abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27959319
Ik trek die moneypit niet...elke cel in mijn lichaam verlangt naar uitsluitsel..
underground forever baby
  woensdag 15 juni 2005 @ 18:40:30 #52
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_27959663
The Lost Dutchman.

One of the strangest, most enigmatic, of all stories to come out of the Arizona desert is that of the Dutchman’s Lost Mine. Some claim it is a myth, compounded and exaggerated by the successive imaginations of many people until it defies belief. Others say that it does exist, cleverly hidden somewhere among the forbidding peaks of the Superstition Mountains. Whatever the truth, it is a story which has weathered time. No one knows exactly when the old mine first came into existence, or even if it is one mine or several, but everyone knows when it disappeared. The Dutchman buried it to keep his secret, and then he died, leaving only mysterious clues for others to follow. To this day, it is the greatest living legend in the American Southwest.

De rest van het verhaal: The Dutchman's Lost Gold Mine.
  woensdag 15 juni 2005 @ 20:24:03 #53
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_27962721
Wat betreft de leeftijd van de sfinx.

Als je de leeftijd van de sfinx wil bepalen moet je dat ook doen voor de piramides. Een piramide is namelijk geen op zich zelf staand complex maar meer een religieus centrum. Het is daarom ook handiger van een piramide complex te spreken, zo'n complex bevatte: een dal en doden tempel, staatsieweg die beide verbond, ommuringen, graven van de rijke elite, woningen van de priesters, satelliet piramides, etc. Een uitzondering is het complex van de 2e piramide van Gizeh omdat dat ook een sfinx met extra tempel bevatte. Wanneer de piramides zelf gebouwd zijn is geen groot raadsel; graffiti achter gelaten door arbeiders boven grafkamer van de 1e piramide geven namelijk de naam van een farao die ca. 2500 jaar v.C. regeerde. Daar valt verder weinig aan over te discussiëren; als je gelooft dat de koning eerder regeerde dan moeten ook alle graven van edelen en priesters eerder gedateerd worden en daarmee de hele Egyptische beschaving.

Fragment van de graffiti

De 2e piramide van Gizeh lijkt in technisch opzicht erg op die van Choefoe het is dan ook logisch om aan te nemen (ook al bevind er zich geen arbeiders graffiti in deze piramide) dat beide graven vlak na elkaar gebouwd zijn. Nu komen we bij de sfinx; de onderlaag van de sfinx bestaat uit zacht kalksteen dat erg erosie onderhevig is. De Egyptenaren die de sfinx uithakten hebben dat kalksteen voor de statieweg, en de daltempel gebruikt. Ik vermoed dat tijdens het uithakken de ruwe vorm van de sfinx al te zien waren en dat priesters de rots heilig verklaarden waarna de sfinx verder werd uitgehakt en van het overige gesteente de extra tempel ter ere van de sfinx werd gebouwd. Het was een vrij lang verhaal maar het komt er op neer dat de sfinx tegelijkertijd met tempels en statieweg werd gebouwd omdat allen uit hetzelfde gesteente bestaan en dezelfde erosie hebben. Dat dit gedeelte van het complex ouder is dan de piramide is uitgesloten omdat de tempels bijna letterlijk tegen de piramide zijn aangebouwd en ze overeen komen met het gebruikelijke piramide complex plan.

Sfinx en tempels

De personen die beweren dat de sfinx ouder is verwijzen ook direct na de rare vorm van het beeld. Het (achter)lijf is veel groter dan het hoofd en dat zou beteken dat het hoofd later opnieuw is uitgehakt na het beeld van de farao. Waarschijnlijk is het achterlijf zo groot omdat het zachte kalksteen niet goed bewerkbaar was, er lopen scheuringen door het gesteente waardoor het beeld niet verder uit te hakken was.

Over het geologisch bewijs kan ik niet veel zeggen, daar weet ik niet veel van af maar het is zeker geen uitgemaakte zaak.
pi_27973932
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 20:24 schreef Djaser het volgende:

Over het geologisch bewijs kan ik niet veel zeggen, daar weet ik niet veel van af maar het is zeker geen uitgemaakte zaak.
Ik ben er 3 weken terug geweest. Aangezien ik de theorie van john Anthony West ken heb ik speciaal gelet op de "vertikale erosie" die het resultaat zou zijn van hevige regenval. Ik heb wat foto's genomen om er later, rustig naar te kijken en wat blijkt: er is alleen horizontale erosie zichtbaar, die eenvoudig door de schurende werking van het zand te verklaren is. van de door de "wetenschapper" hierboven genoemde watererosie heb ik geen spoor kunnen ontdekken.
  donderdag 16 juni 2005 @ 20:48:32 #55
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_27996269
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 09:03 schreef en_agua het volgende:

[..]

Ik ben er 3 weken terug geweest. Aangezien ik de theorie van john Anthony West ken heb ik speciaal gelet op de "vertikale erosie" die het resultaat zou zijn van hevige regenval. Ik heb wat foto's genomen om er later, rustig naar te kijken en wat blijkt: er is alleen horizontale erosie zichtbaar, die eenvoudig door de schurende werking van het zand te verklaren is. van de door de "wetenschapper" hierboven genoemde watererosie heb ik geen spoor kunnen ontdekken.
Het idee was nu juist dat de sfinx oorspronkelijk een leeuwenbeeld was, onder zand bedolven werd op de kop na, die later werd uitgehakt tot het hoofd van een farao. Is die geheime kamer al ooit onderzocht? Of moeten we Harry Potter roepen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 20 juni 2005 @ 15:32:40 #56
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_28091323
Er is hier al een soort van ander topic over:
Stoere Mysteries

Het verhaal van de pyramide is zeker interessant. Maar ik voelde me ook klote na die uitzending...nog een deur WTF
Het zou mij ook niks verbazen dat je wellicht nooit meer wat terug gaat horen van het mysterie. Er zijn wel meerder zaken in Egypte waar geen schot in de zaak zit.

Het is inderdaad zo dat er nog een kamer onder de sphinx zit. Hier wil de overheid geen toegang tot verlenen. Dit vooral om economische redenen. 1 van de grootste inkomsten bron van Egypte is toerisme. Mochten ze weer wat nieuws ontdekken dan zorgt dit zeker voor een boost in het aantal toeristen. De Egyptische overheid heeft om (mede) om deze reden besloten dat het pas over jaren geopend mag worden.

Tevens zijn er sporen van Erosie op de Sphinx. Dergelijke sporen kunnen ook veroorzaakt worden door wind en zand (combinatie) maar dit kan niet het geval zijn geweest. De sphinx is honderden jaren lang verborgen en goed bewaard gebleven onder het zand.
Maar dat is nog lang niet alles! Een research-team heeft namelijk bewijzen gevonden dat de Sphinx van Giseh, die bij de pyramide van Chefren hoort, veel ouder is dan tot nu toe werd aangenomen. Volgens hen is de Sphinx nog ouder dan de eerste wereldbeschaving zoals we dat in onze geschiedenisboekjes hebben geleerd! Het verhaal begint 1952 als een Frans wetenschapper, R. A. Schwaller de Lubicz, een curieuze anomalie vindt in de erosie op de Sphinx. Hij bemerkte namelijk dat de erosie op de Sphinx heel anders was dan de erosie op andere bouwwerken. Schwaller suggereerde dat de oorzaak van de erosie op de Sphinx water was in plaats van de wind. Op dat moment begreep niemand de verstrekkende gevolgen hiervan, tot de zaak weer opgepakt werd door geoloog en onafhankelijk Egyptoloog John Anthony West. West vergeleek de erosie op de Sphinx met erosie op andere bouwwerken op het Giseh-plateau. Op de Sphinx en zijn naburige muren was het gesteente sterk verweerd, waardoor het een verzakte indruk gaf. De randen waren afgerond en er waren diepe kloven aanwezig. Op de andere bouwwerken van het plateau vertoonden de oppervlakken alleen de veel scherpere erosie door wind en zand. De erosie van de Sphinx moet dus van hevige regenval geweest zijn, maar de laatste keer dat Egypte zulke hevige regens heeft gehad is vlak na de laatste ijstijd, toen de Sahara van een groene savanne in een woestijn veranderde. En raad eens wanneer die laatste ijstijd ongeveer voorbij was? Juist, in het jaar 10.500 v.C.!

