Wat een nostalgie! (hint: de algemene tensorrekening komt hier mooi van pas.....)quote:Op dinsdag 13 september 2005 10:36 schreef Haushofer het volgende:
Wie kan me ff helpen met wat simpele afschattingen van sommaties; ze lopen van i=0 tot i=N, sommatieteken schrijf ik als E, de vectoren als x en y. De < betekent kleiner of gelijk dan. En de sqrt is de wortel.
|Ex|<E|x|
E|x+y|<E|x|+E|y|
Sqrt( E|x+y|2 ) < Sqrt( E|x|2 ) + Sqrt ( E|y|2 )
De oplettende lezer heeft misschien door dat ik probeer aan te tonen dat L1 en L2
genormeerde ruimtes zijn
"Algemene tensorrekening? "quote:Op vrijdag 16 september 2005 18:31 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Wat een nostalgie! (hint: de algemene tensorrekening komt hier mooi van pas.....)
Zet hier maar neer, als ik tijd heb wil ik er wel even naar kijken. Heb vorig jaar bijles Differentiaal en integraalrekening gegeven ( waarin het ook uit ten treure wordt neergezet) , dus kan er misschien wel wat zinnigs over zeggen. Het komt bijna altijd neer op de manier van schrijven; iets omschrijven naar iets waarvan je gelijk een kenmerk kunt toepassen.quote:Op maandag 19 september 2005 10:24 schreef maniack28 het volgende:
misschien bedoelt ie sensorrekening
Ik heb eigenlijk ook nog wel wat vraagjesmaar heb mn dictaat nu niet bij me. Het gaat over convergeren/divergeren van reeksen. Dat is zo irritant om uit te werken. In praktijk zijn er 4 verschillende reeksen die je gebruikt om te vergelijken en met criteria zal je moeten uitwerken of jouw reeks wel of niet op de ander lijkt (en dus convergeert of divergeert). Alleen dit werkt gewoon niet, je komt nooit op een fatsoenlijk antwoord en als je al een antwoord hebt kan je dit niet nakijken, want er zijn geen uitwerkingen beschikbaar
Dat is dan voor 4 even verschillende getallen ofzo? Een even product van oneven getallen is oneven, dus dat zou niet kunnen.... welke condities leg je hierbij op?quote:Op woensdag 21 september 2005 09:40 schreef teletubbies het volgende:
Hello!
ik heb hier een vraagje over bewijzen..
bewijs dat het product van 4 willekeurige gehele getallen deelbaar is door 24.
Ik moet gebruik maken van de getallen lijn maar ik had in het begin al 3 gevallen te onderscheiden en dat vind ik veel.
Weet iemand een leuke manier voor het bewijs?
alvast bedankt!
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb hem laatst nog gekocht bij de Scholtens Wristers in Groningen voor iets van anderhalve euro. Was wel in het Engels. Een nederlandse vertaling ben ik nog nooit tegengekomen.quote:Op woensdag 21 september 2005 20:04 schreef teletubbies het volgende:
nog een vraagje, onze leraar had ons een beetje verteld over het boek Platland of liever gezegd Flatland (engels).. ik heb gezocht in onze bib maar ik heb dat niet gevonden, ik heb ook op internet gezocht maar tevergeefs.. wara vind ik het boek op internet? liever in Ne,... mara EN is ook goed
dank juh!quote:Op donderdag 22 september 2005 12:23 schreef Maethor het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb hem laatst nog gekocht bij de Scholtens Wristers in Groningen voor iets van anderhalve euro. Was wel in het Engels. Een nederlandse vertaling ben ik nog nooit tegengekomen.
Daarnaast, als ik google op 'flatland' is de eerste hit een website met de hele tekst online.
Ik zat een beetje te klooien met [sup]quote:Op zaterdag 24 september 2005 16:54 schreef McCarthy het volgende:
je bedoelt 2log 12 of anders 2log 12 (ik ben er ook een beetje uit weet je)?
Ik zou eerst de basis doenquote:Op zaterdag 24 september 2005 17:01 schreef McCarthy het volgende:
je kan het jezelf echter veel makkelijker maken
a b = e ln a ^b = e b ln a met ln de natuurlijke logaritme.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |