Cataluna is not Spain.quote:Op zondag 7 mei 2006 23:37 schreef anoukforza het volgende:
[..]
Ja supervet hezat ik ook nog eens op een hotelletje op 100 meter van de Ramblas..die Spanjaarden weten wel wat feesten is
![]()
![]()
quote:Op zondag 7 mei 2006 23:37 schreef anoukforza het volgende:
[..]
Ja supervet hezat ik ook nog eens op een hotelletje op 100 meter van de Ramblas..die Spanjaarden weten wel wat feesten is
![]()
![]()
quote:Op zondag 7 mei 2006 23:39 schreef mr.marcus het volgende:
in het AD las ik dat de Real Madrid in de tijd dat Ronaldinho nog in Frankrijk speelde had gezegd dat
Real hem niet mocht kopen omdat hij te lelijk zou zijn voor de club.
quote:Op zondag 7 mei 2006 23:31 schreef pinkplatinum het volgende:
vandaag in barcelona
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat het AD ook al zulke rommel schrijft. Waarom zouden ze Ronaldo gehaald hebben dan? Omdat ie zo'n mooi gezichtje heeft? Wat een stom gelul. Ronaldinho hadden ze al een aanbieding gedaan om 1 jaar later te komen en die jongen had geen zin meer om langer bij PSG te spelen. En aangezien Real de verkiezingsbelofte van Laporta van ManU overnam moest hij wel een andere grote speler halen.. en dat werd Ronaldinho.quote:Op zondag 7 mei 2006 23:39 schreef mr.marcus het volgende:
in het AD las ik dat de Real Madrid in de tijd dat Ronaldinho nog in Frankrijk speelde had gezegd dat
Johnnie Metgod kochten ze ooit wel. Raar.quote:Op zondag 7 mei 2006 23:39 schreef mr.marcus het volgende:
Bron: http://www.fcbarcelona.com/quote:Holland in the final
08, MAY 06 17:01
Holland will be well-represented in the final of the Champions League with Frank Rijkaard and Dennis Bergkamp being the two main figures. Arsenal also have Robin van Persie in their squad, while Barça have Gio van Bronkhorst, Mark van Bommel and Henk ten Cate on their books.
The Eredivisie is the name of the Dutch top flight and the league is ranked seventh in the world, according to the IFFHS classification. The three biggest teams in the country are Ajax from Amsterdam, PSV from Eindhoven and Feyenoord from Rotterdam. All three teams will have former players appearing in the final next week in Paris.
The Ajax school
Rijkaard and Bergkamp both began their careers with Ajax and were team-mates for two season, betwee 1986 and 1988. After winning three league titles, Rijkaard left to join AC Milan under Arrigo Sacchi and went on to lift two European Cups with the Italian giants. He then returned to Holland to lift the trophy again with Ajax. Bergkamp chose the same city to move to when leaving the Amsterdam club, and signed for Inter.
Their relationship continued with the national team. In 1998, Rijkaard worked as a coach under Guus Hiddink before taking over the reins in 2000 as he became boss of the Netherlands side. Now Rijkaard and Bergkamp meet again in Paris with the former dreaming of becoming one of the few to have won the trophy as a player and a coach, while the Gunners' star is hoping to win the cup for the first time in his career.
Van Bommel was a key player
Philips Sport Vereniging (PSV) is on the big names in Dutch football. Such stars as Ruud Gullit, Ronald Koeman, Ronaldo, Romario and Van Bommel have all played for the Eindhoven club. Van Bommel moved to PSV in 1999 from Fortuna Sittard and became a key member of the team's midfield then last summer he transferred to FC Barcelona. Eindhoven is set to host the UEFA Cup Final this Wednesday (May 10) and Van Bommel will then represent the city in Paris a week later.
The Rotterdam connection
Both Van Bronkhorst and Van Persie were born in Rotterdam eight years apart and both realised their dream of playing for the most important club in the city, Feyenoord. In 1998, Gio moved to Glasgow in Scotland to join Rangers and then headed south to sign for Arsene Wenger's Arsenal. The full-back moved to Camp Nou in 2003. A year later Van Persie followed in his footsteps by joining the Highbury club. The pair are also team-mates for the Holland team.
Had jij anders verwacht?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:47 schreef Radegast het volgende:
Ik zag op CNN dat Messi op tijd fit is voor de CL-finale volgende week.![]()
Net zoals Del Horno zeker. Prima hoor als iemand van Arsenal een rode kaart wil pakken.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:58 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Had jij anders verwacht?
1 rotschop van wie dan ook in de eerste minuut en Messi ligt er weer uit
Wij doen het subtieler en komen er zonder een rode kaart vanafquote:Op woensdag 10 mei 2006 00:01 schreef Radegast het volgende:
[..]
Net zoals Del Horno zeker. Prima hoor als iemand van Arsenal een rode kaart wil pakken.![]()
Je lijkt wel een Feyenoorder, die roepen dat ook altijd.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:58 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Pas op he.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:58 schreef DutchGooner het volgende:
In dit geval mag dat,het doel heiligt alle middelen in deze.quote:Op woensdag 10 mei 2006 00:56 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Je lijkt wel een Feyenoorder, die roepen dat ook altijd.
Als tie d'r daarvoor al 3 in heeft gelegd vind ik het ook best hoorquote:Op woensdag 10 mei 2006 15:32 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
In dit geval mag dat,het doel heiligt alle middelen in deze.
En voor Arsenal hoop ik dat Bergkamp speeltquote:Op donderdag 11 mei 2006 13:31 schreef The_Gunman het volgende:
Nou maar hopen dat gio en van bommel spelen
opstelling is nog niet bekend, hij is wel mee.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:25 schreef methodmich het volgende:
Staat Bommel in het B-team?
wel mooi om te zien dat van Bronckhorst ook bij de elite hoortquote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:16 schreef venomsnake het volgende:
Barca gaat vanavond met een veredeld b-team spelen tegen Sevilla.
Marquez, Puyol, Giuly, Eto'o, Ronaldinho, van Bronckhorst , Edmilson en Deco zijn allen in Barcelona
gebleven in voorbereiding op de wedstrijd tegen Arsenal.![]()
Hij staat niet in de basis, zit op de bank.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:25 schreef methodmich het volgende:
Staat Bommel in het B-team?
op wat voor manier dan? heb je foto's?beelden? geluid? me want !!quote:Op zaterdag 13 mei 2006 21:58 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hij staat niet in de basis, zit op de bank.
Was trouwens net mooi om te zien hoe de spelers van Barca
de spelers van sevilla een eerbetoon gaven voor het winnen van
de uefa-cup.
Spelers van barca kwamen eerst de tunnel uit en vormden 2 rijen.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:11 schreef Steve.Porter het volgende:
[..]
op wat voor manier dan? heb je foto's?beelden? geluid? me want !!
de beschrijving is al duidelijk!quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:17 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Spelers van barca kwamen eerst de tunnel uit en vormden 2 rijen.
daarna kwamen de spelers van sevilla pas op en liepen door de gevormde
rijen van applaudiserende barca spelers .
Ik heb geen beelden e.d. voor je, ik kijk het via sport1.
Prachtige taferelen zijn dat... heel wat anders dan een van Gaal die de tegenstander 'feliciteert' met het behalen van europees voetbalquote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:17 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Spelers van barca kwamen eerst de tunnel uit en vormden 2 rijen.
daarna kwamen de spelers van sevilla pas op en liepen door de gevormde
rijen van applaudiserende barca spelers .
Ik heb geen beelden e.d. voor je, ik kijk het via sport1.
quote:Uitgekleed Barça gaat onderuit bij Sevilla
13/5/2006 23:56
Het inhaalduel tegen Barça heeft Sevilla het gewenste resultaat opgeleverd. Barcelona, dat aantrad met een gelegenheidselftal, moest in Ramón Sánchez Pizjuán na een inhaalrace alsnog buigen (3-2).
Dat Barcelona zijn sterren rust gunde met het oog op de naderende Champions League-finale kwam Sevilla niet slecht uit. Barça-coach Frank Rijkaard had acht spelers thuisgelaten. De kersverse winnaar van de UEFA Cup heeft de vierde plaats, en dus Champions League, binnen bereik.
De start van Sevilla gaf het thuispubliek een vervolg op de feestvreugde van het succes drie dagen eerder. Daniel Alves opende met een heerlijke knal de score, waarna Aitor Ocio vanaf de strafschopstip de marge verdubbelde.
Maar Barcelona was niet van zins mee te werken aan het Sevilla-feestje. Santiago Ezquerro bracht met een kopbal de spanning terug. Een verdwaalde voorzet van Silvinho niet veel later betekende de gelijkmaker. Hoewel Sevilla heftig protesteerde, toonden tv-beelden aan dat scheidsrechter het aan het juiste eind: de bal was over de lijn geweest.
Sevilla voelde zich ook in de tweede helft benadeeld door het arbitrale trio. Want aanvaller Kepa dacht na een klein uur te hebben gescoord, maar ten onrechte werd zijn treffer wegens buitenspel afgekeurd.
Hoewel Barcelona af en toe de controle over de wedstrijd had, was het Sevilla waarvan de meeste dreiging uitging. De Catalaanse defensie wankelde zo nu en dan, en brak uiteindelijk ook. Dit keer had Kepa meer succes: 3-2.
Door de overwinning achterhaalde Sevilla Osasuna. Dinsdag weet het of het nog een kans maakt als Osasuna in de laatste competitieronde tegen Valencia speelt en Sevilla aantreedt tegen Real Madrid.
quote:Messi gaat mee naar Parijs
Lionel Messi is opgenomen in de selectie van FC Barcelona voor de finale van de Champions League van aanstaande woensdag tegen Arsenal. Morgen reist de ploeg van Frank Rijkaard af naar Parijs.
De Argentijnse aanvaller is nog niet geheel hersteld van zijn spierblessure en morgen zal na de training in het Stade Saint-Denis een beslissing worden gemaakt of hij in actie kan komen in de eindstrijd.
Idd, wat een held Larsson.. in zijn laatste wedstrijd, zo'n prestatie en zo beslissendquote:Op woensdag 17 mei 2006 23:18 schreef Showtime het volgende:
Mooi afscheid voor Larsson. Afsluiten met 2 assists in de CL finale. Larsson!![]()
2 Superwissels van Rijkaard, de een geeft 2 assists en de ander maakt een doelpunt.
Heb je al foto's?quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:13 schreef Trancelocator het volgende:
B a r ç a ! ! ! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa ! ! !
Ik zal ook eens kijken.quote:
Ja man. niet te geloven gewoon.quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:43 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Succesvol voetbaljaartje voor je, venom
En dan hebben we het over een team dat nog zoveel kan groeien. En als Henry echt komt...quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:56 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ja man. niet te geloven gewoon.
Groningen dat 5e wordt, (BIJNA CL haalt) en dus uefa-cup speelt volgend seizoen.
En dan Barca die kampioen wordt, en gewoon de fucking CL wint.![]()
Super gewoon!!!!![]()
Dat komt door de verhalen van Rijkaard over de spanning bij degradatievoetbal.quote:Op donderdag 18 mei 2006 00:02 schreef Omnifacer het volgende:
Visca el Barça! Ik kan nog steeds niet geloven dat Ten Cate dit instituut gaat verruilen voor de gevallen topclub Ajax...
Ahjoh, Barca was 2 jaar geleden ook nog een gevallen topclubquote:Op donderdag 18 mei 2006 00:02 schreef Omnifacer het volgende:
Visca el Barça! Ik kan nog steeds niet geloven dat Ten Cate dit instituut gaat verruilen voor de gevallen topclub Ajax...
Daar zit toch juist een leuke uitdaging in !quote:Op donderdag 18 mei 2006 00:02 schreef Omnifacer het volgende:
Hopelijk wordt Ajax ook binnen drie jaar een imperium als die van Barça!quote:Op donderdag 18 mei 2006 00:04 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Ahjoh, Barca was 2 jaar geleden ook nog een gevallen topclub
Voor het nederlandse voetbal zou het goed zijn, echter denk ik dat de mentaliteit en de voetbal-economie in nederland daar een struikelblok voor zijnquote:Op donderdag 18 mei 2006 00:08 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Hopelijk wordt Ajax ook binnen drie jaar een imperium als die van Barça!![]()
De kracht van Ajax in de jaren negentig was vooral te danken aan de goede organisatie, jeugdopleiding en scouting. Als ze dat nou eens weer uit het slop konden trekken.quote:Op donderdag 18 mei 2006 00:11 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Voor het nederlandse voetbal zou het goed zijn, echter denk ik dat de mentaliteit en de voetbal-economie in nederland daar een struikelblok voor zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |