Kan aan de bezorger liggen, maar ook aan het bedrijf zelf. Als bezorger zorg ik er altijd voor dat ik alle post overal netjes bezorgt. Natuurlijk kan het een keer fout gaan: verkeerde brievenbus, huisje vergeten maar je weet niet meer welke, natte post enz. enz. Maar naar mijn idee is dat gelimiteerd tot 1 a 2 foutjes per maand voor een krantenwijk met 50-100 kranten. Als je er meer maakt, dan doe je je werk gewoon niet goedquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:56 schreef gr8w8 het volgende:
Tja, bereid je maar vast voor op een hoop klachten, dat is het enieg wat ik weet. Als zaterdagpostbode en uit privé. Vandaag weer een door hen bezorge brief, gedateerd 28 mei...
Ik heb ook het gevoel dat er gewoon nog wat "kinderziektes" zitten in het proces, maar als bezorger krijg je al snel de schuld he.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:02 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Kan aan de bezorger liggen, maar ook aan het bedrijf zelf. Als bezorger zorg ik er altijd voor dat ik alle post overal netjes bezorgt. Natuurlijk kan het een keer fout gaan: verkeerde brievenbus, huisje vergeten maar je weet niet meer welke, natte post enz. enz. Maar naar mijn idee is dat gelimiteerd tot 1 a 2 foutjes per maand voor een krantenwijk met 50-100 kranten. Als je er meer maakt, dan doe je je werk gewoon niet goed
Das waar en daar kan je idd niks tegen doen. Weet je, als iemand een hekel aan je heeft (bijv iemand waar je de post bezorgt), dan kan hij/zij ook gewoon bellen om te zeggen dat de krant/post niet bezorgd is. En dat doet die persoon gewoon net zolang tot jij ontslagen wordt voor teveel klachten. Het is namelijk zijn/haar woord tegen het jouwe en dat verlies je altijd omdat de klant de koning isquote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:26 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Ik heb ook het gevoel dat er gewoon nog wat "kinderziektes" zitten in het proces, maar als bezorger krijg je al snel de schuld he.
nou ik ben 15 dus loop dat gewoon onder de naam van mn moeder... maar ik verdien ongeveer 125 euro per maand, maar in de zomervakantie weer een stukje minder want dan is er minder post, maar in de winter verdien je weer meer..want dan is het druk zo rond kerst, dus het is erg verschillendquote:Op dinsdag 14 juni 2005 18:59 schreef DeTolk het volgende:
Thanks,
en Fresta, wat verdient een 21-jarige daar?
TPG heeft van die zeikregels met vakantie, ik hoorde van werknemers daar dat je al in november moet aangeven wanneer je in de zomervakantie vrij wilt hebbenquote:Op woensdag 15 juni 2005 14:49 schreef mark_03 het volgende:
Kun je dan niet beter bij TPG als postbezorger aan het werk gaan? Heb je elke dag (of wanneer je maar wilt) een vaste dienst en hoef je alleen maar rond te brengen... betaling per uur.
Ik heb al gesolliciteerd bij TPG, maar in mijn postcodegebied hebben ze niemand nodig.quote:Op woensdag 15 juni 2005 14:49 schreef mark_03 het volgende:
Kun je dan niet beter bij TPG als postbezorger aan het werk gaan? Heb je elke dag (of wanneer je maar wilt) een vaste dienst en hoef je alleen maar rond te brengen... betaling per uur.
Sorteren mag je alleen als je (zaterdag)postbode bent (net als ik, als zaterdagpostbode). Als postbezorger (wat steeds meer de trent gaat worden bij TPG) krijg je thuis (of op een adresje) je post aangeleverd en hoef je dus alleen maar te bezorgen. Weet niet precies hoe het zit met roosters enzo...quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:51 schreef maniack28 het volgende:
[..]
TPG heeft van die zeikregels met vakantie, ik hoorde van werknemers daar dat je al in november moet aangeven wanneer je in de zomervakantie vrij wilt hebbenBovendien moet je daar ook sorteren en ik geloof niet dat ze mensen daar aannemen die steeds wisselende roosters hebben.
Sandd heeft trouwens gebeld en ik sta op de lijst, als er iets vrijkomt kan ik gaan lopen
Je bedoelt mensen die een vast contract hebben?!quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:51 schreef maniack28 het volgende:
[..]
TPG heeft van die zeikregels met vakantie, ik hoorde van werknemers daar dat je al in november moet aangeven wanneer je in de zomervakantie vrij wilt hebbenBovendien moet je daar ook sorteren en ik geloof niet dat ze mensen daar aannemen die steeds wisselende roosters hebben.
Sandd heeft trouwens gebeld en ik sta op de lijst, als er iets vrijkomt kan ik gaan lopen
bij sandd moet je ook sorteren hoor... gewoon op straat sorteren enz.quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:51 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ja hier is Schuldige_Omtander dan, de superpostbezorger van de grootste (?) Sanddvestiging van nederland genaamd utrecht/nieuwegein!quote:Op woensdag 15 juni 2005 16:48 schreef Juichtoon het volgende:
Ik werk bij Sandd. Maandag krijg je post die je moet sorteren om op dinsdag tussen 08.00u en 18.00u te bezorgen en vervolgens krijg je donderdag weer post voor de vrijdag.
Ik denk niet dat ze het nog lang uithouden. Steeds komen ze met de leuke woorden dat ''het veel drukker gaat worden de komende weken/maanden'' maar de realiteit is gewoon dat ze nog nauwelijks orders binnenhalen en ook nog eens voornamelijk verliezen aan Selekt Mail.
Afgelopen jaar zijn ze bezig geweest met verkleining van de wijken (waardoor er meer bezorgers bij moesten) vanwege de verwachte drukte. Die is altijd uitgebleven. Een jaar geleden kreeg ik 6 kratten met post. Nu is er soms niet eens 1 vol en krijg ik de laatste maanden er nooit meer dan 2. Dat nieuwe vergoedingssysteem waar ze een maandje of 2 geleden mee zijn gekomen is ook niet meer dan een verkapte bezuiniging. Ik ben er in iedergeval niet op vooruit gegaan...
Volgens mij hebben ze het bij Selekt veel beter voor elkaar. Ik weet niet hoe de vergoedingen daar liggen, maar ze hebben meer post (zal dus wel hoger moeten zijn). Bovendien hebben bezorgers bij Selekt veel meer vrijheid. Ze mogen er 3 dagen over doen om de post te bezorgen en mogen ook in de avond bezorgen.
Bovendien word ik de telefoontjes van Sandd nu ook eens zat met klachten van adressen die niet eens bestaan. Je kan echt aan vele kleine dingetjes merken dat ze de organisatie daar niet op orde hebben. Ben dan ook niet verrast dat ze geen grote vissen meer aan de haak kunnen slaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |