abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27893457
quote:
Op maandag 13 juni 2005 17:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Zoals ik zei: sommige van die regels worden overgenomen en andere worden compleet genegeerd. Het onderscheid daartussen is volkomen arbitrair. De reden die altijd wordt gegeven voor het afkeuren van homoseksualiteit, is het feit dat dit bij Paulus zou terugkeren. Paulus spreekt echter over tempelprostitutie en niet over homoseksualiteit. Leviticus trouwens ook niet, daar gaat het alleen maar over anale seks tussen twee mannen. Uiteraard bestond het concept 'homoseksualiteit' ook nog niet in die dagen.
Uit de Statenvertaling:

13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Ik kan hier niet direct "anale seks" in lezen. Helaas zit er geen Memorie van Toelichting bij, dat zou al veel schelen.
  maandag 13 juni 2005 @ 17:35:20 #252
835 Mars
Stilt stevige trek
pi_27893641
Zullen we de atheïsme discussie en homosex even buiten beschouwing laten. Alstublieft dankuwel.
pi_27893665
quote:
Op maandag 13 juni 2005 17:29 schreef Diederik_Duck het volgende:
Uit de Statenvertaling:

13 Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Ik kan hier niet direct "anale seks" in lezen. Helaas zit er geen Memorie van Toelichting bij, dat zou al veel schelen.
Het gaat om dat 'vrouwelijke bijligging'. Daarmee wordt bedoeld (en zo wordt het nu ook vertaald) 'seks met een man zoals je dat met een vrouw zou doen'. Oftewel: er moet iets in een gaatje gestopt worden. Deze interpretatie is ook waarschijnlijk als je naar tijd en omstandigheden kijkt: homoseksuele seks maakte onderdeel uit van vele cultussen die destijds bestonden en waar de Bijbel wel vaker fel tegen ageert.
pi_27893683
quote:
Op maandag 13 juni 2005 17:35 schreef Mars het volgende:
Zullen we de atheïsme discussie en homosex even buiten beschouwing laten. Alstublieft dankuwel.
Sorry, ik had de bovenstaande reply al ingevoerd. Ik zal er verder hier niet meer over lullen.
  maandag 13 juni 2005 @ 17:37:16 #255
835 Mars
Stilt stevige trek
pi_27893691
Ik zal haar de komende tijd gewoon de ruimte moeten geven om zich volledig op haar gemak te voelen en langzaam steeds een stapje verder gaan. En mocht het gesprek wederom op dit onderwerp vallen ook kenbaar maken hoe ik erover denk, wat ik de vorige keer maar even in het midden heb gelaten.
pi_27893751
quote:
Op maandag 13 juni 2005 17:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Het gaat om dat 'vrouwelijke bijligging'. Daarmee wordt bedoeld (en zo wordt het nu ook vertaald) 'seks met een man zoals je dat met een vrouw zou doen'. Oftewel: er moet iets in een gaatje gestopt worden. Deze interpretatie is ook waarschijnlijk als je naar tijd en omstandigheden kijkt: homoseksuele seks maakte onderdeel uit van vele cultussen die destijds bestonden en waar de Bijbel wel vaker fel tegen ageert.
Ja maar vrouwelijke bijligging, dan denk ik toch echt aan vaginale seks en niet aan anale seks, of was dat om het even in die tijden (wel een goed voorbehoedsmiddel natuurlijk )? Hieruit zou overigens kunnen volgen dat pijpen e.d. wel is toegestaan lijkt mij.
pi_27893827
quote:
Op maandag 13 juni 2005 17:37 schreef Mars het volgende:
Ik zal haar de komende tijd gewoon de ruimte moeten geven om zich volledig op haar gemak te voelen en langzaam steeds een stapje verder gaan. En mocht het gesprek wederom op dit onderwerp vallen ook kenbaar maken hoe ik erover denk, wat ik de vorige keer maar even in het midden heb gelaten.
Maar vind je het dan wel kunnen om haar op een sneaky manier zo ver te krijgen dat ze haar principes overtreedt?
pi_27893856
quote:
Op maandag 13 juni 2005 17:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ja maar vrouwelijke bijligging, dan denk ik toch echt aan vaginale seks en niet aan anale seks
Laatste reply, eerlijk waar.

Hint: twee mannen kunnen geen vaginale seks met elkaar hebben. Het ging om datgene wat het meeste leek op 'vrouwelijke bijligging'.
  maandag 13 juni 2005 @ 17:46:19 #259
835 Mars
Stilt stevige trek
pi_27893912
quote:
Op maandag 13 juni 2005 17:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Maar vind je het dan wel kunnen om haar op een sneaky manier zo ver te krijgen dat ze haar principes overtreedt?
Niks 'sneaky' aan. Als wij op bedje liggen en ik krijg haar zo geil dat ze God het raam uitschopt en mij de kleren van het lijf rukt is dat toch niet sneaky. Alleen maar heel natuurlijk.
pi_27894038
quote:
Op maandag 13 juni 2005 17:46 schreef Mars het volgende:
Niks 'sneaky' aan. Als wij op bedje liggen en ik krijg haar zo geil dat ze God het raam uitschopt en mij de kleren van het lijf rukt is dat toch niet sneaky. Alleen maar heel natuurlijk.
Maar als zij spijt krijgt ben jij de boeman. Onterecht, want ze is er zelf bij, maar leer mij dat soort dames kennen...
  Official ESF Kreviewer maandag 13 juni 2005 @ 17:57:52 #261
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_27894217
quote:
Op maandag 13 juni 2005 11:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

En dat is heel wat anders. Atheïst zijn betekent niet dat je gelooft dat God niet bestaat, het betekent dat je geen geloof aanhangt.
Een atheist gelooft dat er geen god bestaat. Iemand die zich niet verbonden heeft aan een geloof, kan toch in god geloven en dus geen atheist zijn.
  maandag 13 juni 2005 @ 17:58:00 #262
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_27894219
Ik vind het ergens wel een beetje sneaky, maar goed, het is jouw keuze.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_27894237
quote:
Op maandag 13 juni 2005 17:46 schreef Mars het volgende:

[..]

Je moet haar dan ook vertellen dat het de snelste weg naar het goddelijke is, dan is ze zo om
pi_27894301
quote:
Op maandag 13 juni 2005 17:57 schreef Kreator het volgende:
Een atheist gelooft dat er geen god bestaat. Iemand die zich niet verbonden heeft aan een geloof, kan toch in god geloven en dus geen atheist zijn.
Argh! Misschien kun je die hele discussie even lezen alvorens te reageren, ik heb meerdere malen uitgelegd wat ik bedoel. Ik ben atheïst en tegelijk aanvaard ik de hypothetische mogelijkheid dat er een god bestaat.
pi_27894302
quote:
Op maandag 13 juni 2005 17:58 schreef Angeles het volgende:
Ik vind het ergens wel een beetje sneaky, maar goed, het is jouw keuze.
Waarom? Dan ga je er vanuit dat eenieder precies van zichzelf weet wat zijn normen zijn, en dat deze onwrikbaar zijn. Misschien heeft ze hier nooit serieus over nagedacht, en praat ze haar medekerkgangers na, dan kun je wat van je eigen inzichten bespreken, misschien is ze daar wel ontvankelijk voor. Ik zou dat zeer zeker niet sneaky noemen.
  Official ESF Kreviewer maandag 13 juni 2005 @ 18:03:32 #266
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_27894341
quote:
Op maandag 13 juni 2005 18:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Argh! Misschien kun je die hele discussie even lezen alvorens te reageren, ik heb meerdere malen uitgelegd wat ik bedoel. Ik ben atheïst en tegelijk aanvaard ik de hypothetische mogelijkheid dat er een god bestaat.
dat kan dus niet lul. Dat beweer ik net.

athe·ïs·me (het ~)
1 levensbeschouwing die uitgaat van niet-bestaan of niet-bestaanbaarheid van een god
  maandag 13 juni 2005 @ 18:06:32 #267
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_27894409
quote:
Op maandag 13 juni 2005 18:01 schreef Diederik_Duck het volgende:

Waarom? Dan ga je er vanuit dat eenieder precies van zichzelf weet wat zijn normen zijn, en dat deze onwrikbaar zijn. Misschien heeft ze hier nooit serieus over nagedacht, en praat ze haar medekerkgangers na, dan kun je wat van je eigen inzichten bespreken, misschien is ze daar wel ontvankelijk voor. Ik zou dat zeer zeker niet sneaky noemen.
Ze praten er toch ook over met elkaar? Dat vind ik wat anders. Maar iemand proberen te verleiden vind ik persoonlijk wel enigszins sneaky. Het is geen misdaad of misbruik of wat dan ook, maar het is wel het gevoel dat ik ervan krijg... proberen in te spelen op de zwakheid van de ander. Ook mensen die heel veel waarde hechten aan maagd blijven voor het geloof kunnen in the heat of the moment overstag gaan en daar later oerveel spijt van krijgen. Dat is hun verantwoordelijkheid, natuurlijk. Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet sneaky vind om iemand willens en wetens daarin te proberen te lokken.

Verboden is het uiteraard niet en ze blijft er zelf bij, maar ik heb er wel een matig gevoel bij.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_27894459
quote:
Op maandag 13 juni 2005 18:03 schreef Kreator het volgende:
dat kan dus niet lul. Dat beweer ik net.

athe·ïs·me (het ~)
1 levensbeschouwing die uitgaat van niet-bestaan of niet-bestaanbaarheid van een god
Scheld jij vaker dames uit voor 'lul'? Maar goed, lees die fucking discussie, luilak, het is namelijk allemaal al gezegd en uitgelegd. Een woordenboekdefinitie geeft alleen maar aan hoe een woord doorgaans gebruikt wordt, niet wat het werkelijk betekent.

En ik ben het levende bewijs van het feit dat het wel kan.
pi_27894484
Open je eigen topic!

Official ESF Kreviewer maandag 13 juni 2005 @ 18:11:12 #270
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_27894523
Ik kon uit je foto niet opmaken of je nou een lelijke koe of een vent was. Blijkbaar dus het eerste.

Groetjes,

Krea.
pi_27894733
quote:
Op maandag 13 juni 2005 18:06 schreef Angeles het volgende:

[..]

Ze praten er toch ook over met elkaar? Dat vind ik wat anders. Maar iemand proberen te verleiden vind ik persoonlijk wel enigszins sneaky. Het is geen misdaad of misbruik of wat dan ook, maar het is wel het gevoel dat ik ervan krijg... proberen in te spelen op de zwakheid van de ander. Ook mensen die heel veel waarde hechten aan maagd blijven voor het geloof kunnen in the heat of the moment overstag gaan en daar later oerveel spijt van krijgen. Dat is hun verantwoordelijkheid, natuurlijk. Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet sneaky vind om iemand willens en wetens daarin te proberen te lokken.

Verboden is het uiteraard niet en ze blijft er zelf bij, maar ik heb er wel een matig gevoel bij.
Maar zo zeg je in feite, dat zodra iemand gezegd heeft dat ivm geloofsovertuigingen er niet aan seks voor het huwelijk wordt gedaan, je je daar bij neer hebt te leggen; terwijl helemaal niet valt in te schatten hoe diegene erover denkt na afloop (en even voor de duidelijkheid: een relatie zonder seks is normaal geen lang leven beschoren, je kunt dit uitlokken dus ook als een daad van liefde beschouwen). Je vraagt hier dus in feite het voorzorgsbeginsel te hanteren, wat altijd tot niet-handelen leidt, aangezien gevolgen meestal onvoorspelbaar zijn; maar dat gaat er aan voorbij dat TS ook belangen heeft, iets wat de vriendin van TS zich ook wel mag realiseren.
  maandag 13 juni 2005 @ 18:24:26 #272
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_27894804
Ik ga nergens aan voorbij. Hij is toch vrij om er een punt achter te zetten als hij haar voorwaarden niet kan accepteren?
pi_27894806
Als iemand zegt dattie vegetariër is ga je toch ook niet proberen diegen te verleiden tot het eten van vlees? Ik volg deze redenering niet helemaal...
  maandag 13 juni 2005 @ 18:25:20 #274
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_27894822
quote:
Op maandag 13 juni 2005 18:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Als iemand zegt dattie vegetariër is ga je toch ook niet proberen diegen te verleiden tot het eten van vlees? Ik volg deze redenering niet helemaal...
Inderdaad.
pi_27894826
quote:
Op maandag 13 juni 2005 18:24 schreef Angeles het volgende:
Ik ga nergens aan voorbij. Hij is toch vrij om er een punt achter te zetten als hij haar voorwaarden niet kan accepteren?
Wie weet zijn haar voorwaarden wel heel anders als ze eenmaal geneukt hebben , gewoon proberen zou ik zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')