Niet dat ik een dr Phill fan ben, maar waaruit lees jij die arrogantie? Hij heeft verstand van bepaalde zaken en als hij daarmee mensen daadwerkelijk kan helpen, vind ik daar niets mis mee. Vind het ook geen bewijs van arrogantie.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:04 schreef Nickie het volgende:
Waarom is het goed dat een man die misschien er wel voor geleerd heeft mensen moet gaan vertellen met een bepaalde arrogantie, hoe ze dingen aan moeten pakken?
Sommige mensen hebben dat directe nodig. Je kunt wel gaan zeggen: "A gossie, wat zielig nou voor je!" Maar dat werkt vaak niet.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:14 schreef Nickie het volgende:
Ik zeg ook zeker niet dat hij geen verstand heeft, maar hij dringt zijn mening op een rare manier op aan mensen. Ik vindt dat hij een soort arrogantie uitstraalt, niet in zijn uitspraken maar zijn houding. Misschien is dat een Amerikaans trekje en ligt het niet aan hem maar ik stoor me daaraan.
Wat er goed aan is, is dat het niet oppervlakkig is, maar meer diepgang levert dan de reguliere tv. Hij is gericht op intimiteit, het worden van een beter mens, het heft in eigen handen nemen en verantwoordelijkheid nemen voor je gedrag. Dat kun je van Temptation Island niet zeggen. Wat er bovendien heel knap aan is, is dat hij mensen naar zichzelf laat kijken. Het heeft namelijk helemaal geen zin om iemand te vertellen wat hij moet doen. Als iemand er zit om zijn gedrag te verdedigen in plaats van te veranderen, dan neemt hij geen enkel advies van je aan. Ik werk met die 'ontspoorde jongeren' die 'verziekt zijn door tv', en het is héél lastig om een vorm te vinden een zinvol gesprek met ze aan te gaan. Als ik zeg dat het fout is om te stelen en te slaan, dan lachen ze me keihard in m'n gezicht uit. Ik kan in dat opzicht nog veel van Dr Phil leren.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:04 schreef Nickie het volgende:
ik geloof toch niet dat ik als een gek om me heensla. Ik snap alleen niet wat er zo goed aan de dingen is die jij net zegt. Waarom is het goed dat een man die misschien er wel voor geleerd heeft mensen moet gaan vertellen met een bepaalde arrogantie, hoe ze dingen aan moeten pakken?
Door die commerciële houding weet hij overigens een groot publiek te bereiken. Het zou eens uitgerekend moeten worden hoeveel hij de Amerikanen bespaard heeft aan ziektekosten in verband met alle kilo's die dankzij zijn advies verloren zijn.quote:Ik vindt dat een rare manier van hulp en ik bespeur een zeer commercieel ingestelde man, die IK niet vertrouw.
D'uh! Zet je roze dokter Phil-bril eens af schatje.quote:Op maandag 13 juni 2005 16:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik houd niet van mensen die hun oordelen stoelen op lucht. Het is helemaal niet duidelijk dat hij geen goede bedoelingen heeft.
Als jij een redactie had, die eerst de patienten uitfilterde en voorgesprekken hielden, voordat ze bij jou op TV op consult mochten komen, dan zouden jouw gesprekken net zo goed verlopen als dr. Phil's hoor. Het is televisie (for crying out loud), je ziet alleen de scenes die niet weggeknipt zijn.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
. Wat er bovendien heel knap aan is, is dat hij mensen naar zichzelf laat kijken. Het heeft namelijk helemaal geen zin om iemand te vertellen wat hij moet doen. Als iemand er zit om zijn gedrag te verdedigen in plaats van te veranderen, dan neemt hij geen enkel advies van je aan. Ik werk met die 'ontspoorde jongeren' die 'verziekt zijn door tv', en het is héél lastig om een vorm te vinden een zinvol gesprek met ze aan te gaan. Als ik zeg dat het fout is om te stelen en te slaan, dan lachen ze me keihard in m'n gezicht uit. Ik kan in dat opzicht nog veel van Dr Phil leren.
[..]
Het gáát ook helemaal niet om uitlullen, slimmerd.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:31 schreef Nickie het volgende:
Ja je zou toch eens een keer Phillie eruitgeluld zien worden zeg...... dat zal je nooit zien.
Die 'patienten' zijn sowieso al dolblij dat ze op TV mogen komen met hun oprechte verhaal in ruil voor hun five-minutes-of-fame.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:31 schreef Nickie het volgende:
Ja je zou toch eens een keer Phillie eruitgeluld zien worden zeg...... dat zal je nooit zien.
Nog een schreeuwlelijk zonder argumenten.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:24 schreef Roquefort het volgende:
D'uh! Zet je roze dokter Phil-bril eens af schatje.
Iedere vent die zijn kloten nog heeft ziet dat dr Phil kletsnmat is achter zijn ellebogen. Hij lult gewoon de taal die Ophrah-Winfrey-kijkende-theemutsen graag horen, er steekt niets oprechts achter behalve de oprechte wens zo snel mogelijk zo rijk mogelijk te worden en daarbij stiekem zoveel mogelijk ongelukkig getrouwde huisvrouwen te naaien. (Dit mag je zowel letterlijk als figuurlijk nemen)
Please, je trapt in dr. Phil's praatjes, vrouwmens!![]()
Nondeju. Dat het erg was wist ik wel, maar zo?quote:Op maandag 13 juni 2005 16:06 schreef nietzman het volgende:
http://portal.omroep.nl/mplayer?nav=hlarnCsHEbGcZtHjIajaB
Kijkvoer!
Nee, het gaat om zelfstandig nadenken.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:34 schreef Toeps het volgende:
[..]
Het gáát ook helemaal niet om uitlullen, slimmerd.
Hij word best wel eens tegengesproken. En ja, natuurlijk loopt zo'n gesprek volgens plan.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:36 schreef Nickie het volgende:
Nou het gaat erom dat Phil nooit wordt tegengesproken en dat het allemaal vooropgezet is. Alles gebeurd volgens plan in dat programma
Goed argument, dat je alleen een beetje te vaak gebruikt.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nog een schreeuwlelijk zonder argumenten.
Als je nog nooit zelfstandig hebt nagedacht, heb je in het begin de hulp van iemand nodig. De mensen die daar komen hebben psychische issues, die hebben hulp nodig. Zo werkt dat ook bij een gewone psych.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:37 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Nee, het gaat om zelfstandig nadenken.
Okay, ik neem het roer in eigen hand en ga vanaf nu zelfstandig nadenken. Even goed kijken denken hoor, hoe had dr. Phil ook alweer uitgelegd hoe dat moet... hmmm.....![]()
Sorry, van televisie en dr. Phil leer je dat echt niet, in mijn humbele opinie.[
Wat een mooie drogredenatie weer. Zou het ook kunnen dat mensen het gewoon wél een goed programma vinden?quote:Op maandag 13 juni 2005 17:40 schreef Nickie het volgende:
het gaat er niet om of ik dr naar wil kijken het gaat erom dat dat een propaganda en hersenspoel pogramma is en ik merk wel dat dat aardig werkt.
Serieuze hulp kun je beter bij een psychiater halen, dan van de televisie, dus we zijn het in ieder geval half eens.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:40 schreef Toeps het volgende:
[..]
Als je nog nooit zelfstandig hebt nagedacht, heb je in het begin de hulp van iemand nodig. De mensen die daar komen hebben psychische issues, die hebben hulp nodig. Zo werkt dat ook bij een gewone psych.
Ja, en zo kan het dus ook dat anderen het een kutprogramma vinden. Er zegt toch niemand dat niemand het een goed programma vindt? Wie is er nu aan het drogredeneren?quote:Op maandag 13 juni 2005 17:41 schreef Toeps het volgende:
[..]
Wat een mooie drogredenatie weer. Zou het ook kunnen dat mensen het gewoon wél een goed programma vinden?
Nee, dat kan niet. Tenzij het om domme figuren en/of vrouwen gaat, wier vermogen om beslissingen te nemen op basis van 'gevoel', omgekeerd evenredig is met het probleemoplossend vermogen.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:41 schreef Toeps het volgende:
[..]
Wat een mooie drogredenatie weer. Zou het ook kunnen dat mensen het gewoon wél een goed programma vinden?
Just call Dr. Rocqquote:Op maandag 13 juni 2005 17:51 schreef Nickie het volgende:
roquefort jij bent hier goed in
Hmm, ben ik niet volledig met je eens. TV is oppervlakkiger (jaja, het kan NOG oppervlakkiger dan de huidige maatschappij).quote:Op maandag 13 juni 2005 15:43 schreef Frenkie het volgende:
TV is een afspiegeling van de maatschappij, niet andersom
Nee hoor, da's niet raar. Als je TMF aanzet, en kijkt wat voor walgelijke zooi er voor komt, en wat voor "discussie's" er onder die clips worden gezet, dan kan ik ook alleen maar droevig worden.quote:Op maandag 13 juni 2005 16:06 schreef avotar het volgende:
* avotar verbaast zich erover dat jongetjes van 20 zich beklagen over de jeugd van tegenwoordig
Ja, da's lekker makkelijk, wat die man kan kun jij ook. Totdat je er na 3 sessie's achterkomt dat je mensenkennis toch iets is achtergesteld tov zo'n persoon. Dr Phill is een held.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:14 schreef Lemmeb het volgende:
Pfff. Wat die dokter Phil kan, kan ik ook. Ik heb die man nog nooit wat horen zeggen waar ik van opkeek.