Maar er is meer! De Sphinx staat naast een lange weg die precies naar dat punt aan de horizon wijst waar de zon opkomt. Vlak voor de zon opkwam stond daar een sterrenbeeld dat natuurlijk langzaam verdween bij het opkomen van de zon. Door precessie staan daar telkens andere sterrenbeelden. Nu wisselt Vissen met Waterman, en daarvoor was het Ram. Toen de pyramides gebouwd werden, was het Stier. Maar wat voor nut heeft het om de Sphinx in de vorm van een Leeuw te bouwen, als hij kijkt naar een Stier? Robert Bauval heeft uitgerekend wanneer de Sphinx naar zijn eigen sterrenbeeld, de Leeuw, keek, en ik denk dat het overbodig is om te zeggen dat dat in het jaar 10.500 v.C. was...

De legende van Blue Hole had ik nog nooit van gehoord......heel vaag! Ik vraag me ook af waarom er gewoon geen mensen zijn (met veel geld) die het proberen uit te zoeken. Vond het leuk om te lezen dat het in verband wordt gebracht met de Jersey Devil
Jersey Devil

[ Bericht 1% gewijzigd door ImmovableMind op 20-06-2005 15:39:26 ]
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  maandag 20 juni 2005 @ 15:39:37 #57
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_28091552
Ik heb al in feite een gereageerd op je post een stuk naar boven. Zou je daar eens op in kunnen gaan?
  maandag 20 juni 2005 @ 22:39:37 #58
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_28103679
Me?
pi_28107062
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:39 schreef ImmovableMind het volgende:
Me?
ja.
underground forever baby
  dinsdag 21 juni 2005 @ 10:43:35 #60
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_28111007
quote:
Op maandag 20 juni 2005 15:32 schreef ImmovableMind het volgende:
Er is hier al een soort van ander topic over:
Stoere Mysteries
I know, maar hij lijkt hier ook prima te lopen. Dus we laten 'm even staan en zien op ie het zo goed blijft doen. Maar goed opgemerkt! (en dat in deze hitte, respect!)
(Un)masking for the greater good.
  dinsdag 21 juni 2005 @ 22:29:47 #61
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_28116743
quote:
Op maandag 20 juni 2005 22:39 schreef ImmovableMind het volgende:
Me?
Ja, als dat zou kunnen?
  woensdag 22 juni 2005 @ 09:50:36 #62
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_28125113
Tuurlijk kan dat

En ik had het alleen maar door omdat ik nogal actief ben op het andere topic (en psst, ik heb airco. Dus zo knap is het niet in deze hitte )

Dat van die graffiti kan ik inderdaad niet verklaren........ Persoonlijk ga ik toch voor het bewijs wat door de natuur is achtergelaten en niet door de mens. Ook C14 metingen (koolstof meting) wijzen uit dat de sphinx en pyramdes ouder moeten zijn dan we tot nu dachten (ik ben op zoek naar de bron). Voor mij zijn deze bewijsstukken overtuigender dan de stukken die achtergelaten zijn door arbeiders. Ik vraag me trouwens af in hoeverre arbeiders toentertijd het schrift onder de knie hadden ? Wellicht weet iemand hier een antwoord (bron) op.

Naar mijn mening zijn de gebouwen ouder dan we denken, maar then again...wie ben ik

Ben het met 1 ding zeker eens.........het is zeker geen uitgemaakte zaak
  woensdag 22 juni 2005 @ 14:12:25 #63
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_28132629
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 09:50 schreef ImmovableMind het volgende:
Dat van die graffiti kan ik inderdaad niet verklaren........ Persoonlijk ga ik toch voor het bewijs wat door de natuur is achtergelaten en niet door de mens. Ook C14 metingen (koolstof meting) wijzen uit dat de sphinx en pyramdes ouder moeten zijn dan we tot nu dachten (ik ben op zoek naar de bron). Voor mij zijn deze bewijsstukken overtuigender dan de stukken die achtergelaten zijn door arbeiders. Ik vraag me trouwens af in hoeverre arbeiders toentertijd het schrift onder de knie hadden ? Wellicht weet iemand hier een antwoord (bron) op.
Je hebt er duidelijk een verkeerd beeld van. Dergelijke graffiti bevat vooral praktische informatie, waar de steen moet, hellingshoek, etc. en dan ook de naam van de farao met volgens traditie; titels en regeringsjaar erbij. De gemiddelde boer kon idd geen hierogliefen lezen.
pi_28141268
quote:
Op zondag 12 juni 2005 23:34 schreef g1id het volgende:
4.000.000 v. C. Evolutie van hominiden die rechtop beginnen te lopen.
(---)
1.840 n. C. Pidgeon begint met het onderzoeken van aarden monumenten.
Leuk lijstje, waar heb je het vandaan?

Stoer topic ook. Er doen zat bekende mysteriën de ronde in deze wereld. Veel daarvan natuurlijk als product van onze voorliefde voor het spannende en mysterieuze. Zo even uit mijn hoofd wat bekende termen:
Atlantis, de Yeti, Loch Ness, Gezicht op Mars, Roswell, Nazca-lijnen, Stonehenge, Beelden van Paaseiland, Bermuda Driehoek, Heilige Graal, Bimini Road. Die laatste was op BNN laatst. Het lijkt mij een gewone natuurformatie, maar sommigen zien er een oude weg van Atlantis in:

Laatst op Discovery was er een docu over de ingang naar de onderwereld. Een door de Grieken aangelegd gangenstelsel waar je zogenaamd naar de Hades kon afdalen om het orakel daar raad te plegen. Tegen betaling uiteraard. Op allerlei manieren werd die plek een surrealistisch sfeertje gegeven: van te voren drie dagen in afzondering waar je door allerlei drugs door je eten werd gedrogeerd en zo volledig onder invloed het complex in ging. Sommige bezoekers overleefde het dan ook niet. Verder werd er doormiddel van de lichtval een magische omgeving gecreëerd en liepen er een aantal gangen naast elkaar zodat een priester die eerst nog achter je stond ineens weer voor je opdook.
Er is ook water dat de Styx moest voorstellen. De gangen achter deze ondergrondse rivier zijn nog steeds niet uitgegraven.

De Romeinen hebben het stelsel dichtgegooid. De uitstraling van die plek achtten ze waarschijnlijk te gevaarlijk. Het lag ook in Italië trouwens.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cruoninga op 24-06-2005 13:47:24 ]
  vrijdag 24 juni 2005 @ 13:42:58 #65
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_28192993
Een ontdekking uit 1938 die vandaag dus wellicht geen echt mysterie meer is, maar wel een gebeurtenis die een indicatie geeft van wat de Aarde wellicht nog allemaal voor ons verborgen houdt.

In dat jaar trof een vrouw aan de oostkust van Zuid-Afrika een lading vissen aan die na een storm op zee, op het strand waren aangespoeld. Hiertussen vond ze een vreemde vis die ze nog nooit eerder had gezien. Ze zette het dier op en liet er een geleerde (ene J. Smith) naar kijken. Deze herkende in de vis de coelacant. Een soort waarvan tot dan toe verondersteld werd dat hij samen met de Dinosauriërs ten onder was gegaan en dus al 65 miljoen jaar geleden uitgestorven zou zijn! Sindsdien zijn er nog enkele andere exemplaren van deze 'prehistorische' vis gevonden of gevangen.

Hij zou leven in de onbekende diepten van de Indische Oceaan. Zijn manier van voortbewegen - zich met zijn vinnen vooruitdrukkend over de bodem - zou de alleroudste voorganger zijn van de manier hoe elk landdier tegenwoordig lopend vooruit komt. Dat maakt hem waarschijnlijk tot de allereerste gewervelde kolonist van het land.

Gezien deze soort nog in leven is lijkt het me bijna zeker dat er nog meer onbekende of uitgestorven gewaande soorten voorkomen in de diepte van de oceanen.

http://www.google.nl/search?hl=nl&biw=999&q=coelacant&meta=
  vrijdag 24 juni 2005 @ 14:05:07 #66
71801 AlexLPUMUSE
an nyung v^-^v
pi_28193678
erg leuk topic !!
your dream world is a very scary place to be trapped inside all your life
shine in time until you find your closer to the truth
within you is the truth that your dream world is a very scary place
  Moderator maandag 27 maart 2006 @ 12:34:43 #67
8781 crew  Frutsel
pi_36401223
Dit zou hier misschien nog wel in kunnen

Ethiopian Skull might be missink link between Homo Erectus - Homo Sapiens

ADDIS ABABA, Ethiopia (AP) -- Scientists in northeastern Ethiopia said Saturday that they have discovered the skull of a small human ancestor that could be a missing link between the extinct Homo erectus and modern man.

The hominid cranium -- found in two pieces and believed to be between 500,000 and 250,000 years old -- "comes from a very significant period and is very close to the appearance of the anatomically modern human," said Sileshi Semaw, director of the Gona Paleoanthropological Research Project in Ethiopia.

Archaeologists found the early human cranium five weeks ago at Gawis in Ethiopia's northeastern Afar region, Sileshi said.

Several stone tools and fossilized animals including two types of pigs, zebras, elephants, antelopes, cats, and rodents were also found at the site.

Sileshi, an Ethiopian paleoanthropologist based at Indiana University, said most fossil hominids are found in pieces but the near-complete skull -- a rare find -- provided a wealth of information.

"The Gawis cranium provides us with the opportunity to look at the face of one of our ancestors," the archaeology project said in a statement.

Homo erectus, which many believe was an ancestor of modern Homo sapiens, is thought to have died out 100,000 to 200,000 years ago.

The cranium dates to a time about which little is known -- the transition from African Homo erectus to modern humans. The fossil record from Africa for this period is sparse and most of the specimens poorly dated, project archaeologists said.

The face and cranium of the fossil are recognizably different from those of modern humans, but bear unmistakable anatomical evidence that it belongs to the modern human's ancestry, Sileshi said.

"A good fossil provides anatomical evidence that allows us to refine our understanding of evolution. A great fossil forces us to re-examine our views of human origins. I believe the Gawis cranium is a great fossil," said Scott Simpson, a project paleontologist from Case Western Reserve University School of Medicine at Cleveland, Ohio.

Scientists conducting surveys in the Gawis River drainage basin found the skull in a small gully, the project statement said.

"This is really exciting because it joins a limited number of fossils which appear to be evolutionary between Homo erectus and our own species Homo sapiens," said Eric Delson, a paleoanthropologist at Lehman College of the City University of New York, who was not involved in the discovery but has followed the project.

Homo erectus left Africa about 2 million years ago and spread across Asia from Georgia in the Caucasus to China and Indonesia. It first appeared in Africa between 1 million and 2 million years ago.

Between 1 million and perhaps 200,000 years ago, one or more species existed in Africa that gave rise to the earliest members of our own species Homo sapiens -- between 150,000 and 200,000 years ago.

Delson said the fossil found in Ethiopia "might represent a population broadly ancestral to modern humans or it might prove to be one of several side branches which died out without living descendants."
  maandag 27 maart 2006 @ 12:39:25 #68
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_36401348
Frutsel, dat soort dingen kan in Cultuur & Historie in het nieuws
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator maandag 27 maart 2006 @ 12:53:59 #69
8781 crew  Frutsel
pi_36401677
ok, Thx LV.. die had ik gemist denk ik...
had de zoekfunctie toegepast...en koos deze uit..
pi_61792199
Nog nieuwe ontwikkelingen ... zijn er nog pogingen ondernomen als het gaat om de money pit?
  zondag 21 september 2008 @ 15:26:27 #71
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_61800754
leuk topic
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_62037510
Boeiend topic
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:51:32 #73
233022 Christelijke_Falange
Slacht de goddelozen
pi_62748281
Lidmaatschap van een sekte, zoals Abraxas. Er zijn leden, niemand weet hoeveel, maar ze zwijgen over wat er gebeurd achter gesloten deuren. Dingen die het daglicht niet verdragen.
Satanisten zijn pedo's
pi_62748929
Gebeurd er nog wat met die schachten of..?
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_62749260
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:51 schreef Christelijke_Falange het volgende:
Lidmaatschap van een sekte, zoals Abraxas. Er zijn leden, niemand weet hoeveel, maar ze zwijgen over wat er gebeurd achter gesloten deuren. Dingen die het daglicht niet verdragen.
Ging jij maar achter een gesloten deur zitten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')