Goed te zien en te vernemen dat vele van jullie de pijp aan Maarten hebben gegeven. Gefeliciteerd allemaal en volhouden !!!!!!!
Zelf ben ik nu ruim 4 maanden totaal vrij van roken. Ben nu in de fase aangeland dat ik geen behoefte meer heb en er amper meer merk dat ik geen peuk in m'n handen heb.
Ook in de buurt van rokers, taan ik er niet naar om te roken.
Hoofdreden, ik wil niet meer afhankelijk zijn en weet dat een enkel trekje funest zal zijn.
Ben al met al, erg blij dat ik ben gestopt en het nicotine monster naar de hel heb verwezen.
Thuis, alles lekker opnieuw gewit. Het doet me goed te weten dat dat (witten) voorlopig niet mee nodig zal zijn.
Gevoelsmatig komt nu ook m'n geest in wat rustiger vaarwater.
![]()
Vooral in het begin van het stoppen was/werd ik overgevoelig en verbaasde me wat er met me gebeurde. Mega sensiiief.
Kan alleen maar bedenken dat 30 jaar roken m'n zenuwen heeft beïnvloed. Zeg maar een beetje ingekapseld heeft en rustig heeft gehouden.
Het stoppen had (denk ik) tot gevolg dat ik na een week of wat, behoorllijk hyper werd. Gelukkig, lijkt dat nu wat voorbij en heb ik het onder controle.
Voornoemde ervaring is voor mij tevens een extra reden op niet weer te gaan roken. Ik wil niet opnieuw zo een heftige periode doormaken.
Hoe het ook zij, bedenk dat roken je in allerlei opzichten alleen maar in de weg zal zitten. Ik merk zelf dat je met het stoppen van roken, veel en veel vrijer bent.
Ik bedenk mij en merk op dat roken geen vrijje keuze is maar een gigantisch, slim opgezette valstrik waar je zomaar intuint.
Hou ook voor ogen dat stoppen veelal niet makkelijk zal zijn. Het belangrijkste is dat je echt wil , of beter van jezelf eist om te, stoppen. Wanneer je dat voor ogen houdt zal dat een grote steun zijn om je door de moeilijke periode(n) heen te helpen.
Elke keer dat je de aandrang om de roken verslaat,
![]()
maak je punten en boek je terreinwinst.
Wat er ook gebeurd in die strijd: pak een borrel, heb sex, loop een rondje, bel, mail, eet , drink, doet wat
![]()
maar ROOK IN GEEN ENKEL GEVAL !!!!
De eerste prioriteit is het stoppen met roken, daarna los je eventuele andere bijkomende probleempjes wel op. Dat kan je ook omdat je daarvoor vanzelf de energie zult (terug)krijgen die anders gespendeerd en getemperd wordt aan resp. door het roken.
Ga door en bedenk ook dat wanneer het even niet (meer) gaat, je niet helemaal opgeeft.
Voor hen die zich dan opnieuw laten (in)pakken door de nicotine, stop gelijk weer opnieuw en stel je de vraag in welke val je (nu weer) bent getrapt. Leer dus van die verstappingen, gooi je gedane poging niet weg maar pak de draad tot stoppen gelijk weer op.