Magoed, ik vind het prima. Als er mensen zijn die zijn zogenaamde adviezen blijkbaar niet zelf kunnen bedenken, dan moeten ze vooral naar Dr. Phil kijken. Of hij er nu geld aan verdient, of de psychiater om de hoek, dat maakt natuurlijk ook geen ene donder uit.
quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:33 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee hoor, da's niet raar. Als je TMF aanzet, en kijkt wat voor walgelijke zooi er voor komt, en wat voor "discussie's" er onder die clips worden gezet, dan kan ik ook alleen maar droevig worden.
Natuurlijk heeft de media en het internet veel invloed op jongeren.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:38 schreef Nickie het volgende:
Ja die Zembla reportage is wel schokkend, dat bewijst wel dat media heel veel invloed hebben op jongeren
doe ik.. maar ik zie iemand van 20-21 nog wel als jeugd...quote:Op dinsdag 14 juni 2005 10:33 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee hoor, da's niet raar. Als je TMF aanzet, en kijkt wat voor walgelijke zooi er voor komt, en wat voor "discussie's" er onder die clips worden gezet, dan kan ik ook alleen maar droevig worden.
Alles in het leven is een wisselwerking. T zou naief zijn te stellen dat tv als zodanig géén invloed heeft op het gedrag in de maatschappij, laat staan internetquote:Op maandag 13 juni 2005 15:43 schreef Frenkie het volgende:
TV is een afspiegeling van de maatschappij, niet andersom
Ik niet. Ik vind mezelf behoorlijk volwassen als 20 zijnde, en iig aardig wat volwassener dan het Breezervolk en die primaten die dagelijks hun zooi op TMF komen dumpen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:49 schreef avotar het volgende:
[..]
doe ik.. maar ik zie iemand van 20-21 nog wel als jeugd...
Mee eens. Maar dat paste niet in een onelinerquote:Op dinsdag 14 juni 2005 13:02 schreef kamagurka het volgende:
Alles in het leven is een wisselwerking. T zou naief zijn te stellen dat tv als zodanig géén invloed heeft op het gedrag in de maatschappij, laat staan internet
Die kunnen toch ook aan anale sex doen...?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 17:02 schreef Nickie het volgende:
nou Haushofer ben het totaal met je eens ik ben 20 en ik voel mezelf ook best wel volwassen. Je hebt ook genoeg 20jarigen die echt nog pubers zijn. SMS diensten op tmf waar anaal neuken behandeld wordt vindt ik niet kunnen, vooral als je bedenkt wat de doelgroep is van TMF +- 12 tot 20.
zet die leeftijd van 12 maar omlaag naar 9 of 10 ofzo. Dan begint dat TMF gedoe al hoor. die lezen daar vrolijk mee. Ik kan me er ook wel in vinden dat zulke zenders toch niet goed zijn. Hoe schadelijk ze zijn weet ik niet maar echt veel goeds voegen ze iig niet toe. Je ziet wel van die wannabe gangster mannetjes rondlopen in de stad, en dan weet je haast zeker dat ze dat van TMF hebben. (van die jochies van 14 die met z'n 4'en naast elkaar lopen en zogenaamd voor niemand opzij gaanquote:Op dinsdag 14 juni 2005 19:09 schreef Nickie het volgende:
hahahah tuurlijk maar om daar nou op tv over te praten en dan adviezen te krijgen van 1 of andere Dr.Love mwoahhh. Maar ok ik draaf wat door in mn gezeur.
Dat kan je niet vergelijken vind ik. Nee het komt daar misschien idd door de cultuur en niet door TMF, maar ik denk vooral door de armoede en het gebrek aan opleidingen. Kinderen op straat leren vanzelf dat seks verkoopt, al op hele jonge leeftijd. Je ziet het in kleine mate ook in Nederland lager opgeleide mensen beginnen overal vroeger aan. Is natuurlijk niet zo laag opgeleid als daar, maar als je de lijn verder naar beneden trekt dan kom je daar wel uit. Die lui gaan op hun 12e niet meer naar school (Als ze daar ooit zijn geweest) en staan ergens loodzwaar werk te doen of verkopen zichzelf op straat.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 12:52 schreef Rhoona het volgende:
Media heeft vast wel invloed op jongeren. Men is geschokt dat 12 jarige al aan sex doen... Maar als je naar Afrika kijkt, lopen daar ook meisjes van 12-13 jaar zwanger rond. Andere cultuur? Vast wel, ze kijken er in ieder geval niet zoveel tv lijkt me...
Dat van MSN heb ik ook gezien. Best schokkend ja, maar of dat een realistisch beeld geeft van de jeugd van tegenwoordig, ik weet het niet hoor. Vind het een beetje paniekreportage. het gebeurt vast wel, maar dat gebeurde vroeger ook, alleen was de aanleiding niet msn ed en was het minder openbaar....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |