Hahahaquote:Op zondag 12 juni 2005 15:14 schreef -Mk- het volgende:
SPRING! SPRING! SPRING!
Als je nou niet springt ...
Inderdaad, in Amerika (of iig een groot deel ervan) zijn de mensen een stuk socialer/vriendelijker en hebben zeker meer normen en waarden dan men hier heeft.quote:Op zondag 12 juni 2005 14:49 schreef PJORourke het volgende:
Zulk sociaal volk, die Nederlanders. En maar klagen over Amerika, waar ze dan nog nooit geweest zijn.
Deze vent wilde duidelijk gewoon aandacht en absoluut zichzelf niet iets aan doen.quote:Op zondag 12 juni 2005 15:19 schreef stuff het volgende:
Ik ben dan ook helemaal niet tegen zelfmoord. Al die mensen die een einde willen maken aan hun zielige leventjes moeten dat maar doen.
Zeker niet "Jump they say" van Bowie?quote:Op zondag 12 juni 2005 15:23 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Hahahalaat me meteen denken aan dat liedje
hadden ze eigenlijk moeten draaien toen hij dat wilde doen
Volgens mij kun je dan beter zwijgen ....quote:Op zondag 12 juni 2005 14:42 schreef FransDeens het volgende:
Aan de ene kant vind ik het geen stijl om zoiets te doen als omstander.
Maar... aan de andere kant, ik denk dat als iemand publiekelijk zelfmoord probeert te plegen, hij of zij toch op zoek is naar een soort erkenning van het feit dat hij of zij het slecht heeft. Of je op die manier erkenning moet zoeken is een tweede verhaal maar als je echt zelfmoord wil plegen dan doe je het gewoon en wacht je niet op reacties van eventuele omstanders. Zodoende is het misschien wel goed geweest dat hij niet de reacties kreeg die hij had gehoopt, maar dusdanig gedemotiveerd raakte van het feit dat het niemand daar zou boeien als hij zou springen.
Het is allemaal een beetje lomp en bot verwoord, maar wat ik bedoel is wel duidelijk denk ik.
Ik ookquote:
Je beseft zelf hopelijk dat je hier generaliseert en het nut van je opmerkring daarmee tot bijna nul reduceert?quote:Op zondag 12 juni 2005 14:49 schreef PJORourke het volgende:
Zulk sociaal volk, die Nederlanders. En maar klagen over Amerika, waar ze dan nog nooit geweest zijn.
quote:Op zondag 12 juni 2005 17:13 schreef Jazzmin het volgende:
Hahaha wat een goeie.. moet ie maar niet dreigen.
Ik hou niet zo van mensen die met zelfmoord dreigen, zeker niet als ze dat ook nog eens en plein publique willen gaan doen. Daarmee bezorgen ze onschuldige buitenstaanders een levenslang trauma.quote:
Zie hier, de superieure cultuur van de blanke Nederlanders.quote:Op zondag 12 juni 2005 14:24 schreef Loedertje het volgende:
DEVENTER (ANP) - Een 34-jarige man uit Deventer heeft zaterdagochtend vroeg gedreigd zichzelf van het leven te beroven door op de kermis in zijn woonplaats uit het reuzenrad te springen. Dronken omstanders moedigden de man aan om te springen.
hoe weet jij nou dat ze blank warenquote:Op zondag 12 juni 2005 18:25 schreef Ippon het volgende:
[..]
Zie hier, de superieure cultuur van de blanke Nederlanders.![]()
Ah dus toch niet erg dat je hier best de humor van in kan zien...quote:
Ik kan er ook niet de humor in zien. Vind het behoorlijk lomp eigenlijk. Maar iemand anders mag van mij best pret hierom hebben.quote:Op zondag 12 juni 2005 23:35 schreef IPdaily het volgende:
[..]
Ah dus toch niet erg dat je hier best de humor van in kan zien...
Op de FP is het een lange stoet moraal ridders met veroordelingen over hoe erg het wel niet is dit ietwat grappig te vinden![]()
Wel eens van 'reverse psychology' gehoord?quote:Op zondag 12 juni 2005 14:49 schreef PJORourke het volgende:
Ik sta er ook 'n beetje van te kijken dat er mensen zijn die dit 'n mooi verhaal vindenquote:Op maandag 13 juni 2005 18:54 schreef linda856763 het volgende:
Ik geloof mijn ogen niet! Het maakt niet uit of iemand lastig is, vervelend, geestelijk gestoord of wat dan ook, het is een MENS! Ik kan me gewoon niet voorstellen dat er andere mensen zijn die het leuk vinden dat iemand zó naar de klote is dat hij er een eind aan wil maken, laat staan dat ze zo iemand aan gaan moedigen.
Waar is de medemenselijkheid?
Wat een stelletje walgelijke egoïsten![]()
Die tegel daar vangt je wel op!quote:Op maandag 13 juni 2005 20:43 schreef gfree het volgende:
"Spring dan joh, mietje!"
Een aangeschoten kermisklant zal het misschien juist eerder denken, ook al kun je die inschatting op dat moment niet goed maken.quote:Op maandag 13 juni 2005 22:44 schreef Lamon het volgende:
Als de man echt wilde springen zat hij behoorlijk fout. Als je zelfmoord wilt plegen, moet dat kunnen, maar probeer er dan geen andere mensen bij te betrekken.
Als het een man was die geestelijk zo in de war was, dat hij een roep om aandacht gaf, dan kan ik het hem minder kwalijk nemen. De man is ziek en hoort in ieder geval onder zwaar toezicht, zeker als hij daarna met lampen gaat gooien.
Wat betreft die omstanders, als ze echt stom- en stomdronken waren allemaal, kan ik er niet veel van zeggen. Dan staan sommigen zwakke schakels niet meer in voor hun daden. Hoe dom die ook zijn.
Ik denk eigenlijk niet dat dat het geval was. Ze zullen wel gewoon flink aangeschoten geweest zijn, en in dat geval is menselijkheid wel een heel relatief begrip geworden.
Reverse psychology was het zeker niet. Een aangeschoten groep kermisklanten denkt echt niet en masse, laten we eens zorgen dat die arme man weer veilig naar beneden komt met wat psychologische trucjes.
Als ik zoiets zou meemaken, zelfs met drank op, zou ik allereerst schrikken, en daarna de politie zijn werk laten doen. Het zou niet in me op komen om te gaan roepen 'spring dan!'. Wat een rare hersenkronkel moet je dan hebben.
Ik snap ook niet waarom iemand hier om zou moeten lachen, zelfs al zou het je een worst wezen of de man wel of niet springt, er is gewoon niets grappigs aan, zelfs niet op het allerdomste niveau.
Mensen die op het moment zelf vrolijk gaan roepen dat hij moet springen, hebben een zieke afwijking ergens in hun hoofd verborgen zitten.
Gevaarlijk massagedrag en een wonderlijke aggressieve houding tov een onbekende medemens, al beseffen ze het zelf misschien niet eens.
Raar volk..
Reverse psychologie is iets wat zelfs peuters uiterst geraffineerd, doch zonder zich er bewust van te zijn toepassen. De inschatting die de bezopen massa op dat moment waarschijnlijk maakte was: Dit is een aansteller die wat aandacht zoekt en overgedramatiseerd dreigt met zelfmoord.quote:Op maandag 13 juni 2005 22:44 schreef Lamon het volgende:
Reverse psychology was het zeker niet. Een aangeschoten groep kermisklanten denkt echt niet en masse, laten we eens zorgen dat die arme man weer veilig naar beneden komt met wat psychologische trucjes.
Fantasy Island. Zelfs al dachten ze dat, een natuurlijke menselijke reactie is je mond houden en hopen dat het goed afloopt. Halfdronken schreeuwen dat ie maar moet springen is nevernooit bedoeld om de man te helpen.quote:Op maandag 13 juni 2005 22:57 schreef Nickthedick het volgende:
Reverse psychologie is iets wat zelfs peuters uiterst geraffineerd, doch zonder zich er bewust van te zijn toepassen. De inschatting die de bezopen massa op dat moment waarschijnlijk maakte was: Dit is een aansteller die wat aandacht zoekt en overgedramatiseerd dreigt met zelfmoord.
Dat is een inschatting die ze niet konden maken, en ook heus niet gemaakt hebben. Het toevallige resultaat is achteraf gepraat.quote:Nu vraag ik jou: wat is nu een betere manier dan dat persoon zijn momentum te ontnemen? Waarschijnlijk hebben die lui hem juist gered; nu hij niet een (geromantiseerd) dramatisch einde aan zijn leven kon maken.![]()
Ik geef toe: een professional zou dit in zo'n situatie zeker niet gebruiken. Maar er zijn gevallen, binnen een veilige omgeving, waar er wel gelijksoortige methoden worden gebruikt om de patient uit te dagen.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 00:14 schreef Lamon het volgende:
Dat is een inschatting die ze niet konden maken, en ook heus niet gemaakt hebben. Het toevallige resultaat is achteraf gepraat.
Als 'spring maar' een altijd effectieve reactie op mogelijke zelfmoord gevallen zou zijn zou dat door iedere professional overgenomen kunnen worden.
Nog even en het waren zijn reddende engelen, die hun goede daad voor de dag weer gedaan hadden.
Nonsens. De motieven waren NIET goed, maar ziek.
Idd is wel lekker generaliserendquote:Op zondag 12 juni 2005 18:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
hoe weet jij nou dat ze blank waren
quote:Op zondag 1 januari 2006 16:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Schitterende actie van dat publiek. Die mongool moet niet zo achterlijk doen in dat reuzenrad.
Nooit een normale reactie.quote:Op zondag 1 januari 2006 12:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het was wachten op de WOII-vergelijking.Je laat je weer aardig kennen. Al die poespas is niet nodig als die lui gewoon naar Turkije of Marokko gaan met hun importbruiden. Dan hoeven er hier ook niet de meest krankzinnige maatregelen genomen worden.
Idd, jammer dat ie niet sprong. Hadden de aanmoedigende omstanders een mooie herinnering gehadquote:Op zondag 1 januari 2006 16:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Schitterende actie van dat publiek. Die mongool moet niet zo achterlijk doen in dat reuzenrad.
Als je nou niet springt, moet je in Emmen gaan wonenquote:Op zondag 1 januari 2006 17:07 schreef pekel het volgende:
"Als je nou niet springt, ben je een homofiel"
Ha-haquote:Op zondag 1 januari 2006 17:08 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Als je nou niet springt, moet je in Emmen gaan wonen![]()
Wha-haquote:Op zondag 1 januari 2006 17:08 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Als je nou niet springt, moet je in Emmen gaan wonen![]()
Net wakker?quote:Op zondag 1 januari 2006 17:07 schreef Xebrozius het volgende:
Wat een heerlijk nieuwsbericht zo op een brakke zondagmorgen
En ik ben nog steeds wakker!!quote:
Zo goed als... Ik kan eindelijk weer naar mijn pc monitor kijken zonder misselijk te worden van de koppijn...quote:
Ik ben meer een discretere suicidist, alhoewel het komt meer in de buurt van auto-mutilatie....quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |