Saxion Hogeschool Enschede?quote:Op woensdag 2 november 2005 14:36 schreef j22flyingdownwind het volgende:
Voor een marketingonderzoek wordt mij de vraag gesteld om een analyse van een bedrijfstak uit te voeren. De vraag luidt om de impact van de low-cost-vliegmaatschappijen op de structurele rentabiliteit te beschrijven. Ik kan eerlijk gezegt geen concrete gedachte krijgen van de omschrijving van 'structurele rentabiliteit' . Wat bedoelen ze hier nou mee?
dus eigenlijk bestaat soevereine macht niet meer in de westerse maatschappij?quote:Op woensdag 9 november 2005 11:17 schreef Skv het volgende:
Als je het op nationaal niveau bekijkt niet.
Internationaal soevereine staten heb je door de globalisering niet echt meer.
Er kan altijd druk worden uitgeoefend door het buitenland.
Een staat hmoet o.a. een effectieve regering hebben, die gezag uitoefent over het gebied en de bevolking. De overheid hier dus. Met de VN zijn alleen verdragen ondertekend waar wij ons aan willen houden.quote:Op woensdag 9 november 2005 10:54 schreef mrkanarie het volgende:
"Een staat is een groep mensen op een bepaald grondgebied die geregeerd wordt door een soevereine macht (de hoogste vorm van macht die geen verantwoordig schuldig is aan anderen (buiten de staat))." Maar wie is in Nederland dan de soevereine macht die aan helemaal niemand verantwoording schuldig is? Hier staat de overheid, maar die is toch ook wel aan iemand verantwoording schuldig (VN oid)?
Als een gast een Kamer Reserveerd, hoe zie je dan wie die kamer heeft gereserveerd, wat voor soort bed?quote:Op woensdag 2 november 2005 23:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hoi, deze informatiebehoeftestructuur zou niet in 3NV staan, als ik alles naga staat hij gewoon in 3nv. (er zijn wat tabellen in elkaar geschoven) wat zie ik over het hoofd??????????? in mijn gesloten topic heeft men het over kamer?????? wat dan splitsen daar??????
-Gast (gnr, naam, straat, huisnr, postcode, plaats, telefoon, e-mail)
· Kamer (knr, 1-pbed, 2-pbed, bad, wc, TV)
· Arrangement (anr, arrnaam, arrprijs, boeken_van, boeken_tot)
· Reservering (resnr, resdatum, aanvang, einde, aanbetaling, gnr, anr)
· Reserveringsregel (resnr, knr, gnr, ontbijt, lunch,diner)
· ExtraVerblijfkosten (bonnr, knr, datum, tijdstip, totaalbedrag, mnr)
· Excursies (excnr, naam, excprijs, maxdeelnemers)
· Excursie (excnr, datum, vertrektijd, mnr)
· Excursiegast (excnr, datum, gnr, bonnr)
· Ingrediënt (inr, ingrnaam, verpakkingseenheid, huidige_inkoopprijs, minvoorraad)
· MenuItem (menunr, menunaam, menuprijs, categorie, bereidingstijd)
· Receptregel (menunr, inr, hoeveelheid, eenheid)
· Bestelregel (bonnr, menunr, aantal, tafelnr)
· Leverancier (lnr, naam, straat, huisnr, postcode, plaats, telefoon, e-mail)
· InkoopOrder (inknr, lnr, inkoopdatum, offertenr, offertedatum, mnr, leverdatum)
· InkoopRegel (inknr, inr, aantal, inkoopprijs)
· Medewerker (mnr, naam, straat, huisnr, postcode, plaats, telefoon, uurloon, omvang aanstelling
I need urgent help! want ik moet alle opdrachten binnen zeer kort inleveren!!!!!!!!!!!!!!!!! H-E-L-P !!!!![]()
Ik heb beter gestelde vragen gezien... hoe bedoel je dit? Als de sociale premies voor de werknemers (je hebt ze nl ook van de werkgever) stijgen dan stijgen de prijzen van wat?? Voor wie?? Het Sociale premies verhaal is uitermate complex dus je mag je vraag beter formuleren voor een beter antwoord.quote:Op maandag 14 november 2005 22:12 schreef HomerJ het volgende:
Weet iemand hoe de spiraal werkt?:
Leg uit aan de hand van de Premies-prijs spiraal hoe het komt dat de prijzen stijgen als de Sociale Premies stijgen?
Eerste uitkomst als je erop google: http://home.zonnet.nl/fjreedijk/econot/arb03.htmquote:Op dinsdag 15 november 2005 22:40 schreef ChrisJX het volgende:
Mss een stomme vraag, maar wat betekent p/a ratio?
quote:Op dinsdag 22 november 2005 17:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vroeg me zo af wat het verschil is tussen rekeningrijden en kilometerheffing![]()
quote:Rekeningrijden is een systeem waarbij automobilisten die tijdens de ochtendspits een grote stad willen binnenrijden een heffing moeten betalen.
bron
quote:Bij een kilometerheffing worden de huidige vaste kosten zoals de MRB (motorrijtuigenbelasting), een deel van de BPM (wet op de belasting van personenauto's en motorrijwielen) en een deel van de accijnzen omgezet in een tarief per gereden kilometer. De grondslag van deze belasting is dus niet meer het bezit, maar het gebruik van het voertuig.
Hiermee wordt een eerlijker belastingsysteem geïntroduceerd. Zo zullen mensen die veel rijden meer gaan betalen en mensen die weinig rijden minder gaan betalen. Het omslagpunt ligt in de voorlopige berekeningen bij circa 18000 kilometer. Dus als er minder dan circa 18000 kilometer per jaar gereden wordt gaat men erop vooruit. Dit geldt voor meer dan de helft van autobezitters.
De kilometerheffing geldt voor alle wegen.
bron
euhhhquote:Op zaterdag 26 november 2005 18:52 schreef 2Drix het volgende:
Ik moet voor een project een financieel plan maken...met alles erop en eraan, dus met balansen, resultatenrekeningen, investeringsbegroting, financieringsplan, exploitatiebegroting, liquiditeitsbegroting enzovoort...
mijn vraag is of er op internet excel bestanden te vinden zjn met voorbeeld begrotingen en rekeningen, zodat je alleen nog de getallen in hoeft te vullen....
Mijn hoofdstuk ging dus over de Nederlandse Staat , bestuurslagen, thorbecke enzquote:Om de theorie en de praktijk te verbinden zoek je bij elk behandelt hoofdstuk een bijdrage uit een medium. Je analyseert de bijdrage en legt relaties met het hoofdstuk.
De analyse van het stuk is maximaal 1/2 a4 en wordt elke les meegenomen.
In week 7 lever je alle analyses in.
In een analyse staat uit welk medium je het stuk hebt,, wie de actoren zijn en wat de relatie met de theorie uit het hoofdstuk is.
Let op; spits en metro zijn uitgesloten als te gebruiken media
VOF inderdaad inkomstenbelastingquote:Op zondag 27 november 2005 19:00 schreef teletubbies het volgende:
een vraagje (eigenlijk 2)
met welke soort belasting krijg je te maken bij
Commanditaire vennootschap? en VOF?
ik dacht VOF: inkomstenbelasting.
en CV ..?
Zelfs met voorbeeld hierquote:Op maandag 28 november 2005 19:52 schreef JimmyJames het volgende:
Is er iemand bekend met het gravity model? (economie) Om de potentiele handel tussen twee landen te kunnen berekenen? Ik snap er zelf geen biet van![]()
Ja ik ben al vertrouwd met google en het is veel ingewikkelder dan dat. Ik heb een econometrist nodig.quote:
Het was te proberen dat misschien met dit stukje vrij duidelijke uitleg het wel gingquote:Op dinsdag 29 november 2005 14:16 schreef JimmyJames het volgende:
Ja ik ben al vertrouwd met google en het is veel ingewikkelder dan dat. Ik heb een econometrist nodig.
Het gaat dus om die laatste vraag, hoe zouden ze dat aan kunnen pakken? Aangezien ik de vraag amper snap, kan ik er ook geen zinnig antwoord op bedenken. Ik hoop dat iemand mij kan helpenquote:Fluor is een groot wereldwijd opererend ingenieursbureau.
Fluor heeft te maken met wereldwijde concurrentie, landelijke concurrentie en regionale concurrentie. Het is dus heel belangrijk de concurrentie goed in kaart te brengen.
Hoe zou een bedrijf als Fluor dat aan kunnen pakken?
redelijk simpel, de vraagstelling dus.quote:Op zondag 4 december 2005 18:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Het gaat dus om die laatste vraag, hoe zouden ze dat aan kunnen pakken? Aangezien ik de vraag amper snap, kan ik er ook geen zinnig antwoord op bedenken. Ik hoop dat iemand mij kan helpen![]()
cash flow = winst + afschrijvingquote:Op maandag 5 december 2005 18:25 schreef IbeBen het volgende:
Bedrijfseconomie
Investeringsbeslissingen:
Men kan kiezen uit project X of Y. Een van de twee dient gekozen te worden. De looptijd is van beide projecten 4 jaar, de investeringen bij aanvang zijn ook gelijk, namelijk ¤100.000,-
Winsten per jaar:
---------- X -------- Y----
Jaar 1 10.000 20.000
Jaar 2 15.000 30.000
Jaar 3 40.000 20.000
Jaar 4 20.000 15.000
De afschrijving bij X is 25% van de aanschafwaarde per jaar.
De afschrijving bij Y is 50% van de boekwaarde aan het begin van dat jaar.
Tevens, heeft het productiemiddel na 4 jaar een boekwaarde >0, dan zal het worden verkocht voor die boekwaarde. De netto ontvangsten vallen vrij aan het einde van het jaar.
De vraag hierbij is (onder andere): bereken de netto-ontvangsten voor beide projecten.
Mij lijkt het dat de netto-ontvangsten negatief zijn omdat het te investeren bedrag al ¤100.000,- is en de winst slechts ¤85.000,-.
Waarschijnlijk maak ik hier dus ergens een fout, want zo kan ik de komende vragen (Terugverdientijd, Netto Contante Waarde en Interne Rentabiliteit) niet beantwoorden, omdat de antwoorden niet kunnen of negatief zijn.
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen, mijn dank zal groot zijn![]()
Je hebt gelijk als je zegt dat de waarde per aandeel in het begin daalt. Maar met de verbetering zou het bedrijf er beter van moeten worden: de waarde per aandeel wordt meer als dat het nu is.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:27 schreef Johnns het volgende:
...
Ik ben een econometrist, maar ik heb geen flauw idee wat een gravity model is. Kun je een voorbeeld/link geven?quote:Op dinsdag 29 november 2005 14:16 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ja ik ben al vertrouwd met google en het is veel ingewikkelder dan dat. Ik heb een econometrist nodig.
Als een brief eronder valt, zou ik geen reden kunnen bedenken waarom een email er niet onder zou vallen.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:30 schreef RvdLinden het volgende:
Het gaat hier over een PW Geschiedenis
de vraag was dus:
noem 3 soorten Egodocumenten:
ik heb neergezet:
Brieven
Dagboeken
E-mails
nu lijkt die laatste wel erg vreemd, maar het is er wel een.
wat vinden jullie?
Maak van de e-mail dan autobiografie als je twijfelt.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:30 schreef RvdLinden het volgende:
Het gaat hier over een PW Geschiedenis
de vraag was dus:
noem 3 soorten Egodocumenten:
ik heb neergezet:
Brieven
Dagboeken
E-mails
nu lijkt die laatste wel erg vreemd, maar het is er wel een.
wat vinden jullie?
Mja, meestal heb ik na een toets of ingeleverde opdracht zoiets van; het is ingeleverd en je kunt er nu toch niets meer aan veranderenquote:Op vrijdag 23 december 2005 09:10 schreef RvdLinden het volgende:
was een betere optie geweest ja, maar mij ging het vooral om het feit dat het bij een PTA Geschiedenis was. dus misschien zouden ze moderne dingen zoals de E-mail er niet onder verstaan.
-Dagboekquote:Op vrijdag 23 december 2005 16:04 schreef RvdLinden het volgende:
ja idd, maar het is wel 20% van mn Examenpunt
Zoek eens op 'vrouwenemancipatie en kerk'.quote:Op zondag 1 januari 2006 12:43 schreef alyel het volgende:
het lukt me dus echt niet.. ik kom echt op enorm veel irrelevante sites uit![]()
Het gaat dus over de loonheffing, niet over het vakantiegeldquote:Op maandag 2 januari 2006 17:29 schreef Five_Horizons het volgende:
Over vakantiegeld betaal je niet meer dan over "regulier" loon.
Dus waarom neem je dan niet "gewoon" 41,45% ?quote:Op maandag 2 januari 2006 17:38 schreef Raissa het volgende:
[..]
Het gaat dus over de loonheffing, niet over het vakantiegeld
Is dat "gewoon" dan?quote:Op maandag 2 januari 2006 17:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dus waarom neem je dan niet "gewoon" 41,45% ?
Als je tussen de 17.046,- en 30.631 verdient is dat een normaal percentage, ja. (die tarieven staan gewoon op de site van de belastingdienst) (tot die 17.046 is het percentage 34,15%, tussen de 30.631 en 52.228 is het 42% en daarboven 52%.)quote:
Jouw percentages zijn die van 2005, die van mij van 2006quote:Op maandag 2 januari 2006 19:12 schreef IbeBen het volgende:
Euhmm Five Horizons, hoe kom jij aan die percentages(en bedragen)?
Volgens mij is de
1e schijf van 0 - 16.893 en 34,4%
2e schijf 16.894 - 30.357 41.95%
3e schijf 30.358 - 51.762 42.00%
4. schijf > 51.763 52.00%
Bron: Hier en artikel 2.10 IB (thuis in mn kast)
dan kom ik uit op sites die gaan over nederland maar ik wil ze over italie.. als ik italie erachter typ kom ik op nog meer baggersites uit..quote:Op maandag 2 januari 2006 09:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zoek eens op 'vrouwenemancipatie en kerk'.
Waarom over Italië?!quote:Op maandag 2 januari 2006 20:13 schreef alyel het volgende:
[..]
dan kom ik uit op sites die gaan over nederland maar ik wil ze over italie.. als ik italie erachter typ kom ik op nog meer baggersites uit..
misschien moet ik toch maar naar de bieb..![]()
Hmmm.. ik heb geen idee of mijn school met 2005 of 2006 werktquote:Op maandag 2 januari 2006 19:29 schreef IbeBen het volgende:
Ohw, klopt jaZit het net te lezen in de nieuwsbrief loonheffing '06
![]()
Mijn leuke opleiding werkt tot en met juni (is einde schooljaar) met de wetgeving 2005, altijd lachen dan zulke verwarringen...![]()
oeps.. vergeten te vermelden..quote:
Leeftijd verhogen waarop je alcohol mag drinken.quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:29 schreef the_legend_killer het volgende:
Voor een werkstuk is het.
Wat kan de overheid allemaal voor maatregelen nemen tegen alcoholisme.
Weet iemand iets voor goede info ?
Bedankt
Hoe is je Engels?quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:45 schreef tiemo het volgende:
Ik ben dus opzoek naar de informatie waarom de rode telefooncellen en de postbussen in londen weg gaan, en hoelang ze d'r waren ?? Hoop dat iemand me kan helpen?
Droogleggingquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:29 schreef the_legend_killer het volgende:
Bedankt
Voorlichting op scholen?quote:Op woensdag 4 januari 2006 15:29 schreef the_legend_killer het volgende:
Bedankt
Denk ook even aan de politiequote:Op woensdag 4 januari 2006 15:29 schreef the_legend_killer het volgende:
Bedankt
Wat is klimaat? (30 jaar bla.)quote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:29 schreef obl het volgende:
Ik ben bezig met een betoog over klimaatveranderingen.(circa 800 woorden) Ik moet zo'n 6 deelvragen hebben. Kan iemand aub me hiermee helpen?
Dus als je deelvragen hebt en eventuele links(bronnen) om die deelvragen te beantwoorden, graag. Zou ik echt waarderen, in ieder geval bedankt.
Kijk eens wie er aan de macht kwam, hoe stemrecht was, etc. Hoe internationele verbanden waren, welkke hervormingen er door gevoerd werden.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 15:11 schreef alyel het volgende:
De gevolgen van dekolonisatie van Nederlands- Indie op politiek gebied
dat het een republiek werd en indonesie zelfbestuur kreeg? zoiets?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |