Start -> Accessories -> System Tools -> Backupquote:Op maandag 13 juni 2005 00:46 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
Ik zou niet eens weten hoe ik dat moet doen...![]()
Ik heb er totaal geen verstand van![]()
lijkt me verstandig als ik me er verder niet mee bemoei.. haha
Hij boot toch al van die andere als daar je OS op staat?quote:Op maandag 13 juni 2005 00:51 schreef kastanova het volgende:
Kut, krijg dus bij powermax een vette error.
Hij moet dus opgestuurd worden vrees ik...
Iemand enig idee hoe ik m'n andere schijf nu bootable maak?
Ik bootte vanaf C: (3 verschillende windows installaties, verdeeld over 2 schijven)quote:Op maandag 13 juni 2005 01:04 schreef curry684 het volgende:
Hij boot toch al van die andere als daar je OS op staat?
Mocht je booten van C's boot record (hoeft niet, hebben letters niets mee van doen): als D ook een valide MBR heeft boot ie daarvan automagisch als je de andere eruittrekt (first in chain).
Ruk.....quote:Op maandag 13 juni 2005 01:09 schreef kastanova het volgende:
Had net de brakke C schijf er uit gehaald om in een andere computer de belangrijkste bestanden te backuppen, maar dan kan ik deze computer dus niet meer booten aangezien op D geen bootrecord staat.
Ik dacht dat t aan mij lag...quote:Op maandag 13 juni 2005 01:10 schreef SlimShady het volgende:
het wordt steeds ingewikkelder...
precies. daarom is voorbereiding belangrijk.quote:Op maandag 13 juni 2005 01:12 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Beetje omslachtig but it might work... maar er zal wel een betere oplossing zijn.
En partition magic is nogal een gevaarlijke tool om mee te stoeien... soms loopt ie goed in de soep.
En als je windows gaat installeren is het soms wel eens nuttig om bewust de kabels eruit te trekken van de andere schijf zodat je er zeker van bent dat je de juiste schijf aan het formateren bent.quote:Op maandag 13 juni 2005 01:28 schreef SlimShady het volgende:
precies. daarom is voorbereiding belangrijk.
in jouw geval:
kleinste schijf = C:\ <- installeer Windows
160 GB schijf = D:\ <- data schijf
En eventueel partitioneren tijdens de Windows Setup.
Als je het allemaal bedenkt, uitrekend en opschrijft hoef je geen (grote) problemen te verwachten.
Van fouten leert men. Nu weet je tenminste wat je NIET moet doen.
oh ja, een extra schijf is ook handig voor deze situaties: schijf voor data backup.
die zou ik dan alleen gebruiken voor belangrijke data zoals e-mail, documenten, presentaties, etc.
Dat doe ik dus ook altijdquote:Op maandag 13 juni 2005 01:35 schreef Drugshond het volgende:
En als je windows gaat installeren is het soms wel eens nuttig om bewust de kabels eruit te trekken van de andere schijf zodat je er zeker van bent dat je de juiste schijf aan het formateren bent.
(lach maar, maar het komt voor).
C-schijf d'r uit trekken en WinXP CD erin doen, "Repair existing installation". Als het goed bakt ie dan alles recht.quote:Op maandag 13 juni 2005 01:36 schreef kastanova het volgende:
[..]
Dat doe ik dus ook altijd.
Maarreuh, iemand al enig idee hoe ik m'n d schijf bootable kan maken?
jah leuk, alles in tig partitie's gooien.quote:Op maandag 13 juni 2005 01:44 schreef Drugshond het volgende:
Happy hunting... ik ga plat.
De volgende keer je schijf opdelen in partities... partioneren en performance
Stoer man, jij hebt warez. Vet kicken. En school heeft veel vrije ruimte. Echt wel gers.quote:Op maandag 13 juni 2005 07:19 schreef sweex het volgende:
[..]
jah leuk, alles in tig partitie's gooien.
Gewoon C:\ van 40 gieg voor windows + alle programma's, en de rest (in mijn geval 160 gieg) gewoon D:\ geven. En van daaruit opdelen in mappen.
Heb je nooit het probleem dat partitie X:\ (Warez) ineens volzit, terwijl Y:\ (School) nog 20 gieg vrije ruimte heeft![]()
In vaktermen heet dat onder de jeugd van tegenwoordig 'bikkelstoer' geloof ikquote:Op maandag 13 juni 2005 10:19 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Stoer man, jij hebt warez. Vet kicken. En school heeft veel vrije ruimte. Echt wel gers.
Sorry, daar kom ik niet zo vaak meer tegenwoordigquote:Op maandag 13 juni 2005 10:52 schreef curry684 het volgende:
[..]
In vaktermen heet dat onder de jeugd van tegenwoordig 'bikkelstoer' geloof ik
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |