Het is vaak niet eenvoudig om de originele uitvoerenden te vinden, op AMG kan je wel opzoeken wie een nummer heeft geschreven, maar dat zegt niet zoveel.quote:Op woensdag 15 juni 2005 21:02 schreef cafca het volgende:
Ik heb ook een aantal vekeerde originelen erin staan
Hij heeft bij Manfred Mann gezongen, daar heb je toch wel eens van gehoord?quote:Op woensdag 15 juni 2005 21:05 schreef peaceman het volgende:
Hmm nog nooit van die man gehoord, ga het effe aanpassen....thanx
Ja daar heb ik uiteraard wel van gehoord....quote:Op woensdag 15 juni 2005 21:09 schreef cafca het volgende:
[..]
Hij heeft bij Manfred Mann gezongen, daar heb je toch wel eens van gehoord?
ik weet overigens ook pas dat het origineel van hem was, sinds the Stereophonics het gecoverd hebben
Gisterenavond was er een reportage op Canvas over de ontstaansgeschiedenis van de rock 'n roll in de USA, en toen hoorde ik pas dat "death letter" een cover was. Ze speelden de versie van Leadbelly van "death letter blues" en ik moet zeggen dat het origineel nog veel mooier is.quote:Op woensdag 15 juni 2005 15:57 schreef methodmich het volgende:
50. White Stripes - Death Letter (Son House)
Die versie heb ik nog nooit gehoord, lijkt me best "Interessant"quote:Op woensdag 15 juni 2005 21:12 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ja daar heb ik uiteraard wel van gehoord....
Ik verwacht overigens niet dat Creep door Dylan de top 100 gaat halen![]()
de geluidskwaliteit is niet zo heel best, maar toch is het gaaf dat Dylan zo'n nummer covert en dat maakt m dan toch weer mooi. Ik kwam m ooit met downloaden toevallig tegenquote:Op woensdag 15 juni 2005 21:26 schreef cafca het volgende:
[..]
Die versie heb ik nog nooit gehoord, lijkt me best "Interessant"
Dit nummer is volgens mij geen cover, het isgeschreven door Geoffrey Downes en Trevor Horn (Buggles) met Bruce Woolley, die het ook (in hetzelfde jaar) opnam...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 00:28 schreef Lkw het volgende:
10. The Buggles - Video Killed The Radio Star [Bruce Woolley]
Ja, da's weer zo'n discutabele cover. Het is een andere versie, van een andere uitvoerder, dan de eerste uitgave, en dus in principe een cover. (China Girl van Bowie is volgens KinkFM ook een cover van het nummer van Iggy Pop, terwijl hij het zelf geschreven heeft)quote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:25 schreef belsen het volgende:
[..]
Dit nummer is volgens mij geen cover, het isgeschreven door Geoffrey Downes en Trevor Horn (Buggles) met Bruce Woolley, die het ook (in hetzelfde jaar) opnam...
belsen moet dit kunnen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:51 schreef methodmich het volgende:
Iemand die mijn originelen nog kan aanvullen / verbeteren? Ben niet van alles zeker.
Stand by me is van Ben E. King, nu ga ik weg.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |