abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27903182
quote:
Op maandag 13 juni 2005 22:33 schreef Fwnk het volgende:

[..]

dude, dat van die toeren ben ik niet zeker van, maar de rest wel
dan schrap dat maar ff gauw
Hopeloos benzine verslaafd
pi_27903259
quote:
Op maandag 13 juni 2005 22:28 schreef Fwnk het volgende:
- knip -
oud:
120 @ 5th : 3900
Nieuw
120 @ 5th : 3600
- knip -
gaat de vertanding van je bak ineens anders staan ofzo?
Calm down, please!
  maandag 13 juni 2005 @ 22:39:34 #28
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_27903318
Mocht je overigens een "slome" motor/auto tegenkomen dan is dat meestal wel op te lossen door de snelweg op te gaan en het ding ff goed voor zijn donder te trappen, zeg een minuut of 10 op maximaal toerental en topsnelheid doet het em meestal wel.

Dit soort slomigheid heeft meestal een andere oorzaak en is bij moderne injectie autos met geregelde driewegkat ook niet meer aan de orde.
Door niet met regelmaat de motor eens lekker te belasten kan er in de verbrandingsruimte een laagje half verbrande olie achter blijven welke ook op de kleppen terecht komt, vooral korte stukje rijden waarbij de motor niet op temperatuur komt kan hiervoor zorgen.
De kool afzetting op de kleppen en klepzitting zorgt er voor dat deze niet meer goed afdicht en kostbare compressie gaat verloren, de verbrandingsdruk en daarmee temperatuur stort in elkaar en de prestaties lopen terug.
Zulke motoren herken je meestal aan een wat onrustige stationaire loop, na het snelweg-trappen is dat dan verdwenen.
oude carburateur autos staan op de choke te rijk--> lagere verbrandingstemperatuur+koelwater is nog koud.
Moderne injectie autos regelen de inspuiting en voor ontsteking dusdanig dat lambda 1 blijft en daarme de verbranding stochiometrisch verloopt, de verbranding is optimaal en daarmee is ook de verbrandings temperatuur voldoende om kool afzetting tev voorkomen.
  maandag 13 juni 2005 @ 22:41:19 #29
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_27903382
je motor wordt lui als je alleen lage toerentallen haalt en verkeerd in rijdt

dit is goed op te lossen door hoogste mogelijke toerental ff te draaien en dat meerdere keren per week te doen.
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 13 juni 2005 @ 22:42:00 #30
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_27903404
Het heeft afaik ook nog iets te maken met de plaats waar de stoterrand zich vormt, omdat een regelmatig zwaarbelaste motor iets warmer wordt waardoor de drijfstang verder uitzet en de zuiger dus een iets hoger BDP krijgt.

Ik kan me trouwens voorstellen dat dat bij nieuwe auto's minder speelt.

Ik heb trouwens een honda integra gehad die van 170 naar 185 gegaan is. Dat heeft best even geduurd, iig langer dan 1x duitsland door blazen (dus om troep te verbranden).
Vampire Romance O+
pi_27905559
quote:
Op maandag 13 juni 2005 22:28 schreef Fwnk het volgende:
Mja, ik weet het niet, mijn moeder reed alleen heel rustig korte stukjes (werk enzo) en ik rij wat vlotter, heb dat ding voor mijn gevoel ook wat losser gereden...
oud:
120 @ 5th : 3900
Nieuw
120 @ 5th : 3600
Heb je nu pas door dat je je voet niet op de koppeling moet laten rusten?
Edit: ik zie dat je jezelf al hebt verbeterd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ridocar op 13-06-2005 23:33:44 (Lezen, Ridocar) ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_27905650
Een "slome" auto kun je weer fel krijgen hoor
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_27908944
quote:
Op maandag 13 juni 2005 22:38 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

gaat de vertanding van je bak ineens anders staan ofzo?
Wat lul je nou man? Met tegenwind kan je toch ook hoger in toeren rijden terwijl je zonder tegenwind met hetzelfde toerental harder gaat? Daar hoef je niet direct een aangepaste vertanding voor te hebben
pi_27908959
quote:
Op maandag 13 juni 2005 22:22 schreef ThaFreak het volgende:
offtopic verwijderd.....
post alleen als je wat nuttigs bij te dragen hebt......
Goeiemorgen
pi_27909321
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 07:44 schreef Youssef het volgende:

[..]

Wat lul je nou man? Met tegenwind kan je toch ook hoger in toeren rijden terwijl je zonder tegenwind met hetzelfde toerental harder gaat? Daar hoef je niet direct een aangepaste vertanding voor te hebben
dat kán toch gewoon niet? dan zou je een v-snaar á-la scooter moeten hebben, die gaat slippen ofzo
zonder dat er iets slipt ga je niet hoger in toeren rijden door wat wind
pi_27909439
heuvelop of heuvelaf rijd je ook dezelfde snelheid met meer / minder toeren?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2005 09:04:08 ]
pi_27909462
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 07:44 schreef Youssef het volgende:

[..]

Wat lul je nou man? Met tegenwind kan je toch ook hoger in toeren rijden terwijl je zonder tegenwind met hetzelfde toerental harder gaat? Daar hoef je niet direct een aangepaste vertanding voor te hebben
ehm NEE tenzij je koppeling versleten is
Hopeloos benzine verslaafd
pi_27909503
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 08:53 schreef Fwnk het volgende:
heuvelop of heuvelaf rijd je ook dezelfde snelheid met meer / minder toeren?


edit dat eens

-edit-


oke je hebt het ge-edit...

nee mits dus je koppeling versleten is...

[ Bericht 20% gewijzigd door Youp op 14-06-2005 09:08:01 ]
Hopeloos benzine verslaafd
pi_27909562
ja maar ik weet niet wat, ben nog brak

heb nog effe geduld, ik ga nu effe wat wamrs halen?
pi_27909576
owja, ok, doehetnu
pi_27909884
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:59 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Dude, ik gaf een voorbeeld in de OP .

Een batterij heeft dat ook. Wil jij dan even aan mij vertellen hoe dat precies zo werkt?
Want ik weet dat niet nee. Moet je persé alles weten dan?
Nee. Daarom vraag ik het hier.

Nou, ksst als je het antwoord niet weet.
Een accu (want een batterij is niet oplaadbaar) werkt TOTAAL anders dan een verbrandingsmotor. Een accu laden is een chemisch proces. Een accu bestaat eigenlijk uit een heleboel kleine sub-deeltjes. Zolang je deze gebruikt is er niks aan de hand. Worden ze te lang niet gebruikt dan verliezen ze hun functie. En dat zie je terug in capaciteits verlies.


Een motor met carbon buildup heeft zelfs meer compressie omdat het volume van de verbrandingsruimte afneemt En regelmatig doortrappen tot max rpm is heel leuk...totdat een conrod. bout 't begeeft

[ Bericht 9% gewijzigd door Dualdude op 14-06-2005 09:30:44 ]
pi_27912302
Hmm, nou begin ik gewoon te twijfelen Mischien eens even testen, maar volgens mij klopt het wel ja
pi_27912468
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 11:00 schreef Youssef het volgende:
Hmm, nou begin ik gewoon te twijfelen Mischien eens even testen, maar volgens mij klopt het wel ja
test maar als het afwijkt mag je je koppeling eens gaan vervangen
Hopeloos benzine verslaafd
pi_27913887
mja, youp heeft gelijk...
  dinsdag 14 juni 2005 @ 12:07:38 #45
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_27914257
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 13:16:39 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 12:17:12 #46
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_27914500
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:59 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Dude, ik gaf een voorbeeld in de OP .

Een batterij heeft dat ook. Wil jij dan even aan mij vertellen hoe dat precies zo werkt?
Want ik weet dat niet nee. Moet je persé alles weten dan?
Nee. Daarom vraag ik het hier.

Nou, ksst als je het antwoord niet weet.
My kind of woman
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_27914513
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 09:21 schreef Dualdude het volgende:

[..]

Een accu (want een batterij is niet oplaadbaar) werkt TOTAAL anders dan een verbrandingsmotor. Een accu laden is een chemisch proces. Een accu bestaat eigenlijk uit een heleboel kleine sub-deeltjes. Zolang je deze gebruikt is er niks aan de hand. Worden ze te lang niet gebruikt dan verliezen ze hun functie. En dat zie je terug in capaciteits verlies.
Toch even wat dingetjes verbeteren.

Een batterij is een aaneenschakeling van cellen. Daarom zeggen we het eigenlijk verkeerd wanneer we batterij zeggen tegen een penlite, of een knoopcel van je horloge, of een accu in je mobiele telefoon. Zulke dingen noemen we cellen. Je accu is wel een batterij, er zitten immers zes cellen in van 2 Volt. Een accu van een moderne mobiele telefoon is geen batterij want daarin zit een enkele cel van 3.6 of 3.7Volt.

Dat je accu langzaam ontlaadt is het gevolg van een bepaade weerstand in de cellen. Van een loodaccu is deze erg laag, vandaar dat deze erg lang zijn lading kan vasthouden. gaat een accu kapot, dan is de interne weerstand te laag geworden, en zal deze dus sneller ontladen zijn.
Het gaat dus niet over elektronen (die jij sub-deeltjes noemt) die hun fuctie verliezen. Lading gaat niet zomaar verloren, het wordt alleen verbruikt door de accu zelf.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_27925202
Ik rijd een opel astra 1.7 diesel uit 94. Zestig bikkelende pk's in het vooronder, die er al 3,5 ton op hadden zitten toen ik 'm kreeg. Hij was zo lui als een oude hond. Na een paar keer flinke lange afstanden gereden te hebben, en daarbij nagenoeg tegen de topsnelheid (sowieso maar 160 ) gereden te hebben, werd ie hoe langer hoe vlotter. Bovendien is ie ook zuiniger gaan lopen, eerst haalde ik met moeite 1 op 18, nu met gemak 1 op 20
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_27925390
ikke opel corsa 1988, rijdt met gemak 170 km per uur
Martini Rosso, there's Italian Spirit in every one
pi_27935185
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 12:17 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Toch even wat dingetjes verbeteren.

Een batterij is een aaneenschakeling van cellen. Daarom zeggen we het eigenlijk verkeerd wanneer we batterij zeggen tegen een penlite, of een knoopcel van je horloge, of een accu in je mobiele telefoon. Zulke dingen noemen we cellen. Je accu is wel een batterij, er zitten immers zes cellen in van 2 Volt. Een accu van een moderne mobiele telefoon is geen batterij want daarin zit een enkele cel van 3.6 of 3.7Volt.

Dat je accu langzaam ontlaadt is het gevolg van een bepaade weerstand in de cellen. Van een loodaccu is deze erg laag, vandaar dat deze erg lang zijn lading kan vasthouden. gaat een accu kapot, dan is de interne weerstand te laag geworden, en zal deze dus sneller ontladen zijn.
Het gaat dus niet over elektronen (die jij sub-deeltjes noemt) die hun fuctie verliezen. Lading gaat niet zomaar verloren, het wordt alleen verbruikt door de accu zelf.
Ben het niet met je eens

Nee, een batterij is geen aaneenschakeling van cellen. Een accu blijft een accu, of hij nou uit één of honderd cellen bestaat. Kijk maar eens wat varta o.a. op hun oplaadbare penlites zet...juist ACCU

b.v.


In je mobiele telefoon, 3.6v is een Lithium-Ion accu, en 3.7V is een Lithium-Polymeer accu.

Wat je zegt over ontlading klopt, maar daar vergelijk je appels met peren. Zelfontlading en het 'stuk' gaan van de "werkzame stoffen" in een accu zijn twee hele verschillende dingen.

ALLES wat oplaadbaar is, is een accu. Het is pas een batterij als hij eenmalig kan worden ontladen. Voor de modelbouw gebruik ik veel sub-c cellen van 1.2V per cel (nominaal) een 8-cellen pakket van 9.6v nominaal is een accu, en geen batterij. Ook de stroomopslag in je auto is geen batterij maar een accu, we spreken immers van een lood-accu en niet van een lood-batterij

Alleen in het engels maken ze geen verschil tussen accu en batterij. Daar is het wel lead-acid-battery.

Maar dit is hevig offtopic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')