abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 juni 2005 @ 20:11:34 #1
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_27898121
Grmbl, moet ik een nieuw topic maken

Nouja, tentamens suck
GTA SA ownage
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_27898149
GTA SA
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_27898179
Goede game.
* Dark_Killah even langswipt om TT.
  maandag 13 juni 2005 @ 20:16:37 #4
90228 gazylady2
Nieuwe avatar gezocht! ;)
pi_27898301
Leuk, zal er vast weer een man-vrouw discussie komen haha.. Altijd fijn..
Bleh tentamens, blij dat ik daar van af ben!
Hoeveel moet je er nog? En dan vakantie??
* The impossible is only the untried
  maandag 13 juni 2005 @ 20:21:39 #5
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_27898501
Ik moet nog 2 echte tentamens (doe een herhaal semester) en 1 ISA snellezen
Dan vakantie (= full time werken) en na de vakantie afstuderen.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_27898641
geen tentamens..nooit meer
arbeidscontract is verlengd dus ik kan er weer tegen
  maandag 13 juni 2005 @ 20:27:19 #7
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_27898702
Ying Yang twins - Wait (The Whisper Song).mp3

Ey bitch wait till you see my dick
  maandag 13 juni 2005 @ 20:28:43 #8
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_27898752
Snellezen lijkt mij best stoer.
Ik kan al redelijk snel lezen vind ik, maar met van die speciale truukjes....lijkt het me wel leuk
  maandag 13 juni 2005 @ 20:29:25 #9
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_27898774
normale mensen lezen ca 240 woorden per minuut.

Ik lees er 600+
pi_27898797
ik lees van 0-100 in 3sec
  maandag 13 juni 2005 @ 20:38:10 #11
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_27899066
Leuk, en is het dan technisch lezen (puur om het lezen)
of begrijpend lezen (dat je ook in je opneemt wat je leest)
  maandag 13 juni 2005 @ 20:39:23 #12
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_27899105
Begrijpend lezen natuurlijk, anders heb je er niets aan.

Staan een hoop makkelijke dingen in het boek die je leessnelheid zowiezo kunnen bevorderen, zonder echt héél snel te gaan lezen. Ook de 'technisch/medische" achtergronden qua oog & hersen info enzo.
  maandag 13 juni 2005 @ 20:40:26 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_27899125
Leuk!
  maandag 13 juni 2005 @ 20:48:34 #14
90228 gazylady2
pi_27899435
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:25 schreef ArTiC het volgende:
geen tentamens..nooit meer
arbeidscontract is verlengd dus ik kan er weer tegen
Mooi!!
Voor hoelang?
  maandag 13 juni 2005 @ 20:49:43 #15
90228 gazylady2
pi_27899465
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:39 schreef daNpy het volgende:
Begrijpend lezen natuurlijk, anders heb je er niets aan.

Staan een hoop makkelijke dingen in het boek die je leessnelheid zowiezo kunnen bevorderen, zonder echt héél snel te gaan lezen. Ook de 'technisch/medische" achtergronden qua oog & hersen info enzo.
Geinig! maar om daar nou een isa in te doen?
Maarr, begin maar vast met reproduceren hier van de theorie.....
  maandag 13 juni 2005 @ 20:50:24 #16
90228 gazylady2
pi_27899501
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:40 schreef amaranta het volgende:
Leuk!
En hoe staat het met jou arbeidsleven? Al nieuwe sollicitaties lopen?
pi_27899551
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:48 schreef gazylady2 het volgende:

[..]

Mooi!!
Voor hoelang?
weer een jaar..economische situatie enzo he..had ook liever een vast contract gehad maarja. Ben nergens bang voor, in het eerste jaar 2x promotie gemaakt dus het ziet er goed uit.
  maandag 13 juni 2005 @ 20:54:14 #18
90228 gazylady2
pi_27899628
Damn, scriptie vergelijking lukt niet echt.. [/sub] valt het op? [/sub]
Grappig detail, had net een gesprekje met 2 collega's over m'n scriptie vergelijking (suicide, en dan theorie met praktijk vergelijken), kwamen eigenlijk een beetje tot de conclusie dat er niet veel bij ons op de afdeling daarover te doen was, komt een collega ons roepen of we even in de badkamer wilden gaan kijken. Doen wij de deur open, zo'n vrouwke: Ik wil niet meer leven.. [sub] nog meer blabla, borderline, bij haar was het daar dus niet om te doen [sub] had ze met een kapot parfumflesje in d'r polsen en armen gekrast...
  maandag 13 juni 2005 @ 20:55:42 #19
90228 gazylady2
pi_27899682
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:51 schreef ArTiC het volgende:

[..]

weer een jaar..economische situatie enzo he..had ook liever een vast contract gehad maarja. Ben nergens bang voor, in het eerste jaar 2x promotie gemaakt dus het ziet er goed uit.
Ja, is in alle winstgevende sectoren zo volgens mij...
Maar komt goed dan!
pi_27899767
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:54 schreef gazylady2 het volgende:
Damn, scriptie vergelijking lukt niet echt.. valt het op?
Grappig detail, had net een gesprekje met 2 collega's over m'n scriptie vergelijking (suicide, en dan theorie met praktijk vergelijken), kwamen eigenlijk een beetje tot de conclusie dat er niet veel bij ons op de afdeling daarover te doen was, komt een collega ons roepen of we even in de badkamer wilden gaan kijken. Doen wij de deur open, zo'n vrouwke: Ik wil niet meer leven.. nog meer blabla, borderline, bij haar was het daar dus niet om te doen had ze met een kapot parfumflesje in d'r polsen en armen gekrast...
Klinkt heel fijn....respect voor mensen die het leuk vinden om dat soort mensen te helpen maar ik ben blij dat ik het niet ben. Zou mezelf van kant maken als ik dat 10x meemaakte.
  maandag 13 juni 2005 @ 21:01:16 #21
90228 gazylady2
pi_27899832
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:58 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Klinkt heel fijn....respect voor mensen die het leuk vinden om dat soort mensen te helpen maar ik ben blij dat ik het niet ben. Zou mezelf van kant maken als ik dat 10x meemaakte.
Ach, d'r wordt ook kei veel gelachen daar! En pas de 1e x dat ik zoiets meemaakte..
Maar wat precies vind je niet cool dan? Zoiets specifiek of wat?
pi_27899922
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:01 schreef gazylady2 het volgende:

[..]

Ach, d'r wordt ook kei veel gelachen daar! En pas de 1e x dat ik zoiets meemaakte..
Maar wat precies vind je niet cool dan? Zoiets specifiek of wat?
Ik fungeer wel eens als 'praatpaal' voor intieme vrienden en hoe beter zij zich voelen na zo'n gesprek zoveel slechter voel ik me dan. Op 1 of andere manier kan ik problemen van anderen niet loslaten...blijf erover piekeren. Zou echt alle narigheid van het werk dan mee naar huis nemen ben ik bang.
  maandag 13 juni 2005 @ 21:07:27 #23
90228 gazylady2
pi_27900035
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:04 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Ik fungeer wel eens als 'praatpaal' voor intieme vrienden en hoe beter zij zich voelen na zo'n gesprek zoveel slechter voel ik me dan. Op 1 of andere manier kan ik problemen van anderen niet loslaten...blijf erover piekeren. Zou echt alle narigheid van het werk dan mee naar huis nemen ben ik bang.
Haha, tsjaa, dan is het idd niet zo'n slim plan nee..
Beetje inlevend is erg fijn, maar mee naar huis nemen is toch niet zo erg prettig nee...
  maandag 13 juni 2005 @ 21:08:38 #24
90228 gazylady2
pi_27900068
Wat doe jij eigenlijk voor werk?
  maandag 13 juni 2005 @ 21:19:42 #25
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_27900424
binninkort weer een gesprek. En krijg morgen bericht van een school waar ik 3 weken geleden op gesprek ben geweest.
  maandag 13 juni 2005 @ 21:31:47 #26
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_27900814
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:49 schreef gazylady2 het volgende:

[..]

Geinig! maar om daar nou een isa in te doen?
Maarr, begin maar vast met reproduceren hier van de theorie.....
Oh het tentamen bestaat uit
4 min tekst lezen van 2000 woorden en daar vragen over eantwoorden
pi_27901009
daNpy, jij hier.
pi_27901394
dat hyves gebeuren is echt vaaaaaaaaaag

Vliegtuigjes kijken was erg grappig, alleen na vier vliegtuigjes heb je het wel gezien hoor... ze deden telkens hetzelfde
pi_27901411
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:08 schreef gazylady2 het volgende:
Wat doe jij eigenlijk voor werk?
zit in de automatisering..doe voornamelijk coördinatie van een helpdesk (structuren verbeteren, plannen, opleiden), daarnaast onderzoek ik de grotere issues (die dus te zwaar zijn voor de helpdesk) en af en toe eens de weg op naar een klant (strak in het pak ).
  maandag 13 juni 2005 @ 21:51:22 #30
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_27901468
quote:
Op maandag 13 juni 2005 20:11 schreef daNpy het volgende:
Grmbl, moet ik een nieuw topic maken

Nouja, tentamens suck
GTA SA ownage
Welke onderwerpen?

Vandaag een Wiskunde tentamen gehad (Laplace transformaties). Niet dat het zo heel slecht ging. Geloof ik.
pi_27901482
zo..eventuele gevoelens die ik voor haar had zijn nu definitief weg...flinke ruzie gehad met behoorlijk wat verwijten over en weer...lucht best op
  maandag 13 juni 2005 @ 22:08:31 #32
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_27902113
quote:
Op maandag 13 juni 2005 21:51 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Welke onderwerpen?

Vandaag een Wiskunde tentamen gehad (Laplace transformaties). Niet dat het zo heel slecht ging. Geloof ik.
Wiskunde heb ik niet meer.
Wel regeltechniek (LaPlace, Z-domein, transformatie's en 4e orde shit ) en EMC.
  maandag 13 juni 2005 @ 22:10:53 #33
13783 Anthraxx
pi_27902193
quote:
Op maandag 13 juni 2005 22:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wiskunde heb ik niet meer.
Wel regeltechniek (LaPlace, Z-domein, transformatie's en 4e orde shit ) en EMC.
Nou ja, LaPlace valt bij ons gewoon onder Wiskunde. Geef het beestje een naam.
pi_27902629
En een terugvindpost!!! .
Keb een poez besteld .
Zo één:

Duurt alleen nog een paar maanden voordat ze der is .
  maandag 13 juni 2005 @ 22:25:04 #35
13783 Anthraxx
pi_27902736
quote:
Op maandag 13 juni 2005 22:21 schreef blieblie het volgende:
Keb een poez besteld .
Zo één:
[afbeelding]

Lief beest. Alleen je zegt het nu echt alsof het over een gebruiksvoorwerp gaat

Waarom heb je er geen 1 uit het asiel gehaald trouwens? (of ben je daar wel langsgeweest?)
pi_27902939
quote:
Op maandag 13 juni 2005 22:25 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Lief beest. Alleen je zegt het nu echt alsof het over een gebruiksvoorwerp gaat

Waarom heb je er geen 1 uit het asiel gehaald trouwens? (of ben je daar wel langsgeweest?)
Ik wil persé dat ras + dat ik graag ook wil genieten van het kleine poesje ipv. dat ie gelijk volwassen is.
Daarom heb ik besloten om een kitten bij een Cattery te "bestellen".
Ik wil al tijden een poes/kat en nu heb ik er de ruimte voor... Dussss...
En tis geen gebruiksvoorwerp maar ik heb toch echt een poesje besteld .
Ken het nie anders zeggen. Het nestje is uitgeteld rond 20 juli en 2-3 maanden later mag ik der ophalen .
  maandag 13 juni 2005 @ 22:38:45 #37
13783 Anthraxx
pi_27903271
Vriend van me heeft volgens mij hetzelfde ras. Mooi beest trouwens
pi_27903359
quote:
Op maandag 13 juni 2005 22:21 schreef blieblie het volgende:
Keb een poez besteld .
Zo één:
[afbeelding]

Berg die kat maar goed op als ik of wij ooit bij jou komen. Blauwe rus?
pi_27903474
quote:
Op maandag 13 juni 2005 22:40 schreef Juup© het volgende:

[..]

Berg die kat maar goed op als ik of wij ooit bij jou komen. Blauwe rus?
Britse Korthaar .
Kweenie of dat hetzelfde is, want die lijken allemaal behoorlijk op elkaar .
pi_27904490
quote:
Op maandag 13 juni 2005 22:44 schreef blieblie het volgende:

[..]

Britse Korthaar .
Kweenie of dat hetzelfde is, want die lijken allemaal behoorlijk op elkaar .
Maar heel mooi voor ons
pi_27904907
Britse korthaar

quote:
Land van herkomst: Engeland
Oorsprong: Deze blauwe variëteit van de Britse korthaar ofwel Brit is voortgekomen uit de Kartuizer, in Frankrijk Chartreux. De katten zouden ooit zijn gefokt door Kartuizer monniken (uit het klooster La Grande Chartreuse in Afrika). Nu komt de Karthuizer alleen nog voor in Frankrijk (deze wordt op een andere manier gefokt dan de blauwe Britse korthaar).
Uiterlijke raskenmerken: De bouw van de Britse korthaar is gedrongen, middelgroot tot groot. Zijn vacht is fijn, dicht en zijdeachtig en staan omhoog. Dit komt doordat de ondervacht erg dik is. De kop is rond met goed ontwikkelde kin en wangen, en een brede korte neus. Wijd uiteen staande en hoog geplaatste oren.
Karakter: Zelfbewust, moedig en vastberaden. Enthousiaste jager. Actief, ligt nooit lang stil. Hun stemgeluid is zwak. Houdt wel van aandacht, maar niet teveel.
Variëteiten: Kittens worden bijna altijd geboren met een tabbypatroon en een geringde staart, dit trekt later weg. Ook de ogen zijn aanvankelijk blauw. Van een volwassen kat moeten de haren egaal gekleurd zijn. De kleur mag blauw of grijs zijn.

Cattery:

Cattery d'Grasmayer Amsterdam
Blauwe Rus

quote:
De Blauwe Rus
De historie van de Blauwe Rus. Hoewel er verschil van mening bestaat omtrent de oorsprong van de Blauwe Rus, wordt toch algemeen aangenomen dat het ras zijn origine heeft in de omgeving van de Witte Zeehaven Archangelsk in het noordwesten van Rusland. Verder komen er tegenwoordig nog blauwe katten in de natuur voor in het gebied van de Kaukasus in Rusland. Verondersteld wordt, dat handeldrijvende zeelieden rond 1860 vanuit de Noord-Russische havenstad Archangelsk enkele blauwe katten naar Engeland meebrachten.

Deze katten onderscheiden zich van de Brittish Blue katten door een langer en slanker gebouwd lichaam en een minder ronde kop. Ze hebben een tamelijk kleine, driehoekige kop met een lang gelaat. Opvallend bij deze Russische katten is echter hun vacht, welke uitzonderlijk dik, kort, zijdeachtig en zilverblauw van kleur is. Vooral over de speciale textuur van de vacht, aangepast aan het in Archangelsk veelal heersende poolklimaat, waren de toenmalige Engelse kattenliefhebber enthousiast. Ze werden daarom ook wel "Archangel-Blue" genoemd. Kortharige, effen blauwe katten vindt men echter ook in andere streken, met als gevolg dat Russisch Blauw ook wel wordt aangeduid als Maltese Blauwe Kat, Spaanse Blauwe Kat en Uitheems Blauwe Kat. In 1880 verschijnt de Blauwe Rus voor het eerst op tentoonstellingen. Ze werden ondanks aanzienlijke verschillen in dezelfde klasse als het Brittish Blue ras gekeurd. Het Brittish Blue viel door zijn pluizige vacht en gedrongen uiterlijk meer in de smaak bij het Britse publiek en de toenmalige keurmeesters. De Blauwe Rus kwam hierdoor in de verdrukking en raakte uit de mode.
Pas begin deze eeuw werd het ras door de keurmeester en publiek weer beter gewaardeerd. In 1912 werd eindelijk de beide rassen in de klassen Brittish Blue en Foreign Blue ingedeeld. Het Foreign Blue wordt steeds populairder, totdat de tweede wereldoorlog uitbreekt. Dankzij mevrouw Rochford bleven er gelukkig drie fokkatten over in Engeland.
Door deze geringe populatie van de Blauwe Rus in Engeland werden er kruisingen met andere rassen gedaan, bijvoorbeeld met Blauwe Siamezen en Brittish Blue. Dit was voor het ras natuurlijk schadelijk, de specifieke kenmerken verdwenen meer en meer. De amberkleurige ogen van de oorspronkelijke Blauwe Rus waren niet langer een kenmerk voor het ras. In 1950 wordt de Britse Standaard van de Blauwe Rus herzien. Onder Foreign Blue vallen dan "alle soorten effen blauwe Siamezen", die maar weinig gelijkenis vertonen met de originele Russen. In 1965 besluiten enkele Russisch Blauw fokkers dit ras weer zijn oorspronkelijke uiterlijk terug te bezorgen. De Standaard wordt dan opnieuw herzien. In 1967 wordt de Russian Blue Association opgericht. Ook komt in de Standaard de vermelding dat " het Siamese type" ongewenst is.

Het karakter.
Het Russisch Blauw wordt vaak als een " kat voor individualisten" of een " kat voor kenners" aangeduid. Mede door het karakter van de kat wordt dit bevestigd. Het is een kat die een evenwichtige indruk en elegantie uitstraalt, en erg gehecht is aan zijn baas. Voor een buitenstaander kan hij wat schuw overkomen. Het is een kat die weinig eisen stelt aan de omvang van zijn leefomgeving, en is daarom uitermate geschikt op een flat . Het is wel een kat die gerespecteerd wil worden. Zijn stemgeluid is zacht. Bij een hechte relatie met z'n baas is het net of ze antwoord geven als er tegen ze gepraat wordt.

Aan lawaai en drukte hebben ze een hekel, maar beklagen doen ze zich niet.Ook voor een spelletje zijn ze als volwassen kat nog graag over te halen. Het is een sterk ras met weinig gezondheidsproblemen. In het algemeen wordt dit ras met het klimmen der jaren pas echt volmaakt voor wat het uiterlijk betreft.

Kenmerken
Het meest opvallende kenmerk van de Blauwe Rus is zijn dubbele vacht, die bestaat uit zeer dicht ingeplant kort haar, dat door sommigen vergeleken wordt met de vacht van een jonge zeehond. Deze vacht laat zien dat de Russisch Blauwe Kat van oorsprong uit polaire gebieden komt. De zilverglans wordt veroorzaakt door de bovenvacht waarvan de uiteinden van de haren minder gepigmenteerd zijn. De kleur kan variëren van licht-, midden-, of donker blauw.
De vacht moet bij een volwassen kat egaal blauw zijn. Bij kittens ziet men vaak tabby-strepen in de vacht. Deze zijn meestal na een jaar volledig verdwenen. Bij de geboorte hebben deze katten blauwe ogen en het kan wel twee jaar duren voordat deze de gewenste groene kleur hebben gekregen. Het lichaam is langgerekt, stevig en toch sierlijk gebouwd, met lange slanke poten, sierlijke ovaalvormige voeten en een lange, spits toelopende staart. De voetzooltjes zijn donker en de neus leikleurig. Op de lange rechte hals een korte, wigvormige en vlakke kop. Door de geprononceerde snorhaarkussentjes kan het soms lijken dat de kin minder naar voren staat.
De oren moeten groot en puntig zijn, bijna transparant, breed aan de basis en recht op het hoofd geplaatst. Kortom de kat moet in z'n geheel een evenwichtige, harmonieuze indruk maken.In de zomermaanden kan de vacht door te veel zonlicht iets bruin verkleuren. Dit verdwijnt vanzelf weer.

Het verharen valt in vergelijking tot verschillende andere rassen erg mee. De kleur van de ogen kan, bijvoorbeeld wanneer hij opgewonden is, enigszins geel worden, hetgeen op een tentoonstelling als fout wordt aangemerkt. De beoordeling van dit ras op tentoonstellingen is vaak heel verschillend en meer omstreden dan van welk ander ras dan ook. Hieruit blijkt, dat het beeld dat men van het ideale uiterlijk van het Russisch Blauw heeft, nogal uiteen kan lopen, ondanks de standaard.
pi_27905511
MJ vrijgesproken op alle 10 de aanklachten
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_27905524
Ik vind de mijne veel mooier & liever .
Keb alleen nog geen naam voor der , naja wel iets in gedachten maar dikke kans dat iedereen denkt dat ik die naam om een bepaalde reden in mijn hoofd heb .

Ze is trouwens "besteld" bij een Cattery in Acht .
pi_27905591
Wat in hemelsnaam moet je met die rommel? Mijn god zeg, koop er 1 als je 45+ bent ofzo .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  dinsdag 14 juni 2005 @ 00:00:34 #45
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_27906523
Heeft ie tenminste nog 1 poesje in huis

/te makkelijk.
  dinsdag 14 juni 2005 @ 00:04:42 #46
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_27906618
En wat kost zo'n poes Okke?
Age of fruity enlightenment!
pi_27906699
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 00:04 schreef FlowDesign het volgende:
I.i.g. minder dan een mensen poes
pi_27907042
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 00:08 schreef Juup© het volgende:

[..]

I.i.g. minder dan een mensen poes
Iig wel meer dan een poes voor 1 avond
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_27907086
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 00:04 schreef FlowDesign het volgende:
Een hoop .
Ik kan der +/- een 2.5 maand van stappen .
En das dan alleen de poes. Komt nog een hoop zooi omheen bij.
Magoe... Das mijn eigen schuld. Als je ook tevreden bent met een minder raskat kan je vast wel ergens gratis of voor een klein bedrag een kitten vinden.
pi_27907095
quote:
Op dinsdag 14 juni 2005 00:24 schreef febster het volgende:

[..]

Iig wel meer dan een poes voor 1 avond
Das ongeveer evenredig met mijn stapfrequentie .
2.5 maand 1 keer per week een poes met tussen 2 benen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')