.

pi_41296479
Sweetgirly,

Dat durf ik niet hoor..... minder belangrijke post "bewaren". Donderdag krijgen wij weer post. Ben benieuwd, het zou druker worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door berney op 29-08-2006 17:33:01 ]
pi_41299865
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:59 schreef berney het volgende:
Sweetgirly,

Dat durf ik niet hoor..... minder belangrijke post "bewaren". Donderdag krijgen wij weer post. Ben benieuwd, het zou druker worden.
Ach , de laatste weken waren toen zo rustig en van reclames heb ik toch zoiets van of dat nou vandaag of over 2 dagen komt. Belangrijke dingen en ook de bladen (waar mensen abonnement op hebben), bezorgde ik uiteraard. De rest spaarde ik wat op en kwam dan bij mijn overige post en liep ik dan in ene. Die 4 euro voor oa reclame kon makkelijk bij een andere dag. Halve kratjes kreeg ik, waar je wel de hele buurt (dus tijd) voor door moet.

Als ik dan 1 stomme brief had in 1 straat van 'word lid van bladiebla' ofzo of iets anders. Dan bewaarde ik die mooi, totdat ik weer meer post had. Mensen liggen daar niet wakker van, of sterker velen gooien die zooi toch weg. Dat laatste ga ik niet voor hun beslissen, dus bezorgde ik dat toch. Zij het iets later .

Maar gewoon doen hoor wat jij goed vindt! Het was toen gewoon té rustig.
Voor de rest kreeg ik weleens hulp, en als diegene dan zei 'die postcodeloterij-troep kan je net zo goed dumpen'. Zei ik daarentegen weer ijskoud 'nee, je loopt alles en gooit niks weg!' Zo ben ik dan ook weer .

Het zou idd vanaf september weer druk(ker) worden, succes en loop ze iig!

[ Bericht 1% gewijzigd door sweetgirly op 29-08-2006 19:18:25 ]
pi_41301099
Als je de post "bewaarde" tot vrijdag. melde jij je dan de dinsdags wel gewoon af dan. .

Ik ben blij dit te lezen. Handig straks als het koud wordt s'avonds al een deel doen.

en inderdaad, er zit veel reclame spul bij. maar bij ons brullen ze om de haveklap dat er geconroleerd wordt etc. controle posten.

Ze doen er wat vaag over.
pi_41304272
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 19:38 schreef berney het volgende:
Als je de post "bewaarde" tot vrijdag. melde jij je dan de dinsdags wel gewoon af dan. .
Yep netjes voor of rond 18 uur
Alleen de laatste weken deed ik het wat (meer) op die manier, te weinig post en écht te weinig geld daarvoor (als ik dat, die stomme reclame, ook nog braaf zou posten).

Laten we wel zijn, als ik zou uittrekenen hoeveel ik gemiddeld per werktijd kwijt was (sorteren erbij) en hoeveel ik daar per uur voor kreeg . Magoed, daarom moet je af en toe wat slim/creatief zijn, om het toch qua gevoel wat beter te maken + geen zeurende mensen. Toch?
quote:
Ik ben blij dit te lezen. Handig straks als het koud wordt s'avonds al een deel doen.
Als jij in de gietende regen 200 postcodeloterij brieven moet bezorgen (die zo dun zijn als weet niet wat, dus waar je bijna het eind niet meer van ziet), geef ik je geen ongelijk als je dat zou bewaren of gedeeltelijk zou doen en de andere keer de rest..

En dat 's avonds is ideaal, lekker donker/schemerig en rustig + wordt niet herkend, ja hebt van die figuren die denken, al moet je daar schijt aan hebben. Maar is wel lekker zo rustig, plus ik werkte 's avonds ook (bellen) en dan was het lekker om in de frisse lucht daarna je hoofd wat te legen en je benen te bewegen. Daarbij hoefde je de volgende dag dan minder tot niks te doen. Wel een mes op zak dragen, want je weet het nooit

Wat zou ik een goede werkgeefster zijn
quote:
en inderdaad, er zit veel reclame spul bij. maar bij ons brullen ze om de haveklap dat er geconroleerd wordt etc. controle posten.

Ze doen er wat vaag over.
Bij ons werd er wel gezegd dat ze controleren, maar ik heb nooit wat gehoord. Ook misschien omdat ik grotendeels braaf alles liep, afmeldde, etc. Daar ben ik erg netjes/accuraat in . En iemand moest eens proberen te klagen, ik weet waar hun huis woont . Nee, flauw. Ze zagen mij toch vaak genoeg lopen of fietsen met mijn mooie, blauwe Sanddfietstas (ik deed het vaak in etappes ).

En goh, wat was ik blij toen ik mijn oude, vertrouwde opoefiets weer terug had.
Kreeg trouwens nog 2 kratten voor de deur toen ik had opzegd, terwijl ik op vakantie ging en erg duidelijk daarover had gemaild & gebeld. Kwam toen thuis, 2 kratten + fietstas en lege kratten lagen er nog. Maar na een telefoontje kwamen ze het uiteindelijk netjes de volgende dag ophalen.

[ Bericht 9% gewijzigd door sweetgirly op 29-08-2006 20:57:24 ]
pi_41304572
Ik ben veels té braaf geloof ik. .
pi_41304724
Overigens is dat reclame-spul best wel dikke bulshit, want sommige dingen zijn zo ieniemienie dat die makkelijk uit je (grote) post kunnen vallen

niet dat ik dat deed, maar het is wel zo
pi_41305189
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 20:58 schreef berney het volgende:
Ik ben veels té braaf geloof ik. .

Dat was ik ook
Sommige dingen moet je gewoon niet te letterlijk nemen van bedrijven, als jij braaf post, moeten ze niet komen zeuren wanneer en hoe je dat (lees: op jouw manier) doet. Anders moeten ze maar meer betaald geven , toch? Laten we wel zijn, kinderarbeid is er niks bij.

Dus meid, als het giet van de regen of je hebt de volgende dag amper tijd, of etc..
Doe het lekker 's avonds of bewaar die toch commerciële rotzooi waar mensen alleen maar armer van worden en bedrijven rijker. Mij zal je niet horen klagen .

Sandd zal blij met me zijn
Toch vond ik ze wel aardig. Je moet dat gepost alleen niet te zwaar nemen, je zakken moeten ook gevuld worden en niet voor 3 euro per uur. Daarvoor is het hier te duur. Dus lekker (braaf, maar soms ietwat mild) op jouw manier.

Post ze!
pi_41305345
Dank je voor de tips. ik heb er zeker iets aan.

En ik denk degene die bij Sandd wil gaan werken ook. .
pi_41306036
Geen dank, ik spoor mensen aan tot fraude
Nee hoor, gewoon creatief omgaan met dat soort dingen. Bedrijven vullen al (meer dan) genoeg hun zakken, als je voor de rest je best doet, prima. Bedrijven zijn/doen te streng, en wij vaak te volgend + braaf (= bang). Het blijft het westen. Ik pleit voor de balans. Iets luchtiger dus, heb je zelf ook meer plezier + waar voor je zuurverdiende geld. Kom nou!
pi_41306740
En laat ik trouwens maar niet vertellen dat ik een paar gratis senseo capuccino-zakjes (dozen ) die in post-stukken zaten aan mijn lieve ouders heb gegeven + een paar gratis luxe, nieuwe gourmetzakjes aan mijn poes . Ja, die moet ook eten.
pi_41306934
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 21:48 schreef sweetgirly het volgende:
En laat ik trouwens maar niet vertellen dat ik een paar gratis senseo capuccino-zakjes (dozen ) die in post-stukken zaten aan mijn lieve ouders heb gegeven + een paar gratis luxe, nieuwe gourmetzakjes aan mijn poes . Ja, die moet ook eten.
Je bent onverbiddelijk.
  zaterdag 2 september 2006 @ 09:00:32 #80
124676 RobertoCarlos
pi_41417051
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:20 schreef sweetgirly het volgende:
Ik heb ook voor Sandd gewerkt.
Paar maanden.

Heb het opgezegd, omdat het in sept. weer drukker zou worden, vakantie ging (toch weinig post), etc.
Eigenlijk had je dan voor een echt goed oordeel toch ook de moeilijke herfst- en wintermaanden moeten doen als het echt druk is. Is toch een beetje makkelijk praten zo als het niet zo druk is en met mooi weer en als ze mensen nodig hebben.
.
Maar het kan zijn dat je geluk hebt gehad. Wat ik zo van een vriendin hoorde is het helaas niet zo dat, als je alles netjes doet, dat je dan beter behandeld wordt. Wat Loesj vertelde is ook haar ervaring.

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertoCarlos op 02-09-2006 15:33:49 ]
pi_41418129
Dat is onze ervaring ook Robertocarlos,

En daarbij in onze wijk, kan je niet zo zeggen. ik heb post van u heeft een prijs gewonnen bla die bla. die post laat ik liggen tot een andere keer en dan die meenemen.

Hangt er helemaal vanaf wat voor wijk je hebt. wij hebben een wijk met meer dan 30 straten. Dus erlangs kom je dan toch altijd wel.

Maar dat van s'avonds vind ik wel weer een goeie bij die flats hier vlakbij kan ik dat wel doen. .

En dat zou ik wel durven ook,
  zaterdag 2 september 2006 @ 15:43:28 #82
124676 RobertoCarlos
pi_41424712
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 10:51 schreef berney het volgende:
Maar dat van s'avonds vind ik wel weer een goeie bij die flats hier vlakbij kan ik dat wel doen. .

En dat zou ik wel durven ook,
Mee eensch, lijkt me niet dat mensen daarover gaan klagen. Veel mensen kunnen het toch niet meer volgen van welk bedrijf ze nou bepaalde post krijgen
pi_41425072
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 15:43 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Mee eensch, lijkt me niet dat mensen daarover gaan klagen. Veel mensen kunnen het toch niet meer volgen van welk bedrijf ze nou bepaalde post krijgen
Het staat op de post hoor.

Is het van selektmail staat het erop. is het van Sandd dan staat het er ook op.

Laatst had ik het er met een echte tpger over, er zijn een stuk of vijf concurenten van de tpg.

selektmail
sandd

de rest weet ik effe niet.
  zaterdag 2 september 2006 @ 19:15:19 #84
124676 RobertoCarlos
pi_41430287
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:02 schreef berney het volgende:

[..]
Is het van selektmail staat het erop. is het van Sandd dan staat het er ook op.
Weet ik, maar dan vaak in een code of ergens heel klein, dan heb ik het dus met name over de briefpost.
En de mensen zijn toch nog gewend aan het bezorgritme van elke dag post zoals dat vroegah bij de PTT ging, dus ook zo merken ze het nauwelijks.
pi_41430690
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:15 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Weet ik, maar dan vaak in een code of ergens heel klein, dan heb ik het dus met name over de briefpost.
En de mensen zijn toch nog gewend aan het bezorgritme van elke dag post zoals dat vroegah bij de PTT ging, dus ook zo merken ze het nauwelijks.
Dat is zeker zo, het zal mij er niet meer van weerhouden om te bezorgen s'avonds.
pi_41453943
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 09:00 schreef RobertoCarlos het volgende:

Eigenlijk had je dan voor een echt goed oordeel toch ook de moeilijke herfst- en wintermaanden moeten doen als het echt druk is. Is toch een beetje makkelijk praten zo als het niet zo druk is en met mooi weer en als ze mensen nodig hebben.
Ik ben in februari begonnen ofzo. Kwam weleens mijn keuken in, keek door het raam en torende er een stapel kratten boven mij uit , 6 kratten ofzo, lekker sorteren . Maar soms ging dat juist supersnel. Plus had ik er eerst nog even een andere wijk bij, van die lange straten enzo zoals ik al zei en dan ben je wel even bezig voor die paar luttele centen. Drukte ken ik dus (had er nog een baantje bij ook etc).
.
quote:
Maar het kan zijn dat je geluk hebt gehad. Wat ik zo van een vriendin hoorde is het helaas niet zo dat, als je alles netjes doet, dat je dan beter behandeld wordt. Wat Loesj vertelde is ook haar ervaring.
Ik denk dat het geen of niet echt een kwestie van geluk gehad is geweest . Deed alles netjes, máár wel een beetje op mijn manier. Bezorgen zou ik, maar hanteerde dus mijn eigen methodes . En belangrijke post (ook daarmee had ik mijn eigen 'categorisatie' dus) eerst/altijd of snel(ler).

Dat 's avonds bezorgen inderdaad maakt naar mijn mening weinig uit gezien je de post de volgende dag tussen 8 - 18 bezorgd moet hebben. Doe je het 's avonds in die brievenbusbakjes en de mensen kijken (voornml toch pas) de volgende dag, is het gewoon net of je het die dag hebt gedaan en de post hebben ze dan (alvast), laat staan of ze zelf precies de tijden/dagen weten wanneer de bezorgers zouden moeten posten.

pi_41846803
Weet iemand wat Selekt mail uitkeert per poststuk? Mijn verdeeler had het over 9 cent per poststuk, maar als ik mijn zojuist gestorte salaris dan klopt daar geen ene reet van.
pi_41847755
per poststuk volgens mij ray, ik zal diegene die ik tegenkom op mijn route van de week eens vragen voor je. antwoord volgt na dinsdag pas dan.
  zaterdag 16 september 2006 @ 08:52:28 #89
124676 RobertoCarlos
pi_41855659
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:38 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Ik denk dat het geen of niet echt een kwestie van geluk gehad is geweest . Deed alles netjes, máár wel een beetje op mijn manier.
Toch wel, maar dan heb je dus geluk gehad met de vestiging... Dat je het allemaal netjes doet is cker geen garantie dat je geen gezeik krijgt of dat het een beetje gewaardeerd wordt.
  zaterdag 16 september 2006 @ 16:56:51 #90
63177 Takje
Milf hunter pur sang
pi_41864812
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 21:42 schreef rayz90 het volgende:
Weet iemand wat Selekt mail uitkeert per poststuk? Mijn verdeeler had het over 9 cent per poststuk, maar als ik mijn zojuist gestorte salaris dan klopt daar geen ene reet van.
6 cent per poststuk in stedelijke gebieden, maar elk 2de poststuk dat je in dezelfde bus doet vang je maar 2,5 cent voor. Soms hanteren ze ook een huis aan huis tarief van 4 ct, dat zijn bepaalde mailingen.

Dit waren de tarieven voor mij althans destijds, zo'n 2 maanden geleden.
  zaterdag 16 september 2006 @ 19:15:16 #91
124676 RobertoCarlos
pi_41867779
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 21:42 schreef rayz90 het volgende:
Je bent toch niet toevallig van de concurrent he?
pi_42087858
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 22:19 schreef berney het volgende:
per poststuk volgens mij ray, ik zal diegene die ik tegenkom op mijn route van de week eens vragen voor je. antwoord volgt na dinsdag pas dan.
Helemaal vergeten, maar ik heb wel gevraagd en hij krijgt 7 cent per poststuk.
pi_42087897
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 18:09 schreef maniack28 het volgende:
Mag ik vragen hoeveel je verdient dan? Want ik moet wat anders gaan zoeken omdat ik een huisje heb in De Bilt Maar ik zou graag niet in loondienst gaan vanwege particuliere verzekering die nog via mn ouders geregeld is Anders moet ik in het ziekenfonds

Ow en hoeveel dagen heb je de tijd om het te bezorgen? En hoeveel poststukken heb je ongeveer en hoe lang ben je daar mee bezig?

Edit - Ik heb alvast mn gegevens ingevuld op hun site
  • 1 straatzetvergoeding >> 2,1 eurocent per poststuk
  • 2 wijkvergoeding >> 3,75 per bezorgdag
  • 3 adresvergoeding >> 4,2 eurocent per stop
  • 4 herlaad vergoeding >> 2,63 per 30 kilo
  • 5 afmeldvergoeding >> 21 eurocent per bezorgdag per bezorger

[ Bericht 2% gewijzigd door berney op 24-09-2006 10:42:54 ]
  • pi_42087947
    Binnenlopen dus.
    pi_42088026
    Ik snap iets niet, had het rijtje keurig recht onder elkaar gedaan (voor overzichtelijkheid) en nu zie je daar niets van.

als ik op wijzig klik weer wel
      zondag 24 september 2006 @ 10:15:19 #96
    113650 maniack28
    Dresden Dolls O+
    pi_42088172
    quote:
    Op zondag 24 september 2006 09:51 schreef berney het volgende:

[..]

straatzetvergoeding >> 2,1 eurocent per poststuk
    wijkvergoeding >> 3,75 per bezorgdag
    adresvergoeding >> 4,2 eurocent per stop
    herlaad vergoeding >> 2,63 per 30 kilo
    afmeldvergoeding >> 21 eurocent per bezorgdag per bezorger
    Een jaar terug was mijn post _O-

BTW... Fok! haalt alle extra spaties weg, dus daarom is je lay-out verneukt....

Je kan het wel met de code tags doen :)

1
    2
    3
    4
    5
    straatzetvergoeding         >> 2,1 eurocent per poststuk
    wijkvergoeding              >> 3,75 per bezorgdag
    adresvergoeding             >> 4,2  eurocent per stop
    herlaad vergoeding          >> 2,63 per 30 kilo
    afmeldvergoeding            >> 21 eurocent per bezorgdag per bezorger
    pi_42088463
    quote:
    Op zondag 24 september 2006 10:15 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Een jaar terug was mijn post

BTW... Fok! haalt alle extra spaties weg, dus daarom is je lay-out verneukt....

Je kan het wel met de code tags doen
    [ code verwijderd ]
    welke code tags?
    pi_42474326
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 15:09 schreef Loesj het volgende:
    Ik werk er nu ook ongeveer 3 jaar. In het begin kreeg ik 9 cent per folder had vaak rond 400 folders, daar deed ik ongeveer 3 uur over. Kwam dus neer op ongeveer 12 euro per uur.

Toen kreeg ik nog maar 7 cent per folder en mijn wijk werd opgesplits, betekende dat ik nog maar 200 folders had.

Sinds 2 maanden heb ik het nieuwe betalingssysteem van Sandd nu krijg je een bepaalde vergoeding waar ik dus weer op achteruit ben gegaan.

Tevens zijn ze niet echt vriendelijk in de omgang een keer de post te laat gedaan (2 uur te laat) i.v.m. met migrane aanval, meteen gebeld dat ik de ost wat later zou doen. Daar werd ik onwijs afgesnauwd dat dit niet de bedoeling was en dat hun nu door mij in de problemen kwamen
    Ik krijg telefoontjes dat ik bepaalde poststukken niet bezorgt zou hebben terwijl ik zeker weet dat ik het gedaan heb.

Met Sinterklaas kreeg ik een gedicht met daarin de boodschap dat het niet goed ging, te veel post dat niet bezorgd werd te laat werd bezorgt enz. Of wij even meer ons best wouden doen.
    ik haal even mijn reactie weg uit bescherming

[ Bericht 6% gewijzigd door berney op 08-10-2006 11:07:40 ]
      zondag 8 oktober 2006 @ 11:03:08 #99
    124676 RobertoCarlos
    pi_42474462
    O jee, als zelfs Berney motivatie kwijt raakt....
    pi_42474536
    quote:
    Op zondag 8 oktober 2006 11:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
    O jee, als zelfs Berney motivatie kwijt raakt....
    Erg he, heb even mijn reactie weggehaald. was 3e zoekopdracht van google ....
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')