dan schrap dat maar ff gauwquote:Op maandag 13 juni 2005 22:33 schreef Fwnk het volgende:
[..]
dude, dat van die toeren ben ik niet zeker van, maar de rest wel
gaat de vertanding van je bak ineens anders staan ofzo?quote:Op maandag 13 juni 2005 22:28 schreef Fwnk het volgende:
- knip -
oud:
120 @ 5th : 3900
Nieuw
120 @ 5th : 3600
- knip -
Heb je nu pas door dat je je voet niet op de koppeling moet laten rusten?quote:Op maandag 13 juni 2005 22:28 schreef Fwnk het volgende:
Mja, ik weet het niet, mijn moeder reed alleen heel rustig korte stukjes (werk enzo) en ik rij wat vlotter, heb dat ding voor mijn gevoel ook wat losser gereden...
oud:
120 @ 5th : 3900
Nieuw
120 @ 5th : 3600
Wat lul je nou man?quote:Op maandag 13 juni 2005 22:38 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
gaat de vertanding van je bak ineens anders staan ofzo?![]()
Goeiemorgenquote:Op maandag 13 juni 2005 22:22 schreef ThaFreak het volgende:
offtopic verwijderd.....
post alleen als je wat nuttigs bij te dragen hebt......
dat kán toch gewoon niet? dan zou je een v-snaar á-la scooter moeten hebben, die gaat slippen ofzoquote:Op dinsdag 14 juni 2005 07:44 schreef Youssef het volgende:
[..]
Wat lul je nou man?Met tegenwind kan je toch ook hoger in toeren rijden terwijl je zonder tegenwind met hetzelfde toerental harder gaat? Daar hoef je niet direct een aangepaste vertanding voor te hebben
ehm NEE tenzij je koppeling versleten isquote:Op dinsdag 14 juni 2005 07:44 schreef Youssef het volgende:
[..]
Wat lul je nou man?Met tegenwind kan je toch ook hoger in toeren rijden terwijl je zonder tegenwind met hetzelfde toerental harder gaat? Daar hoef je niet direct een aangepaste vertanding voor te hebben
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 08:53 schreef Fwnk het volgende:
heuvelop of heuvelaf rijd je ook dezelfde snelheid met meer / minder toeren?
Een accu (want een batterij is niet oplaadbaar) werkt TOTAAL anders dan een verbrandingsmotor. Een accu laden is een chemisch proces. Een accu bestaat eigenlijk uit een heleboel kleine sub-deeltjes. Zolang je deze gebruikt is er niks aan de hand. Worden ze te lang niet gebruikt dan verliezen ze hun functie. En dat zie je terug in capaciteits verlies.quote:Op maandag 13 juni 2005 21:59 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dude, ik gaf een voorbeeld in de OP .
Een batterij heeft dat ook. Wil jij dan even aan mij vertellen hoe dat precies zo werkt?
Want ik weet dat niet nee. Moet je persé alles weten dan?
Nee. Daarom vraag ik het hier.
Nou, ksst als je het antwoord niet weet.
test maarquote:Op dinsdag 14 juni 2005 11:00 schreef Youssef het volgende:
Hmm, nou begin ik gewoon te twijfelenMischien eens even testen, maar volgens mij klopt het wel ja
My kind of womanquote:Op maandag 13 juni 2005 21:59 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dude, ik gaf een voorbeeld in de OP .
Een batterij heeft dat ook. Wil jij dan even aan mij vertellen hoe dat precies zo werkt?
Want ik weet dat niet nee. Moet je persé alles weten dan?
Nee. Daarom vraag ik het hier.
Nou, ksst als je het antwoord niet weet.
Toch even wat dingetjes verbeteren.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:21 schreef Dualdude het volgende:
[..]
Een accu (want een batterij is niet oplaadbaar) werkt TOTAAL anders dan een verbrandingsmotor. Een accu laden is een chemisch proces. Een accu bestaat eigenlijk uit een heleboel kleine sub-deeltjes. Zolang je deze gebruikt is er niks aan de hand. Worden ze te lang niet gebruikt dan verliezen ze hun functie. En dat zie je terug in capaciteits verlies.
Ben het niet met je eensquote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Toch even wat dingetjes verbeteren.
Een batterij is een aaneenschakeling van cellen. Daarom zeggen we het eigenlijk verkeerd wanneer we batterij zeggen tegen een penlite, of een knoopcel van je horloge, of een accu in je mobiele telefoon. Zulke dingen noemen we cellen. Je accu is wel een batterij, er zitten immers zes cellen in van 2 Volt. Een accu van een moderne mobiele telefoon is geen batterij want daarin zit een enkele cel van 3.6 of 3.7Volt.
Dat je accu langzaam ontlaadt is het gevolg van een bepaade weerstand in de cellen. Van een loodaccu is deze erg laag, vandaar dat deze erg lang zijn lading kan vasthouden. gaat een accu kapot, dan is de interne weerstand te laag geworden, en zal deze dus sneller ontladen zijn.
Het gaat dus niet over elektronen (die jij sub-deeltjes noemt) die hun fuctie verliezen. Lading gaat niet zomaar verloren, het wordt alleen verbruikt door de accu zelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |