Saddam had sinds de eerste golfoorlog genoeg redenen om de eventuele banden te vertellen en kansen had hij ook genoeg, er zijn genoeg journalisten bij hem langs geweest sinds die tijd waaronder een Nederlander die ook niet vies was van complottheorien.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:14 schreef BaajGuardian het volgende:
natuurlijk niet , eerst werd hij vetgemest door de us , toen in gevangenschap , eerst had hij geen reden om het te vertellen , toen geen kans , maar met een tribunaal krijgt hij wel de kans , en dat is het probleem
Kansen zat IMO. Als er info is waarmee hij Bush echt schade mee had kunnen doen, waarom heeft hij dat dan nooit ergens vastgelegd? Daar moeten toch bewijzen voor zijn.. Saddam lijkt mij sluw genoeg om dat in z'n voordeel te kunnen gebruiken.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:14 schreef BaajGuardian het volgende:
natuurlijk niet , eerst werd hij vetgemest door de us , toen in gevangenschap , eerst had hij geen reden om het te vertellen , toen geen kans , maar met een tribunaal krijgt hij wel de kans , en dat is het probleem
Ze zeiden expliciet dat er geen geluid was.quote:Op maandag 13 juni 2005 17:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
Doen ze wel vaker in het NOS journaal, wel de beelden uitzenden maar zonder commentaar of alleen die van hun zelf, met Bush hebben ze dit ook wel eens gedaan.
Volgens mij zou 'ie in Irak berecht worden (meen me te herinneren dat een maand of wat geleden in het nieuws gezien te hebben).quote:Op maandag 13 juni 2005 08:32 schreef Toeps het volgende:
Wat ik me trouwens wel afvraag:
Hoe willen ze Saddam eigenlijk berechten? Wat hij in Irak deed is hun zaak niet, aangezien Irak een soevereine staat was.
Voor het internationale strafhof brengen zal ook lastig worden, aangezien de VS dat niet erkent.
Saddam kleineren is een belangrijke psychologische slag tegen de rebellen.quote:Op maandag 13 juni 2005 20:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij zou 'ie in Irak berecht worden (meen me te herinneren dat een maand of wat geleden in het nieuws gezien te hebben).
En als ze hem zo graag dood wilden hebben, hadden ze 'm dan niet beter meteen bij zijn gevangenneming kunnen doodschieten. Er dan erbij vertellen dat 'ie wilde vluchten en klaar is Kees. Of George in dit geval.
Ik ben ook tegen de doodstraf, maar voor Saddam wil ik graag een uitzondering makenquote:Op maandag 13 juni 2005 21:26 schreef displission het volgende:
Ze willen een snel proces daarna volgt de doodstraf..ben IK ECHT ABSOLUUT OP TEGEN!
Hij moet vrijuit kunnen spreken.............. en daarna mag hij opgehangen worden.quote:Op maandag 13 juni 2005 21:26 schreef displission het volgende:
Ze willen een snel proces daarna volgt de doodstraf..ben IK ECHT ABSOLUUT OP TEGEN!
Beter dat we hem nooit zouden kunnen horen over zijn relatie met het westen?quote:Op maandag 13 juni 2005 22:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ben ook tegen de doodstraf, maar voor Saddam wil ik graag een uitzondering maken
wat niet wegneemt dat ik de hele oorlog tegen Irak nog steeds vanuit valse voorwendselen en onrechtmatig gevoerd vind
Waar ik ergens ook wel wat moeite mee heb, is dat ze zo nodig een snel proces willen hebben.
aan de andere kant kan ik me ook wel voorstellen dat bv. de processen van Neurenberg ook niet over tien jaar verspreid hadden moeten worden, dit is wel net zoiets
Eigenijk was het misschien wel beter geweest als Saddam nooit (of door) gevonden was, of zelfmoord had gepleegd.
maar ja, wat doe je eraan
Als de Sun dat gedaan heeft, dan moeten ze de Sun aanklagen, niet de overheid.quote:And just to make it clear to us that the Neocons are war criminals,
the Neocons repeatedly remind us: "A spokesman for the legal team, Issam
Ghazzawi, said recent pictures of Saddam Hussein in his underwear that
appeared in the British Sun newspaper showed that the former Iraqi
leader's basic human rights were being violated."
This is particularly alarming, since the Sun never showed us Michael
Jackson naked!
Wat een onzin, net zoals Saddam tijd genoeg (ongeveer vanaf de eerste golfoorlog tot nu) had om een boekje open te doen over de eventuele banden met de VS en familie Bush zo had de VS ook tijd genoeg om Saddam sinds die gevonden is buiten werking te stellen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:27 schreef Krisso het volgende:
zal me niks verbazen, alles om hun land heilig te houden van connecties met terroristische leiders.
ze hebben er alles maar dan ook alles voor over om niet in een kwaad daglicht worden gesteld door de waarheid, amerika is een grote zwarte bladzijde waar we de gruwelen niet van kennen vanwege deze soort 'zelfmoorden' door de overheidsinstellingen en de zogenaamde new world order
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |