abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juni 2005 @ 16:32:26 #1
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_27922781
Wie heeft er hier ervaring met het bedrijf Sandd?

Heb vanmiddag gebeld voor eengesprek, maar voordat ik heenga wil ik wat meer over dit bedrijf weten

het is gewoon puur voor extra geld, wil er niet vast werken
  dinsdag 14 juni 2005 @ 16:52:00 #2
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_27923374
Ik wilde er ooit ook gaan werken, maar toen bleek dat de krant blijven lopen toch beter was Maar verder goed bedrijf voor zover ik weet. 2x in de week toch? Voor het rondbrengen van post enzo? Ik weet niet wat het oplevert, maar volgens mij gaat het per poststuk, dus hoe harder je loopt, hoe meer je verdient
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_27924732
nee niet meer per poststuk.. tenminste niet in mijn wijk.. ze tellen nu voor je en dan staat onaderaan een brief hoeveel je verdient en hoeveel poststukken het zijn die keer, en ja het is 2x in de week, dinsdag en vrijdag.
voor mij verdient het meer dan genoeg gewoon bijbaantje zeg maar
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:09:25 #4
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_27925385
Mag ik vragen hoeveel je verdient dan? Want ik moet wat anders gaan zoeken omdat ik een huisje heb in De Bilt Maar ik zou graag niet in loondienst gaan vanwege particuliere verzekering die nog via mn ouders geregeld is Anders moet ik in het ziekenfonds

Ow en hoeveel dagen heb je de tijd om het te bezorgen? En hoeveel poststukken heb je ongeveer en hoe lang ben je daar mee bezig?

Edit - Ik heb alvast mn gegevens ingevuld op hun site

[ Bericht 8% gewijzigd door maniack28 op 14-06-2005 18:29:34 ]
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:56:40 #5
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27926598
Tja, bereid je maar vast voor op een hoop klachten, dat is het enieg wat ik weet. Als zaterdagpostbode en uit privé. Vandaag weer een door hen bezorge brief, gedateerd 28 mei...
Welkom bij de V&D der webfora.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:57:54 #6
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27926629
Daar is eerder een topic over geweest, was niet zo heel erg positief geloof ik.
Vampire Romance O+
  dinsdag 14 juni 2005 @ 18:59:24 #7
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_27926670
Thanks,
en Fresta, wat verdient een 21-jarige daar?
  dinsdag 14 juni 2005 @ 19:00:09 #8
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_27926691
Nah.. ik loop al 2 jaar kranten en daarvoor 1,5 jaar media-express, dus qua klachten ben ik wel wat gewend Nu overigens al 7 maanden klachteloos

Alleen dat topic kan ik niet vinden met google.fok.nl
  dinsdag 14 juni 2005 @ 19:02:23 #9
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_27926765
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 18:56 schreef gr8w8 het volgende:
Tja, bereid je maar vast voor op een hoop klachten, dat is het enieg wat ik weet. Als zaterdagpostbode en uit privé. Vandaag weer een door hen bezorge brief, gedateerd 28 mei...
Kan aan de bezorger liggen, maar ook aan het bedrijf zelf. Als bezorger zorg ik er altijd voor dat ik alle post overal netjes bezorgt. Natuurlijk kan het een keer fout gaan: verkeerde brievenbus, huisje vergeten maar je weet niet meer welke, natte post enz. enz. Maar naar mijn idee is dat gelimiteerd tot 1 a 2 foutjes per maand voor een krantenwijk met 50-100 kranten. Als je er meer maakt, dan doe je je werk gewoon niet goed
  dinsdag 14 juni 2005 @ 19:26:20 #10
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27927416
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 19:02 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Kan aan de bezorger liggen, maar ook aan het bedrijf zelf. Als bezorger zorg ik er altijd voor dat ik alle post overal netjes bezorgt. Natuurlijk kan het een keer fout gaan: verkeerde brievenbus, huisje vergeten maar je weet niet meer welke, natte post enz. enz. Maar naar mijn idee is dat gelimiteerd tot 1 a 2 foutjes per maand voor een krantenwijk met 50-100 kranten. Als je er meer maakt, dan doe je je werk gewoon niet goed
Ik heb ook het gevoel dat er gewoon nog wat "kinderziektes" zitten in het proces, maar als bezorger krijg je al snel de schuld he.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 19:29:24 #11
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_27927517
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 19:26 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Ik heb ook het gevoel dat er gewoon nog wat "kinderziektes" zitten in het proces, maar als bezorger krijg je al snel de schuld he.
Das waar en daar kan je idd niks tegen doen. Weet je, als iemand een hekel aan je heeft (bijv iemand waar je de post bezorgt), dan kan hij/zij ook gewoon bellen om te zeggen dat de krant/post niet bezorgd is. En dat doet die persoon gewoon net zolang tot jij ontslagen wordt voor teveel klachten. Het is namelijk zijn/haar woord tegen het jouwe en dat verlies je altijd omdat de klant de koning is Dus wees altijd vriendelijk tegen je klanten (behalve tegen klootzakken die zeiken dat hun krant nat is als het pijpenstelen regent, zie ander topic van mij 2 weken terug )
pi_27931998
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 18:59 schreef DeTolk het volgende:
Thanks,
en Fresta, wat verdient een 21-jarige daar?
nou ik ben 15 dus loop dat gewoon onder de naam van mn moeder... maar ik verdien ongeveer 125 euro per maand, maar in de zomervakantie weer een stukje minder want dan is er minder post, maar in de winter verdien je weer meer..want dan is het druk zo rond kerst, dus het is erg verschillend
pi_27934712
Dat is toch een postbedrijf en geen postorderbedrijf?
pi_27952029
Kun je dan niet beter bij TPG als postbezorger aan het werk gaan? Heb je elke dag (of wanneer je maar wilt) een vaste dienst en hoef je alleen maar rond te brengen... betaling per uur.
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_27952087
Schuldige_Omstander.. waar ben je? Jij werkt bij sandd, weet je?
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:51:20 #16
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_27954406
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 14:49 schreef mark_03 het volgende:
Kun je dan niet beter bij TPG als postbezorger aan het werk gaan? Heb je elke dag (of wanneer je maar wilt) een vaste dienst en hoef je alleen maar rond te brengen... betaling per uur.
TPG heeft van die zeikregels met vakantie, ik hoorde van werknemers daar dat je al in november moet aangeven wanneer je in de zomervakantie vrij wilt hebben Bovendien moet je daar ook sorteren en ik geloof niet dat ze mensen daar aannemen die steeds wisselende roosters hebben.

Sandd heeft trouwens gebeld en ik sta op de lijst, als er iets vrijkomt kan ik gaan lopen
  woensdag 15 juni 2005 @ 15:56:52 #17
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_27954617
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 14:49 schreef mark_03 het volgende:
Ik heb al gesolliciteerd bij TPG, maar in mijn postcodegebied hebben ze niemand nodig.

Sollicitatie was 3mnd geleden en zou een half jaar op de wachtlijst komen te staan
pi_27954625
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 15:51 schreef maniack28 het volgende:

[..]

TPG heeft van die zeikregels met vakantie, ik hoorde van werknemers daar dat je al in november moet aangeven wanneer je in de zomervakantie vrij wilt hebben Bovendien moet je daar ook sorteren en ik geloof niet dat ze mensen daar aannemen die steeds wisselende roosters hebben.

Sandd heeft trouwens gebeld en ik sta op de lijst, als er iets vrijkomt kan ik gaan lopen
Sorteren mag je alleen als je (zaterdag)postbode bent (net als ik, als zaterdagpostbode). Als postbezorger (wat steeds meer de trent gaat worden bij TPG) krijg je thuis (of op een adresje) je post aangeleverd en hoef je dus alleen maar te bezorgen. Weet niet precies hoe het zit met roosters enzo...
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
  woensdag 15 juni 2005 @ 16:04:51 #19
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27954897
quote:

[..]

Je bedoelt mensen die een vast contract hebben?! ja, inderdaad, die moeten al vroeg aangeven wanneer ze vrij willen. Zoals veel bedrijven, dan valt er tenminste nog te overleggen, zodat niet iedereen in juli gaat en niemand in augustus. Daarbuiten valt er ook nog gewoon vrij te vragen hoor. Dat is één kant van de medaille, je hebt dan immers ook de lusten: Vast contract, dus je maakt de uren zeker en krijgt ook uitgkeerd bij ziekte. Over roosters, tja, daar zullen ze niet bij veel bedrijven blij mee zijn. Als je ook bij Sannd vaak zegt dat het je deze vrijdag niet uitkomt...
pi_27955866
quote:

[..]

bij sandd moet je ook sorteren hoor... gewoon op straat sorteren enz.
pi_27956099
Vorige topic Koerier bij Sandd
Geniet, maar drink met je mate!
pi_27956600
Ik werk bij Sandd. Maandag krijg je post die je moet sorteren om op dinsdag tussen 08.00u en 18.00u te bezorgen en vervolgens krijg je donderdag weer post voor de vrijdag.

Ik denk niet dat ze het nog lang uithouden. Steeds komen ze met de leuke woorden dat ''het veel drukker gaat worden de komende weken/maanden'' maar de realiteit is gewoon dat ze nog nauwelijks orders binnenhalen en ook nog eens voornamelijk verliezen aan Selekt Mail.

Afgelopen jaar zijn ze bezig geweest met verkleining van de wijken (waardoor er meer bezorgers bij moesten) vanwege de verwachte drukte. Die is altijd uitgebleven. Een jaar geleden kreeg ik 6 kratten met post. Nu is er soms niet eens 1 vol en krijg ik de laatste maanden er nooit meer dan 2. Dat nieuwe vergoedingssysteem waar ze een maandje of 2 geleden mee zijn gekomen is ook niet meer dan een verkapte bezuiniging. Ik ben er in iedergeval niet op vooruit gegaan...

Volgens mij hebben ze het bij Selekt veel beter voor elkaar. Ik weet niet hoe de vergoedingen daar liggen, maar ze hebben meer post (zal dus wel hoger moeten zijn). Bovendien hebben bezorgers bij Selekt veel meer vrijheid. Ze mogen er 3 dagen over doen om de post te bezorgen en mogen ook in de avond bezorgen.

Bovendien word ik de telefoontjes van Sandd nu ook eens zat met klachten van adressen die niet eens bestaan. Je kan echt aan vele kleine dingetjes merken dat ze de organisatie daar niet op orde hebben. Ben dan ook niet verrast dat ze geen grote vissen meer aan de haak kunnen slaan.
  woensdag 15 juni 2005 @ 18:10:13 #23
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_27958906
Zit Selekt Mail ook in alle delen van Nederland? Dan ga ik daar ook gewoon solliciteren
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:20:09 #24
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_27964678
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 16:48 schreef Juichtoon het volgende:
Ik werk bij Sandd. Maandag krijg je post die je moet sorteren om op dinsdag tussen 08.00u en 18.00u te bezorgen en vervolgens krijg je donderdag weer post voor de vrijdag.

Ik denk niet dat ze het nog lang uithouden. Steeds komen ze met de leuke woorden dat ''het veel drukker gaat worden de komende weken/maanden'' maar de realiteit is gewoon dat ze nog nauwelijks orders binnenhalen en ook nog eens voornamelijk verliezen aan Selekt Mail.

Afgelopen jaar zijn ze bezig geweest met verkleining van de wijken (waardoor er meer bezorgers bij moesten) vanwege de verwachte drukte. Die is altijd uitgebleven. Een jaar geleden kreeg ik 6 kratten met post. Nu is er soms niet eens 1 vol en krijg ik de laatste maanden er nooit meer dan 2. Dat nieuwe vergoedingssysteem waar ze een maandje of 2 geleden mee zijn gekomen is ook niet meer dan een verkapte bezuiniging. Ik ben er in iedergeval niet op vooruit gegaan...

Volgens mij hebben ze het bij Selekt veel beter voor elkaar. Ik weet niet hoe de vergoedingen daar liggen, maar ze hebben meer post (zal dus wel hoger moeten zijn). Bovendien hebben bezorgers bij Selekt veel meer vrijheid. Ze mogen er 3 dagen over doen om de post te bezorgen en mogen ook in de avond bezorgen.

Bovendien word ik de telefoontjes van Sandd nu ook eens zat met klachten van adressen die niet eens bestaan. Je kan echt aan vele kleine dingetjes merken dat ze de organisatie daar niet op orde hebben. Ben dan ook niet verrast dat ze geen grote vissen meer aan de haak kunnen slaan.
Ja hier is Schuldige_Omtander dan, de superpostbezorger van de grootste (?) Sanddvestiging van nederland genaamd utrecht/nieuwegein!

Ze verleizen aan Selektmail omdat die lui orders inkopen, en dat gaan ze niet langvolhouden, tenzij helemaal worden overgenomen door Deutsch Post. enfin Binnenkort mag Sandd post doen AChmea/Zileveren kruis dus dat is wel degelijk een grote vis. En adressen die niet bestaan komt inderdaad welles voor , maar bij op ons kantoor worden ze gek van die infantiele bezorgers die adressen niet kunen vinden en als je dan zelf die wijk gaat lopen, blijkt dat die gewoon betsaan alleen duurt het wat langer eer je door hebt waar die zit.

Persoonlijk verklaar ik degene die de post willen bezorger voor gek, omdat ze het doen voor zo'n schijntje enzo. Maar neem je twee of meer wijken die je goed kent en je bent goed en snel dan kun je wat verdienen ja. Probleem is de hoeveelheid post. Die vereert van 70 posstukken per wijk (extreem weinig) tot wel 600 poststukken (bijna huis-aan-huis).

Beter kun je flexibel bezorger worden als je een rijbewijs hebt en dan wordt je per uur betaald. Je bezorgt dan wijken die nog open liggen, door zeikende en gekapte vaste bezorgers en bezorgers die op vakantie zijn.

voor mensen uit Utrecht en omstreken kunnen bellen met 0302384330 dat gaat sneller dan via die website.

kortom met hard werken kun je wel wat bijverdienen, maar met maar 1 wijkje doe je het om bezig te zijn, niet voo rhet geld. (p.s. in September wordt het weer druk )
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:23:36 #25
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_27964803
nah... ik loop nu ook de krant omdat ik dat leuk vind, lekker iedere dag 1 uurtje buiten wandelen en er nog voor betaald krijgen ook dus doe mij maar lekker bij Sandd 2x in de week wat post bezorgen. Hoe lang ben je er over het algemeen trouwens mee bezig? Op zich is huis aan huis niet erg, wat ik het ergste vind is wanneer je heel veel straten hebt maar weinig post, dan moet je wel alles affietsen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')