abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30628922
Ethaan: C2H6
Ethoxy: O - CH2 - CH3

Van de ethaan sloop je één H-atoom af (=> C2H5), en daaraan koppel je het O-atoom van de ethoxygroep. En dus heb je in totaal 4xC, 10xH, 1xO.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_30642522
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 10:36 schreef Haushofer het volgende:
Wie kan me ff helpen met wat simpele afschattingen van sommaties; ze lopen van i=0 tot i=N, sommatieteken schrijf ik als E, de vectoren als x en y. De < betekent kleiner of gelijk dan. En de sqrt is de wortel.

|Ex|<E|x|

E|x+y|<E|x|+E|y|

Sqrt( E|x+y|2 ) < Sqrt( E|x|2 ) + Sqrt ( E|y|2 )

De oplettende lezer heeft misschien door dat ik probeer aan te tonen dat L1 en L2
genormeerde ruimtes zijn
Wat een nostalgie! (hint: de algemene tensorrekening komt hier mooi van pas.....)
pi_30719443
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 18:31 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Wat een nostalgie! (hint: de algemene tensorrekening komt hier mooi van pas.....)
"Algemene tensorrekening? " Kun je dat es toelichten?
  maandag 19 september 2005 @ 10:24:59 #279
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30719953
misschien bedoelt ie sensorrekening

Ik heb eigenlijk ook nog wel wat vraagjes maar heb mn dictaat nu niet bij me. Het gaat over convergeren/divergeren van reeksen. Dat is zo irritant om uit te werken. In praktijk zijn er 4 verschillende reeksen die je gebruikt om te vergelijken en met criteria zal je moeten uitwerken of jouw reeks wel of niet op de ander lijkt (en dus convergeert of divergeert). Alleen dit werkt gewoon niet, je komt nooit op een fatsoenlijk antwoord en als je al een antwoord hebt kan je dit niet nakijken, want er zijn geen uitwerkingen beschikbaar
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_30727140
quote:
Op maandag 19 september 2005 10:24 schreef maniack28 het volgende:
misschien bedoelt ie sensorrekening

Ik heb eigenlijk ook nog wel wat vraagjes maar heb mn dictaat nu niet bij me. Het gaat over convergeren/divergeren van reeksen. Dat is zo irritant om uit te werken. In praktijk zijn er 4 verschillende reeksen die je gebruikt om te vergelijken en met criteria zal je moeten uitwerken of jouw reeks wel of niet op de ander lijkt (en dus convergeert of divergeert). Alleen dit werkt gewoon niet, je komt nooit op een fatsoenlijk antwoord en als je al een antwoord hebt kan je dit niet nakijken, want er zijn geen uitwerkingen beschikbaar
Zet hier maar neer, als ik tijd heb wil ik er wel even naar kijken. Heb vorig jaar bijles Differentiaal en integraalrekening gegeven ( waarin het ook uit ten treure wordt neergezet) , dus kan er misschien wel wat zinnigs over zeggen. Het komt bijna altijd neer op de manier van schrijven; iets omschrijven naar iets waarvan je gelijk een kenmerk kunt toepassen.
pi_30782929
Hello!
ik heb hier een vraagje over bewijzen..
bewijs dat het product van 4 willekeurige gehele getallen deelbaar is door 24.

Ik moet gebruik maken van de getallen lijn maar ik had in het begin al 3 gevallen te onderscheiden en dat vind ik veel.

Weet iemand een leuke manier voor het bewijs?
alvast bedankt!
verlegen :)
pi_30783351
quote:
Op woensdag 21 september 2005 09:40 schreef teletubbies het volgende:
Hello!
ik heb hier een vraagje over bewijzen..
bewijs dat het product van 4 willekeurige gehele getallen deelbaar is door 24.

Ik moet gebruik maken van de getallen lijn maar ik had in het begin al 3 gevallen te onderscheiden en dat vind ik veel.

Weet iemand een leuke manier voor het bewijs?
alvast bedankt!
Dat is dan voor 4 even verschillende getallen ofzo? Een even product van oneven getallen is oneven, dus dat zou niet kunnen.... welke condities leg je hierbij op?
pi_30783892
opeenvolgende getallen..sorry
pi_30784768
Tenminste een van die getallen is deelbaar door 3.
Een van die getallen is deelbaar door 4 en een ander getal (2 verder of eerder op de getallenlijn) is deelbaar door 2.
Dus het product bevat een factor 3, een factor 4 en een factor 2 (maakt geen deel uit van die 4). Daarom is het product deelbaar door 24.
pi_30794103
Iemand die kan helpen met deze 2 oefeningen?

- Bij een natuurlijk getal k tellen we de 2k-2 volgende natuurlijke getallen op. Bewijs dat de som een volkomen kwadraat is.

-Een natuurlijk getal bestaat uit k cijfers 1, gevolgd door k-1 cijfers 5 en eindigend op één cijfer 6. Bewijs dat dit getal een volkomen kwadraat is. (Voorbeeld: 1111155556)

Bedankt,
pi_30794233
Dat lijkt me gewoon een kwestie van een algemene formule opschrijven voor die uitdrukkingen en daarvan te constateren dat het een kwadraat is van een andere formule.
pi_30795886
bedankt.. ik was ff vergeten dat een van die twee evengetallen een veelvoud was vn 4
pi_30796374
Wie kan mij helpen met natuurkunde ism coach5?

Ik heb het volgende probleem:
Een blokje van 1.6 gram staat op een veer. De veer wordt hierdoor 2 cm inelkaar gedrukt. Als veer door de evenwichtstandstand schiet, is de snelheid 0.39 m/s.

Nu moet ik hier een model bij maken. Ik heb al wat geprobeerd, maar voorals nog lukt het niet.

Dit heb ik al:
Oké doei.
  woensdag 21 september 2005 @ 18:48:02 #289
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30798669
b - a
--------------------
0 - 1
=== + 4
4 - 2 + 4
=== + 8
12- 3 + 4
=== + 12
24- 4 + 4
=== + 16
40- 5 + 4
=== + 20
60- 6 + 4
=== + 24
84- 7

Ik probeer er een formule bij te verzinnen maar het lukt me maar niet, wie kan me even helpen!
Het 2e verschil is dus telkens 4, oftewel een kwadratisch verband.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_30798919
Bezig met NK elektriciteit
pi_30801053
nog een vraagje, onze leraar had ons een beetje verteld over het boek Platland of liever gezegd Flatland (engels).. ik heb gezocht in onze bib maar ik heb dat niet gevonden, ik heb ook op internet gezocht maar tevergeefs.. wara vind ik het boek op internet? liever in Ne,... mara EN is ook goed
pi_30820174
quote:
Op woensdag 21 september 2005 20:04 schreef teletubbies het volgende:
nog een vraagje, onze leraar had ons een beetje verteld over het boek Platland of liever gezegd Flatland (engels).. ik heb gezocht in onze bib maar ik heb dat niet gevonden, ik heb ook op internet gezocht maar tevergeefs.. wara vind ik het boek op internet? liever in Ne,... mara EN is ook goed
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb hem laatst nog gekocht bij de Scholtens Wristers in Groningen voor iets van anderhalve euro. Was wel in het Engels. Een nederlandse vertaling ben ik nog nooit tegengekomen.

Daarnaast, als ik google op 'flatland' is de eerste hit een website met de hele tekst online.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_30834409
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:23 schreef Maethor het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb hem laatst nog gekocht bij de Scholtens Wristers in Groningen voor iets van anderhalve euro. Was wel in het Engels. Een nederlandse vertaling ben ik nog nooit tegengekomen.

Daarnaast, als ik google op 'flatland' is de eerste hit een website met de hele tekst online.
dank juh!
mm ... ik had niet gedacht dat het de hele tekst was.... normaal staan boeken noooit helemaal op het net.
pi_30890611
Ik ben weer fanatiek aan de studie en ik ben nu bezig met het bestuderen van logaritmen (heb ik vroeger niet gekregen op school) en ik heb hierover een vraag:
2log(12)

Log(12) begrijp ik wel, als je dat laat uitrekenen door je rekenmachine krijg je een exponent, dat samen met het grondgetal de macht van het antwoord opleverd.

Maar wat betekend die 2
Soms staat er in het boek ook wel eens 2 voor een log(x)

Alvast bedankt
Are you nuts??
  zaterdag 24 september 2005 @ 16:54:06 #295
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30890642
je bedoelt 2log 12 of anders 2log 12 (ik ben er ook een beetje uit weet je )?
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_30890720
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 16:54 schreef McCarthy het volgende:
je bedoelt 2log 12 of anders 2log 12 (ik ben er ook een beetje uit weet je )?
Ik zat een beetje te klooien met [sup]
Are you nuts??
  zaterdag 24 september 2005 @ 16:59:50 #297
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30890808
2 log 12 levert een getal op. Als je nu 2 dat getal doet dan krijg je 12.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 24 september 2005 @ 17:01:47 #298
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30890874
je kan het jezelf echter veel makkelijker maken
a b = e ln a ^b = e b ln a met ln de natuurlijke logaritme.
pi_30894028
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 17:01 schreef McCarthy het volgende:
je kan het jezelf echter veel makkelijker maken
a b = e ln a ^b = e b ln a met ln de natuurlijke logaritme.
Ik zou eerst de basis doen
Als je 2log 12 wilt invoeren in de rekenmachine doe je dat zo: log 12 / log 2. (/=delen door)
Ik weet trouwens niet óf het uitmaakt welke rekenmachine je hebt, dit is voor de Casio.
  zaterdag 24 september 2005 @ 18:55:03 #300
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_30894215
10log 12 staat geschreven in de bekendste vorm. Dit kan je ook gewoon schrijven als log 12.

Maar dat grondtal kan ook anders zijn. 2log 12 is te berekenen op de manier die Nory meldt.
Fok!-Cup: Robarka proficiat!
Eind januari start de nieuwe Fok!-Cup. Meer info volgt half januari
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')