dat heb ik je toch al lang verteld hoef je het niet nog hier een x te vragenquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 16:14 schreef snowqueen911 het volgende:
whehehehe hele vakantie erboven gehangen? Wel leuk dat je er iig zin in hebt. Ik moet er zelf niet meer aan denken haha....
Weet je intussen wat je wilt doen ná VWO?
OKquote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:16 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Inderdaad, ik kan het echt op geen een mogelijkheid.
In de opgaven staat hier niets over in.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:00 schreef MaRySe het volgende:
met of zonder terugleggen?
derde is alle mogelijkheden uitschrijven?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:38 schreef Schumi01 het volgende:
Ik heb een statistiek vraagje:
een vaas bevat 110 knikkers, 10 grijze, 20 zwarte en 80 groene knikkers. Een kind trekt blindelings 4 knikkers. Hoe groot is de kans dat er 1 groene knikker getrokken wordt? Bereken deze kans op 3 manieren.
Met de hypergeometrische verdeling en de binomiale verdeling kom ik er uit. Maar de derde mis ik nog.
Kan je deze vraag ook oplossen met de poisson verdeling? Ik heb het geprobeerd maar ik kom er totaal niet uit ben ook een statistiek leek
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Wel een leuke opgave met zo'n sneaky valkuil.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:21 schreef HotFudge het volgende:
We assume that the probability that parents get a boy or a girl are equal (at each birth). Now a girl is part of a certain family with three children. The probability that she has two sisters is given as ...?
Ik voel me echt heel dom, er moet 1/7 uitkomen...
Binas?quote:Op woensdag 7 september 2005 10:05 schreef blackbird1986 het volgende:
Weet iemand misschien waar de warmeoverdrachtscoëfficient (heat transfer coefficient) van koper naar lucht te vinden is?
Nee, maar heb het al gevonden met enige moeite, toch bedanktquote:
4*3+ = 12 +quote:Op woensdag 7 september 2005 11:05 schreef MaRySe het volgende:
Even een vraagje over scheikunde:
Dit is de vraag:
"In klei zit een stof die is opgebouwd uit de volgende ionen: calcium, aluminium en silicaat. Het aantal calciumionen is het dubbele van het aantal aluminiumionen
a. geef een mogelijke formule
b. Beredeneer of deze stof een molecuulformule of een verhoudingsformule heeft.
Hoe pak ik dit aan?
Al = 3+
Cl = 1-
Si = 4- ??
Dat is iets van 4Al + 8Cl + Si ?
Calcium is Ca 2+quote:de volgende ionen: calcium, aluminium en silicaat
[..]
Hoe pak ik dit aan?
Al = 3+
Cl = 1-
Si = 4- ??
In dat geval zijn alle formules verhoudingsformules. Zouten zitten in een kristalrooster, en niet in moleculen. Daarom is het een verhoudingsformule. Bij moleculaire stoffen geeft de formule ook de verhouding aan, maar is het toch een molecuulformule.quote:En dan is het toch een verhoudingsformule? Want van de een moet er 2x zoveel zijn als van de ander!
y = wortel(1/x^2) = wortel(1) / wortel(x^2) = 1/xquote:1.Zoek de punten op de kromme x^2-y^2=1 die het dichtst gelegen zijn bij het punt (0,1).
Ik vermoed dat het hier gaat om een driehoek waarbij het assenstelsel ook meedoet als grens.quote:2.Bepaal de cartesische vergelijking van de rechte door het punt (3,4) die in het eerste kwadrant een driehoek met minimale oppervlakte bepaalt.
Naar (2,0): afstand = x-2quote:3.Zoek het punt op de X-as waarvoor de som van de afstanden tot (2,0) en (0,3) minimaal is.
En er moet gelden ap*a-p = ap-p = a0 = 1 = ap/ap .quote:Op donderdag 8 september 2005 18:36 schreef Wackyduck het volgende:
2. Dat is zo afgesproken.
quote:Op donderdag 8 september 2005 18:36 schreef Wackyduck het volgende:
3. Lijkt me niet te kloppen, moet het niet 4x = e x * e log 4 zijn?
Hmm, dit snap ik niet helemaal. Tot 1 wel, maar wat je dan doet is abracadabra.quote:Op donderdag 8 september 2005 18:45 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
En er moet gelden ap*a-p = ap-p = a0 = 1 = ap/ap .
En derhalve a-p = 1/ap .
b / b = 1quote:Op donderdag 8 september 2005 19:02 schreef Nory het volgende:
[..]
Hmm, dit snap ik niet helemaal. Tot 1 wel, maar wat je dan doet is abracadabra.
Rekenregel: a log b = log baquote:Op donderdag 8 september 2005 19:00 schreef Nory het volgende:
[..]
Schaam me diep. Dat moet het inderdaad zijn.
Dankjequote:Op donderdag 8 september 2005 21:13 schreef Wackyduck het volgende:
[..]
Rekenregel: a log b = log ba
ex * e log 4 = ee log 4^x = 4x
Het klopte nietquote:Op woensdag 7 september 2005 14:35 schreef maniack28 het volgende:
[..]
4*3+ = 12 +
8* 1- = 8-
1* 4- = 4-
---------------+
0
Ja, dat lijkt me wel jaEn dan is het toch een verhoudingsformule? Want van de een moet er 2x zoveel zijn als van de ander!
Gelukkig, ik had het ook nagerekend en kwam op hetzelfde uit. Ik dacht dat het fout was, dus heb niks gepostquote:Op vrijdag 9 september 2005 20:22 schreef Enigmatic het volgende:
Er is 0,124 x 25 = 3,1 mmol AlCl3 aanwezig.
Uit de formule van het aluminiumchloride volgt dan dat er 3 x 3,1 = 9,3 mmol aan chloorionen aanwezig is.
Hoe ben je trouwens aan die 0,00496 mol gekomen?
Misschien iets met mmol en mol verkeerd gedaan, anders weet ik het ook nietquote:Op vrijdag 9 september 2005 22:05 schreef Nory het volgende:
[..]
Gelukkig, ik had het ook nagerekend en kwam op hetzelfde uit. Ik dacht dat het fout was, dus heb niks gepostBen trouwens ook wel benieuwd hoe je aan zo weinig mol komt.
Begin maar met aan te tonen dat als a en b reele (of complexe, of p-adische, of weet ik veel wat, je hebt daar namelijk niets over gegeven in je opgavequote:Op dinsdag 13 september 2005 10:36 schreef Haushofer het volgende:
Wie kan me ff helpen met wat simpele afschattingen van sommaties; ze lopen van i=0 tot i=N, sommatieteken schrijf ik als E, de vectoren als x en y. De < betekent kleiner of gelijk dan. En de sqrt is de wortel.
|Ex|<E|x|
E|x+y|<E|x|+E|y|
Sqrt( E|x+y|2 ) < Sqrt( E|x|2 ) + Sqrt ( E|y|2 )
De oplettende lezer heeft misschien door dat ik probeer aan te tonen dat L1 en L2
genormeerde ruimtes zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |