Ik geloof dat ik van die kersen moet schijten en niet zo`n beetje ook.quote:Op maandag 13 juni 2005 12:45 schreef buzzer het volgende:
het woord geloof is allesomvattend
Er zijn genoeg wetenschappers te vinden die denken dat er een geheim complot van de Russen voor werelddominatie is. De briljante wiskundige Kurt Gödel ging dood van de honger omdat hij te paranoide was om te eten. Je punt is?quote:Op maandag 13 juni 2005 12:45 schreef Kogando het volgende:
Gelovigen kunnen jou net zo hard verwijten in een sprookje te geloven als jij hen. Er zijn namelijk genoeg wetenschappers en andere intelligente mensen te vinden die geloven dat er een ontwerp nodig is voor het leven. (iets van een God dus)
Net zoals jij het een raar idee vindt dat het leven ontworpen en gecreëerd is vinden gelovige mensen het een raar idee dat leven uit dode chemicaliën is ontstaan.
Dat zijn wereldwijd wel een héleboel labiele mensen.quote:Op maandag 13 juni 2005 12:48 schreef Computerleek:
Gelovigen zijn vaak labiele mensen die veiligheid zoeken in hun geloof.
Met zo'n antwoord ben ik wel benieuwd naar het jouwe.quote:Op maandag 13 juni 2005 12:52 schreef speknek:
Je punt is?
Hoi speknek.quote:Op maandag 13 juni 2005 12:52 schreef speknek het volgende:
Er zijn genoeg wetenschappers te vinden die denken dat er een geheim complot van de Russen voor werelddominatie is. De briljante wiskundige Kurt Gödel ging dood van de honger omdat hij te paranoide was om te eten. Je punt is?
Mijn punt was dat het predikaat wetenschapper zijn of haar geloofsideeen nog niet doen kloppen.quote:Op maandag 13 juni 2005 12:56 schreef broer het volgende:
Met zo'n antwoord ben ik wel benieuwd naar het jouwe.
Ik neem aan dat je Biologie studeert en genoeg relevante papers hebt doorgelezen?quote:Op maandag 13 juni 2005 13:33 schreef Yildiz het volgende:
Maar tegenwoordig met dat competentieonderwijs leren ze alleen maar blaten, en lezen ze niet meer
quote:Op maandag 13 juni 2005 13:36 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je Biologie studeert en genoeg relevante papers hebt doorgelezen?.
Welke mensen? Is dit weer zo'n boek dat stiekem is gesubsidieerd door een stel geloofsfanatici?quote:Op maandag 13 juni 2005 13:33 schreef Yildiz het volgende:
En dan het deel evolutie, dat zijn n pagina of 10 - 20, waar je diezelfde mensen ziet beweren dat ze het raar vinden dat er uit een soor een ander iets uitkomt etc.
Als je het zo stelt dan hou ik direct op met christen zijnquote:Op maandag 13 juni 2005 12:41 schreef patty het volgende:
Voorbeeldje:
Op Ned 1 ging het over de evolutie van de aap naar de mens. Er werd een wetenschapper kritisch geinterviewd over dit onderwerp (het was een programma van de RKK) en vervolgens worden studenten van de UV naar hun mening er over gevraagd. Meteen komt er een (gelovig) meisje in beeld die haar mening er even over verkondigt. Zij vind het maar een raar idee dat iets uit een ander soort kan onstaan, dat is toch te gek voor woorden??? Hoe kan dat nou???? Het is toch veel logischer dat er een man met een lange baard op een wolkje zweeft die alles uit zijn toverstokje tovert??![]()
Waarom staan gelovigen mensen altijd zo bekrompen tegenover andere ideeën, terwijl hun eigen ideeën eigenlijk het meest belachelijk van allemaal zijn als je er over nadenkt![]()
Ik zag het ook ja. Ik zat me meer op te winden over die domme interviewer waar de partijdigheid (maar da's logisch bij de RKK) vanaf droop. Gelukkig kon hij die bioloog niet te pakken nemen op z'n standpunt en zat er op het einde een meisje dat het bestaan van een schepper verwonderlijker vond dan de evolutiequote:Op maandag 13 juni 2005 12:41 schreef patty het volgende:
Voorbeeldje:
Op Ned 1 ging het over de evolutie van de aap naar de mens. Er werd een wetenschapper kritisch geinterviewd over dit onderwerp (het was een programma van de RKK) en vervolgens worden studenten van de UV naar hun mening er over gevraagd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |